Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A1 (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Audi A1 (2018)

Auto Insider: Audi A1, Audi tritt mit dem neuen A1 dem Mini ins Kreuz.

Zwei Jahre müssen sich die Kleinwagenfans bei Audi noch gedulden.
    2018 bringen die Ingolstädter die zweite Generation des A1 auf den Markt.

FOCUS Online hat die ersten Infos zum Mini-Jäger.

Technisch rückt der kommende Audi A1 mit deutlich weniger Gewicht und einer ausgefeilten Aerodynamik noch enger an den großen Bruder Audi A3 heran, der ebenfalls 2018 vorgestellt wird.
    Beide Modelle teilen sich zahlreiche Antriebs-, Technik und Karosseriekomponenten.

Audi macht mehr Druck auf Mini.

Damit soll der kommende Audi-Einsteiger mehr Druck auf die Konkurrenz machen, vor allem den Mini.
    Dementsprechend fallen auch die technischen Daten aus: Power ist angesagt.

Das Motorenspektrum besteht aus Drei- und Vierzylindern mit 1,0 bis 2,0 Litern Hubraum und einem Leistungsspektrum zwischen 100 und 250 PS.

Wahlweise gibt es für die Modelle Sechsgang-Handschaltung und Siebengang-Doppelkupplungsgetriebe.
    Der variable Allradantrieb Quattro soll nicht allein dem sportlichen Topmodell Audi S1 vorbehalten bleiben.
    Der Fokus der Modellpalette liegt auf aufgeladenen Benzinmotoren; Selbstzünder stehen eher am Rande.
    Im Gegensatz zum größeren Audi A3 wird es beim Ingolstädter Einser jedoch keine Hybridversion geben.

Im Gegensatz zur aktuellen Modellgeneration gibt es ein Komplettangebot an Fahrerassistenzsystemen sowie ein animiertes Cockpit und eine Bedienlogik, die sich an den größeren Modellen A6, A7 und A8 orientiert.
    Gesetzt sind teilautonomes Fahren, Einparkautomatik sowie LED-Matrix-Scheinwerfer.

Zwei Jahre müssen sich die Kleinwagenfans bei Audi noch gedulden. 2018 bringen die Ingolstädter die zweite Generation des A1 auf den Markt. FOCUS Online hat die ersten Infos zum Mini-Jäger.

ronde kont cabrio lijkt wel leuk, maar geen designbreuk zoals sommige journalisten brachten bij de a5

frisser dan de nieuwe bomma-mini

Comment

Avec l'A1, Audi semble enfin avoir trouvé la bonne formule pour ses citadines. La prochaine génération, programmée pour 2018, ne chamboulera donc pas la recette, tout en améliorant son habitabilité.

Dode foto link aangepast.
      Last edited by ; 13/08/2016, 17:38.

Comment

is dat nog kleiner dan die matchbox A2? :p
        lets have some more member berries

Comment

Wielbasis van de A2 was 241 cm, van de A1 is meer.
          Ik vermoed dat de nieuwe nog groter gaat worden, omdat hij ook op MQB gebouwd zal worden.
          Last edited by ; 24/07/2016, 16:59.

Comment

Volgens mijn zou Audi er goed aan doen om de volgende generatie A1 onder de naam A2 op de markt te brengen.
            Op die manier maken ze ruimte voor een kleinere nieuwe A1.
            De wielbasis van de huidige A1 is nu maar 11 cm minder dan de huidige A3, dus heel veel groter kunnen ze de volgende A1 niet maken lijkt mijn.
            De VAG drieling Up/Mii/Citigo heeft bv een wielbasis van 242 cm.

Comment

Das Internetportal zum Thema Auto. Hier finden Sie Testberichte, Kaufberatung und mehr als 700.000 Autos im Automarkt.

Comment

Groot verschil tussen post 1 en post 7: 1 lijkt een kleine A3 en 7 een evolutie van de huidige A1. 'K Ben benieuwd.

Comment

De Calimero look van de A1 vind ik helemaal niets, ik hoop dat er toch meer veranderd aan de vormgeving.

Comment

Het hoeft maar een beetje te sneeuwen of autofabrikanten sturen hun nieuwe modellen het gure weer in. Vandaag hebben we daardoor voor het eerst de hagelnieuwe Audi A1 in beeld!

Het is 2010 als Audi de A1 op de markt brengt, de productieversie van de Metroproject Quattro Concept die in 2007 in Tokyo zijn debuut beleefde. Met de A1, die in 2012 een vijfdeurs Sportback-broer kreeg, had Audi na tientallen jaren een spiritueel opvolger voor de 50 in het gamma. Inmiddels is de B-segmenter-met-premium-aspiraties op leeftijd geraakt en wordt er aan een opvolger gewerkt. Vandaag zien we de nieuwe generatie A1 voor de eerste keer!

Zelden kunnen we ons bij het voor de eerste keer zien van een gecamoufleerd model zo'n goed beeld vormen van het definitieve uiterlijk. Nu helpt het natuurlijk dat Audi, zoals verwacht, een design kiest dat in grote lijnen overeenkomt met dat van zijn voorganger. De zijspiegels verhuizen van het portier naar de A-stijl, het derde zijruitje verdwijnt en lijkt plaats te maken voor een Q2-achtige C-stijl en zowel grille als lichtunits lijken in formaat toe te nemen. Het ligt in de lijn der verwachting dat de driedeursvariant het veld moet ruimen.

Op de motorenlijst verwachten we, zoals te doen gebruikelijk, een aardige selectie TSI- en TDI-motoren. Op benzinevlak is een 1.0 TSI de basismotor, bovenaan de ladder komt weer een krachtige S1-versie te staan. Het zal nog tot 2018 duren alvorens de A1 in de showrooms staat.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Of de tweede generatie A1 mooier gaat worden. ??
                          Ik vraag het te betwijfelen.

Comment

There are Pretenders among us.....
                            Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gast Bekijk Berichten
                              Of de tweede generatie A1 mooier gaat worden. ??
                              Ik vraag het te betwijfelen.
                              Afgaand op die foto's, nope.

Comment

Ik ben benieuwd of dit onder de A1 naam op de markt gaat komen.
                                Er gingen ook geruchten dat de volgende generatie A1, als A2 op de markt zou komen om zo plaats te maken voor een kleinere A1 in Up!/Mii/Citygo formaat.

Comment

Comment

Scoop: 2019 Audi A1 Looks Larger And Wider Than Predecessor.

http://www.carscoops.com/2017/10/201...but-looks.html
                                    Last edited by The Pretender; 13/10/2017, 20:55.

Comment

Typisch Audi,uiterlijk niets meer dan een facelift,van een evolutie kan m'n zelfs niet spreken,laat staan revolutie,ik hoop dat ik me vergis.Darentegen onderhuids verwacht ik veel meer semi-automaat rijden,zeker in de file?

Comment

Working...
                                      X