Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Nun sind neue Erlkönigbilder von WalkoART veröffentlicht worden. Mann erkennt schön die Tiefe, 3-Dimensionalität der LED-Rückleuchte. Daneben kann man auch sehr schön das freistehende optionale Widescreen (ohne Hutzenüberdachung wie in der E-Klasse oder S-Klasse) erkennen.
Die Bestellfreigabe soll im Februar 2018 erfolgen. Im Showroom steht sie dann am April 2018. Allerdings gibt es ab Marktstart auch erstmal nur eine eingeschränkte Motorenauswahl:
Diesel:
A 180d, ab April 2018 (bekannter Renault Diesel 1,5 Liter OM607)
A 200d, ab Herbst 2018 mit OM654 Mercedes (auch mit 4matic) 150 PS
A 220d, ab Herbst 2018 mit OM654 Mercedes (auch mit 4matic) 194 PS Benziner:
A 160 M282 Renault 4-Zyl. 1,4 Liter ca. 115 PS (2019 ?)
A 180 M282 Renault 4-Zyl. 1,4 Liter ca. 136 PS (Sommer/Herbst 2018 )
A 200 M282 Renault 4-Zyl. 1,4 Liter ca. 160 PS (April 2018 )
A 220e M282 Renault 4-Zyl. 1,4 Liter ca. 136 PS + 82 E-PS Plug-In-Hybrid (Einsatz Ende 2018 oder 2019) mit der 13,8 kwh Batterie für 70 km E-Reichweite
A 250 M260 Mercedes 4-Zyl. 2,0 Liter mit 48 Volt & +16 PS RSG), nur mit Doppelkupplungsgetriebe erhältlich
A 35 AMG 4matic M260 4-Zylinder Mercedes 2,0 Liter 299 PS + 16 PS RSG(48 Volt), Herbst 2018
A 45 AMG 4matic 2,0 Liter 408 PS +16 PS RSG mit 48 Volt. Kein E-Turbo, kein Plug-In-Hybrid. Ab 2019.
Die weiterentwickelten M270/M274 Motoren heißen nach dem Motoren-Facelift (Twin-Scroll Turbo) sowie inkl. Riemen-Starter-Generator (RSG) und 48 Volt 0,8 kwh Batterie dann M260 (für Quereinbau) und M264 (für Längseinbau). Nach dem derzeitigen Infostand entfällt jedoch die bisherige 1,6 Liter Variante vom M270/M274. Für die MRA Platform ist das nicht so schlimm, da hier nur der C 180 die 1,6 Liter Variante sowie der E 180 (nur für Türkei) nutzt. Aufgrund der neuen WLTP Zertifizierung werden kleinere Motoren nicht mehr so bevorzugt bei der Verbrauchmessung (längere Strecken, höhere Durchschnittsgeschwindigkeit, weniger Standzeiten). Somit könnte man in den teureren MRA Modellen auch die 2,0 Liter Maschine inkl. 48 Volt und RSG nach und nach einbauen.
Bei den MFA Modellen hat die 1,6 Liter Variante im 160, 180 und 200er jedoch knapp 60% ausgemacht (bezogen auf Europa). Somit hat man wohl den bestehenden Renault-Nissan mit 1,2 Liter Turbo mit Direkteinspritzung zusammen weiterentwickelt und bietet nun auch eine 1,4 Liter Variante dieses 4-Zylinders an, der dann im 200er mit rund 160 PS zum Einsatz kommen könnte.
Wenn an den Gerüchten bzgl. einer möglichen Verspätung des neuen 9G-DCT Doppelkupplungsgetriebe etwas dran, Debüt erst im Herbst 2018, könnte es sein, dass die 200 und 250er Benziner erstmal noch mit dem bekannten M270 und 7G-DCT Getriebe angeboten werden.
Folgende Hightlights wird es geben:
- Widescreendisplay (optional), als Basis unter Umständen auch 2 kleine Displays geben (entsprechende Erlkönige wurden schon gesichtet, Fotovergleich zwischen großen Full-HD Widescreen und zwei kleinen Display siehe unten)
- Fahrerassistenzsysteme (DrivePilot), autonomes Fahren Level 2 wie die aktuelle E-Klasse W213 (optional)
- 9-Gang Doppelkupplungsgetriebe 9G-DCT (optional)
- deutlich verbesserte Connectivität
- TouchControl Panels in den Lenkradspeichen
- Comand als neue NTG6 mit Touchscreen
- Keyless Go Start serienmäßig
- größerer Türausschnitt im Fond
- dynamisches LED-Licht
De nieuwe Mercedes-Benz A-Klasse krijgt de primeur van een compleet nieuw dashboard, waarmee hij ongetwijfeld een trendsetter wordt. Het conventionele instrumentarium is samen met het infotainmentscherm geïntegreerd in één groot, langgerekt, dun breedbeeldscherm.
Mercedes-Benz wil nog niet alle geheimen prijsgeven van de nieuwe A-klasse, die tegen het voorjaar gepresenteerd wordt. Maar tijdens een persbijeenkomst in Stuttgart werden wel alvast de meeste details over het interieur bekendgemaakt. Het opvallendste nieuws is het grote, platte beeldscherm dat het traditionele 'klokkenhuis' in auto's vervangt. Ook een apart scherm voor het infotainment behoort met de nieuwe A-Klasse tot de verleden tijd. Alle nodige meters en schermen, inclusief die van de navigatie, zijn nu in dat ene, langgerekte scherm ondergebracht dat rechtop op de onderste helft van het dashboard staat. Het dasboard zelf is in de vorm van terrassen vormgegeven.
De laatste jaren zagen we al vaker digitale schermen in plaats van de analoge snelheidsmeters en toerentellers. Mercedes-Benz zet nu de volgende stap door ook de conventionele behuizing van deze meters weg te nemen. Het zorgt voor meer ruimtelijk gevoel in de A-klasse en dat is precies wat de fabrikant met deze nieuwe generatie beoogt. De huidige bezitters van dit model vinden hem toch wat krap.
Daar heeft Mercedes in 2012 bewust voor gekozen. Het oorspronkelijke concept van de A-klasse, een zo ruim mogelijke auto met compacte buitenmaten, oftewel een MPV, werd toen losgelaten. De A-klasse moest vanaf dat moment vooral een sportieve hatchback zijn, onder meer bedoeld om jongere kopers aan te trekken. Bovendien had Mercedes de afgelopen jaren de B-klasse als alternatief: een echte MPV.
Hoewel de nieuwe A-klasse niet meer beenruimte op de achterbank biedt, is het interieur wel in veel andere opzichten een maatje groter geworden.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Ziet er strak uit, maar eerste idee is dat dit wel héél vingervet gevoelig is.
en je mag er wel niet aan denken dat dat scherm kapot gaat, of je kan je huis verkopen, denk ik ;-)
Wow dat interieur is prachtig, de Audi virtual cockpit was al knap maar dit gaat nog een heel stuk verder. Als ze de afwerking en materialen nog wat verbeteren tegenover de huidige wordt dat een absolute topper in zijn klasse.
de A word eindelijk een mercedes. altijd al gevonden dat men ook in de kleine wagens de meer luxueuze opties moet aanbieden.
niet iedereen wil een mastodont S rond rijden
Comment