Foutje
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW M3 (e90)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door RabbitJe kunt je dan ook wel es even de vraag stellen waar dat gaat eindigen als BMW atmosferisch wil blijven gaan en toch meedoen met de wedloop, straks ligt er een 5 liter in een M3
En zoals nfonteijn zegt, het zal heus zo'n vaart niet lopen.
De 4-cilinder uit de E30 M3 woog zo'n 110 kg (zonder neven-aggregaten), de nieuwe 3-liter 6-cilinder Valvetronic (330i) weegt droog zo'n 140 kg. Om maar te zeggen : zelfs met zoveel méér techniek is het meergewicht steeds kleiner.
De S54 heeft nog een gietijzeren motorblok, en weegt daardoor nog zo'n 150 kg dacht ik. Als je ziet dat de nieuwste V8 van BMW met lichtmetalen blok ook maar zo'n 160 kg wegen, dan kan je wel raden dat de nieuwe M3-motor niet veel zwaarder zal zijn dan de huidige (gesteld dat ze niet opnieuw een gietijzeren blok gebruiken).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTaUiteraard !! Dat is al langer dan 3 jaar geweten. Toen namelijk heeft de EU een advies verleend aan de Belgische Staat om het taxatiesysteem van de auto's te wijzigen wegens niet strokend met de visie van de EU (en het uniforme systeem dat er dus binnen enkele jaren komt). België paste het systeem uiteraard nog altijd niet aan, immers 't brengt nog altijd teveel geld in 't laatje.
Ik dacht (maar ik kan me vergissen) dat alle EU-lidstaten tegen 2008 een ontwerp klaar moeten hebben inzake een aantal taxatiesystemen (o.a. ook dat van auto's), en dat moet binnen de grenzen vallen van de Europese Richtlijn (die er tegen dan ook zou moeten zijn), om dan binnen de 2 jaar te moeten worden ingevoerd.
Wat zéker zal sneuvelen :- het Belgische Middeleeuwse taxatiesysteem op énkel maar cilinderinhoud (zonder rekening te houden met b.v. milieuvriendelijkheid )
- de Nederlandse BPM
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Blue propellerGeloof jij in een totale vermindering? wees gerust, het zal even onaantrekkelijk blijven om met dikke motoren te gaan rijden als nu.
Een nieuwe Mercedes-Benz S 500 die tien keer zo milieuvriendelijk is als een oude Sierra diesel die quasi evenveel vervuilt als een vrachtwagen ... en dan mag die Sierra zo goedkoop zijn ? Ik vind het een schande... in plaats van propere lucht aan te kopen van andere landen zouden ze beter 'es iets doen aan die ganse massa oude, onveilige, enorm vervuilende auto's die toch bijna niet meer worden gebruikt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTaUiteraard !! Dat is al langer dan 3 jaar geweten. Toen namelijk heeft de EU een advies verleend aan de Belgische Staat om het taxatiesysteem van de auto's te wijzigen wegens niet strokend met de visie van de EU (en het uniforme systeem dat er dus binnen enkele jaren komt). België paste het systeem uiteraard nog altijd niet aan, immers 't brengt nog altijd teveel geld in 't laatje.
Ik dacht (maar ik kan me vergissen) dat alle EU-lidstaten tegen 2008 een ontwerp klaar moeten hebben inzake een aantal taxatiesystemen (o.a. ook dat van auto's), en dat moet binnen de grenzen vallen van de Europese Richtlijn (die er tegen dan ook zou moeten zijn), om dan binnen de 2 jaar te moeten worden ingevoerd.
Wat zéker zal sneuvelen :- het Belgische Middeleeuwse taxatiesysteem op énkel maar cilinderinhoud (zonder rekening te houden met b.v. milieuvriendelijkheid )
- de Nederlandse BPM
Wees gerust, binnen pakweg 10 jaar kunnen we even "makkelijk" als de Duitsers rondbollen met dikke motoren.
en aangezien de duitsers met iets meer zijn, zal het systeem meer hun richting uitgaan dan het onze of het nederlandse
ik vind het een goed initiatief van Europa
Comment
-
Ik weet niet of deze hier als stond, maar ik vind het een geslaagde PS.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomTSame here, maar als je hem vanaf de achterdeur bekijkt dan lijkt hij me te sterk op de M5. Trouwens, wordt het nu een coupé of een vierdeurs?BMW = Freude Am Fahren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomTSame here, maar als je hem vanaf de achterdeur bekijkt dan lijkt hij me te sterk op de M5. Trouwens, wordt het nu een coupé of een vierdeurs?Bijgevoegde Bestanden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toerkeeigenlijk moet iemand mij eens zeggen waar je het verschil ziet met die velgen en de mijne ? want ik zie het niet
Nee, inderdaad, volgens mij zijn het ook dezelfde velgen, dit vind ik wel raar.
@Wouteb: zou kunnen hoor, ik had er geen rekening mee gehouden dat het beiden had kunnen zijn. En een touring vind ik persoonlijk wat raar, dat is dan zoals bij de M5 geweest vroeger en wat meer de richting uit van audi met z'n RS4. Al heb ik het liefst de coupé of de cabrio.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomTZou heel goed kunnen, en nu je het zegt begin ik het ook te zien.
Toerke, can you help us out?
toen ik mijn bmw besteld had wilde ik andere velgen liefst in 19 inch
naar een degelijke en zeerrr gekende velgenhandelaar hier in de streek dus ,
waar hij mij deze velgen voorstelde ...
hij noemde ze Mtek velgen met vooraan 225/35/19 achteraan 255/35/19
dus ik deze besteld ( ik ken dus niks van velgen he )
persoonlijk vind ik ze zeer mooi op mijn wagen en al veel positieve reakties en zelfs bewonderende blikken gekregen
maar door hier op dit autoforum te belanden blijkt dus dat ik waarschijnlijk replica's liggen heb ?... wat mij niet kan schelen , maar waar echte bmw liefhebbers dus niet content mee zijn .
voila .... reakties welkom
wat blijkt achter een x aantal maanden de nieuwe m5 word uitgerust met naar mijn oordeel de zelfde velgen
heb zelfs al eens met een bmw m5(e60) eigenaar gepraat en hij zag ook geen verschil .
Comment
-
't is welliswaar een pure gok maar meestal ziek ik jouw velgen in een minder blinkende versie en zijn de replica's meestal (bling blinger, maar ook niet te natuurlijk )
anyway, mij zou het ook niet kunnen deeren moest ik nu echt of replica's hebben zolang je wagen er maar mooi mee is, en dat is de jouwe, heb hem nu en dan al eens in het echt mogen aanschouwen (op de fiets dan )
Comment
-
Tis een budget kwestie. Als purist is het me vooral te doen om de echte te hebben. Daar ga ik ook extreem ver in maar replica velgen vooral in de gewone bmw oem reeksen zijn moeilijk van echt te onderscheiden. Natuurlijk eens je naar aftermarket gaat dan valt het verschil met het origineel wel serieus op meestal. De modellen zijn dan ook al wat exclusiever met veel details en makkelijker van fake te onderscheiden.
Comment
Comment