Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A1 (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Als de nieuwe A1 er enigszins zo uit gaat zien, dan vind ik dat wel een verbetering t.a.v. het huidige model, mooi is nog steeds anders, maar dat ter zijde.

There are Pretenders among us.....
    Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

Het mag van mij een beetje weg hebben van de Q2.

Comment

Comment

Comment

Audi A1 video
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

De huidige is al niet mooi en deze nieuwe wordt er ook niet mooier op als ik het zo bekijk, de A1 blijft toch een mislukte poging om een leuke kleine Audi te maken.

Comment

Vind die toch geslaagd.

Comment

NIEUWE AUDI A1 NAGENOEG VOLLEDIG IN BEELD

BIJNA PLAKKERLOOS!

De Audi A1 is van zijn compacte broertjes binnen de Volkswagen Groep de oudste van het stel en dat betekent dat ook de A1 spoedig volledig wordt vernieuwd. De tweede generatie van de kleinste Audi laat zich nu wel heel goed bekijken.

Vorig jaar verschenen nieuwe generaties van de Seat Ibiza en de VolkswagenPolo op de markt en daarmee is de huidige Audi A1 met introductiejaar 2010 de oudste van het stel. Het wordt hoog tijd dat ook de kleinste Audi kennismaakt met de modulaire MQB-basis en het feit dat die auto op deze foto's voor grofweg 90 procent van zijn camouflage is ontdaan, betekent ongetwijfeld dat het spoedig tijd is voor aflossing.

Eerder werd al duidelijk dat Audi ook voor de tweede generatie A1 het pad der evolutie bewandelt. De zijspiegels worden voortaan niet meer op het portier, maar op de A-stijl geplaatst. Daarnaast lijkt het derde zijruitje plaats te maken voor een C-stijl in de stijl van het exemplaar van de Q2. De achterlichten groeien enigszins en lijken aan de bovenzijde van het plaatwerk te zijn gescheiden middels een kaarsrechte lijn. De driedeursversie keert overigens helemaal niet meer terug, een trend die we de laatste tijd vaker in autoland zien. Broertjes Polo en Ibiza zijn net als auto's als de Renault Clio en Peugeot 208 niet meer met slechts drieportieren te krijgen.

Op de motorenlijst verwachten we, zoals te doen gebruikelijk, een aardige selectie TSI- en TDI-motoren. Op benzinevlak is een 1.0 TSI de basismotor, boven aan de ladder komt weer een krachtige S1-versie te staan. Het zal niet lang meer duren alvorens we de nieuwe A1 te zien krijgen.

Comment

Toch wel een iet wat extreem bumper design.

Comment

Ik kan niet bepaald zeggen dat ik de A1 er mooier op vind worden, tegenovergesteld zelf.

Comment

Alles neu im A1.

Das Internetportal zum Thema Auto. Hier finden Sie Testberichte, Kaufberatung und mehr als 700.000 Autos im Automarkt.

Comment

FAMILIEPORTRET WORDT VOORTGEZET

BLIK TO THE FUTURE: AUDI A1

Nu de A7 en A6 zijn vernieuwd, is Audi’s kleinste model het oudste binnen het gamma geworden. Niet voor lang meer, want nog dit jaar ontmoeten we de volledig nieuwe versie van de kleine vijfdeurs uit Ingolstadt.

Halverwege de jaren 70 van de vorige eeuw introduceert Audi de 50, technisch verwant aan de Volkswagen Polo, die iets later wordt geïntroduceerd. Hiermee betreedt het merk voor het eerst de compacte klasse. Lang duurt dat echter niet, want na vier jaar stopt de productie van de compacte driedeurs alweer. Daarna moeten we lang wachten op een vervolg van dit verhaal, want de vijfdeurs A2 was weliswaar compact, maar ook erg prijzig. Pas in 2007 debuteert op de Tokyo MotorShow de Audi Metroproject Quattro Concept. Dit conceptmodel geeft al veel van het A1-design weg. Drie jaar later haalt Audi het doek van productierijpe driedeurs. De (optioneel) in afwijkende kleur gespoten dakbogen en twee grote ventilatieroosters in het dashboard blijven bijvoorbeeld behouden. In 2012 voegt Audi de vijfdeurs Sportback aan de A1-familie toe. Twee jaar later maakt de S1 zijn opwachting. Ondanks zijn relatief hoge leeftijd blijft de auto in ons land populair. Na de A3 en de A4 eindigt het model in 2017 op de derde plaats van de verkoopranglijsten.

'Goed gelukt'
                            Toch is de in 2010 geïntroduceerde A1 anno 2018 behoorlijk op leeftijd geraakt. Hoog tijd voor aflossing: Audi komt nog dit jaar met een nieuwe A1. Als we Audi's Nederlandse bestuurslid Bram Schot mogen geloven, zijn onze tekeningen goed gelukt. Wel geeft de Nederlander tijdens een interview in Duitsland aan dat deze mooi zijn, "maar de echte is nóg mooier". Wat opvalt bij de foto's die we van de spionagefotograaf krijgen, is dat er enkel een nieuwe Audi A1 met vijf deuren rondrijdt. Dit zal ook zo blijven, want de Duitsers zwaaien de driedeursversie uit. Er is domweg te weinig vraag naar, een trend die ook bij andere merken tot het schrappen van driedeursversies heeft geleid. Op designgebied herkennen we veel elementen van de Q2. Die auto valt bij zijn introductie in 2016 op door zijn speelse design, dat hem nog altijd duidelijk onderscheidt van de erg strakke en zakelijke lijnen van de meeste andere Audi's. Dat past goed bij een compacter model, wat de reden is dat ook de A1 zijn ietwat speelse karakter behoudt. Dat wordt echter wel anders ingevuld. Zo maken de bijzondere dakbogen plaats voor de grijze vlakken op de C-stijl, die bij de Q2 zo in het oog springen. Wat wel verschilt met de Q2 is dat de zijspiegels van de nieuwe A1 verhuizen van het portier naar de A-stijl. De neus vertoont veel overeenkomsten met die van andere nieuwkomers van Audi, zoals de A6 en A7. De scherper getekende grille wordt ook hier een stuk breder, terwijl de koplampen indien gewenst worden voorzien van de laatste stand van zaken op het gebied van ledtechniek. Een vertrouwd Audi-gezicht, kortom.

Hoogwaardig
                            Op de motorenlijst verwachten we, zoals gebruikelijk bij Audi, een aardige selectie TSI- en TDI-motoren. Boven aan de lijst vinden we de 1.0 TSI als basismotor en later volgt hoogstwaarschijnlijk de nieuwe 1.5. Over eventuele elektrische versies is nog niks bekend. Het interieur van de A1 wordt uiteraard strak en zakelijk vormgegeven, al gunt Audi zich ook hier wellicht meer speelruimte dan bij grotere modellen. Toch zal het A1-binnenste vooral opvallen dankzij zijn hoogwaardige afwerking en fraaie materialen, want als duurder alternatief voor Polo's en Clio's moet de A1 zijn prijskaartje vooral hier rechtvaardigen. Afgaande op de nieuwste modellen vervangt Audi het oude MMI-audiosysteem door een touchscreen, een oplossing die toch al gebruikelijk is in dit segment. Een digitaal instrumentarium maakt de moderne aanblik compleet. Wie niet kan wachten tot de tweede generatie van de A1 arriveert, hoeft niet veel geduld meer te hebben: deze zomer trekt Audi het doek van de nieuweling.

Comment

Benieuwd naar deze, ook alweer gegroeid lijkt me. Hoe minder plaats op de wegen, hoe groter de auto's worden

Comment

Op basis van deze accurate render vind ik de A1 er stukken op vooruit gaan tegenover de huidige, ik vind dit er niet zo heel slecht uitzien, t.a.z. van wat ik verwachte.

https://www.carscoops.com/2018/05/20...e-key-details/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                  Benieuwd naar deze, ook alweer gegroeid lijkt me. Hoe minder plaats op de wegen, hoe groter de auto's worden
                                  Is niet zo vreemd dat hij groter wordt, hij wordt voortaan ook gebouwd op MQB.

Comment

Wat vreemd is,ik lees nergens iets over de RS1, deze was al voor het huidige model beloofd maar is er nooit gekomen.
                                    Last edited by Speedhunter; 20/05/2018, 15:26.
                                    2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                    2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                    2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
                                      Wat ik vreemd is ik lees nergens iets over de RS1, deze was al voor het huidige model beloofd maar is er nooit gekomen.
                                      zal wel gewoon de s1 blijven voor een rs1 model is geen markt denk ik..
                                      Skoda Octavia V//RS TDI DSG 184 PK : RS Comfort pack, RS Traveler pack, ACC.....
                                      Klikerdeklikhier
                                      Car name: Octavius Rsus

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tuner111 Bekijk Berichten

zal wel gewoon de s1 blijven voor een rs1 model is geen markt denk ik..
                                        Wss wel jammer, zou graag weten hoe zoiets eruit zien en welke spes die meekrijgt. De liefhebbers worden weeral in de steek gelaten
                                        2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                        2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                        2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Na de kersverse Audi Q8 staat er een nieuw model uit Ingolstadt in de startblokken voor zijn werelddebuut. In aanloop naar de onthulling laat Audi het eerste stukje van het interieur zien. Wat blijkt: ook de nieuwe A1 krijgt het MMI-infotainmentsysteem aangemeten.

Wat het filmpje doet vermoeden, is dat de aanstaande onthulling van de nieuwe Audi A1 in Barcelona zal plaatsvinden. Vooraf deelt Audi deze korte video op Facebook, waarin we een deel van het gloednieuwe dashboard van Audi's kleinste telg zien. Gelijk in het oog valt het touchscreen met het MMI-systeem dat we ook kennen uit de nieuwe Audi A6 en Audi A7. Verder staat er in de beschrijving van de video dat de nieuwe A1 daarnaast een digitaal instrumentarium krijgt.

Het beeldscherm op het dashboard neemt de plek in van de twee grote ventilatoren die daar voorheen zaten. Deze lijken te zijn opgeschoven naar de zijkanten. Waar de roosters eerst twee grote ronde blazers waren, zijn deze in de nieuwe A1 een stuk strakker getekend. Zo te zien kun je deze (optioneel) naar eigen smaak aanpassen met gekleurde sierstrips. Onder het beeldscherm verstopt Audi de klimaatregeling.

De nieuwe A1 is al meerdere keren voor de lens van de spionagefotograaf verschenen. Als derde, na de Volkswagen Polo en de Seat Ibiza, maakt de compacte auto kennis met het MQB-platform. Net als bij zijn twee neefjes verdwijnt daarmee de driedeursvariant en staat de nieuwe A1 voortaan enkel als Sportback in de prijslijsten. We moeten nog even geduld hebben voor we de hele auto zien, maar gezien de teaser duurt dat niet lang meer.

Comment

Working...
                                          X