Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW M3 (e90)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk Berichten
    Gisteren vertelde aan verkoper van DAVO Tongeren mij dat hun bestelde M3 in september geleverd wordt.
    Ik kan niet meer wachten...

Comment

• Oei, wat ga je dan doen??

Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
      • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
      • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
      • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk Berichten
        420 pk voor nieuwe BMW M3

BMW heeft bekend gemaakt hoeveel vermogen de V8 van de nieuwe BMW M3 levert. Het blok met een inhoud van 4,0 liter levert net zo veel pk als de Audi RS4.

In het geruchtencircuit ging het bericht al lang dat de nieuwe BMW M3 een V8 met 420 pk zou krijgen. BMW heeft dat nu bevestigd. De 4.0 V8 draait maximaal 8.400 toeren per minuut, een record voor een BMW krachtbron in een straatauto. Het maximum koppel van 400 Nm is beschikbaar over een breedte van 6.500 toeren, bij 2.000 toeren levert de V8 al 340 Nm.

Het 202 wegende BMW-blok is gewaagd aan de motor die de Audi RS4 aandrijft, diens 4.2 V8 FSI levert 420 pk en 430 Nm. Overigens meldt BMW dat de V8 15 kilo lichter is dan de zes-in-lijn van de vorige M3. Wat de nieuwe beul presteert houdt BMW nog even onder de pet. (autoweek.nl)

bron: hln.be

Zalig gewoon.
        Daar zijn geen woorden voor...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk Berichten
          Gisteren vertelde aan verkoper van DAVO Tongeren mij dat hun bestelde M3 in september geleverd wordt.
          hier bij Monserez kortrijk komt er ook een M3 in september

Comment

• Vandaag (3!!!) M3's zien horen voelen rijden op de ring Het is een magnefieke wagen, ik ben verliefd, de sound is op hoog toeren ala CSL. Ik ben momenteel bezig met pics/soundfile

tot zo! Ook wat pics van het testcentrum bij het terug binnenrijden

Comment

• Schiet op!! Ben benieuwd.
              Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
              • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
              • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
              • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic Bekijk Berichten
                Vandaag (3!!!) M3's zien horen voelen rijden op de ring Het is een magnefieke wagen, ik ben verliefd, de sound is op hoog toeren ala CSL. Ik ben momenteel bezig met pics/soundfile

tot zo! Ook wat pics van het testcentrum bij het terug binnenrijden

Ik kan het bevestigen, de sound vandaag op de ring was

Comment

• Even snel snel wat pics posten, voor mij de duidelijkste, ik weet niet of er nieuwe dingen opstaan, het filmpje ben ik nog op het web aant zetten, Youtube werkt niet mee...

Last edited by ; 02/04/2007, 22:31.

Comment

• test:

of http://jerre.ringmeetings.be/Ringpicknick/155_5579.AVI
                    Last edited by ; 02/04/2007, 22:38.

Comment

• Last edited by ; 02/04/2007, 22:37.

Comment

• Zou het verschil qua wegligging (vooral op een nat wegdek) met de vierwielaangedreven RS4 nu niet een stuk groter zijn dan bij de twee vorige generaties, nu de maximumvermogens een stuk gestegen zijn? In Topgear schrijven ze wel dat de RS-modellen van Audi te weinig kicks geven, doordat de vierwielaandrijving een soort hulpmiddel is om de wagen op de weg te houden. Meer sensatie voor de M3-rijder dan en een efficiëntere wegligging voor de RS4-rijder?
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• samen langs de M5 toering

Last edited by ; 02/04/2007, 22:50.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                            Zou het verschil qua wegligging (vooral op een nat wegdek) met de vierwielaangedreven RS4 nu niet een stuk groter zijn dan bij de twee vorige generaties, nu de maximumvermogens een stuk gestegen zijn? In Topgear schrijven ze wel dat de RS-modellen van Audi te weinig kicks geven, doordat de vierwielaandrijving een soort hulpmiddel is om de wagen op de weg te houden. Meer sensatie voor de M3-rijder dan en een efficiëntere wegligging voor de RS4-rijder?
                            Een M of een RS spreken een totaal ander publiek aan

Mijn mening: een RS meer dagelijks bruikbaar, een M meer wagen voor erbij...

Comment

• Lekker "hol" inlaatgeluidje, ja ! Mooooi.

Maar toch wel 'n duidelijk andere ondertoon, vind ik? De CSL had toch 'n zéér "kernige" sixpacksound, bijna krijsend agressief, dit is eerder "brullend", 'k ga niet zeggen dat dit 'n typische V8-sound is, maar 't is toch anders dan bij de CSL.

Zeer knappe sound !

Comment

Een M of een RS spreken een totaal ander publiek aan

Mijn mening: een RS meer dagelijks bruikbaar, een M meer wagen voor erbij...
                                I agree, althans deels toch. 'k Heb de indruk dat Audi met de RS wél dezelfde weg is ingeslagen als BMW met M. Een Audi S moet je met een Mercedes-Benz AMG of een Alpina vergelijken. BMW M = AMG Black Series (ten dele). En Audi RS is toch mooi op weg om met de RS'jes ook échte sportwagens te gaan bouwen. Feit is dat BMW M zeer extreem blijft tegenover de concurrentie (vroeger gewoon 'n steengoeie wegligging en enorm veel kracht, nu moeten ze zichzelf in de verf zetten door auto's te bouwen die magistraal zijn op circuit, race-auto's met toelating voor de openbare weg eigenlijk), maar de nieuwe RS4 is toch duidelijk 'n stap richting BMW M. Vind ik. Atmosferische hoogtoerige V8, handbak, RWD-style 4WD, ...

Een RS4 en een M3 zullen twee kemphanen eersteklas vormen, lijkt me. De quattro-aandrijving zorgt uiteraard voor 'n makkelijkere auto om 'm snel te rijden, de meeste mensen zullen sneller (kunnen) rijden met zo'n RS4 dan met een M3, maar eens 't oerend hard gaat, lijkt me de RS4 (op basis van de huidige afstelling) niet bij machte te zijn om de M3 't moeilijk te maken. Als 'n CSL de RS4 nog altijd zwaar afdroogt, zowel qua prestaties (sprint), als feeling, ...

RS4 Plus ?

Comment

• Whooow, zalig beeldmateriaal Jerre! M Power!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                    I agree, althans deels toch. 'k Heb de indruk dat Audi met de RS wél dezelfde weg is ingeslagen als BMW met M. Een Audi S moet je met een Mercedes-Benz AMG of een Alpina vergelijken. BMW M = AMG Black Series (ten dele). En Audi RS is toch mooi op weg om met de RS'jes ook échte sportwagens te gaan bouwen. Feit is dat BMW M zeer extreem blijft tegenover de concurrentie (vroeger gewoon 'n steengoeie wegligging en enorm veel kracht, nu moeten ze zichzelf in de verf zetten door auto's te bouwen die magistraal zijn op circuit, race-auto's met toelating voor de openbare weg eigenlijk), maar de nieuwe RS4 is toch duidelijk 'n stap richting BMW M. Vind ik. Atmosferische hoogtoerige V8, handbak, RWD-style 4WD, ...

Een RS4 en een M3 zullen twee kemphanen eersteklas vormen, lijkt me. De quattro-aandrijving zorgt uiteraard voor 'n makkelijkere auto om 'm snel te rijden, de meeste mensen zullen sneller (kunnen) rijden met zo'n RS4 dan met een M3, maar eens 't oerend hard gaat, lijkt me de RS4 (op basis van de huidige afstelling) niet bij machte te zijn om de M3 't moeilijk te maken. Als 'n CSL de RS4 nog altijd zwaar afdroogt, zowel qua prestaties (sprint), als feeling, ...

RS4 Plus ?

Nog maar eens het bewijs dat vermogen niet alles is

Comment

Dit gaan dus de standaard 18-inch velgen worden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten
                                        Dit gaan dus de standaard 18-inch velgen worden?
                                        Te klein hé... ? Vooral achteraan oogt het 2 maten te klein!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                          RS4 Plus ?
                                          Wat is dat? Een verhoogde RS4 met meer binnenruimte, cfr. Golf Plus?

120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X