Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes A/CLA/GLA-klasse (2018-20)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenOrange is the new black.... for those about to die ;-)
Zullen wel crashtest modellen zijn.
Vooral benieuwd naar de CLA break
Comment
-
Nun sind neue Erlkönigbilder von WalkoART veröffentlicht worden. Mann erkennt schön die Tiefe, 3-Dimensionalität der LED-Rückleuchte. Daneben kann man auch sehr schön das freistehende optionale Widescreen (ohne Hutzenüberdachung wie in der E-Klasse oder S-Klasse) erkennen.
Die Bestellfreigabe soll im Februar 2018 erfolgen. Im Showroom steht sie dann am April 2018. Allerdings gibt es ab Marktstart auch erstmal nur eine eingeschränkte Motorenauswahl:
Diesel:
A 180d, ab April 2018 (bekannter Renault Diesel 1,5 Liter OM607)
A 200d, ab Herbst 2018 mit OM654 Mercedes (auch mit 4matic) 150 PS
A 220d, ab Herbst 2018 mit OM654 Mercedes (auch mit 4matic) 194 PS
Benziner:
A 160 M282 Renault 4-Zyl. 1,4 Liter ca. 115 PS (2019 ?)
A 180 M282 Renault 4-Zyl. 1,4 Liter ca. 136 PS (Sommer/Herbst 2018 )
A 200 M282 Renault 4-Zyl. 1,4 Liter ca. 160 PS (April 2018 )
A 220e M282 Renault 4-Zyl. 1,4 Liter ca. 136 PS + 82 E-PS Plug-In-Hybrid (Einsatz Ende 2018 oder 2019) mit der 13,8 kwh Batterie für 70 km E-Reichweite
A 250 M260 Mercedes 4-Zyl. 2,0 Liter mit 48 Volt & +16 PS RSG), nur mit Doppelkupplungsgetriebe erhältlich
A 35 AMG 4matic M260 4-Zylinder Mercedes 2,0 Liter 299 PS + 16 PS RSG(48 Volt), Herbst 2018
A 45 AMG 4matic 2,0 Liter 408 PS +16 PS RSG mit 48 Volt. Kein E-Turbo, kein Plug-In-Hybrid. Ab 2019.
Die weiterentwickelten M270/M274 Motoren heißen nach dem Motoren-Facelift (Twin-Scroll Turbo) sowie inkl. Riemen-Starter-Generator (RSG) und 48 Volt 0,8 kwh Batterie dann M260 (für Quereinbau) und M264 (für Längseinbau). Nach dem derzeitigen Infostand entfällt jedoch die bisherige 1,6 Liter Variante vom M270/M274. Für die MRA Platform ist das nicht so schlimm, da hier nur der C 180 die 1,6 Liter Variante sowie der E 180 (nur für Türkei) nutzt. Aufgrund der neuen WLTP Zertifizierung werden kleinere Motoren nicht mehr so bevorzugt bei der Verbrauchmessung (längere Strecken, höhere Durchschnittsgeschwindigkeit, weniger Standzeiten). Somit könnte man in den teureren MRA Modellen auch die 2,0 Liter Maschine inkl. 48 Volt und RSG nach und nach einbauen.
Bei den MFA Modellen hat die 1,6 Liter Variante im 160, 180 und 200er jedoch knapp 60% ausgemacht (bezogen auf Europa). Somit hat man wohl den bestehenden Renault-Nissan mit 1,2 Liter Turbo mit Direkteinspritzung zusammen weiterentwickelt und bietet nun auch eine 1,4 Liter Variante dieses 4-Zylinders an, der dann im 200er mit rund 160 PS zum Einsatz kommen könnte.
Wenn an den Gerüchten bzgl. einer möglichen Verspätung des neuen 9G-DCT Doppelkupplungsgetriebe etwas dran, Debüt erst im Herbst 2018, könnte es sein, dass die 200 und 250er Benziner erstmal noch mit dem bekannten M270 und 7G-DCT Getriebe angeboten werden.
Folgende Hightlights wird es geben:
- Widescreendisplay (optional), als Basis unter Umständen auch 2 kleine Displays geben (entsprechende Erlkönige wurden schon gesichtet, Fotovergleich zwischen großen Full-HD Widescreen und zwei kleinen Display siehe unten)
- Fahrerassistenzsysteme (DrivePilot), autonomes Fahren Level 2 wie die aktuelle E-Klasse W213 (optional)
- 9-Gang Doppelkupplungsgetriebe 9G-DCT (optional)
- deutlich verbesserte Connectivität
- TouchControl Panels in den Lenkradspeichen
- Comand als neue NTG6 mit Touchscreen
- Keyless Go Start serienmäßig
- größerer Türausschnitt im Fond
- dynamisches LED-Licht
Comment
-
REVOLUTIONAIR DASHBOARD NIEUWE A-KLASSE
VOLLEDIG DIGITAAL
De nieuwe Mercedes-Benz A-Klasse krijgt de primeur van een compleet nieuw dashboard, waarmee hij ongetwijfeld een trendsetter wordt. Het conventionele instrumentarium is samen met het infotainmentscherm geïntegreerd in één groot, langgerekt, dun breedbeeldscherm.
Mercedes-Benz wil nog niet alle geheimen prijsgeven van de nieuwe A-klasse, die tegen het voorjaar gepresenteerd wordt. Maar tijdens een persbijeenkomst in Stuttgart werden wel alvast de meeste details over het interieur bekendgemaakt. Het opvallendste nieuws is het grote, platte beeldscherm dat het traditionele 'klokkenhuis' in auto's vervangt. Ook een apart scherm voor het infotainment behoort met de nieuwe A-Klasse tot de verleden tijd. Alle nodige meters en schermen, inclusief die van de navigatie, zijn nu in dat ene, langgerekte scherm ondergebracht dat rechtop op de onderste helft van het dashboard staat. Het dasboard zelf is in de vorm van terrassen vormgegeven.
De laatste jaren zagen we al vaker digitale schermen in plaats van de analoge snelheidsmeters en toerentellers. Mercedes-Benz zet nu de volgende stap door ook de conventionele behuizing van deze meters weg te nemen. Het zorgt voor meer ruimtelijk gevoel in de A-klasse en dat is precies wat de fabrikant met deze nieuwe generatie beoogt. De huidige bezitters van dit model vinden hem toch wat krap.
Daar heeft Mercedes in 2012 bewust voor gekozen. Het oorspronkelijke concept van de A-klasse, een zo ruim mogelijke auto met compacte buitenmaten, oftewel een MPV, werd toen losgelaten. De A-klasse moest vanaf dat moment vooral een sportieve hatchback zijn, onder meer bedoeld om jongere kopers aan te trekken. Bovendien had Mercedes de afgelopen jaren de B-klasse als alternatief: een echte MPV.
Hoewel de nieuwe A-klasse niet meer beenruimte op de achterbank biedt, is het interieur wel in veel andere opzichten een maatje groter geworden.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Yes yes yes yes yes
Ik kan bijna niet wachten!Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
Current:
1987 Mercedes-Benz W124 200D
1979 Mercedes-Benz W123 280E
1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
Ex:
1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
1976 Mercedes-Benz W123 250
1987 Mercedes-Benz W124 230E
1979 Mercedes-Benz W123 300d
1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI
1990 Mercedes-Benz C124 300CE
1980 Mercedes-Benz W123 280
1989 Mercedes-Benz W124 230E
Comment
-
Concurrentie gaat beginnen zweten denk ik. Als je dit vergelijkt met het interieur van de 1-reeks...Van toen tot nu:
MY2018 Renault Megane 1.5 TDCi
#6 MY2014 Volkswagen Golf 7 Variant 1.6TDi
#5 MY2018 Mercedes C180 W205: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...benz-w205-c180
#4 MY2014 Peugeot 508sw 1.6HDI
#3 MY2007 BMW E92 325i: http://www.autoforum.be/showthread.p...69#post4994369
#2 MY2012 Volvo C30 R-design 1.6HDI: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...drive-r-design
#1 MY1997 Golf 3 variant 1.9TDI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Glitchdj Bekijk BerichtenConcurrentie gaat beginnen zweten denk ik. Als je dit vergelijkt met het interieur van de 1-reeks...
Ik hoop dat Audi de dashboard-lijn van de A7/A8 ook in de A3 durft steken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door hey69 Bekijk BerichtenZal wel een dure optie worden net zoals bij de e classVan toen tot nu:
MY2018 Renault Megane 1.5 TDCi
#6 MY2014 Volkswagen Golf 7 Variant 1.6TDi
#5 MY2018 Mercedes C180 W205: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...benz-w205-c180
#4 MY2014 Peugeot 508sw 1.6HDI
#3 MY2007 BMW E92 325i: http://www.autoforum.be/showthread.p...69#post4994369
#2 MY2012 Volvo C30 R-design 1.6HDI: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...drive-r-design
#1 MY1997 Golf 3 variant 1.9TDI
Comment
Comment