Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw x5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bmw x5

Next-Gen BMW X5 Turns The 'Ring Into Its Own Playground

By the time the fourth generation BMW X5 will (likely) go on sale in 2019, the current iteration will blow six candles matching the life span of the first two models.

It's still too early to talk about its looks, since the car scooped on the Nurburgring remains in test mule form and carries some of the current version's panels, but we do know that the Bavarians will focus on reducing weight as it will ride on a new and lighter platform based on the brand's CLAR (Cluster Architecture), which debuted in the latest 7-series.

This new platform will mix carbon fiber, aluminum and high-strength steel and will eventually underpin the upcoming X7 flagship SUV too, expected to debut between 2018 and 2019, as well as the next X3 and 5-Series.

With improved cornering abilities, increased performance and better fuel consumption numbers, the next generation BMW X5, codenamed G05, is expected to offer V8-powered replacements for the current xDrive50i and X5 M, along with successors of the M50d. The xDrive40e PHEV will live on, while the rest of the lineup will use the company's latest four- and six-cylinder units.

Bron : www.carscoops.com
    freude am fahren

freude am fahren

Comment

Ik kan me moeilijk voorstellen dat ze nu al zo openbaar testen met de nieuwe versie. De facelift van de huidige generatie is zelfs nog niet voorgesteld...
      freude am fahren

Comment

Er werd al enkele maanden geleden gezegd dat er van de huidige generatie geen LCI ging komen, maar direct een nieuwe op het CLAR platform.
        Kan ook gewoon forum-praat zijn want is natuurlijk nergens bevestigd door BMW zelf.
        Audi A5 2.7TDI Multitronic

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

NIEUWE BMW X5 OP PAD ALS M

X5 M VOOR HET EERST IN DE BUITENLUCHT

De volgende generatie van de BMW X5 heeft zich alweer een tijdje niet meer laten zien. Daar komt vandaag verandering in en het is ook gelijk de M-versie die in de buitenlucht werd gespot.

Het is alweer acht maanden geleden dat onze spionagefotograaf voor het laatst beeld kon delen van de volgende BMW X5. De lange stilte rond de SUV wordt eindelijk doorbroken, met deze foto's van de X5 M.

Zoals we in november al konden zien, wordt de nieuwe X5 qua uiterlijk een grondige evolutie van de huidige generatie. Er lijkt een vergelijkbare metamorfose plaats te vinden als bij de 5-serie, die ook zichtbaar voortborduurt op de lijnen van zijn voorganger. Onder andere de meer afgeronde flanken en scherpere lichtunits zullen het verschil maken.

Uiteraard staat op technisch gebied ook het één en ander op stapel. Zo vormt het CLAR-platform de basis, dat dankzij grootschalige toepassing van aluminium in het onderstel een stuk lichter is. Het gewichtsverlies maakt waarschijnlijk van de X5 M een nóg snellere kolos. Als de SUV qua vermogen achter de 5-serie aan gaat, komt misschien de 600 pk ook voor de X5 M in zicht. De huidige X5 M is met 575 pk overigens ook bepaald niet slecht bedeeld.

Comment

Comment

BMW is weer aan het testen geslagen met de nieuwe, vierde generatie van de X5. Niet eerder liet de nieuwe SUV zijn nieuwe vormgeving zo goed zien als vandaag.

De huidige generatie BMW X5 lijkt geen lange carrière beschoren. Waar generatie één en twee het allebei zo'n zeven jaar volhielden, lijkt de in 2013 voor het eerst geproduceerde huidige X5 volgend jaar al te worden vervangen. Dat heeft ongetwijfeld te maken met het feit dat een groot deel van de BMW-familie na de lancering van de huidige X5 een nieuwe generatie is ingegaan. Gelukkig hoeft de X5-liefhebber niet te vrezen voor een volledig nieuw concept.

Deze spionagefoto's bevestigen maar weer dat de X5 'gewoon' een X5 blijft. We zien een SUV die vanuit elke hoek als zodanig herkenbaar is. Overigens lijken we hier te maken te hebben met een variant die heeft mogen snoepen uit de M Performance-winkel van BMW. Dikke uitlaatpijpen en blauwe remklauwen zijn zaken die doen vermoeden dat hier misschien wel de M50i rondgaat. Het zou voor het eerst zijn dat de X5 over die subtopper komt te beschikken.

Onderhuids maakt de nieuwe X5 gebruik van de modulaire basis die ook auto's als de 5- en 7-serie houvast geven. Een onthulling van de nieuwe X5 verwachten we in de tweede helft van volgend jaar.

Comment

Comment

Ne maxi X3 ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                        Ne maxi X3 ?
                        Allicht uiteraard een X3 maar groter en het interieur zal naar dat van de huidige 7, 5 en 6GT gevormd worden.

Comment

Comment

BMW X5 KLAAR VOOR ONTHULLING

BMW brengt nog dit jaar een volledig nieuwe X5 op de markt. De SUV laat vandaag zich voor de zoveelste keer in camouflagepak zien.

De vorige generatie X5 was voor zijn onthulling een van de nieuwkomers die extreem vaak in camouflagekostuum werd gespot ook anno 2018 blijkt BMW de nu nieuwe X5 maar wat graag van een stickervelletje te voorzien. De volledig nieuwe X5, die dit jaar nog op de markt moet verschijnen, laat zich nu voor de zoveelste keer zien.

BMW plaatst de vierde generatie X5 op zijn modulaire CLAR-basis, een platform dat niet alleen al door de huidige 5- en 7-serie, maar straks ook door de nieuwe 3-seriegebruikt gaat worden. Wat formaat betreft, lijkt de auto niet al te veel te gaan groeien.

De huidige derde generatie X5 werd in augustus 2013 voor het eerst geproduceerd en daarmee is de SUV momenteel nog geen vijf jaar oud. Ter vergelijk: de eerste en tweede generatie X5 hielden het respectievelijk zeven en 6,5 jaar vol. De productie van de nieuwe X5 zal hoogstwaarschijnlijk weer in het Amerikaanse Spartanburg plaatsvinden. De X5 krijgt op termijn een nieuwe X6-broer en BMW voegt zelfs spoedig een X7 aan de X-familie toe.

Comment

BMW is precies wel in sneltempo veel modellen aan het vernieuwen ?

Comment

X5 M

Comment

Eén dingetje... ,eender welk model, 4 uitlaten vind ik altijd een beetje van het goede teveel. Dacht dat dit steeds minder gedaan werd ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door THE GREEN HORNET Bekijk Berichten
                                    Eén dingetje... ,eender welk model, 4 uitlaten vind ik altijd een beetje van het goede teveel. Dacht dat dit steeds minder gedaan werd ?
                                    Da begrijp ik ni... ge hebt toch ook minstens 4 zitplaatsen... iedereen moet toch zijnen uitlaat hebben?
                                    Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

Comment

Dan zou je er zelfs 5 moeten hebben

Comment

Of 7...

Comment

Working...
                                        X