Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes-AMG Project One 2018

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    EERSTE MODELLEN KOMEN MEDIO 2020

    KOMST MERCEDES-AMG ONE VERTRAAGD

    Mercedes-AMG heeft een hele kluif aan het klaarstomen van zijn hypercar, de One. Dat blijkt uit een interview dat TopGear met AMG-hoofd Tobias Moers heeft gehad.

    Mercedes-AMG verraste begin 2017 vriend en vijand door de Project One te presenteren, een voorbode op een extreme hypercar met een uit de Formule 1 afkomstige motor achter de voorstoelen. Uit een interview dat TopGear met AMG-topman Tobias Moers heeft gehouden, blijkt dat Mercedes-AMG tijdens de ontwikkeling van de auto negen maanden vertraging heeft opgelopen.

    Het geschikt maken van de F1-krachtbron voor een auto die de openbare weg op kan, blijkt nogal wat voeten in de aarde te hebben. Volgens Moers heeft AMG moeite met het juist afstellen van de hoogtoerige geblazen V6. AMG zou geen problemen hebben met het reguleren van de warmtehuishouding, maar juist met het goed stationair laten lopen van de 1,6-liter V6. Die zescilinder loopt van nature stationair bij zo'n 5.000 toeren, terwijl AMG een toerental van zo'n 1.200 toeren voor ogen heeft. De levering van de eerste modellen staat voor de tweede helft van 2020 gepland.

    One

    De One krijgt een uit de de Formule 1-wereld afkomstige 1,6-liter V6, waarmee de dankzij vier elektromotoren ruim 1.000 pk sterke extremist een topsnelheid van meer dan 350 km/h moet kunnen halen. De zescilinder moet volgens de fabrikant gemakkelijk 11.000 toeren kunnen draaien. Meer dan 680 pk wordt losgelaten op de achteras. Op de voorwielen komt tweemaal 163 pk vrij. De volledig elektrische actieradius ligt op, jawel, 25 kilometer. Schakelen in de vierwielaangedreven Project One gaat door middel van een AMG Speedshift 8-transmissie. De auto moet in minder dan zes tellen naar een snelheid van 200 km/h kunnen sprinten.
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #22
      er is al minstens 9 maand vertraging vanwege het koud starten en stationair draaien op lage toeren
      lets have some more member berries

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
        er is al minstens 9 maand vertraging vanwege het koud starten en stationair draaien op lage toeren
        In deze prijsklasse steekt het niet op een dag, of een maand, of een jaar....
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #24
          INTRODUCTIE UITGESTELD

          MERCEDES-AMG ONE KOMT NOG IETS LATER

          De Mercedes-AMG One is ongetwijfeld bloedsnel, maar datzelfde kunnen we nog niet helemaal zeggen over de marktintroductie. Die liep eerder al vertraging op en nu meldt AMG dat de schatrijke klanten nog tot 2021 geduld moeten hebben.

          Met grote spanning wachten enkelen van de allerrijksten op de levering van hun Mercedes-AMG One. Al vanaf 2017 weten we al wat we van de auto mogen verwachten, maar sindsdien is de introductie steeds iets vooruit geschoven. De laatste keer werd 2020 nog genoemd als deadline, maar inmiddels is helder geworden dat het in 2021 dan écht gaat gebeuren. Dat heeft Road and Track vernomen van een AMG-topman. Het aanpassen van de motor voor gebruik op de openbare weg én de tussentijds ingevoerde strengere WLTP-cyclus worden als belangrijkste redenen genoemd voor de vertraging.

          Het zal het wachten ongetwijfeld nog steeds waard zijn als het dan eenmaal zo is. Met de One brengt Mercedes-AMG Formule 1-techniek naar de openbare weg. De 1,6-liter V6 met elektrische ondersteuning is grotendeels overgeheveld uit de aandrijflijn van Mercedes' Formule 1-auto's. Het moet de ruim 1.000 pk sterke One in minder dan twee seconden naar 100 km/h stuwen. 680 pk daarvan gaat naar de achterwielen, het overige deel komt via de voorwielen tot z'n recht. De topsnelheid komt boven de 350 km/h uit. Onder anderen Lewis Hamilton, Valtteri Bottas en Nico Rosberg behoren tot de (ex-) Formule 1-coureurs die hun handtekening onder het koopcontract hebben gezet.

          Bron: Autoweek

          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #25
            MAAR WE MOETEN NOG WEL EVEN GEDULD HEBBEN...

            MERCEDES-AMG SLAAT NIEUWE TESTFASE PROJECT ONE IN

            Na dik drieënhalf jaar is Mercedes-AMG nog steeds druk in de weer met het testwerk van zijn extreme Project One. De ontwikkelaars laten nu wel weten dat ze een nieuwe testfase bereikt hebben.

            Eind juni werd door nieuwe foto’s van onze eigen spionagefotograaf al duidelijk dat Mercedes-Benz druk bezig was met de doorontwikkeling van zijn Project One: een hypercar die sterk leunt op F1-techniek. Het merk komt nu zelf met een update en laat weten dat de projectleiders voor de eerste keer het startsein hebben gegeven om de gehele aandrijflijn te gebruiken tijdens testkilometers. De ‘One’ krijgt namelijk een gecompliceerde hybride aandrijflijn met een vermogen van ‘meer dan 1.000 pk’. Eerder bleef het geëlektrificeerde gedeelte van de aandrijflijn uit tijdens de testfase.

            Dit impliceert dat Mercedes-AMG flinke stappen zet met de ontwikkeling van de hypercar. Dat mag op z’n zachtst gezegd ook wel, want al tijdens de IAA in 2017 was een voorbode van de One voor het publiek te zien. Door het gebruik van F1-techniek in deze straatlegale auto neemt de ontwikkeling meer tijd in beslag dan eerder is voorspeld. De One zou eigenlijk allang moeten zijn afgeleverd, maar volgens de laatste ontwikkelingen mikt Mercedes-AMG voor de marktintroductie op volgend jaar.

            Geïnteresseerden moesten €2,7 miljoen neerleggen voor de One. We spreken daarbij bewust in de verleden tijd, want alle 275 exemplaren zouden volgens Britse media al vergeven zijn. Aangezien al deze 275 klanten (veel) langer moeten wachten op hun One, kwam Mercedes recent met een opmerkelijke aanbieding. Voor slechts €50.000 extra kunnen zij een P One Edition-uitvoering van de AMG GT Black Series bestellen. Een bijna lachwekkend bedrag, gezien de basisprijs voor een ‘reguliere’ Black Series al €335.240 bedraagt. Je moet toch wat om de tijd te doden ...








            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #26
              Mercedes-AMG One (2021)

              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #27
                De hypercar van Project One maakt ook deel uit van het spel

                De maand maart kan heel verschillende dingen betekenen voor mensen in de auto-industrie. Voor sommigen staat het voor nieuwe producten voor de lente, voor motorsportfans voor de start van een nieuw Formule 1-seizoen. Het Mercedes-AMG-team heeft zojuist zijn racewagen voor 2021 gepresenteerd, samen met twee interessante wegvoertuigen.

                Terwijl de bedrijfswagen van Lewis Hamilton centraal staat, is er hier veel meer dan op het eerste gezicht lijkt. Naast de W12 F1-auto zijn de AMG One en de vierdeurs Mercedes-AMG GT 73e te zien. Misschien ken je de One al (nu zonder Project), maar de laatste is nog grotendeels onbekend.

                Onder de motorkap zal waarschijnlijk een plug-in hybride versie van de 4,0-liter twin-turbo V8 van AMG zijn, die naar verluidt 816 pk (600 kilowatt) heeft - dit systeemvermogen zou de 100 km-afstand van het voertuig moeten zijn in minder dan drie seconden versnellen / u. Ter vergelijking: de GT 63 S heeft maar een magere 639 pk (470 kW).

                "Met de Hypercar Project ONE brengen we voor het eerst de Formule 1-technologie bijna één-op-één op de weg. We zullen dit jaar de eerste voorbeelden van deze zeer exclusieve serie aan onze klanten leveren. Met dit unieke project zullen we bij AMG luiden prestatiegerichte elektrificatie in a. ”, zegt Philip Schiemer, CEO van Mercedes-AMG GmbH.

                "En onder het technologielabel E PERFORMANCE gaan we vooruit met onze interpretatie van krachtige en efficiënte hybridisatie voor toekomstige wegmodellen", vervolgt Schiemer.

                In 2012 bundelde Mercedes-AMG de krachten met het Mercedes-AMG Petronas F1 Team en Mercedes-AMG High Performance Powertrains (HPP). Sindsdien hebben de partners bij veel projecten nauw samengewerkt, vooral op het gebied van technologieoverdracht. Het nieuwste voorbeeld is de elektrische uitlaatgasturbocompressor, die zich in de Formule 1 onder extreme omstandigheden heeft bewezen en binnenkort in AMG-seriemodellen zal worden toegepast.

                Er is ook een nauwe uitwisseling van informatie over simulatietechnologie in ontwikkelingsfasen of over operationele strategieën in de batterij- en hybride sector. Verdere banden en ontwikkelingen uit de Formule 1 zullen volgen.

                Deze omvatten de celtechnologie van krachtige batterijen en hun speciale koelvereisten. Dit zijn nog twee voorbeelden van de technische parallellen tussen de Mercedes-AMG F1 W12 en de prestatiehybrides voor de weg die in de startblokken staan.

                Bron: Mercedes-AMG via YouTube , Daimler









                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #28
                  edit.
                  Last edited by Jocar; 18/10/2021, 09:40.
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #29
                    Mercedes-AMG klust al enige jaren aan een op papier al veelbelovende hypercar, een met F1-techniek doorspekte extremist die op deze set spionageplaten van dichtbij is te zien.

                    Mercedes-AMG werkt aan een plug-in hybride hypercar waarmee het de in zeer beperkte oplage gebouwde straatlegale versie van de CLK-GTR een verre afstammeling geeft. Eind 2017 liet Mercedes-AMG tijdens de IAA van Frankfurt de Project One zien, een toen al productierijp ogende vooruitblik op de hypercar die ruim 3 jaar later nog altijd niet op de markt is.

                    De firma uit Affalterbach (D) heeft kennelijk een stevige kluif aan de ontwikkeling van de One. Naar verluidt heeft de auto enige vertraging opgelopen omdat het inpassen van de aandrijflijn en het efficiënt koelen ervan problemen oplevert. De Mercedes-AMG One krijgt namelijk niet zomaar een benzinemotor waaraan een elektromotor is gekoppeld. Nee, de Duitse technologiebom krijgt een 1,6-liter V6 wiens toerenbegrenzer er pas tegen de 11.000 tpm in hakt. Die van de befaamde Formule 1-krachtbron afgeleide 1.6 wordt gekoppeld aan maar liefst vier elektromotoren die het vermogen op ruim 1.000 pk moeten brengen.

                    De ingepakte One op deze foto's oogt in grote lijnen identiek aan de conceptuele versie die eind 2017 zijn debuut maakte. De achterlichten die we hier zien zijn natuurlijk niet de definitieve exemplaren. Wie nog een goed gevuld spaarvarkentje heeft liggen en wel enthousiast wordt van de beloofde specificaties van de One, moeten we helaas teleurstellen. Alle 275 te bouwen exemplaren met elk een vanafprijs van zo'n € 2,7 miljoen zijn namelijk al verkocht ...







                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #30
                      Mercedes-AMG One Hypercar prototype testing more laps on the Nürburgring Nordschleife

                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #31
                        2022 Mercedes-AMG One Hypercar prototype testing at the Nürburgring

                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #32
                          Mercedes-AMG One Hypercar testing almost undisguised at Nürburgring with engine fail by second car

                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #33
                            2021 Mercedes-AMG One Hypercar prototype with F1 engine public road testing near the Nürburgring

                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #34
                              Eindelijk!

                              Officieel: Mercedes-AMG One gaat medio 2022 in serieproductie

                              Duurde vijf jaar van studie tot productie









                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #35
                                LANGE AANLOOP

                                MERCEDES-AMG ONE NU ECHT BIJNA IN PRODUCTIE

                                Hoe langer je op iets moet wachten, hoe fijner als het eenmaal zo ver is. We hopen dat dit in ieder geval geldt voor de Mercedes-AMG One. Ons geduld wordt nu echt bijna beloond.

                                De Mercedes-AMG One is een project waar men bij Mercedes mogelijk inmiddels zelf ook van denkt: 'waren we er maar nooit aan begonnen'. Maar liefst vier jaar geleden toonde het al een ogenschijnlijk productierijpe conceptversie, maar nu is de werkelijke auto er nog steeds niet. En dat terwijl de AMG One in 2017 al direct uitverkocht was. Dat betekent dus dat het geduld van de 275 gelukkigen die er een krijgen (waaronder F1-coureurs Lewis Hamilton en Valtteri Bottas) behoorlijk op de proef wordt gesteld.

                                Goed nieuws: in 2022 begint de productie eindelijk echt! Dat meldt het Britse Autocar op basis van een brief die één van de AMG One-kopers heeft ontvangen. Dat betekent dat Mercedes-AMG eindelijk de vele uitdagingen te boven is die de aandrijflijn met zich meebracht. De 1.6 V6, afkomstig uit de Formule 1, is gekoppeld aan vier elektromotoren en dat is samen goed voor dik 1.000 pk. Nogal een klus om dat allemaal koel te houden en dat bleek lastiger dan verwacht. Ook had men naar verluidt moeilijkheden met het omlaag brengen van het stationair-toerental tot zo'n niveau dat het op de openbare weg fatsoenlijk is.

                                De Mercedes-AMG One, die eerder dit jaar nog werd gespot nabij de Nürburgring, komt er nu dus - als het goed is - echt aan. Mag ook wel een keer, als je bedenkt dat iedere klant er bijna €3 miljoen voor heeft moeten neerleggen.









                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #36
                                  Nog even geduld



















                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #37
                                    MERCEDES-AMG ONE IS ER NU EINDELIJK ECHT KLAAR VOOR

                                    HYPERCAR MET F1-MOTOR

                                    Op de lekkerste dingen moet je soms lang wachten en dat geldt ook zeker voor de Mercedes-AMG One. De met F1-techniek doorspekte hypercar laat al jaren op zich wachten, maar komende woensdag is dan eindelijk echt de onthulling van de productieversie.

                                    De Mercedes-AMG One wordt een waar spektakelstuk, maar dat mag ook wel als je bedenkt hoe lang het wachten heeft geduurd. Al in januari 2017 werd officieel bekend dat Mercedes-AMG aan een hypercar met een F1-motor werkt. Later dat jaar kregen we de toen nog 'Project One' geheten krachtpatser voorgeschoteld. 'Bijna productierijp' kopten we toen. We hadden eens moeten weten hoe lang het nog zou duren. Inmiddels zijn we bijna vijf jaar verder en nu pas is de tot 'One' omgedoopte hypercar er klaar voor.

                                    In een teaservideo zien we de F1-auto van Mercedes-AMG, met aan het eind heel kort de contouren van de One eroverheen. Op 1 juni, komende woensdag dus, is de onthulling. Op de laatste spionagefoto's was duidelijk te zien dat de One nog altijd sprekend lijkt op de Project One, dus reken wat dat betreft niet op grote verrassingen. Ook het spectaculaire interieur zal waarschijnlijk nog grotendeels hetzelfde zijn. Het grootste pijnpunt was het belangrijkste aspect van de One, de aandrijflijn. Mercedes-AMG heeft er een behoorlijke kluif aan gehad om de geblazen 1.6 V6 en de vier elektromotoren voldoende te koelen en om het stationair-toerental laag genoeg te houden om het 'fatsoenlijk' te houden voor op de openbare weg. Reken maar dat het dik 1.000 pk sterke beest alsnog moeilijk te missen zal zijn als-ie langs scheurt.


                                    Het project duurde zo lang dat Bottas al geen coureur voor Mercedes meer is, maar hij 'krijgt' nog wel een One!

                                    Eerder werd al bekend dat de productie dit jaar begint. Er worden 275 exemplaren van de Mercedes-AMG One gebouwd, waarvan er drie naar (voormalige) F1-coureurs van Mercedes-AMG gaan. Lewis Hamilton, Valtteri Bottas en Nico Rosberg zijn de gelukkigen.







                                    Teaservideo: https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...ht-klaar-voor/
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment

                                    Working...
                                    X