EERSTE MODELLEN KOMEN MEDIO 2020
KOMST MERCEDES-AMG ONE VERTRAAGD
Mercedes-AMG heeft een hele kluif aan het klaarstomen van zijn hypercar, de One. Dat blijkt uit een interview dat TopGear met AMG-hoofd Tobias Moers heeft gehad.
Mercedes-AMG verraste begin 2017 vriend en vijand door de Project One te presenteren, een voorbode op een extreme hypercar met een uit de Formule 1 afkomstige motor achter de voorstoelen. Uit een interview dat TopGear met AMG-topman Tobias Moers heeft gehouden, blijkt dat Mercedes-AMG tijdens de ontwikkeling van de auto negen maanden vertraging heeft opgelopen.
Het geschikt maken van de F1-krachtbron voor een auto die de openbare weg op kan, blijkt nogal wat voeten in de aarde te hebben. Volgens Moers heeft AMG moeite met het juist afstellen van de hoogtoerige geblazen V6. AMG zou geen problemen hebben met het reguleren van de warmtehuishouding, maar juist met het goed stationair laten lopen van de 1,6-liter V6. Die zescilinder loopt van nature stationair bij zo'n 5.000 toeren, terwijl AMG een toerental van zo'n 1.200 toeren voor ogen heeft. De levering van de eerste modellen staat voor de tweede helft van 2020 gepland.
One
De One krijgt een uit de de Formule 1-wereld afkomstige 1,6-liter V6, waarmee de dankzij vier elektromotoren ruim 1.000 pk sterke extremist een topsnelheid van meer dan 350 km/h moet kunnen halen. De zescilinder moet volgens de fabrikant gemakkelijk 11.000 toeren kunnen draaien. Meer dan 680 pk wordt losgelaten op de achteras. Op de voorwielen komt tweemaal 163 pk vrij. De volledig elektrische actieradius ligt op, jawel, 25 kilometer. Schakelen in de vierwielaangedreven Project One gaat door middel van een AMG Speedshift 8-transmissie. De auto moet in minder dan zes tellen naar een snelheid van 200 km/h kunnen sprinten.
KOMST MERCEDES-AMG ONE VERTRAAGD
Mercedes-AMG heeft een hele kluif aan het klaarstomen van zijn hypercar, de One. Dat blijkt uit een interview dat TopGear met AMG-hoofd Tobias Moers heeft gehad.
Mercedes-AMG verraste begin 2017 vriend en vijand door de Project One te presenteren, een voorbode op een extreme hypercar met een uit de Formule 1 afkomstige motor achter de voorstoelen. Uit een interview dat TopGear met AMG-topman Tobias Moers heeft gehouden, blijkt dat Mercedes-AMG tijdens de ontwikkeling van de auto negen maanden vertraging heeft opgelopen.
Het geschikt maken van de F1-krachtbron voor een auto die de openbare weg op kan, blijkt nogal wat voeten in de aarde te hebben. Volgens Moers heeft AMG moeite met het juist afstellen van de hoogtoerige geblazen V6. AMG zou geen problemen hebben met het reguleren van de warmtehuishouding, maar juist met het goed stationair laten lopen van de 1,6-liter V6. Die zescilinder loopt van nature stationair bij zo'n 5.000 toeren, terwijl AMG een toerental van zo'n 1.200 toeren voor ogen heeft. De levering van de eerste modellen staat voor de tweede helft van 2020 gepland.
One
De One krijgt een uit de de Formule 1-wereld afkomstige 1,6-liter V6, waarmee de dankzij vier elektromotoren ruim 1.000 pk sterke extremist een topsnelheid van meer dan 350 km/h moet kunnen halen. De zescilinder moet volgens de fabrikant gemakkelijk 11.000 toeren kunnen draaien. Meer dan 680 pk wordt losgelaten op de achteras. Op de voorwielen komt tweemaal 163 pk vrij. De volledig elektrische actieradius ligt op, jawel, 25 kilometer. Schakelen in de vierwielaangedreven Project One gaat door middel van een AMG Speedshift 8-transmissie. De auto moet in minder dan zes tellen naar een snelheid van 200 km/h kunnen sprinten.
Comment