Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes CLE

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mercedes CLE

freude am fahren

CLS-OPVOLGER DRAAGT NIEUWE NAAM. Mercedes-Benz is aan het testen geslagen met de opvolger van de CLS-klasse. Onze spionagefotograaf was wederom op het juiste moment op de juiste plaats. Het is 2004 als Mercedes-Benz de eerste generatie van de CLS-klasse presenteert, een vierdeurscoupé op het verlengde platform van de toen actuele E-klasse. Inmiddels loopt ook de huidige CLS-klasse op zijn laatste benen. Het model werd immers in 2011 al aan de wereld voorgesteld en deelt zijn genen met de vorige generatie E-klasse. Dankzij onze spionagefotograaf hebben we nu zijn opvolger in beeld, een auto die naast een nieuwe koets ook nog eens een nieuwe naam zal krijgen. Eind 2014 liet Mercedes-Benz weten zijn modelnamen anders te gaan indelen. Zo worden de segmenten verdeeld in de A-, C-, E-, en S-klassen en dragen cross-overs de toevoeging GL. Zo heet de kleinste cross-over logischerwijs GLA-klasse en de middelgrote GLC-klasse. De huidige CLS-klasse is nog ten tijde van de oude naamstructuur op de markt gebracht. Het lijkt niet meer dan logisch dat de nieuwe generatie van de aan de E-klasse gerelateerde vierdeurscoupé derhalve CLE-klasse gaat heten. We zien een nog heftig ingepakt prototype dat het bekende CLS-recept volgt. De auto oogt laag en gestrekt en aan de achterzijde lijken we lichtunits waar te nemen lijkend op de exemplaren achterop de C- en S-klasse Coupé. Het nieuwe platform van de E-klasse zorgt met zijn 6,5 centimeter langere wielbasis ongetwijfeld voor meer interieurruimte. Veelvuldig gebruik van aluminium zal het gewicht - evenals bij de E-klasse - met zo'n 100 kilo terugbrengen ten opzichte van het huidige model. In 2018 verwachten we de nieuwe CLE-klasse op de markt. De terugkeer van de Shooting Brake lijkt wegens het marginale succes van die variant op losse schroeven te staan.

Bron: www.autoweek.nl

freude am fahren

Comment

Hopelijk niet weer die C coupé / E coupé / S coupé / GLC coupé / GLE coupé -achterlichten...
      freude am fahren

Comment

die 968 op de parking van research en devellopment centre

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RUBN Bekijk Berichten
          Hopelijk niet weer die C coupé / E coupé / S coupé / GLC coupé / GLE coupé -achterlichten...
          Toch wel. Dit wordt een E Coupé met 4 deuren. Met dezelfde neus en dezelfde achterkant en -lichten. Ik schat 4,95m lang en 1,88m breed.

Ik begrijp absoluut niet waarom Mercedes nog de moeite doet om zijn 'nieuwe' modellen te camoufleren...

Comment

jammer, men had gewoon van de CLS moeten afblijven. Enige lichtpuntje die ik zie is dat er hierdoor misschien een CLS komt afgeleid van de S class
            lets have some more member berries

Comment

Ook dat zullen ze opvullen
              CLC --> 4 deurscoupe op basis van de C klasse <-> BMW 4 gran coupe ???
              CLE --> 4 deurscoupe op basis van de E Klasse <-> BMW 4 gran coupe / Audi A5 sportback
              CLS --> 4 deurscoupe op basis van de S Klasse <-> BMW 6 gran coupe / Audi A7 / Maserati Quatroporte / ....
              MERCEDES LOVERS ARE BETTER LOVERS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DSB Bekijk Berichten
                Ook dat zullen ze opvullen
                CLC --> 4 deurscoupe op basis van de C klasse <-> BMW 4 gran coupe ???
                CLE --> 4 deurscoupe op basis van de E Klasse <-> BMW 4 gran coupe / Audi A5 sportback
                CLS --> 4 deurscoupe op basis van de S Klasse <-> BMW 6 gran coupe / Audi A7 / Maserati Quatroporte / ....
                CLE <-> BMW 6 GC (staat op het 5-platform) - A7 (A6-platform)
                CLS (pas 2019 of 2020) <-> BMW 9 - Audi A9

Comment

De tweede generatie van de Mercedes CLS-klasse is in zijn laatste levensfase beland. Hier zien we voor de tweede keer zijn opvolger rijden.

Je zou het misschien niet zeggen, maar de huidige CLS is toch alweer zeven jaar onder ons. Langzaam aan beginnen de jaren te tellen, maar aflossing is onderweg in de vorm van de CLE-klasse! Net als een paar maanden geleden zien we de CLS-opvolger nog dik gecamoufleerd rondrijden.

Het recept voor de CLE blijft hetzelfde: een gestroomlijnde en gestrekte vierdeurscoupé. De daklijn lijkt wel een stuk lager te worden dan het huidige model en vooral de neus is een stuk vlakker. Het lijkt erop dat de voor- en achterkant minder scherpe vormen krijgen, zoals we dat bij de generatiewissel van de C-, E- en S-klasse al zagen gebeuren. Vooral aan de achterkant is al goed zichtbaar dat er bij voor de CLE goed is gekeken naar de andere coupés van Mercedes. De 'Bangle Butt'-achtige vorm van de kofferklep is overigens bedrog, want dat komt door een camouflagepaneel.

Er gaan weer geruchten rond dat de CLE-klasse toch gewoon de huidige CLS-naam houdt. Toch lijkt het ons vanwege de nieuwe namenstrategie aannemelijker dat er voor CLE wordt gekozen, vanwege zijn verwantschap met de E-klasse. Hoogstwaarschijnlijk kunnen we de CLE volgend jaar verwelkomen.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Gaat ook weer knap worden.
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

geen idee. de cls gaat er toch bij elke update wat op achteruit kwa looks... geef mij maar de facelift van het eerste model

Comment

En doe mij maar een CLS350 préfacelift.

Comment

nee, 220 bt sb in het wit !

Comment

Ze kunnen die perfect CLS blijven noemen volgens mij.

Er gaat volgens mij geen 4-deurscoupé op echt het niveau van de S/S-coupé komen.
                            Bovendien is de huidige CLS ook gepositioneerd boven de E, luxueuzer uitgevoerd en duurder. Deze vierdeurscoupé E lijkt op een E maar net zo goed op een S.
                            2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

ik denk ook CLS, vooral vanwege de opkomende GT4 die moet gaan vechten met het segment boven de CLS.
                              ik zou wel niet weten hoe je komt aan meer luxe tegenover de E? 4deurs coupe is zoals gewoonlijk duurder dan de sedan

Comment

De opvolger van de Mercedes-Benz CLS-klasse, die waarschijnlijk CLE gaat heten, is al eerder in gecamoufleerde vorm voorbijgekomen. Deze keer is er echter een belangrijk stuk camouflagemateriaal verdwenen, waardoor de vormen van de auto zich duidelijker aftekenen.

De CLE die begin deze maand te zien was, droeg namelijk een dik stuk camouflagemateriaal op z'n achterklep mee. Daardoor ontstond een meer traditionele sedan-vorm, iets wat we van de langgerekte en enigszins gebogen CLS niet gewend zijn. De auto op de bovenstaande foto's ontbeert dat onderdeel. Daardoor wordt duidelijk dat de 'kont' ook bij de nieuwe vierdeurs coupé sterk afloopt. Als verschil met beide generaties van de CLS huist de kentekenplaat in de achterbumper, dus niet op de klep. In plaats daarvan kiest Mercedes voor een groot logo en brede achterlichten in de stijl van de C-, E- en S-klasse coupé.

Ook op andere plekken, zoals de neus, is minder camouflagemateriaal gebruikt. Zo wordt duidelijk dat de omvangrijke grille laag gepositineerd wordt, waardoor de auto enigszins doet denken aan de ultrasportieve AMG GT. Dat is opmerkelijk, want ook van die auto verschijnt op termijn een variant met achterdeuren. Tegelijkertijd verdwijnt er ook een modelvariant, want de CLE verschijnt alleen als vierdeurs 'sedan'. De vijfdeurs Shooting Brake gaat het veld ruimen.

Mercedes-Benz bracht in 2014 naar buiten dat het wat meer logica ging aanbrengen in de naamgeving van z'n modellen. Zo werd de aan de C-klasse gelieerde roadster SLK de SLC, veranderde de SUV van E-klasse-formaat van M-klasse in GLE-klasse en ging de compactere GLK naar de opnieuw aan de C-klasse gelinkte aanduiding GLC-klasse. De verwachting is dat dit beleid ook op de CLS wordt toegepast, waarbij de op de E-klasse gebaseerde sportieveling wordt omgetoverd in CLE-klasse.

Comment

Comment

Edit.

Last edited by Jocar; 08/08/2017, 09:14.

Comment

impressie ziet er uit als een vergrote CLA met nieuwe lichtsignatuur. Het geeft alvast de indruk dat de CLE wat lager gepositioneerd wordt dan de huidige CLS.

Comment

Die lichten vooraan zijn toch beduidend minder knap als op de e coupe bv. Terwijl dit toch die coupe maar dan met 4 deuren moet voorstellen, niet?

Comment

Working...
                                        X