Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW M3 (e90)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Nu zou er toch 'n ///M touring komen, zelfs twee, als je de meest wilde geruchten hoort. Althans, de marketeers willen een M3 en M5 touring, maar sommige dumbheads bij de Quandts niet.
Maar een ///M diesel ? Daar geloof ik ook niet in. Een merk dat continu de kaart van ultrahightech atmosferische hoogtoerige benzines blijft trekken ? En dan een diesel ? ... Nope, ik denk 't ook niet. Trouwens, er is een "M diesel" en dat is de "3.5d". Steek die in een '3 en geen enkele andere diesel kan nog mee.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBWel meen ik mij te herinneren dat er van die sedan ook foto's zijn geweest van de achterzijde. Daarop zagen we dat er geen uitlaten te zien waren. Zou de sedan misschien een eerste M diesel zijn...?
Of van MoetErNogRoetZijn.A Twist of the Wrist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBToch hoop ik in het geniep op een 35d met meer dan 300pk...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa*denkt verder*
En dan zou die 335d sneller zijn dan een 335i met 300 pk en 400 Nm. Zotjes.
Ik denk dat die 335i een heerlijke auto gaat zijn...OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Gekletter ?
Eens je 100 rijdt hoor je in een '3 sixpack diesel de motor niet meer door de rol- en windgeluiden.
Maar toch, om puur sportief te rijden moét je nog een benzine hebben. Breder toerentalbereik ensow. Je moet 'es proberen met een 330d een mooie constante powerdrift te doen (heb ik ook nog niet gedaan hoor, maar hoorde 't wel van zij die 't kunnen en kunnen weten), en daarna met een 330i. In tegenstelling tot die 330i, die wel een scalpel lijkt, lijkt die 330d eerder een hamer.
En dan weer ... de gebruikskosten. Ik zou in ieder geval twijfelen. Niét als ik maar 20.000 km per jaar zou doen, maar ik doe er eerder 40.000 à 45.000 per jaar.
Comment
-
Na de testrit met de 130i ben ik ook weer wakker geschud. Een benzine rijdt veel aangenamer en sportiever dan een vergelijkbare diesel...OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Ik begin de nadelen van benzinerijden ook gewaar te worden met m'n studenten budget.
Een trip naar Maastricht met 2 wagens, ik in m'n Beemer, gemiddeld verbruik 13l à € 1,35, kameraad met Focus 1.8 Tddi, verbruik 5l à €1/l
Kwam erop neer, hij 15 EUR opgedaan, ik 50...
Comment
-
How the fieuw kom jij aan 13 liter / 100 km met je vierpitter ?
Ik reed férm met mijn E30 325i touring, en ik haalde dat nooit. Gemiddeld 10 liter, langere autostraderitten 9 liter. En dat was met stukken 160 tot 180 per uur in.
Gij moet 'es deftig leren rijden, kerel.
Comment
-
Testritten, okay. Da's normaal, je zit constant te plankgassen en te speeden gelijk een Spaanse hyperkinetische rat met racekak.
Maar die 118d nauwelijks onder de 10 liter ? Miljaar, hoe rijd jij ? En zeg nou niet "snel", want ik rijd ook snel ('k ga 't nou niet weer uit de doeken doen, maar ik denk dat je wel weet hoe m'n rijstijl is) en ik moet moeite doen om 'm méér dan 8,5 te laten verbruiken op één tank. Als ik sportief, maar nog net politiek correct (ik spreek niét over wettelijk correct) rijd, dan kom ik toe met zo'n 7,6 liter. En dan zit ik nog op 18" slofjes bezig van 255 mm breed achteraan, en m'n auto is zwaarder.
Gullie moet écht 'es leren rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTaTestritten, okay. Da's normaal, je zit constant te plankgassen en te speeden gelijk een Spaanse hyperkinetische rat met racekak.
Oorspronkelijk geplaatst door gTaMaar die 118d nauwelijks onder de 10 liter ? Miljaar, hoe rijd jij ? En zeg nou niet "snel", want ik rijd ook snel ('k ga 't nou niet weer uit de doeken doen, maar ik denk dat je wel weet hoe m'n rijstijl is) en ik moet moeite doen om 'm méér dan 8,5 te laten verbruiken op één tank. Als ik sportief, maar nog net politiek correct (ik spreek niét over wettelijk correct) rijd, dan kom ik toe met zo'n 7,6 liter. En dan zit ik nog op 18" slofjes bezig van 255 mm breed achteraan, en m'n auto is zwaarder.
Gullie moet écht 'es leren rijden.
Ik rijd steeds korte afstanden. Een dagelijks traject is 's morgens naar de firma en 's avond weer terug. Afstand enkel 10 kilometer. Het is een route die enkel over boerewegen gaat, waar weinig verkeer is, en nooit geen flitscamera's staan . Het is een bochtig parcours, met verschillende kruispunten waar ik van richting moet veranderen. Ik vertrek rustig op koude motor en hou dat zo'n 2 straten (2km) vol. Dan ga ik serieus op het gas. Ik trek steeds door tot aan de begrenzer... Het is dus steeds opschakelen, opschakelen, en dan weer volop in de remmen, draaien en weer op het gas, opschakelen, opschakelen, en weer in de remmen. Je kan het bijna vergelijken met een testrit...
Resultaat: 10,2 liter/100km gemiddeld verbruik.
Ik ben er dan ook zeker van dat ik met een 130i met moeite onder de 15 liter zou geraken...OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Tanken op kosten van het bedrijf...
Ik heb toen ook met een 116i gereden, maar dat vond ik nog trager dan een 118d. Een 118i was toen nog niet beschikbaar. Ook die had ik trouwens toch niet gekocht...
Met de 530d, waarmee ik veel lange autosnelwegritten doe aan wettelijke snelheden, heb ik een gemiddeld verbruik van ongeveer 8,5 liter...OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
De 118i voelt ongeveer even traag aan als een 116i, omdat 'ie een lange achterbrug heeft/had. Beetje vreemde keuze van BMW, vond ik.
Eigenlijk is enkel de 120i echt leuk om rijden. De twee andere zijn een tikkie te zwak. En bij de 118d heb je uiteraard de turbo-woesj en dat mis je bij 'n nafteken.
Ik begrijp je, hoor. 'k Zou waarschijnlijk hetzelfde hebben gedaan.
Comment
Comment