Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW M3 (e90)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Brammstein
    xenons in mist zouden zelfs hinderlijk zijn, heb ik gelezen. Omdat de mist het sterke licht weerkaatst.

    Wel ja. Het is dat waar ik naar zocht. Ik vermoedde zoiets, maar ik wou bevestiging voor ik het hier neerpende. Aangezien ik die bevestiging niet direct op een andere site vond, heb ik het maar gelaten.
    120d Hatch Edition Sport

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Mister V
      Allé, de Huckfeldt mocht er eens met zijn klak achter smijten...
      Pas op, hè, je hebt nog altijd mensen (ook hier) die hoog & laag blijven beweren dat 'ie er altijd nagenoeg op zit. *lol*

      Als je 'm z'n zin laat doen, komt 'ie nagenoeg altijd met misbaksels. Geleidelijk aan past 'ie echter z'n scoops aan aan de verschijnende spypics. Logisch om dan goed te kunnen "voorspellen".

      Los daarvan : 't is een grandioze fotoshopper, maar van autodesign heeft 'ie niet veel kaas gegeten.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Brammstein
        xenons in mist zouden zelfs hinderlijk zijn, heb ik gelezen. Omdat de mist het sterke licht weerkaatst.
        Da's slechts een halve waarheid.


        Tests wijzen uit de échte, goed afgestelde xenon-koplampen beter zijn in de mist, dan gewone standaard halogeen-koplampen.

        Ze hebben één groot nadeel, wat je al aanraakte maar verkeerd vertelde. Xenon-koplampen geven niet (significant) meer of sterker licht, enkel witter licht. En dat wordt door sommigen als "feller" ervaren. En als dat zo is, dan wordt ook de weerkaatsing als feller aangevoeld.

        Anderzijds is 't onontkenbaar bewezen dat xenon-licht minstens 50% verder schijnt en de wegmarkeringen zichtbaar maakt. Ook in de mist blijft dit geldig : het zorgt ervoor dat de wegmarkeringen verder zichtbaar zijn dan met gewoon halogeenlicht.



        Een nadeel bij xenon-koplampen is dat je geen manuele lichthoogteregeling hebt. Bij gewone koplampen zet je je koplampen in sterke mist gewoon lager (op standje 3 voor "alle passagiers + bagage") en dat scheelt al een hoop.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
          Da's slechts een halve waarheid.


          Tests wijzen uit de échte, goed afgestelde xenon-koplampen beter zijn in de mist, dan gewone standaard halogeen-koplampen.

          Ze hebben één groot nadeel, wat je al aanraakte maar verkeerd vertelde. Xenon-koplampen geven niet (significant) meer of sterker licht, enkel witter licht. En dat wordt door sommigen als "feller" ervaren. En als dat zo is, dan wordt ook de weerkaatsing als feller aangevoeld.

          Anderzijds is 't onontkenbaar bewezen dat xenon-licht minstens 50% verder schijnt en de wegmarkeringen zichtbaar maakt. Ook in de mist blijft dit geldig : het zorgt ervoor dat de wegmarkeringen verder zichtbaar zijn dan met gewoon halogeenlicht.



          Een nadeel bij xenon-koplampen is dat je geen manuele lichthoogteregeling hebt. Bij gewone koplampen zet je je koplampen in sterke mist gewoon lager (op standje 3 voor "alle passagiers + bagage") en dat scheelt al een hoop.
          Je kan toch nog de mistlichten van hoogte regelen? Of kan dit ook niet in combinatie met xenons. Ik heb er nog niet op gelet bij ons.

          Comment


          • Mistlichten zitten fix, die kan je NOOIT van hoogte regelen (of toch niet van binnenuit). De reden waarom de mistlichten zo laag in de auto zitten, is om ervoor te zorgen dat zo weinig mogelijk licht ervan op de waterpartikels van de mist reflecteren. Ze geven dus duidelijk minder licht dan gewone koplampen, en schijnen no way zo ver, maar het licht ervan reflecteert nagenoeg niét.

            Mistkoplampen hebben eigenlijk enkel effect in echte erwtensoep waar je geen 10 of zelfs 5 meter ziet. Dan moet je énkel met je mistkoplampen rijden, en door die lichtjes die je de wegmarkeringen veel langer dan je ze zou zien zonder mistkoplampen.

            Je mistkoplampen opzetten vanaf zichtbaarheid van 100 meter "omdat je beter zou zien" is je reinste larie. Bij mij liggen die dingen nagenoeg nooit aan (en zeker niet "voor de show").

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
              Bij mij liggen die dingen nagenoeg nooit aan (en zeker niet "voor de show").
              Alé man, dat is toch stoer!

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door MPower
                Alé man, dat is toch stoer!


                Ik gebruik ze ook wel bij dichte mist. Ik gebruik gewoon alles wat ik heb, anders is het zo nutteloos. En het oogt best sportief natuurlijk. Daar doen we het voor hé.
                Je zou ook kunnen aanbrengen dat je beter zichtbaar bent voor andere weggebruiksers, hoewel het mss maar 2 % uitmaakt (immers, je koplampen staan ook aan). Die reden gaat dus niet echt op. Toch bespaar ik niet echt op mijn lichten. De koplampen mogen ook vrij voerg aan. Ik haat het als mensen bij halfduister nog zonder lichten rijden.
                Voorts gaan de voorste mistlichten eerder aan dan datgene achteraan. Dit omdat ik het haat als ik achter iemand rijd met zijn/haar achterste mistlicht aan. Dat felle rode kleurtje! Hatelijk! Als tegenliggers met hun voorste mistlichten aan rijden, stoort mij dat hoegnaamd niet.
                120d Hatch Edition Sport

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak


                  Ik gebruik ze ook wel bij dichte mist. Ik gebruik gewoon alles wat ik heb, anders is het zo nutteloos. En het oogt best sportief natuurlijk. Daar doen we het voor hé.
                  Je zou ook kunnen aanbrengen dat je beter zichtbaar bent voor andere weggebruiksers, hoewel het mss maar 2 % uitmaakt (immers, je koplampen staan ook aan). Die reden gaat dus niet echt op. Toch bespaar ik niet echt op mijn lichten. De koplampen mogen ook vrij voerg aan. Ik haat het als mensen bij halfduister nog zonder lichten rijden.
                  Voorts gaan de voorste mistlichten eerder aan dan datgene achteraan. Dit omdat ik het haat als ik achter iemand rijd met zijn/haar achterste mistlicht aan. Dat felle rode kleurtje! Hatelijk! Als tegenliggers met hun voorste mistlichten aan rijden, stoort mij dat hoegnaamd niet.
                  Ik vraag me dus echt af wat iedereen zo stoer vindt aan die mistlichten aansteken hé?
                  @gTa: het zou kunnen dat ik me vergis en dat het vroeger de gewone halogeenlampen waren die je van hoogte kon verstellen.

                  Comment


                  • Iemand merkte hier ooit 'es het volgende op.

                    Omdat mistlichten erg laag zitten en vrij hard naar beneden schijnen, is het voeren van de mistkoplampen bij droog en klaar weer geen hinderlijk iets voor tegenliggers.
                    Maar als het nat ligt, en vooral als het donker is, weerkaatst het licht van de mistkoplampen op het natte wegdek en schijnt dus "pardoes" de hoogte in. En daar heb je wel last van als tegenligger.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                      Iemand merkte hier ooit 'es het volgende op.

                      Omdat mistlichten erg laag zitten en vrij hard naar beneden schijnen, is het voeren van de mistkoplampen bij droog en klaar weer geen hinderlijk iets voor tegenliggers.
                      Maar als het nat ligt, en vooral als het donker is, weerkaatst het licht van de mistkoplampen op het natte wegdek en schijnt dus "pardoes" de hoogte in. En daar heb je wel last van als tegenligger.
                      Ik kan me die reactie nog herrineren! Al kan ik nu maar moeilijk geloven dat de weerkaatsing op de regen op de grond je verblindt.

                      Comment


                      • O jawel, hoor. Zo'n op natte ondergrond weerkaatsende mistkoplampen verblinden een pak meer dan gewone koplampen.

                        Comment


                        • Werknemers van BMW hebben afgelopen zondag in premiere de nieuwe M3, Coupé en cabrioversie mogen aanschouwen.

                          Alle foto's die al van de M verschenen zijn (al of ni photosoep) deden hem geen eer aan naar het schijnt.....

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door BMWE46
                            Werknemers van BMW hebben afgelopen zondag in premiere de nieuwe M3, Coupé en cabrioversie mogen aanschouwen.

                            Alle foto's die al van de M verschenen zijn (al of ni photosoep) deden hem geen eer aan naar het schijnt.....

                            Leuk. En van waar heb je die info?
                            120d Hatch Edition Sport

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak
                              Leuk. En van waar heb je die info?
                              van een ingenieur van bmw

                              Comment


                              • Staat hij nu op de IAA ? nee zeker?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door davy
                                  Staat hij nu op de IAA ? nee zeker?
                                  idd. da's een nope.

                                  Schitterend nieuws E46. keep us informed.

                                  Comment


                                  • Alright !

                                    Na 't toch wel mooi aantal spyshots kunnen we ons binnenkort aan bijna-echte shots verwachten.

                                    Ik geef "het internet" een maand.

                                    Comment


                                    • Nu ik eraan denk ... 't is wel vreemd dat 'ie ook al in cabrio-versie is voorgesteld. Je zou denken dat ze 'm eerst als coupé klaarstomen. Bovendien zagen we al redelijk wat spypics van de coupé (al gedurende meer dan een jaar), maar nog maar sinds kort pics van de cabrio ...



                                      ... anyway : i can't wait !

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door davy
                                        Staat hij nu op de IAA ? nee zeker?
                                        Staat niet op de IAA neen, voorstelling voor de coupé is rond het nieuwjaar. Lancering zal opnieuw rond mei gebeuren. De coupé stond er redelijk compleet. De M3 die ze te zien kregen was nog in ontwikkeling. Maar trok in de verste verte niet op de spypics die we al te zien kregen.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                          Nu ik eraan denk ... 't is wel vreemd dat 'ie ook al in cabrio-versie is voorgesteld. Je zou denken dat ze 'm eerst als coupé klaarstomen. Bovendien zagen we al redelijk wat spypics van de coupé (al gedurende meer dan een jaar), maar nog maar sinds kort pics van de cabrio ...



                                          ... anyway : i can't wait !
                                          Had ook latere datum voor de cab verwacht. Vond het ook wel wat raar.

                                          greetz

                                          Comment

                                          Working...
                                          X