Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes A/CLA/GLA-klasse (2018-20)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    enorm knap model vind ik, heeft spieren is slank en niet agressief (of wel in de koplampen, vlg jullie ? )
    Volledig akkoord! In zo'n concept zit altijd wat design overdrijving, komt goed! Zou wel eens mijn volgende kunnen zijn, een variant van de nieuwe A. Benieuwd?
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Niet m'n ding. Net zoals de CLA lijkt de verhoudingen helemaal zoek.
      Van toen tot nu:

MY2018 Renault Megane 1.5 TDCi
      #6 MY2014 Volkswagen Golf 7 Variant 1.6TDi
      #5 MY2018 Mercedes C180 W205: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...benz-w205-c180
      #4 MY2014 Peugeot 508sw 1.6HDI
      #3 MY2007 BMW E92 325i: http://www.autoforum.be/showthread.p...69#post4994369
      #2 MY2012 Volvo C30 R-design 1.6HDI: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...drive-r-design
      #1 MY1997 Golf 3 variant 1.9TDI

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Wow

Comment

Om niet van alles apart een topic te openen nog wat impressies van de A en varianten,

CLA

GLA

GLA Coupé

Comment

ik zie precies een Opel met Mercedes badge
                MERCEDES LOVERS ARE BETTER LOVERS

Comment

MYSTERIE ROND NIEUWE MODELLEN

Mercedes-Benz is voornemens zijn modellengamma uit te breiden. Naar verluidt komt het merk met de ster met acht nieuwe voorwielaandrijvers op de proppen.

Met de Concept A Sedan gaf Mercedes-Benz in hoge mate weg wat we van een nieuwe generatie CLA-klasse kunnen verwachten. De kleine sedan krijgt een nieuwe designtaal, die ook over de rest van de nieuwe A-familie wordt uitgestort. Zowel de A-klasse als de CLA Shooting Brake en de GLA-klasse krijgen de nieuwe tekenstijl. Dat is niet het enige wat bovengenoemde auto's met elkaar delen. Onderhuids verschijnt een nieuw voorwielaangedreven platform; een basis die onder maar liefst acht Benzen komt te zitten.

Het bovenstaande blijkt uit een interview van Car and Driver met Ola Källenius, verantwoordelijk voor Group Research & Mercedes-Benz Cars Development. Het is nog niet helemaal zeker welke auto's we kunnen verwachten. Dat de A-, CLA-, CLA Shooting Brake, GLA-klasse én de opvolger van de B-klasse op het platform komen te staan, staat al vast. Mogelijk verschijnt er een GLB-klasse, als kleinere broer van de GLC-klasse en het is ook goed mogelijk dat de CLA-klasse in verlengde vorm op de Chinese markt verschijnt. De overige nieuwelingen zijn nog in nevelen gehuld.

Comment

btw die nieuwe grill die we op de amg GT R en GT C al zagen komt op alle AMG modellen... dus ook op de A/CLA/GLA 45
                    lets have some more member berries

Comment

Die neue A-Klasse W177 ist das erste von acht Derivaten der neuen MFA2 Architektur. Sie soll im Mitte 2018 in den Handel kommen und wird technisch deutlich aufgerüstet.

Folgende Hightlights wird es geben:
                      - Widescreendisplay (optional)
                      - Fahrerassistenzsysteme (DrivePilot), autonomes Fahren Level 2 wie die aktuelle E-Klasse W213 (optional)
                      - 9-Gang Doppelkupplungsgetriebe 9G-DCT (optional)
                      - deutlich verbesserte Connectivität
                      - TouchControl Panels in den Lenkradspeichen

Motoren:
                      Bei den Benzinern wird der Einstieg ein adaptierter Renault-Nissan Motor sein. Er verfügt über 1,4 Liter Hubraum M282.
                      Darüber hinaus wird es den vom M270 abgeleiteten M260 geben. Er verfügt über einen Twinscroll Turbolader und wird in den bekannten 1,6 und 2,0 Liter Version angeboten. Er wird über einen RSG (RiemenstarterGenerator) und 48 Volt Mild-Hybrid Funktionen verfügen (Segeln, elektrisches Kriechen, rekuperieren, boosten).
                      AMG wird den aktuellen M133 überarbeiten und eine Leistung von über 400 PS anbieten. Später soll das Triebwerk mit einem E-Turbolader für ein deutlich verbessertes Ansprechverhalten bei niedrigen Drehzahlen ausgerüstet werden.
                      Unterhalb vom A 45 AMG wird es wie bei den großen Baureihen (43 AMG zu 63 AMG) auch noch einen AMG-Light geben. Er verwendet ebenfall einen 2,0 Liter 4-Zylinder Turbo. Auf welchen Namen er hört ist noch nicht bekannt. Die Leistung wird leicht über 300 PS liegen.
                      Bei den Dieseln wird ebenfall der Einstieg wieder von Renault kommen.
                      Darüber kommen die aus der E-Klasse bekannten neuen 2,0 Liter Diesel OM654 zum Einsatz. Sie leisten 150 bzw. 194 PS.

Daneben wird es ebenfalls einen Plug-IN-Hybrid geben. Die Reichweite soll zwischen 50 und 70 km liegen. Das Benzinaggregat soll von Renault geliefert werden. Ob es sich dabei um einen 3- oder 4-Zylinder handelt ist noch nicht bekannt. Aufgrund der Tatsache, dass die A-Klasse tendenziell eher in der Stadt bewegt wird, wird der elektrischen Komponente mehr Bedeutung als dem herkömmlichen Verbrennungsmotor (ICE) beigemessen.
                      Die Länge der neuen A-Klasse wird auf ca. 4,40m anwachsen.

Bron: http://www.jesmb.de/indexie.htm

Comment

Benieuwd!

Comment

NIEUWE MERCEDES A-KLASSE KRIJGT TWEE AMG-VERSIES

OOK MILDERE AMG OP KOMST

Langzaam maar zeker wordt meer informatie vrijgegeven van de op stapel staande nieuwe generatie van Merdedes' compacte modelfamilie. Uit berichtgeving van het Engelse Autocar blijkt dat de nieuwe A-klasse niet één, maar twee AMG-versies krijgt.

Wie bij Mercedes-Benz gaat winkelen voor een krachtige A-klasse, komt al gauw uit bij de 250 pk sterke A 250. Wie meer benzinespieren wenst, is aangewezen op de 381 pk sterke A 45 AMG. Bij de volgende generatie van Mercedes' instapmodel, ziet de prijslijst er waarschijnlijk genuanceerder uit.

Dat blijkt uit berichtgeving van het Britse Autocar, dat gesproken heeft met AMG-opperhoofd Tobias Moers. Volgens Moers krijgt ook de A-klasse straks twee versies die door AMG onder handen zijn genomen. Van onder andere de C- en E-klasse biedt Mercedes-Benz namelijk 45 AMG- en 63 AMG-smaken aan. De 45-versie moet het gat verkleinen dat zich tussen de AMG-variant en de subtopper bevindt. BMW doet iets soortgelijks met bijvoorbeeld de M140i.

Comment

Miljaar, wat een lelijk hok, die A sedan... In hetzelfde bedje ziek als BMW (met hun Hommage's), met zo'n lelijk getekende roosters vooraan, waar je veel te goed een (agressief) gezicht in ziet.

En de achterlichten lijken precies van Audi, met die driehoekvorm.

E30SHOP.be
                            - Alles voor uw BMW E30.
                            Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                            En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

De voorkant is wat Scirocco achtig ...
                              Benzine
                              '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                              '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                              Diesel
                              '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                              '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                              '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                              '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                              '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Anfang 2018 soll die neue Mercedes A-Klasse auf den Markt kommen, ein Jahr später will Daimler die nächste Generation des Mercedes CLA nachreichen.

Neben dem CLA wird es weiterhin mehrere A-Klasse-Ableger geben – ein Dreitürer ist aber nach wie vor nicht geplant. Der angedachte Einsteiger ist damit ebenso vom Tisch wie das Coupé und der Roadster. So sehen Palette und Zeitplan aus:

• A-Klasse Fünftürer: April 2018
                                • A-Klasse Limousine (inklusive einer Langversion für China und USA): Oktober 2018
                                B-Klasse: Februar 2019
                                CLA: April 2019
                                • CLA Shooting Brake: Juli 2019
                                GLB (Crossover): September 2019
                                GLA: April 2019

Comment

Zou geen goede vooruitgang zijn imo...
                                  Van toen tot nu:

MY2018 Renault Megane 1.5 TDCi
                                  #6 MY2014 Volkswagen Golf 7 Variant 1.6TDi
                                  #5 MY2018 Mercedes C180 W205: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...benz-w205-c180
                                  #4 MY2014 Peugeot 508sw 1.6HDI
                                  #3 MY2007 BMW E92 325i: http://www.autoforum.be/showthread.p...69#post4994369
                                  #2 MY2012 Volvo C30 R-design 1.6HDI: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...drive-r-design
                                  #1 MY1997 Golf 3 variant 1.9TDI

Comment

past wel in de huidige lijn met de CLS. die vind ik ook een pak minder mooi dan voordien
                                    lets have some more member berries

Comment

En nu ook de hybride,

Bron: [www.motor.es]

Comment

die A-klasse wordt weer een maatje groter,kan niet anders dat ze een nieuwe kleinere wagen gaan ontwerpen voor bv. concurrentie van de Audi A1!

Comment

En de GLA,

Comment

Working...
                                          X