Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes A/CLA/GLA-klasse (2018-20)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • De achterdeuren zijn ze precies vergeten
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

    Comment


    • NOG EVEN WACHTEN OP DE REST VAN DE AUTO

      MERCEDES-AMG 45(S)-REEKS KRIJGT 421 PK

      Van vrijwel alle nieuw gepresenteerde Mercedes-Benzen kennen we ondertussen de ‘milde’ instap-35-AMG-versie met iets meer dan 300 pk. Vanaf het begin was echter al duidelijk dat AMG een nog veel dikkere versie achter de hand hield waar verder nog niks over bekend was. Tot nu!

      Mercedes-AMG laat namelijk weten dat het dé krachtigste in serie geproduceerde viercilinder turbomotor heeft klaarliggen. Bij een dergelijk bericht gaan natuurlijk meteen de alarmbellen rinkelen: die motor moet voorbestemd zijn voor de AMG 45-modellen. Mercedes-AMG belooft een 421 pk sterke 2,0-liter ‘M 139-motor’ klaar te hebben liggen. Daarmee zou AMG een enorme stap maken ten opzichte van de voorgaande motor die bijvoorbeeld in de A45 AMG lag. Die auto moest het met ‘slechts’ 381 pk doen. We verwachten dan ook dat deze 421 pk sterke 2,0-liter voor de (nog niet officieel) aangekondigde AMG S-lijn bestemd is.

      De nieuwe motor wordt volledig met de hand in elkaar gezet. Op de eerste verdieping van de AMG-motorenfabriek in Affalterbach werd een geheel nieuwe productielijn tot stand gebracht. Naast het vermogen is ook het maximumkoppel verhoogd, van 475 naar 500 Nm. Cijfers waardoor bij menig liefhebber het water waarschijnlijk in de mond loopt. We moeten echter nog even geduld hebben voor de rest van de auto, want daar spreekt Mercedes-AMG nog met geen woord over. We verwachten de ultieme viercilinder in ieder geval in de A-klasse (Limousine) en CLA’s Coupé en Shooting Brake aan te treffen. Zoals wel vaker: nog even geduld!













      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment








      • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • Te vroeg gekocht Jocar

          Je zou nog nooit zo snel in Polen gestaan hebben.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
            Te vroeg gekocht Jocar

            Je zou nog nooit zo snel in Polen gestaan hebben.
            Eigenlijk wel jong! Hoewel, ik word met de mijne in Duitsland ook regelmatig geflitst en over de honderden kilometer wegwerken daar wil ik het nog niet hebben.

            Denk niet dat het veel verschil gaat maken en mijn zuinigheidsritjes kan ik ook vergeten dan

            Nee, laat maar, ben super tevreden met mijn A200
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • Voor mij een CLA 45 amg shooting brake.

              (Moest ik het geld hebben om zo eentje te kopen zou ik daarmee waarschijnlijk toch wel voor iets anders kiezen)
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

              Comment


              • ik ben al content met een 250d
                lets have some more member berries

                Comment


                • Meer GLA:











                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • Enig idee iemand voor wanneer de GLA gepland staat?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                      Enig idee iemand voor wanneer de GLA gepland staat?
                      Volgend jaar sowieso, waarschijnlijk Genève. Voorstelling eind dit jaar is ook mogelijk. Afwachten!
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • BEKEND RECEPT, NIEUWE GENEN

                        MERCEDES-BENZ GLA OPNIEUW GESNAPT

                        De compacte modelfamilie van Mercedes-Benz is bijna volledig vernieuwd. We wachten onder andere nog op een nieuwe GLA, een auto die zich nu weer in camouflagepak aan de buitenwereld toont.

                        De tweede generatie GLA is een van de laatste nieuwe modellen die we binnenkort toegevoegd zien worden aan de compacte modelfamilie van Mercedes-Benz, een reeks voorwielaangedreven modellen die op het modulaire MFA-platform staat. De nieuwe GLA vult het cross-overgaatje op dat zich tussen de A-klasse en de meer SUV-achtige GLB bevindt.

                        Hoewel de compacte modelfamilie van Mercedes-Benz met de al genoemde GLB en auto's als de A-klasse Limousine een aantal nieuwe carrosserievarianten bevat, blijft de nieuwe GLA net als de nieuwe B-klasse trouw aan het recept van het origineel. De GLA wordt een hoog op de poten staande hatchback die toch echt een andere koets krijgt dan de reguliere A-klasse.

                        Motoren en Infiniti

                        Mercedes-Benz leverde de huidige GLA met een brede mix benzine- en dieselmotoren. Bovenaan de lijst maakte een 45 AMG-versie de dienst uit. Het GLA-gamma is momenteel aardig uitgekleed, maar reken er maar op dat de nieuwe GLA straks leverbaar is met diverse krachtbronnen. We verwachten dat er weer een 45 AMG-versie komt, een variant die voor het eerst in de GLA-geschiedenis gezelschap krijgt van een minder extreme 306 pk sterke 35 AMG-variant.

                        Infiniti heeft met de Q30 en QX30 een eigen auto op basis van de huidige GLA. Onlangs werd bekend dat de opvolger van de huidige generatie Q30 en QX30 juist op een eigen platform komt te staan. Hier gaan we daar niet al te veel van merken, omdat het Japanse merk zich op termijn terugtrekt uit West-Europa.









                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment










                        • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • Is die GLA nu een concurrent van de Audi A1 of the Q2?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door jupiter Bekijk Berichten
                              Is die GLA nu een concurrent van de Audi A1 of the Q2?
                              Toch zeker niet van een A1 hé, die is veel kleiner en heeft geen SUV ambitie.
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • A1 komt er wel als suv, Q1 genaamd, zelfde formaat als de kleine T-cross

                                Comment


                                • MEER DAN 60 KM ELEKTRISCH

                                  ALVAST IN DETAIL: MERCEDES-BENZ A-KLASSE PLUG-IN

                                  Zeer binnenkort trekt Mercedes-Benz het doek van de plug-inhybride-variant van de compacte A-klasse. Tijdens een preview in Stuttgart kregen we alvast de nodige informatie toebedeeld.

                                  Om maar met het slechte nieuws te beginnen: de naam van de plug-in-A is nog niet bekend. Wel is duidelijk dat het om een naam in de stijl van de reeds bekende plug-inhybrides van Mercedes zal gaan. Een A, gevolgd door drie cijfers en eindigend op een ‘e’, dus, waarbij die laatste het onderscheidt moet aanbrengen tussen de stekkerversie en de reguliere benzine- en dieselvarianten.

                                  Dat nog niet bekend is om welke cijfers het precies zal gaan, komt dan weer doordat Mercedes nog niet kwijt wil hoeveel vermogen de benzinemotor in de geëlektrificeerde A precies levert. Wel is duidelijk dat het om de 1,3-liter viercilinder gaat die ook in de A 160, A 180 en A200 te vinden is. Het blok wordt gekoppeld aan een elektromotor die 75 kW (102 pk) en 300 Nm levert. Het accupakket heeft een capaciteit van 15 kW en bevindt zich onder de achterbank, de lader krijgt een plekje onder de kofferbakbodem. Dat betekent dat de A de ruimte onder die bodem inlevert, wat neerkomt op zo’n 70 liter. Aan de reguliere bagageruimte verandert echter weinig. De bodem ligt enkele centimeters hoger dan bij een reguliere A-klasse, maar de laadvloer is ook bi jneergeklapte achterbank nog nagenoeg vlak. De toegevoegde techniek heeft wel een effect op de tankinhoud, die met 10 liter afneemt. Ook de uitlaat moet ervoor wijken. De ‘afvoer’ eindigt niet bij de achterbumper, maar ter hoogte van de voorstoelen.

                                  Kickdown

                                  Het verlies aan actieradius moet echter ruimschoots worden goedgemaakt door de mogelijkheid tot elektrisch rijden. Een officiële actieradius is nog niet bekend, maar Mercedes geeft aan dat de auto ‘zeker 60 km’ zonder verbrandingsmotor kan. Tijdens een korte meerijsessie onder nagenoeg ideale omstandigheden lijkt dat getal haalbaar en belooft de auto na volledig volladen een elektrisch bereik van 62 km. In elektrische modus komt de compacte Benz vlot van z’n plek. De motor slaat pas aan als het pedaal door de kickdown-weerstand wordt geduwd of als de stroom op is.

                                  Snelladen

                                  Achter de laadklep, die op de rechterflank van de auto een exacte kopie van de tankklep aan de linkerkant is, bevindt zich een laadopening die geschikt is voor de bekende Combo-stekker. Behalve een reguliere Type 2-kabel kan dus ook de CCS-stekker van een snellaadstation overweg met de plug-in-A, en dat is voor een plug-inhybride best bijzonder. Afhankelijk van de gebruikte laadpaal neemt het voldruppelen van de accu 40 minuten tot anderhalf uur in beslag, stellen de Mercedes-ingenieurs.


                                  Tot 140 km/h

                                  In het interieur zijn het een paar kleine details die de A-klasse met elektro-ondersteuning onderscheiden van z’n traditioneel aangedreven broeders. Het enige fysieke detail is het afdekdopje dat de uitknop van het start-stop-systeem vervangt, de rest is digitaal. Bij het starten geeft de auto een groot ‘EQ’ logo weer, want dat is immers het label waaronder Mercedes z’n elektrische aanbod verzamelt. De PHEV krijgt bovendien speciale rijmodi mee. Naast het gebruikelijke ‘Comfort’ en ‘Sport’ is er een modus om zo lang mogelijk elektrisch te rijden, wat zolang de stroomvoorraad strekt gebeurt tot 140 km/h. Ook in Comfort zal de auto zoveel mogelijk op stroom rijden, maar wordt meer rekening gehouden met de omstandigheden. Zoals we vaker zien bij dit soort auto’s, houdt de A-klasse rekening met de ingevoerde navigatiebestemming. Voert het laatste stuk door een stad, dan kan de auto zelf ‘bedenken’ dat een deel van de beschikbare stroom voor dat gedeelte van de rit moet worden bewaard.


                                  Hatch, sedan, B én... CLA?

                                  Mercedes-Benz zet de komende tijd volop in op plug-inhybrides en wil volgend jaar niet minder dan 20 verschillende modelvarianten met zo’n aandrijflijn in huis hebben. Twee daarvan worden binnenkort gepresenteerd, want behalve als hatchback komt de A-klasse PHEV ook als sedan beschikbaar. Een B-klasse met deze aandrijflijn is al aangekondigd en hoewel dat niet voor de CLA geldt, maakt Mercedes er geen geheim van dat die auto ‘erg logisch’ zou zijn. Reken er dus maar op dat die auto komt en dan is de Shooting Brake-versie van die auto een logische volgende stap.

















                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • KRACHTPATSERS

                                      MERCEDES-AMG A EN CLA45S 4MATIC+ KLAAR VOOR GOODWOOD

                                      Later deze week vindt op het Engelse landgoed Goodwood het Festival of Speed plaats, een jaarlijks autofestijn waar Mercedes-AMG in één ruk het doek van zowel de A45S 4Matic+ als van de CLA45S 4Matic+ zal trekken.

                                      De 306 pk en 400 Nm sterke AMG 35-modellen van zowel de A-klasse als de CLA hebben niet lang kunnen genieten van de rol van 'voorlopige topversie'. De 35-versies krijgen deze week namelijk de nieuwe échte AMG-versies boven zich. Sterker nog, de A45 en CLA45 worden tijdens het Goodwood Festival of Speed direct als extra krachtige S-versies gepresenteerd! Op zijn sociale kanalen plaatst Mercedes-AMG twee teaservideo's waarmee het de komst van de volwaardige AMG-varianten aankondigt.

                                      Uit eerder opgedoken informatie zou blijken dat de reguliere 45-versies over 387 pk komen te beschikken. Daarmee zouden ze 'slechts' 7 pk krachtiger zijn dan hun 381 pk sterke voorgangers. Daarboven komen de 45S-varianten te staan, die maar liefst 421 pk op het asfalt loslaten. Reken voor die topversie op een 0-100-sprint die maximaal zo'n 4 tellen in beslag neemt. Op deze teaservideo's zijn al wat flarden van het nieuwe tweetal te zien. Mercedes-AMG geeft daarnaast alvast het gemiddelde verbruik vrij. Zo zou de A45S 4Matic+ 8,3-8,4 l/100 km slurpen terwijl de CLA45S 4Matic+ met 8,1-8,3 l/100 km iets zuiniger met zijn brandstof omspringt.

                                      Op termijn verwachten we ook van de CLA Shooting Brake én van de A-klasse Limousine een 45-versie. Met een beetje mazzel trekt Mercedes-Benz ook de GLB-klasse een AMG 45-kostuum aan.








                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • GLA impressie,





                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X