Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes A/CLA/GLA-klasse (2018-20)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik hoop echt dat hij mooi wordt, wieweet mijn volgende.
    Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
    Current:
    1987 Mercedes-Benz W124 200D
    1979 Mercedes-Benz W123 280E
    1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
    Ex:
    1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
    1976 Mercedes-Benz W123 250
    1987 Mercedes-Benz W124 230E

1979 Mercedes-Benz W123 300d
    1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
    1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
    1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
    2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

1990 Mercedes-Benz C124 300CE
    1980 Mercedes-Benz W123 280
    1989 Mercedes-Benz W124 230E

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
      Ik hoop echt dat hij mooi wordt, wieweet mijn volgende.
      Idem hier!
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

GESNAPT: NIEUWE MERCEDES-AMG A 45

DIK 400 PK VOOR RS3-KILLER

Mercedes-Benz heeft een nieuwe A-familie in de ontwikkelingskamers staan en daar zit natuurlijk ook een nieuwe AMG-versie tussen. Onze spionagefotograaf heeft de nieuwe A 45 AMG voor de lens gekregen.

Bovenaan de voedselketen van de Mercedes-Benz A-klasse is het de 45 AMG-versie die de scepter zwaait. De huidige generatie perst 381 pk uit zijn 2,0-liter grote viercilinder turbomotor. Zijn opvolger komt in twee smaken beschikbaar, waarvan er één gezien kan worden als een milder exemplaar. Van onder andere de C- en E-klasse biedt Mercedes-Benz al 45 AMG- en 63 AMG-versies aan. De 45-versie moet het gat verkleinen dat tussen de AMG-variant en de subtopper zit. BMWdoet iets soortgelijks met bijvoorbeeld de M140i.

Net als nu het geval is, wordt de nieuwe krachtpatser van de A-familie een vierwielaandrijver. Wij zetten in op een vermogen van rond de 400 pk. Ter vergelijk: de huidige AMG-variant weet al in 4,2 tellen naar een snelheid van 100 km/h te sprinten. Tel uit je winst.

De nieuwe A-klasse moet volgend jaar zijn gezicht laten zien. De AMG-versie zal een jaartje langer op zich laten wachten.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Mercedes EQ-A; Preis: ca. 40.000 Euro; Marktstart: 2020. Der EQ-A basiert auf dem GLA und nutzt natürlich den Unterbau der ab 2018 erhältlichen neuen A-Klasse, doch das Elektro-SUV bekommt ein eigenständiges Design – und profitiert im geräumigen Innenraum vom kompakten E-Antrieb mit Unterflurakkus! In der Basis sollen die 60-kWh-Batterie und eine 150 kW starke E-Maschine für 400 Kilometer Reichweite gut sein.

Last edited by Jocar; 05/08/2017, 09:32.

Comment

Heb een prototype in Praag zien rijden een paar keer,natuurlijk veel kun je er echter niet uit maken zo in een wit gevlekte camouflagepakje,doch de smalle achterlichtblokken viel wel al op.

Comment

NIEUWE MERCEDES CLA-KLASSE GESPOT

TROUW AAN CONCEPT A SEDAN

De nieuwe Mercedes-Benz CLA-Klasse is voor het eerst op de foto gezet. Onze spionagefotograaf kiekte deze foto's van de 'A-Klasse met kont'. De auto krijgt, net als zijn hatchback-broer, een strakker en rustiger ontwerp.

Inmiddels is de Mercedes A-Klasse al in tal van hoedanigheden op de foto gezet. Zelfs de Mercedes-AMG A45 liet zich onlangs al zien. Aan de testauto's is al goed te zien dat de kleinste Benz het qua design een stukje strakker aanpakt dan de huidige generatie. De diepe vouwen en het ietwat gedrongen postuur maken plaats voor een strakker en gestrekter voorkomen. De CLA vormt daarop, niet onverwacht, geen uitzondering.

We zien hier natuurlijk simpelweg de sedanversie van de A-Klasse, die daardoor nog meer in één lijn staat met de Concept A Sedan. In de vorm van die conceptauto kregen we al een hele duidelijk voorbode van de nieuwe instap-Mercedes. Ondanks de camouflage is duidelijk te zien dat we geen grote designtechnische verrassingen meer hoeven te verwachten.

De nieuwe compacte modellen van Mercedes-Benz staan op een gloednieuw platform. Dat biedt basis voor de voorwielaangedreven toekomstige A-Klasse, CLA-Klasse (en Shooting Brake), de nieuwe B-Klasse en de GLA-Klasse. Er komen nog meer modellen die ervan gebruik gaan maken, maar of dat bijvoorbeeld een compacte cross-over ('GLB-Klasse') of een nieuwe derivaat van de A-Klasse wordt, is nog niet duidelijk. Volgend jaar maakt de nieuwe CLA in ieder geval zijn debuut.

Comment

hopelijk maken ze de CLA niet te "gewoon" van design
                lets have some more member berries

Comment

IN TRAININGSPAK: NIEUWE MERCEDES-AMG A45

TANDEN ZETTEN IN RS3

Volgend jaar zet Mercedes-Benz een nieuwe A-klasse in de showrooms, een model dat uiteraard ook door AMG onder handen genomen wordt. Het is die ultieme sportversie die nu weer in beeld is verschenen.

De A45 AMG die momenteel de scepter zwaait in het A-klasse-gamma, is 381 pk en 475 Nm sterk. Deze vierwielaangedreven knalhatchback heeft dat vermogen te danken aan een geblazen 2,0-liter grote viercilinder, een blok dat mogelijkerwijs de overstap naar een nieuwe generatie overleeft. Mocht het deze viercilinder zijn die in de nieuwe A45 AMG een plekje krijgt, dan zal het vermogen op minimaal 400 pk komen te liggen.

De nieuwe AMG-topper krijgt waarschijnlijk bijval van een mildere variant, een versie die vergelijkbaar is met de 43 AMG-varianten die een trede lager op de krachtladder staan dan de 63 AMG's. De nieuwe A-klasse moet volgend jaar zijn gezicht laten zien. De AMG-versie zal een jaartje langer op zich laten wachten.

De A45 AMG moet het uiteindelijk opnemen tegen auto's als landgenoot Audi RS3. De huidige incarnatie van die hothatch schopt het tot 400 pk en 480 Nm. Hoe het uiterlijk van Mercedes' nieuwe A-klasse zal opdrogen, wordt in deze spyshots behoorlijk duidelijk. We herkennen duidelijk elementen van de Concept A Sedan.

Comment

Comment

Ik lees hier ook ietd van evtl een GLB . Vermits de GLAnte klein is en de GLC te duur, zou mss een GLB een oplossing kunnen zijn.

Comment

NOGMAALS GESPOT: MERCEDES-BENZ A-KLASSE

NU IN HET ROOD

De nieuwe Mercedes-Benz A-klasse verschijnt steeds vaker op deze site. Vandaag is de auto weer iets beter te zien en hebben we voor het eerst een knalrood exemplaar voor de lens.

Dat de A-klasse zo vaak voorbijkomt, is niet niet zo gek, want de auto verschijnt al volgend jaar op de markt. Het rode exemplaar dat hier, in gezelschap van een zwarte 'A', zijn testrondjes maakt, draagt iets minder camouflagemateriaal met zich mee dan voorheen. Daardoor is goed te zien dat de koplampen ver 'naar beneden duiken 'om zo uit te komen bij een grote, relatief laag gepositioneerde grille. Ook de puntige vorm van de achterlichten drukt duidelijk door het zwarte tape heen. De flanken zijn nog wel rijkelijk voorzien van camouflagemateriaal, maar toch is al helder dat de scherpe vouwen die het huidige model van zijn kenmerkende profiel voorzien behouden blijven.

De A-klasse krijgt het volgend jaar niet gemakkelijk, want naar alle waarschijnlijkheid presenteert BMW over niet al te lange tijd een 1-serie. Ook de Volvo V40 krijgt op termijn een opvolger.

Comment

Last edited by Jocar; 09/10/2017, 21:53.

Comment

Zo mag 'm komen van mij

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                              Zo mag 'm komen van mij
                              idemdito

Comment

Comment

Speaking of compact dimensions, the new A-Class won't be much larger than the current/outgoing model, yet its larger wheelbase will allow for more room in th...

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Comment

Comment

De volledig nieuwe Mercedes-Benz A-klasse is al vaak gesnapt, maar niet eerder zag je de nieuwe compacte Benz zo duidelijk!

Deze gekiekte A-klasse heeft zijn camouflagekostuum namelijk ingewisseld voor een knaloranje koets.

Het is duidelijk dat Mercedes-Benz de A-klasse een scherper getekende koets wil geven. De koplampen zijn smal en duiken verder naar beneden de neus in dan we gewend zijn. Ook de grille is lager in het front geplaatst, iets wat de auto een bijteriger voorkomen geeft. Aan de achterkant vallen tevens de smallere lichtunits op. De vouw op de flank blijft behouden.

De nieuwe A-klasse krijgt het niet al te gemakkelijk. Eenmaal op de markt krijgt hij niet alleen de nieuwe BMW 1-serie, maar ook de nieuwe Volvo V40 tegenover zich. Overigens werkt Mercedes-Benz aan een nieuwe CLA-klasse. Die auto lijkt hier ook zijn stickerloze achtersteven te laten zien! Met de Concept A Sedan gaf Mercedes al een preview van Mercedes' nieuwe designtaal.

De AMG-afdeling werkt uiteraard aan een nieuwe sportversie van de A-klasse. Die nieuwe topversie krijgt waarschijnlijk gezelschap van een mildere AMG-variant, vergelijkbaar met de 43 AMG-varianten, die een trede lager op de krachtladder staan dan de 63 AMG's.

Comment

laat ons hopen dat ze geen mildere versie uitbrengen... de 45 is al een milde AMG
                                        lets have some more member berries

Comment

Die koplamen zien er toch maar raar uit.
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Working...
                                          X