Zelfde twee digitale displays in middenconsole zoals in de velar !
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Jaguar I-pace Concept.
Collapse
X
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
-
Dat Jaguars markant gelijnde elektrische concept-car i-Pace gaat uitmonden in een productiemodel, is geen geheim. Het eindproduct hebben we nu in beeld, inclusief interieur!
De i-Pace is een opmerkelijke auto. Jaguar kiest voor een SUV-achtig design met MPV-elementen, waarbij vooral de ver naar voren geplaatste voorruit opvalt. Dat element zorgt ongetwijfeld voor een buitengewoon ruimtelijk aanvoelend interieur. Het dashboard van de productieversie blijft dichtbij dat van de concept-car. De opvallende 'brug' op de middentunnel blijft behouden, alleen 'aardse' zaken als de luchtroosters zijn wat minder afwijkend van vorm dan in de show-auto.
Ook de buitenkant vertoont veel overeenkomsten met de aanvankelijk grijs en later rood uitgevoerde i-Pace Concept. De bestickerde testauto staat op kleinere wielen en de buitenspiegels zijn juist groter, maar voor de rest staat hier gewoon dezelfde auto.
De i-Pace wordt de eerste volledig elektrische auto van Jaguar. De concept-car beschikt over een accupakket met een capaciteit van 90 kWh en elektromotoren die samen goed zijn voor 400 pk. De actieradius bedraagt daarmee in theorie zo'n 500 km. Veel geduld hoeven we niet te hebben voor de productieversie van de i-Pace: de auto komt al volgend jaar op de markt en zal zich voor die tijd al uitgebreid laten zien.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
GESNAPT: JAGUAR I-PACE
VOLGEND JAAR AAN DE JAGUAR-STEKKER
Volgend jaar brengt Jaguar zijn eerste volledig elektrische model op de markt: de i-Pace. Vandaag is de auto in camouflagetrim opgedoken.
Jaguar windt er geen doekjes om dat zijn i-Pace een volledig elektrisch model is. Op het opmerkelijk gekleurde camouflagekostuum lezen we de tekst '#jaguarelectrifies', iets dat natuurlijk ook bevestigt dat Jaguar zich bewust is van het feit dat dergelijke ingepakte prototypen behoorlijk in de kijker lopen.
De i-Pace is al twee keer als concept-car gepresenteerd en eens te meer wordt duidelijk dat de Engelsen behoorlijk trouw blijven aan het ontwerp van de studiemodellen. De elektrische aandrijflijn levert een zee aan interieurruimte op, wat het mogelijk maakt de voorruit bijzonder ver naar voren te plaatsen. Niet alleen het uiterlijk van de stekker-Jag gaat sterk lijken op dat van de concept-cars, ook het interieur zal er niet sterk van gaan afwijken.
De studiemodellen waarmee Jaguar al op de komst van de i-Pace vooruitblikte, beschikte over elektromotoren die goed waren voor 400 pk. Het accupakket had een capaciteit van 90 kWh, wat de i-Pace een theoretische actieradius van 500 kilometer moet geven. Volgend jaar moet de i-Pace op de markt komen.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Wat weten we over de prijs:
op website van Jaguar:
Hoeveel zal de I‑PACE vermoedelijk gaan kosten?
De definitieve prijs wordt pas vastgesteld wanneer de lancering van de I‑PACE naderbij komt. Hoewel een elektrisch aandrijfsysteem twee keer zo duur kan zijn als een conventioneel systeem, schatten wij dat de prijs van de I‑PACE 10 à 15% boven die van een Jaguar F-PACE met soortgelijk vermogen en soortgelijke uitrusting komt te liggen. Deze schatting vormt geenszins een contractueel aanbod.
Comment
-
JAGUAR PRESENTEERT I-PACE ETROPHY
I-PACE KRIJGT EIGEN RACESERIE
Jaguar voegt met de i-Pace een eigenzinnige en tevens volledig elektrische auto aan zijn gamma toe. Om de auto de extra aandacht te geven die hij verdient, richt Jaguar een raceserie voor het model op.
Onder de noemer i-Pace eTrophy richt Jaguar een raceserie op die de Formule E-kampioenschappen gaat ondersteunen. Vanaf 2018 zijn de elektrische Jaguars, waar we alvast een voorproefje op te zien krijgen, op dezelfde circuits als de Formule E-racers
De startgrid zal bestaan uit maximaal 20 i-Paces, die in totaal tien races gaan rijden in steden als Hong Kong, Parijs, Rome, Sao Paulo en New York. Ook de Formula E-coureurs krijgen de kans in zo'n elektrische i-Pace-in-racekostuum te stappen.
Technische specificaties, de kosten die met deelname gepaard gaan en de exacte racekalender worden volgend jaar bekendgemaakt.
De i-Pace wordt de eerste EV van Jaguar. De concept-car beschikte over een accupakket met een capaciteit van 90 kWh en elektromotoren die samen goed zijn voor 400 pk. De actieradius bedraagt daarmee in theorie zo'n 500 kilometer. Volgend jaar komt de auto op de markt.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
JAGUAR I-PACE OPNIEUW IN BEELD
HIJ KOMT, HIJ KOMT...
Het meest spraakmakende Jaguar-nieuws van volgend jaar is ongetwijfeld de volledig elektrische i-Pace. De auto is opnieuw gesnapt door onze spionagefotograaf.
Dat die i-Pace zo interessant is, dankt de auto niet alleen aan z'n volledig elektrische aandrijflijn. Ook het koetswerk, een behoorlijk nauwkeurige kopie van de concept-cars, is anders dan anders. Jaguar mixt een SUV-uiterlijk met MPV-elementen. De voorruit gigantische voorruit is erg vlak en staat ver naar voren, wat voor een korte neus en een bijzonder ruimtelijk interieur zorgt. Aan voor- en achterzijde is de auto direct herkenbaar als Jaguar dankzij lichtunits in de stijl die we kennen van de andere modellen van het merk. Ook de Jaguar-grille is present, ondanks de elektrische aandrijflijn.
Op de spionagebeelden zijn bijzonder weinig verschillen met de eerder getoonde concept-car te zien. De lichtunits krijgen wellicht een iets andere indeling, de buitenspiegels zijn groter en de ramen krijgen er wat spijltjes bij zodat ze te openen zijn. Los daarvan lijkt de concept-i-Pace grotendeels ongewijzigd in productie te gaan. De voorbode had een actieradius van 500 km en is in staat om in 4 seconden van 0 naar 100 te accelereren.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
JAGUAR I-PACE RONDT TESTFASE AF
'STEKKER-JAG' KLAAR VOOR DE MARKT
De Jaguar i-Pace is er klaar voor. Zo'n anderhalf jaar na zijn debuut als i-Pace Concept is de elektrische Jaguar gereed voor de markt. Begin 2018 presenteert Jaguar de definitieve productieversie.
In november 2016 gaf Jaguar tijdens de Los Angeles Auto Show met de i-Pace Concept een duidelijk signaal af: het merk zou met een EV komen. De afgelopen periode zijn natuurlijk diverse tests uitgevoerd, waar een roadtrip van Sunset Boulevard in Los Angeles naar Morro Bay in San Luis Obispo er een van was. De afstand van 360 kilometer werd uiteraard zonder tussentijds laden afgelegd.
Jaguar zegt in totaal meer dan 200 prototypes te hebben gebouwd, testmodellen die in totaal 2,8 miljoen testkilometers voor hun kiezen kregen, verspreid over 11.000 testuren. Exacte specificaties en de bijbehorende prijskaartjes maakt Jaguar in de aanloop naar de onthulling bekend. De concept-cars die op de i-Pace vooruitblikten, kregen elektromotoren mee die 400 pk leverden. Dankzij een accupakket van 90 kWh moesten deze i-Paces op papier een afstand van 500 kilometer kunnen halen.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
JAGUAR TEAST I-PACE
Als de trend doorzet, wordt dit niet alleen een koude week, maar ook een week met uitzonderlijk veel teasers. Jaguar is goed voor het derde lekkermakertje van de dag, met in de hoofdrol de elektrische i-Pace.
De teaser heeft niet veel om het lijf, niet in de laatste plaats omdat het uiterlijk van de i-Pace dankzij meerdere concept-cars en beelden van gecamoufleerde productiemodellen nog maar weinig geheimen kent. De auto krijgt een bijzondere koets met een 'cab forward' design, dus met een ver naar voren geplaatste voorruit. Daarmee onderscheidt de auto zich ook aan de bovenkant van de E-Pace (rood, links) en F-Pace (blauw, rechts). Ook de achterruit ligt veel vlakker dan bij de minder revolutionaire broeders en wordt aan de bovenzijde bijgestaan door een forse dakspoiler.
Het belangrijkste nieuws zit echter onderhuids, waar de i-Pace een fors accupakket en een krachtige elektromotor herbergt. Bij de studiemodellen zorgt dat voor een actieradius van zo'n 500 km en een vermogen van 400 pk. Of die waarden ook voor het productiemodel gelden, is afwachten. Wel is duidelijk dat de i-Pace in 45 minuten tot 80 procent kan worden opgeladen.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment