Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Seat Arona (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Seat Arona (2018)

Seat heeft de SUV-smaak te pakken en introduceert binnen een jaar een tweede exemplaar. De op de nieuwe Ibiza gebaseerde Arona maakt hier z’n testrondjes.

De Arona, een naam die eerder al werd bevestigd, gaat nog schuil onder een laag camouflage die op het dak zeker 10 centimeter bedraagt. Toch is de basisvorm al te zien en lijkt de Arona een meer afgeronde versie van het Ateca-design mee te krijgen. De hoge raampartij valt op, net als de hoge, ver naar voren gepositioneerde voorruit. De achterlichten schemeren al door en daarnaast is duidelijk dat de kentekenplaat, in tegenstelling tot die van de huidige Ibiza, in de achterklep huist. Verwacht op designgebied geen al te revolutionaire zaken: Seat bewijst met de Ateca dat simpele, strakke lijnen de uitverkoren weg zijn.

Onderhuids is de Arona natuurlijk nagenoeg gelijk aan de eveneens nog te onthullen nieuwe Ibiza. Ook de Volkswagen Polo en de Skoda Fabia krijgen als vanouds deze basis mee. De Arona heeft alvast genoeg concurrentie, want naast de toekomstige compacte SUV van Volkswagen zelf treft hij de Captur-, Mokka X- en CX-3-achtigen op z'n pad. Ook de opvolger van de Opel Meriva, die Crossland X gaat heten, krijgt cross-over-genen mee.

Bron: AutoWeek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Impressie,

Comment

't Is de laatste tijd wel een stormvloed aan SUV's bij alle merken.

Comment

Seat is wel goed bezig!
          Benzine
          '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
          '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
          Diesel
          '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
          '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
          '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
          '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
          '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Comment

Teaser,

Last edited by Jocar; 03/05/2017, 18:39.

Comment

Impressie,

Comment

De Ateca krijgt een kleine broer en zijn naam is Arona. Sinds vandaag hebben we het definitieve uiterlijk van de compacte Spaanse cross-over in beeld.

Met de Ateca voegde Seat een eerste échte cross-over toe aan zijn line-up en spoedig krijgt die hoogpotige Spanjaard gezelschap van de Arona. De nieuwe inzending moet het opnemen tegen auto's als de Renault Captur en de Peugeot 2008. Dankzij de Facebookpagina MQB-Coding & Retrofit hebben we het uiterlijk van de Arona in beeld.

Medio vorige maand plaatste de Ierse tak van Seat al een teaser van de Arona op zijn Twitter-pagina, een plaagplaat die na een kleine bewerking meer van het Arona-exterieur liet zien dan gepland. De afbeeldingen schijnen afkomstig te zijn uit de software van Seats infotainmentsysteem. De auto op de foto's lijkt een Arona met het sportievere FR-pakket te zijn.

De compacte cross-over deelt zijn technische basis met de Ibiza en dat betekent dat ook het hoog op de poten geplaatste model van de MQB-techniek profiteert. Avonturiers kunnen ongetwijfeld kiezen voor ruig aangeklede versies, al verwachten we geen vierwielaandrijving voor de Arona. Later dit jaar beleeft de Arona zijn publieksdebuut tijdens de IAA in Frankfurt.

Comment

Het duurt niet lang meer eer Seat zijn Ateca een kleinere broer geeft. De nieuwkomer heet Arona en is opnieuw voor de lens van onze spionagefotograaf verschenen.

Eerlijk is eerlijk: hoewel de Seat Arona hier nog is uitgedost met een camouflagepak, weten we al even hoe Seats compacte cross-over wordt vormgegeven. Een door de Ierse tak van Seat getoonde teaser gaf het uiterlijk al grotendeels prijs en niet veel later doken digitale platen van het definitieve design op.

Waar de Ateca auto's als de Volkswagen Tiguan en de Nissan Qashqai op de korrel neemt, is de Arona een auto die in een kleiner segment zijn tanden in zijn rivalen wil zetten. Auto's als de nieuwe Opel Crossland X, Peugeot 2008 en Renault Captur zijn als directe concurrenten aan te wijzen.

De compacte cross-over deelt zijn technische basis met de Ibiza en dat betekent dat ook het hoog op de poten geplaatste model profiteert van de MQB-techniek. Avonturiers kunnen ongetwijfeld kiezen voor ruig aangeklede versies, al verwachten we geen vierwielaandrijving voor de Arona. Later dit jaar beleeft het model zijn publieksdebuut tijdens de IAA in Frankfurt.

Comment

De Ateca krijgt er snel een broertje bij: de Arona. Vandaag is een foto van de achterzijde van Seats compacte cross-over opgedoken.

Comment

Working...
                      X