Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen I.D. Concept 2016.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    1.7 ton voor zo'n kleine auto is nog al wat, doe mijn maar een i3 dan.
    There are Pretenders among us.....
    Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

    Comment


    • #42
      Jalopnik heeft een artikel over het platform: https://jalopnik.com/the-fascinating...pla-1829257860

      Comment


      • #43
        2020 Volkswagen I.D. Neo EV: Looks, Range, And Everything Else We Know.



        There are Pretenders among us.....
        Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

        Comment


        • #44
          Waar deze VW NEO ook RWD krijgt in de basis (2 motor 4WD als extra) gaat de volgende BMW i3 naar FWD, wat absoluut mijn voorkeur heeft over RWD.
          There are Pretenders among us.....
          Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

          Comment


          • #45
            https://www.autobild.de/videos/video...-14520991.html


            Last edited by The Pretender; 05/02/2019, 23:30.
            There are Pretenders among us.....
            Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

            Comment


            • #46
              KLAAR VOOR 2020

              VOLKSWAGEN I.D. 'NEO' KRUIPT DOOR DE SNEEUW

              Volkswagen brengt volgend jaar zijn eerste model van de I.D.-familie op de markt, een auto die waarschijnlijk de naam I.D. Neo op zich krijgt geplakt. Vandaag is die elektrische hatchback gesnapt terwijl hij aan koudetests werd onderworpen.

              Volkswagen kondigde deze elektrische hatchback al in 2016 aan met de I.D. Concept. Die vooruitblik op het eerste lid van Volkswagen's I.D.-familie, een label waar het zijn volledig elektrische auto's onder gaat scharen, kreeg later gezelschap van meerdere I.D.-voorbodes. Deze I.D. 'Neo' staat volgend jaar in de showrooms, op de reeds bevestigde productieversies van de I.D. Buzzen Vizzion zullen we nog enkele jaren langer moeten wachten. De I.D. Crozz, zoals zijn al weggeeft een cross-over, moet ook volgend jaar op de orderlijsten staan.

              De I.D. staat net als alle toekomstige EV's van de Volkswagen Groep op het MEB-platform, een modulair platform. De conceptcar die op de I.D. Neo vooruitblikte, werd aangedreven door een 170 pk sterke elektromotor. Reken voor de basisversie op een 48 kWh groot accupakket en een actieradius van minimaal 300 kilometer (WLTP). Volgens Volkswagen moet de prijsstelling van de I.D. vergelijkbaar zijn met die 'van een goed uitgeruste Golf met dieselmotor'. We zullen zien.














              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #47
                VW ID Electric Hatch Spied Again, Will Offer Three Battery Options

                Despite showing the world an entire family of ID all-electric concept vehicles over the past two years, Volkswagen has yet to reveal what the people are (presumably) waiting for: the first ID production vehicle.

                Mind you, we are getting closer to that moment as VW will open reservations for the ID hatchback on May 8. That doesn’t mean the car will debut next month, though, as VW will most likely unveil the EV at the Frankfurt Motor Show in September.

                Until then, we can now bring you the latest and clearest set of spy photos yet of the electric car which may or may not be called ID Neo — another rumored name is ID3. Either way, the ID will be the brand’s first model developed from the ground up as an all-electric vehicle based on the MEB modular architecture.

                The new photos taken in northern Sweden during winter testing give us the best look at the car’s LED matrix headlights and LED taillights which are in final production specification. The taillamps remind of the Golf while the headlamps have a Passat vibe about them.

                Three battery configurations with driving ranges between 205 and 342 miles

                The car’s proportions are very similar to the Seat El-Born Concept unveiled earlier this year — which is normal since said study previews the VW ID’s sister car. Expect the ID to be slightly longer than the upcoming VW Golf Mk8, itself longer than the current Golf. Thanks to that, the minivan shape, and the more efficient packaging allowed by the MEB platform, the ID will offer Passat levels of interior space.

                Christian Senger, VW’s Head of Product Line for E-Mobility, recently told Auto Express the ID would offer three battery configurations. The entry-level 48 kWh version will enable a WLTP driving range of 205 miles (330 km) while the mid-spec ID model will be able to drive for around 280 miles (450 km) on a single charge. As for the 111 kWh top model, it will offer a driving range of around 342 miles (550 km).

                All versions will feature a rear-mounted 168hp (170PS) electric motor driving the rear wheels. The base VW ID version is expected to start at just under €30,000.







                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #48
                  Ik weet niet wat het grote geheim moet zijn van dit ding, de SEAT versie is allang getoond en deze VW versie zal er niet veel anders uit gaan zien.
                  There are Pretenders among us.....
                  Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                  Comment


                  • #49
                    VW ID.3 (alias Neo): Neue Bilder geleakt












                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #50
                      Als ik goed kan lezen op https://www.autointernationaal.nl/20...te-vroeg-zien/, zouden er volgende versies komen:
                      - basis: 33.000€ in NL, bereik ongeveer 300km WLTP
                      - midden: prijs onbekend, bereik 420km WLTP
                      - top: prijs onbekend, bereik 550km WLTP

                      Orderboeken zouden op 8 mei opengaan, publieksdebuut op IAA in Frankfurt in september.
                      Productie start eind dit jaar.
                      Eerste leveringen Q3 2020.

                      Wat me opvalt:
                      - prijs basisversie is wel echt scherp! Nieuwe Leaf E+ met 62kWh batterijpakket kost zelfs meer dan een Tesla Model 3 terwijl hij toch minder bereik heeft. Ik ben benieuwd wat de prijzen van de midden en top versies gaan zijn.
                      - productie start eind dit jaar, eerste leveringen pas Q3 2020. Wat doen ze dan in tussentijd met die auto's? Het lijkt alsof VW weinig vertrouwen heeft dat de productie direct vlot gaat verlopen.

                      Meer info: https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...t-orderboeken/
                      Last edited by Chris_147; 08/05/2019, 14:22.

                      Comment


                      • #51
                        330, 420 OF 550 KILOMETER ACTIERADIUS

                        VOLKSWAGEN BELICHT ID.3 EN OPENT ORDERBOEKEN

                        Volkswagen heeft de orderboeken geopend van zijn eerste EV die op het MEB-platform is geplaatst: de ID.3. Wie een aanbetaling van € 1.000 doet, kan alvast een productieplek reserveren. Verder krijgen we bergen informatie over de elektrische hatchback die vanaf volgend jaar zomer in Nederland wordt geleverd.

                        Volkswagens eerste model die onder het ID.-label gevoerd gaat worden, houdt de gemoederen al even bezig. Tijdens een speciaal evenement heeft het merk een grote hoeveelheid informatie vrijgegeven over de ID.3. Wie een aanbetaling van € 1.000 doet, kan een productieplek van een speciale first-edition reserveren. Van die eerste reeks ID.3's komen wereldwijd 30.000 stuks beschikbaar. Die eerste editie is voorzien van wat Volkswagen "de middelste batterijoptie" noemt. Die heeft een 58 kWh-groot accupakket en haalt daarmee een WLTP-bereik van 420 kilometer. De variant met de kleinste actieradius heeft een 45 kWh groot accupakket en komt 330 kilometer ver terwijl de topversie, die een accu met een capaciteit van 77 kWh heeft, een rijbereik van 550 kilometer moet kunnen halen. De 330 km-versie gaat in Nederland "minder dan € 30.000" kosten terwijl de middelste versie dus onder de € 40.000 begint. Volkswagen Nederland mikt erop de vanafprijs van de topversie, dus met een rijbereik van 550 kilometer, onder de € 50.000 te houden.

                        De definitieve specificaties en prijzen van alle versies worden vrijgegeven als de productieversie later dit jaar wordt gepresenteerd tijdens de IAA van Frankfurt die in september zijn poorten opent.

                        Volkswagen Nederland zegt te verwachten dat binnen twee jaar 15 tot 20 procent van alle in ons land verkochte auto's (zo'n 50.000 stuks) van het merk volledig elektrisch is. Volkswagen levert de ID.3 in Nederland met zes jaar gratis onderhoud én gratis apk-keuringen bij de Volkswagen-dealers. Zaken als remschijven, remblokken, ruitenwissers en bijvoorbeeld het vervangen van banden vallen niet binnen deze regeling.

                        De productie van de ID.3 begint eind dit jaar. Deze pre-booking geldt voor 29 Europese markten, maar Volkswagen noemt Nederland, Duitsland, Noorwegen, Frankrijk, Engeland en Oostenrijk als de belangrijkste afzetmarkten. Aanvankelijk wil Volkswagen 100.000 ID-modellen per jaar in Zwickau gaan bouwen. Later moeten dit er maar liefst 300.000 zijn. Let wel, dit zijn niet alleen ID.3's.

                        Volkswagen typeert de ID.3 als een model dat midden in het ID.-gamma is geplaatst en dat betekent niet alleen dat er auto's boven komen te staan - we kennen immers al concept-cars als de ID. Buzz, ID Crozz en ID Vizzion, maar dat er ook een of meerdere modellen onder worden geplaatst. Derhalve zou je kunnen rekenen op de komst van ID-modellen met namen als ID.2, ID.4 enzovoort. In een gesprek met onder andere AutoWeek zegt Jürgen Stackman, lid van de Raad van Bestuur van Volskwagen, dat in Frankfurt een voorproefje van een tweede, groter ID-model wordt getoond, een auto die waarschijnlijk in camouflagetrim zijn showdebuut maakt.

                        ID.3 1st

                        Zoals gezegd is de ID.3 1st een speciale introductieversie van Volkswagens eerste model van de elektrische ID.-familie. Deze in vier kleuren leverbare ID.3 heeft onder meer lichtmetalen wielen, voice control, DAB+ en airco. Ook deze introductieversie, met een rijbereik van 420 kilometer, moet "minder dan € 40.000" gaan kosten. De ID.3 1st-edition is perdirect te reserveren. De registratie valt tussentijds kosteloos te annuleren. Op moment van schrijven zijn 108 exemplaren gereserveerd. Als alle ID.3's 1st zijn vergeven, komen de basisversies beschikbaar.









                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #52
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #53
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #54
                              VOLKSWAGEN ID.3

                              Een dag na het openen van de orderboeken voor Volkswagens eerste model van de nieuwe ID-familie, stond het aantal inschrijvingen al op 10.000 stuks. Maar hoe ziet die ID.3 die enthousiastelingen nu al besteld hebben, er eigenlijk uit? Dat kunnen we dankzij onze illustrator al laten zien. Dit is de Volkswagen ID.3 die in de zomer van 2020 aan de eerste klanten wordt uitgeleverd.

                              De ID.3 staat op het modulaire elektrische platform van de VW Groep, en doordat de accu’s in de bodem zitten, is er aan boord van de auto veel ruimte. De eerste 30.000 geproduceerde ID.3’s – de productie start eind dit jaar in Zwickau waar eens de Trabant van de band liep – zijn altijd een 1St Edition. Die versie beschikt over het middelste accupakket uit de reeks met een capaciteit van 58 kWh en een WLTP-bereik van 420 kilometer. Dit wordt volgens Volkswagen het populairste pakket. Direct erna worden ook versies met een capaciteit van 45 kWh en 77 kWh leverbaar; de eerste komt 330 kilometer ver, de krachtigste zelfs 550 kilometer. De ID.3 is 4,25 meter lang, de overhang voor en achter is kort, de voorklep is al net zo kort en de steil afgesneden achterzijde is voorzien van een dakspoiler. De bagageruimte zal ruwweg even groot zijn als die van de Golf en zodoende een inhoud van 380 tot 1.270 liter hebben. Maar aan boord is het veel ruimer dan in die C-segmenter. VW belooft de ruimte van een Passat.
                              De auto staat op 20-inch wielen. Het platform Modulare Elektrobaukasten (MEB), dat de basis zal vormen voor alle elektroauto’s van het concern en dat de auto’s zo relatief betaalbaar maakt, maakt montage van wielen in de maat 18 tot 21 inch mogelijk. De ID.3 is iets hoger dan een Golf, maar net zo breed. Toch heeft hij een indrukwekkend lage cw-waarde van 0,27.

                              Rechtsachter zit de laadaansluiting voor CCS met een laadvermogen van maximaal 125 kW. Dat betekent dat je, afhankelijk van de maat van het accupakket, 30 tot 45 minuten bezig bent om het pakket voor 80 procent op te laden. Driefaselading kan de auto aan en het MEB-platform is ook voorbereid op draadloos inductie-laden. Updates gedurende het leven van de auto zijn niet alleen verkrijgbaar via de dealer. Op termijn komen ook zogenaamde 'over the air'-updates beschikbaar, iets wat Tesla al doet, maar Volkswagen is op dat gebied nog wat terughoudend: “Wij zijn geen start-up en moeten rekening houden met een bepaalde aansprakelijkheid”, zei Jürgen Stackmann, lid van de raad van bestuur van Volkswagen daarover bij het evenement waarop meer over de ID.3 bekendgemaakt werd. Overigens is nog steeds niet alles vrijgegeven omtrent die auto. Dat gebeurt pas wanneer de auto zijn publieksdebuut maakt op de IAA in Frankfurt, die in september dit jaar het podium zal vormen voor wat Volkswagen zelf het derde grote hoofdstuk in de geschiedenis van het merk noemt, namelijk na de Kever en de Golf.

                              125 kW

                              De elektromotor levert een vermogen van 125 kW; dat is 170 pk. De auto krijgt niet zoals de Hyundai Kona Electric flippers bij het stuur, waarmee je de mate van regenereren kunt aanpassen. Wel krijgt de ID.3 een zogenaamde B-stand, waarin bij het liften van het ‘gaspedaal’ de auto fors vertraagt. Deze stand zal het best tot zijn recht komen in stadsverkeer. De 1St Edition kost iets minder dan €40.000, Nederlandse kopers krijgen 6 jaar gratis onderhoud, op de slijtagedelen na; Duitse kopers krijgen een jaar gratis laden tot 2.000 kWh. Op het accupakket zit 8 jaar garantie. Elektrisch rijden met minder actieradius begint bij €30.000 met de 45 kWh-versie. Volkswagen zegt ook de variant die 550 kilometer ver komt onder de €50.000 te houden. Overigens kunnen de duizenden mensen die al een aanbetaling van €1.000 hebben gedaan, er tot na de IAA nog onderuit.




                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #55
                                VW had de Golf 8 wel achterwegen kunnen laten, en dit gewoon "I.D. Golf" kunnen noemen.
                                There are Pretenders among us.....
                                Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                Comment


                                • #56
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #57
                                    Toch wel benieuwd naar deze, prijs en actieradius gaan iig de goeie richting uit.
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                      VOLKSWAGEN ID.3

                                      Een dag na het openen van de orderboeken voor Volkswagens eerste model van de nieuwe ID-familie, stond het aantal inschrijvingen al op 10.000 stuks. Maar hoe ziet die ID.3 die enthousiastelingen nu al besteld hebben, er eigenlijk uit? Dat kunnen we dankzij onze illustrator al laten zien. Dit is de Volkswagen ID.3 die in de zomer van 2020 aan de eerste klanten wordt uitgeleverd.

                                      De ID.3 staat op het modulaire elektrische platform van de VW Groep, en doordat de accu’s in de bodem zitten, is er aan boord van de auto veel ruimte. De eerste 30.000 geproduceerde ID.3’s – de productie start eind dit jaar in Zwickau waar eens de Trabant van de band liep – zijn altijd een 1St Edition. Die versie beschikt over het middelste accupakket uit de reeks met een capaciteit van 58 kWh en een WLTP-bereik van 420 kilometer. Dit wordt volgens Volkswagen het populairste pakket. Direct erna worden ook versies met een capaciteit van 45 kWh en 77 kWh leverbaar; de eerste komt 330 kilometer ver, de krachtigste zelfs 550 kilometer. De ID.3 is 4,25 meter lang, de overhang voor en achter is kort, de voorklep is al net zo kort en de steil afgesneden achterzijde is voorzien van een dakspoiler. De bagageruimte zal ruwweg even groot zijn als die van de Golf en zodoende een inhoud van 380 tot 1.270 liter hebben. Maar aan boord is het veel ruimer dan in die C-segmenter. VW belooft de ruimte van een Passat.
                                      De auto staat op 20-inch wielen. Het platform Modulare Elektrobaukasten (MEB), dat de basis zal vormen voor alle elektroauto’s van het concern en dat de auto’s zo relatief betaalbaar maakt, maakt montage van wielen in de maat 18 tot 21 inch mogelijk. De ID.3 is iets hoger dan een Golf, maar net zo breed. Toch heeft hij een indrukwekkend lage cw-waarde van 0,27.

                                      Rechtsachter zit de laadaansluiting voor CCS met een laadvermogen van maximaal 125 kW. Dat betekent dat je, afhankelijk van de maat van het accupakket, 30 tot 45 minuten bezig bent om het pakket voor 80 procent op te laden. Driefaselading kan de auto aan en het MEB-platform is ook voorbereid op draadloos inductie-laden. Updates gedurende het leven van de auto zijn niet alleen verkrijgbaar via de dealer. Op termijn komen ook zogenaamde 'over the air'-updates beschikbaar, iets wat Tesla al doet, maar Volkswagen is op dat gebied nog wat terughoudend: “Wij zijn geen start-up en moeten rekening houden met een bepaalde aansprakelijkheid”, zei Jürgen Stackmann, lid van de raad van bestuur van Volkswagen daarover bij het evenement waarop meer over de ID.3 bekendgemaakt werd. Overigens is nog steeds niet alles vrijgegeven omtrent die auto. Dat gebeurt pas wanneer de auto zijn publieksdebuut maakt op de IAA in Frankfurt, die in september dit jaar het podium zal vormen voor wat Volkswagen zelf het derde grote hoofdstuk in de geschiedenis van het merk noemt, namelijk na de Kever en de Golf.

                                      125 kW

                                      De elektromotor levert een vermogen van 125 kW; dat is 170 pk. De auto krijgt niet zoals de Hyundai Kona Electric flippers bij het stuur, waarmee je de mate van regenereren kunt aanpassen. Wel krijgt de ID.3 een zogenaamde B-stand, waarin bij het liften van het ‘gaspedaal’ de auto fors vertraagt. Deze stand zal het best tot zijn recht komen in stadsverkeer. De 1St Edition kost iets minder dan €40.000, Nederlandse kopers krijgen 6 jaar gratis onderhoud, op de slijtagedelen na; Duitse kopers krijgen een jaar gratis laden tot 2.000 kWh. Op het accupakket zit 8 jaar garantie. Elektrisch rijden met minder actieradius begint bij €30.000 met de 45 kWh-versie. Volkswagen zegt ook de variant die 550 kilometer ver komt onder de €50.000 te houden. Overigens kunnen de duizenden mensen die al een aanbetaling van €1.000 hebben gedaan, er tot na de IAA nog onderuit.



                                      30000 voor een range van 330 km ,50000 voor een range van 550 km?
                                      zit er goud in het accupakket van 77 kwh?

                                      Comment


                                      • #59
                                        VW ID.3 Prototype Spotted Nearly Undisguised In Stuttgart







                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • #60
                                          edit.
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X