Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lucid Motors Limousine Air (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Lucid Motors Limousine Air (2018)

    Lucid Motors bewijst vandaag enorme ambities te hebben. De startup heeft zojuist de Air gepresenteerd, een EV die alle verwachtingen overtreft.

    Aanvankelijk leek Lucid Motors met zijn EV voornemens te zijn om Tesla om de oren te slaan, maar daar blijft het niet bij. Lucid Motors richt zich op een hoger segment en wil ook met scherp schieten op de BMW's 7-serie en Mercedessen S-klasse van deze wereld. De relatief nieuwe fabrikant lijkt dat streven zeer serieus te nemen. Opvallend detail: Lucid Motors laat nergens te termen concept-car of studiemodel vallen. Daarmee lijkt het exemplaar op de foto's dus nagenoeg productierijp te zijn!

    De Air beschikt over twee elektromotoren die elk zo'n 600 pk leveren. Ze zijn weggewerkt in de ophanging van de auto, dit om ruimte te besparen. Waar het grootste accupakket voor de Tesla Model S - voorlopig - 100 kWh sterk is, is het (optionele) exemplaar in de Air goed voor 130 kWh. Standaard wordt een 100 kWh grote unit geleverd. Op een lading moet de Air zo'n 650 kilometer ver kunnen komen. Een sprint naar 100 km/h zal iets meer dan 2,5 seconden in beslag nemen. Uiteraard beschikt ook de Air over zaken als camera's, sensoren en Lidar, digitale kijkers waarmee de Air tot op zekere hoogte autonoom door het verkeer moet kunnen gaan.

    Deze elektrische aanval op autoland is vanbuiten kleiner dan bijvoorbeeld een BMW 7-serie, maar moet wel een vergelijkbare interieurruimte bieden. Als we de foto's van het weelderig ingerichte interieur met loungestoelen en tal van infotainmentfeatures bekijken, zien we geen reden daaraan te twijfelen. We zien een dynamisch gelijnd model met een voorruit die overloopt in een glazen dak. De productie van de Air moet begin 2018 gaan starten.

    Lucid Motors draagt pas sinds kort zijn huidige vorm. Voorheen ging het in 2007 opgerichte bedrijf als Atieva door het leven. Lucid Motors wordt onder andere gefinancieerd door LeEco, het Chinese bedrijf dat ook Faraday Future van liquide middelen voorziet. Onlangs werd bekend dat LeEco te snel zijn geld uitgaf, iets wat voor Faraday tot op heden niet al te gunstig uitpakt. Gelukkig voor Lucid Motors kan het ook bedrijven als Tsing en Venrock tot zijn investeerders rekenen.

    Eind november liet Lucid Motors weten voor maar liefst 660 miljoen euro een fabriek te bouwen in de Amerikaanse staat Arizona. Vanaf 2021-2022 moet die fabriek per jaar maximaal 130.000 auto's gaan bouwen. Het personeelsbestand zal uiteindelijk maar liefst 2.000 namen tellen.





    Bron: AutoWeek

    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2


    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3



      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4


        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5


          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6
            Allemaal leuk, maar waarom maken ze het allemaal zo sjiek en duur. Breng dan een gewoon mooie wagen met 150pk en een range van minstens 700km uit. Nu moet het veel pk's hebben, snel zijn, en heel sjiek uitgerust.
            Ge hebt nu gezien met de Tesla 3. Hij is er nog niet, maar de reservaties waren abnomaal omdat het eindelijk een betaalbare gaat worden.

            Deze ziet er niet naar uit dat die onder de €80000 gaat geraken of zo

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
              Allemaal leuk, maar waarom maken ze het allemaal zo sjiek en duur. Breng dan een gewoon mooie wagen met 150pk en een range van minstens 700km uit. Nu moet het veel pk's hebben, snel zijn, en heel sjiek uitgerust.
              Ge hebt nu gezien met de Tesla 3. Hij is er nog niet, maar de reservaties waren abnomaal omdat het eindelijk een betaalbare gaat worden.

              Deze ziet er niet naar uit dat die onder de €80000 gaat geraken of zo
              Heel logisch: de investering in deze technologie is gewoon nog te groot om in een goedkoper gepositioneerd model te recupereren. De luxe items zijn in verhouding voor de constructeur verteerbaarder, dus door het zo luxueus te verpakken, is het commercieel 'haalbaar'. Dure technologie verkoop je in automotive sowieso altijd top-down. En Tesla is zelfs bij mijn weten, ondanks de 'dure' verkoopprijzen en ondanks het grote volumesucces, nog altijd niet echt rendabel.

              Zie bijvoorbeeld ook wat je moet betalen voor een piepkleine BMW i3.
              By the way, vergeet maar dat die Tesla Model 3 in België de origineel aangekondigde € 35.000 gaat kosten. Zal meer zijn.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                Allemaal leuk, maar waarom maken ze het allemaal zo sjiek en duur. Breng dan een gewoon mooie wagen met 150pk en een range van minstens 700km uit. Nu moet het veel pk's hebben, snel zijn, en heel sjiek uitgerust.
                Ge hebt nu gezien met de Tesla 3. Hij is er nog niet, maar de reservaties waren abnomaal omdat het eindelijk een betaalbare gaat worden.

                Deze ziet er niet naar uit dat die onder de €80000 gaat geraken of zo
                Heel logisch: de investering in deze technologie is gewoon nog te groot om in een goedkoper gepositioneerd model te recupereren. De luxe items zijn in verhouding voor de constructeur verteerbaarder, dus door het zo luxueus te verpakken, is het commercieel 'haalbaar'. Dure technologie verkoop je in automotive sowieso altijd top-down. En Tesla is zelfs bij mijn weten, ondanks de 'dure' verkoopprijzen en ondanks het grote volumesucces, nog altijd niet echt rendabel.

                Zie bijvoorbeeld ook wat je moet betalen voor een piepkleine BMW i3.
                By the way, vergeet maar dat die Tesla Model 3 in België de origineel aangekondigde € 35.000 gaat kosten. Zal meer zijn.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                  Allemaal leuk, maar waarom maken ze het allemaal zo sjiek en duur. Breng dan een gewoon mooie wagen met 150pk en een range van minstens 700km uit. Nu moet het veel pk's hebben, snel zijn, en heel sjiek uitgerust.
                  Ge hebt nu gezien met de Tesla 3. Hij is er nog niet, maar de reservaties waren abnomaal omdat het eindelijk een betaalbare gaat worden.

                  Deze ziet er niet naar uit dat die onder de €80000 gaat geraken of zo
                  Heel logisch: de investering in deze technologie is gewoon nog te groot om in een goedkoper gepositioneerd model te recupereren. De luxe items zijn in verhouding voor de constructeur verteerbaarder, dus door het zo luxueus te verpakken, is het commercieel 'haalbaar'. Dure technologie verkoop je in automotive sowieso altijd top-down. En Tesla is zelfs bij mijn weten, ondanks de 'dure' verkoopprijzen en ondanks het grote volumesucces, nog altijd niet echt rendabel.

                  Zie bijvoorbeeld ook wat je moet betalen voor een piepkleine BMW i3.
                  By the way, vergeet maar dat die Tesla Model 3 in België de origineel aangekondigde € 35.000 gaat kosten. Zal meer zijn.

                  Comment


                  • #10
                    Is eigenlijk wel een pak mooier dan een Tesla model S, heel geslaagd design.

                    Comment


                    • #11
                      Mijn vraag voor alle zogenaamde Tesla-killers blijft waar ze hun batterij gaan laden? Hoe ga je op reis met zo'n auto, zonder een netwerk van superchargers?

                      Comment


                      • #12
                        Mijn vraag voor alle zogenaamde Tesla-killers blijft waar ze hun batterij gaan laden? Hoe ga je op reis met zo'n auto, zonder een netwerk van superchargers?

                        Comment


                        • #13
                          simpel, je bereidt je trip beter voor door laadpunten op de route te bekijken. 't zou me niet verbazen als er al apps bestaan die dit voor je gaan doen.
                          Op een trip van pakweg 1500 km, hoe lang moet je dan extra tijd rekenen om wat bij te laden? Misschien 4 uur?
                          Ik kan begrijpen dat dit voor een korte citytrip teveel is, maar voor een langere vakantie is dit niet het einde van de wereld en is het vooral in het koppeke dat dit speelt.
                          Wie zich niet mentaal kan aanpassen daaraan, die zal al schrik hebben om z'n dagelijkse ritten te maken met een elektrische wagen. Verandering haalt mensen uit hun comfortzone, en sommige kunnen daar moeilijk mee omgaan.
                          En die zullen op reis gaan met het vliegtuig, zoals de meeste nu ook doen.

                          Comment


                          • #14
                            Ik denk dat het snelste courant beschikbare alternatief momenteel ongeveer de helft van de laadsnelheid haalt van een supercharger, wat betekent dat je om de paar uur een pauze van 1 tot 1.5 uur mag inlassen ipv. 30 tot 45 minuten. Om de 2 uur een pauze van een goede 30 minuten is nog ontspannend, maar alles wat langer duurt speelt inderdaad in mijn koppeke.
                            Ik zit niet te wachten op een auto die sneller is dan een Tesla of meer batterijcapaciteit heeft (= en dus zwaarder is), maar laat hem dubbel zo snel opladen en ik heb interesse.

                            Comment


                            • #15
                               
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                              Comment


                              • #16
                                Knap design toch wel...

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door qwan Bekijk Berichten
                                  Ik denk dat het snelste courant beschikbare alternatief momenteel ongeveer de helft van de laadsnelheid haalt van een supercharger, wat betekent dat je om de paar uur een pauze van 1 tot 1.5 uur mag inlassen ipv. 30 tot 45 minuten. Om de 2 uur een pauze van een goede 30 minuten is nog ontspannend, maar alles wat langer duurt speelt inderdaad in mijn koppeke.
                                  Ik zit niet te wachten op een auto die sneller is dan een Tesla of meer batterijcapaciteit heeft (= en dus zwaarder is), maar laat hem dubbel zo snel opladen en ik heb interesse.
                                  Als je het geld voor zoiets kan neertellen, lijkt het me ook geen probleem om voor die reis even een auto (lees big fat limo) te huren.
                                  Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                                  Comment


                                  • #18
                                    EERSTE LUCID IN 2019 OP DE WEG

                                    Lucid Motors heeft een prijskaartje gehangen aan zijn eerste auto, de Air.

                                    Eén van de veelbelovende nieuwkomers op het gebied van elektrische auto's is Lucid Motors. We maakten eind vorig jaar kennis met de Air, een futuristisch vormgegeven auto die het qua luxe moet opnemen tegen auto's als de BMW 7-serie en de Mercedes-Benz S-klasse. Een elektromotor brengt een vermogen van 400 pk over op de achterwielen. Dat geldt voor de basisversie, want de krachtigste versie krijgt twee motoren, die samen 1.014 pk leveren en alle wielen aandrijven. Voor de basisversie claimt Lucid dat de Air op één lading zo'n 386 kilometer moet kunnen afleggen. Optioneel zijn accupakketten waarmee de Air zo'n 500 of zelfs 650 kilometer ver moet komen. Verder krijgt de Air standaard alle voorbereiding mee die nodig is voor autonoom rijden.

                                    Een optioneel actief veersysteem moet ervoor zorgen dat de auto zich qua rijcomfort kan meten met de gevestigde orde. Ook het interieur draagt daar een steentje aan bij met onder andere vier touchscreens, een audiosysteem met - tegen meerprijs - 29 speakers, ver naar achteren te klappen achterstoelen en een grotendeels glazen dak.

                                    Wat de gehele prijslijst van de Air is en wat er wordt gevraagd voor alle optionele zaken is nog niet bekend. Lucid meldt al wel een (Amerikaanse) vanafprijs: omgerekend € 48.907. De luxe topversie moet "meer dan $ 100.000" opleveren, omgerekend ruim € 93.000. Lucid richt zich op een productie van 10.000 Airs in het eerste jaar. In 2019 begint de levering.

                                    Wij gingen al langs bij Lucid in de Verenigde Staten, om een rondje mee te rijden in de Air. Binnenkort zie je daar meer van in een video.
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #19
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #20
                                        LUCID AIR SCHITTERT IN PEBBLE BEACH

                                        AMBITIEUZE NIEUWELING IN ANDER PAK


                                        Lucid Motors heeft zijn bijzondere Air meegebracht naar het Concours d'Elegance in Pebble Beach. De elektrische supersedan schittert er in een nieuwe kleurstelling.

                                        Eind vorig jaar liet Lucid Motors een zilvergrijze Air zien en momenteel shittert een in twee kleuren gespoten Air op Pebble Beach. De auto draagt een koets die in een combinatie van zilver en grijs is gespoten. Lucid Motors heeft geen noviteiten aangekondigd tijdens het gerenomeerde autofeest. Over een mogelijke overname door Ford, waar we eerder over schreven, is dus niet meer bekend geworden.

                                        De Air is een nagenoeg productierijpe vooruitblik op een sedan die over twee elektromotoren beschikt. Samen zijn ze goed voor zo'n 600 pk terwijl het accupakket 100 kWh sterk is. Ook moet een 130 kWh groot pakket beschikbaar komen. Op een lading moet de Air zo'n 650 kilometer ver kunnen komen. Een sprintnaar 100 km/h zal iets meer dan 2,5 seconden in beslag nemen. Uiteraard beschikt ook de Air over zaken als camera's, sensoren en Lidar, digitale kijkers waarmee de Air tot op zekere hoogte autonoom door het verkeer moet kunnen gaan.

                                        De productie van de Air moet begin 2018 gaan starten. Lucid Motors wordt onder andere gefinancieerd door LeEco, het Chinese bedrijf dat ook Faraday Future van liquide middelen voorziet. Onlangs werd bekend dat LeEco te snel zijn geld uitgaf, iets wat voor Faraday tot op heden niet al te gunstig uitpakt. Lucid Motors heeft een fabriek voor ogen in de Amerikaanse staat Arizona, een productiefaciliteit die zo'n 600 miljoen euro moet gaan kosten. Vanaf 2021 of 2022 wil het merk er jaarlijks maximaal 130.000 auto's produceren.












                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment

                                        Working...
                                        X