Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Citroën CXperience

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Citroën CXperience

    Wat een absoluut vlaggenschip betreft laat Citroën de Europa autokoper momenteel in de kou staan. Er is wel een nieuwe C6, maar die is exclusief voor China. De Fransen kunnen het nog goedmaken. Met deze CXperience Concept!
    De laatste Citroën C6 voor de Europese markt was een plaatje van een auto. Typisch Citroën, dus eigenzinnig, maar daardoor ook niet voor iedereen weggelegd. Dat zal ongetwijfeld opnieuw het geval zijn met de CXperience. Maar wat een pracht van een studiemodel is dit. Ogenschijnlijk mooi van eenvoud, zonder in te boeten aan alle moderne gemakken.

    Zelfmoorddeuren
    Dat de CXperience Concept hint naar een nieuw vlaggenschip, daarover is geen twijfel mogelijk. Tussen 1974 en 1991 had Citroën ook al eens een CX, de voorloper van de XM, die met z'n 4,66 meter lengte tot de grotere auto's uit die tijd behoorde. De CXperience is zelfs nog ietsje langer met 4,85 meter. Dit bij een breedte van twee meter, terwijl de hoogte slechts 1,37 meter bedraagt. Imponerende proporties, zoals dat hoort bij een eventueel topmodel. Maar fraaist zijn toch wel de zogeheten suïcidedeuren, die een enorme toegang tot het high-tech interieur geven.

    Citroën in optima forma
    Wat meteen in het oog springt bij het minimalistisch, maar door de dikke zetels toch comfortabel ogende interieur is het 19 inch grote breedbeeldscherm. Ludiek is dat daarin het stuurwiel is verwerkt, en let vooral ook eventjes op het ontwerp van die laatste. Slechts één spaak telt het stuur, waarmee Citroën zich weer eens van zijn beste kant laat zien.

    Terug naar toen
    De laatste jaren was Citroën wat het bieden van typisch Frans rijcomfort betreft wat afgegleden. Met de CXperience keert het merk terug naar die oude merkwaarde. Niet alleen is dat te merken aan het overdadige meubilair en de weelderige wielbasis van liefst 3 meter, ook onderhuids is de aandacht van de Fransen sterk uitgaan naar een zo geriefelijk mogelijke rit. Hoe? Met hydraulische vering, natuurlijk, waardoor oneffenheden niet in het vocabulaire van de CXperience voorkomt.

    Plug-in hybride
    Qua aandrijving tapt Citroen dan weer uit ultramoderne vaatjes. De CXperience is namelijk een plug-in hybride. Het accupakket levert 3,3 kWh aan vermogen, voldoende om 60 kilometer volledig elektrisch af te leggen. Een langere rit voor de boeg? Daarvoor zit er ook nog een benzinemotor onder de kap, goed voor een extra actieradius tussen de 150 en 200 kilometer. Een onvervalste kilometervreter blijkt de Citroën CXperience dus niet, in tegenstelling tot wat zijn uitstraling en inborst doet vermoeden.

    Bron : www.autowereld.com
    freude am fahren

  • #2




    freude am fahren

    Comment


    • #3




      freude am fahren

      Comment


      • #4


        freude am fahren

        Comment


        • #5
          Ik vind het lijnenspel ditmaal een beetje te 'gezocht'.
          Alhoewel vooruitstrevend is de lijn van een DS-ID, CX of C6 -bedrieglijk- eenvoudig. Dat stylistisch huzarenstukje doen ze niet na met deze proto IMHO.
          King of the Ludospace - currently running nr. 6

          2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
          2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

          Comment


          • #6
            Typisch Citroën. Telkens met mooie concepten komen, waar meestal niets meer van over blijft og gewoon nooit iets van uitgebracht wordt. Zo bestaat er ook al lang een concept voor een DS6.

            Hoe futuristisch hij er ook uit ziet, als hij uitkomt, ligt hij wss nog steeds 10 jaar achter op de test. Jammer eigenlijk.

            jammer eigenlijk. Zo hebben ze een mooie SUV, zijnde de DS6WR en dus enkel voor de aziatische markt. Ben er thans zeker van dat hij hier ook zou aanslaan vermits er geen opvolger van de C-Crosser is.

            Comment


            • #7
              Voorzijde is mooi.
              BMW 420dA : >>>

              Comment


              • #8
                Best geslaagd. Enkel dat knalgeel interieur mag bruin of beige zijn..

                E30SHOP.be
                - Alles voor uw BMW E30.
                Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                  Typisch Citroën. Telkens met mooie concepten komen, waar meestal niets meer van over blijft og gewoon nooit iets van uitgebracht wordt. Zo bestaat er ook al lang een concept voor een DS6.

                  Hoe futuristisch hij er ook uit ziet, als hij uitkomt, ligt hij wss nog steeds 10 jaar achter op de test. Jammer eigenlijk.

                  jammer eigenlijk. Zo hebben ze een mooie SUV, zijnde de DS6WR en dus enkel voor de aziatische markt. Ben er thans zeker van dat hij hier ook zou aanslaan vermits er geen opvolger van de C-Crosser is.

                  Ze hebben ooit de prachtige futuristische XM uitgebracht. Maar de wereld was er niet klaar voor. Wat mij betreft is de XM één van de meest ondergewaardeerde auto's aller tijden. Prachtig exterieur, prachtig interieur... Een unieke auto, leek op geen één andere auto toen op de markt...

                  Comment


                  • #10
                    Qua uiterlijk brengen ze vaak geslaagde modellen uit. Ze zijn zelfs degene die zijn gestart met voorwielaandrijving en degene met pneumatische ophanging. Nu, die laatste is door een paar andere merken eens getest, maar snel ook terug afgevoerd.

                    Qua uitrusting liggen ze meestal een pak achter op de rest. Zo las ik in mijn heel jonge jaren in een automagazine bij een nieuw model van citroen dat ze voor 12000fr de optie voorzien dat de auto u zegt of hij ergens tussen pastte om te parkeren. Dit terwijl men bij alle andere merken voor diezelfde prijs parkeersensoren hadden en dat op een citroen niet verkrijgbaar was.

                    Zelfs nu nog is dat merkbaar. De DS5 is het paradepaardje van de DS lijn en compleet ondermaats qua uitrusting tov de concurrentie. Maar hij is wel even duur.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                      Qua uiterlijk brengen ze vaak geslaagde modellen uit. Ze zijn zelfs degene die zijn gestart met voorwielaandrijving en degene met pneumatische ophanging. Nu, die laatste is door een paar andere merken eens getest, maar snel ook terug afgevoerd.
                      Ik vermoed dat je hydraulische ophanging bedoelt?

                      Qua uitrusting liggen ze meestal een pak achter op de rest. Zo las ik in mijn heel jonge jaren in een automagazine bij een nieuw model van citroen dat ze voor 12000fr de optie voorzien dat de auto u zegt of hij ergens tussen pastte om te parkeren. Dit terwijl men bij alle andere merken voor diezelfde prijs parkeersensoren hadden en dat op een citroen niet verkrijgbaar was.
                      Ik zou zeggen, zet die plaat af. In ieder topic waar over PSA zit steeds weer 't zelfde verhaaltje, 't wordt zo stilaan afgezaagd.


                      Zelfs nu nog is dat merkbaar. De DS5 is het paradepaardje van de DS lijn en compleet ondermaats qua uitrusting tov de concurrentie. Maar hij is wel even duur.
                      Had je dat hier niet al eens geplaatst?
                      BMW 420dA : >>>

                      Comment


                      • #12
                        Ah ha, we hebben een lover

                        Maar ik had het wel degelijk over de pneumatische opganging
                        De grootste Citroëns staan al decennialang bekend om hun comfortabele ophanging. Wie zijn rijgedrag er niet aan aanpaste, werd steevast zeeziek. Maar na de C5 kan het wel eens gedaan zijn met die zweverige ophanging.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                          Qua uiterlijk brengen ze vaak geslaagde modellen uit. Ze zijn zelfs degene die zijn gestart met voorwielaandrijving en degene met pneumatische ophanging. Nu, die laatste is door een paar andere merken eens getest, maar snel ook terug afgevoerd.

                          Qua uitrusting liggen ze meestal een pak achter op de rest. Zo las ik in mijn heel jonge jaren in een automagazine bij een nieuw model van citroen dat ze voor 12000fr de optie voorzien dat de auto u zegt of hij ergens tussen pastte om te parkeren. Dit terwijl men bij alle andere merken voor diezelfde prijs parkeersensoren hadden en dat op een citroen niet verkrijgbaar was.

                          Zelfs nu nog is dat merkbaar. De DS5 is het paradepaardje van de DS lijn en compleet ondermaats qua uitrusting tov de concurrentie. Maar hij is wel even duur.
                          en hoe weet die auto of die ergens tussen past? Ah ja, via parkeersensoren natuurlijk. Ge had achter parkeersensoren, en wou ge de voorste dan was dat pakket erbij om te kijken of de auto ergens tussen paste...
                          www.peugeotforum.be

                          Comment


                          • #14
                            HYDROPNEUMATISCHE dus..

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door de_fre Bekijk Berichten
                              Ze hebben ooit de prachtige futuristische XM uitgebracht. Maar de wereld was er niet klaar voor. Wat mij betreft is de XM één van de meest ondergewaardeerde auto's aller tijden. Prachtig exterieur, prachtig interieur... Een unieke auto, leek op geen één andere auto toen op de markt...
                              Zo ook de ta ds cx xm en c6... Om het te vervolledigen...

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                en hoe weet die auto of die ergens tussen past? Ah ja, via parkeersensoren natuurlijk. Ge had achter parkeersensoren, en wou ge de voorste dan was dat pakket erbij om te kijken of de auto ergens tussen paste...
                                Dus uw piepende sensoren laten op uw dashboard verschijnen of uwe auto in een parkeerplaats past of niet?

                                Denk dat ge niet echt goed weet over welke optie ik het werkelijk had. Met de optie van citroën moest ge eerst helemaal voorbij een open parkeerplaats rijden en dan kwam er op uw dash te staan of uwe boot er tussen pastte of niet . Maar als hij zei dat hij er tussen paste en ge reed dan tegen die auto voor of achter u, ging er niets piepen hoor

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                  Zo ook de ta ds cx xm en c6... Om het te vervolledigen...
                                  Qua uiterlijk zal ik daar zeker niets op aanmerken. Ze hebben wel wat speciale modellekes gehad en nu nog zijn ze meestal gewaagd. Zelfs de C5 die al van 2008 mee gaat, vind ik persoonlijk nog steeds een hedendaagse model.
                                  De conceptmodellen zijn ook altijd speciaal, maar daar blijft uiteindelijk compleet niets meer van over. Maar dat is bij vele merken zo.

                                  Mss dat ze volgens jaar bij zijn met de uitrustingen, want er zouden voor de PSA groep zomaar 27 nieuwe modellen komen.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                    Zo ook de ta ds cx xm en c6... Om het te vervolledigen...

                                    Klopt.
                                    En als je dan deze conceptstudie ziet, dan glijden ze bij Citroën wat mij betreft af naar een banale concept van 13 in een dozijn.
                                    Zonder noemenswaardige technische hoogstandjes bovendien.
                                    Spijtig.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                      Dus uw piepende sensoren laten op uw dashboard verschijnen of uwe auto in een parkeerplaats past of niet?

                                      Denk dat ge niet echt goed weet over welke optie ik het werkelijk had. Met de optie van citroën moest ge eerst helemaal voorbij een open parkeerplaats rijden en dan kwam er op uw dash te staan of uwe boot er tussen pastte of niet . Maar als hij zei dat hij er tussen paste en ge reed dan tegen die auto voor of achter u, ging er niets piepen hoor
                                      ik weet heel goed over welke optie het gaat. en ja dat is via parkeersensoren. Alleen piepen die natuurlijk niet als ge de plaatsberekening opzet. Dan wordt enkel de ruimte opgemeten met die sensoren (iets wat nu ook gebeurd met de zelf parkerende auto's), krijgt gij de melding of ge er tussen past of niet, zet je in achteruit waardoor je de auditieve en visuele waarschuwing inschakelt.
                                      www.peugeotforum.be

                                      Comment

                                      Working...
                                      X