Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hyundai Veloster II (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hyundai Veloster II (2018)

Goed nieuws voor liefhebbers van de eigenzinnige Hyundai Veloster: een opvolger komt eraan!

Het is 2011 als Hyundai de Veloster naar voren schuift, een sportief en origineel gelijnde hatchback met een bijzondere indeling van de portieren. Waar de Koreaan aan linkerzijde één portier heeft, schroeft Hyundai aan de rechterzijde volledig eigenwijs twee portieren. De asymmetrische Hyundai wist in Nederland geen potten te breken en ging voordat hij bij ons in 2014 van de markt verdween slechts 319 keer over de toonbank. Fijn nieuws voor wie hoopt op een vervolgverhaal voor de Veloster, aan een opvolger wordt namelijk hard gewerkt!

Een Hongaarse website heeft namelijk een afbeelding in handen gekregen waarop de kont van een tweede generatie Veloster onder zijn camouflagewerk naar buiten steekt. Opnieuw zien we hooggeplaatste achterlichtunits én kenmerkende centraal geplaatste uitlaatpijpen. We zien geen reden om te denken dat Hyundai zijn vrolijke fladder een gebruikelijke deurindeling geeft.

Het zal nog even duren voordat de compleet nieuwe Veloster aan de buitenwereld maf snuffelen, hij verschijnt namelijk niet voor 2018 op de markt.

Bron: [www.autoweek.nl]

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Dan toch?
      Ik dacht dat er geen opvolger meer zou komen.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Impressie,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
          Dan toch?
          Ik dacht dat er geen opvolger meer zou komen.
          De eerste Veloster was een amerikaanse ontwikkeling, lijkt dat dit nu niet anders is (michigan platen). De opvolger komt niet noodzakelijk naar Europa...

Comment

Comment

Goed nieuws voor wie fan was en is van het excentrieke karakter van de Veloster: ook de tweede generatie lijkt de bijzondere deurconstructie te krijgen. Onze spionagefotograaf liep wederom een ingepakt exemplaar tegen het lijf!

Het is alweer 6 jaar geleden dat Hyundai de Veloster presenteerde, een vrolijk ogende hatchback met aan de linkerzijde één, maar aan de rechterkant twee portieren. Het eigenwijze model werd in 2014 van de Nederlandse markt gehaald nadat 319 klanten zich voor een exemplaar hadden gemeld. Een opvolger komt eraan!

De achterzijde van de asymmetrische Hyundai was eerder al eens nagenoeg ongecamoufleerd te zien. Deze kant van de auto is nu echter fanatieker met zwart plastic beplakt. De kenmerkende centraal geplaatste uitlaatpijpen keren weer terug, zo zien we.

We verwachten de nieuwe Veloster volgend jaar in zijn geheel te kunnen bekijken. Het zal nog moeten blijken of de nieuwe generatie Nederlandse bodem onder zijn wielen krijgt. Liefhebbers van gepeperde uitvoeringen kunnen zich waarschijnlijk voorbereiden op de komst van een door Hyundai's N-afdeling onderhanden genomen versie.

Comment

OOK HYUNDAI VELOSTER KRIJGT N-VERSIE

Hyundai's N-afdeling heeft momenteel zijn handen vol aan het afstellen van de i30 N, maar dat betekent niet dat die hothatch de enige spierbundel is die N in de ontwikkelingskamers heeft staan, zo bewijzen deze spionagefoto's van de nieuwe Veloster in N-trim.

Hyundai's sportafdeling N legt momenteel de laatste hand aan de i30 N, de afgetrainde versie van zijn C-segmenter waarmee de Koreanen auto's als de GolfGTI willen jennen. De afgetrainde i30 krijgt naar verluidt een 250 pk sterke 2,0-liter viercilinder turbomotor die mogelijk met een 'Performance Package' goed is voor 270 pk. Nu lijkt ook de tweede generatie Veloster deze N-behandeling te krijgen.

Onze spionagefotograaf heeft een ingepakte Veloster gekiekt die, compleet met spoilerwerk en forse wielen, de Nürburgring onveilig maakt. In het vooronder verwachten we dezelfde geblazen 2.0 tegen te komen als in de op stapel staande i30 N.

Opnieuw krijgt de Veloster een asymmetrische koets, wat inhoudt dat ook deze tweede Veloster aan de linkerzijde één portier, en aan de rechterkant twee deuren krijgt.

Het zal nog even duren voordat de compleet nieuwe Veloster in de showroom staat, hij verschijnt namelijk niet voor volgend jaar op de markt. Het zal nog moeten blijken of de nieuwe generatie ook naar hier komt.

Comment

Bron: [www.motor1.com]

Comment

Comment

Comment

HYUNDAI LAAT VELOSTER ALVAST ZIEN

KLEURRIJK GEZELSCHAP

Hyundai's eigenzinnige Veloster krijgt een opvolger. Het is voor het eerst dat Hyundai zélf iets van de asymmetrische hatchback laat zien.

Onze spionagefotograaf heeft zijn lens al diverse keren weten te richten op de tweede generatie Veloster. We weten al dat de Hyundai's N-divisie een extra potente versie in het vat heeft zitten, een auto die net als de i30 N in basistrim waarschijnlijk 250 pk uit zijn 2,0-liter grote viercilinder perst. De uitvoering met Performance Package zou dan goed zijn voor 270 pk.

De nieuwe Veloster is weer net zo asymmetrisch als zijn voorganger. Dat betekent dat de hatchback aan de rechterzijde twee portieren heeft, terwijl er links één exemplaar is geplaatst. Hyundai belooft een dynamischer weggedrag, ook voor de non-N-versies. Op de bestellijst verschijnen in ieder geval een 1,4- en een 1,6-liter grote T-GDI. Beide versies zijn standaard voorzien van een zeventraps DCT-transmissie.

Het is ruim zes jaar geleden dat de eerste Veloster verscheen. Hyundai stopte in 2014 de verkoop in Nederland nadat zich slechts 319 klanten voor zo'n eigenwijs geval hadden gemeld. Het moet nog blijken of de nieuwe generatie Nederlands asfalt onder zijn wielen krijgt. Of de nieuwe Veloster ook naar Nederland komt, is nog niet bekend.

Comment

HYUNDAI VELOSTER HELEMAAL NAAKT

NOG ALTIJD ASYMMETRISCH

Het gonst al weken rondom de nieuwe Hyundai Veloster. De binnenkort te onthullen excentriekeling is nu helemaal zonder camouflage te zien.

Dat betekent dat er nog meer van de auto te zien is dan op de beelden die Hyundai onlangs zelf vrijgaf. De spionagebeelden, die onder meer door Motor.ES boven water zijn gehaald, tonen een rood exemplaar dat ongetwijfeld zijn rondjes draait voor het maken van promotiemateriaal. Scherp zijn de foto's niet, maar toch laten ze nog maar weinig aan de verbeelding over. De Veloster is wat wulpser gelijnd dan het uitgaande model, maar behoudt zijn basisingrediënten. Dat wil zeggen dat het nog steeds lage coupé is met een hoge kont en natuurlijk die buitengewoon opvallende gimmick: rechts heeft de auto twee portieren, links slechts één. De Veloster blijft dus echt een Veloster.

De nieuwe Veloster wordt binnenkort, naar verwachting tijdens de NAIAS in Detroit, door Hyundai onthuld. Gezien de frequentie waarmee de auto in Europa wordt gezien, komt de auto in elk geval naar ons continent. Of Nederland ook onder de afzetmarkten valt, zal de toekomst moeten uitwijzen.

Comment

Comment

Wow,altijd een mooie coupe gevonden,en nu wordt het nog verfijnd,hoopt dat ie naar Europa komt.

Comment

Knapper dan de vorige generatie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jupiter Bekijk Berichten
                                  Wow,altijd een mooie coupe gevonden,en nu wordt het nog verfijnd,hoopt dat ie naar Europa komt.
                                  Dat hoop ik samen met u.

Comment

Working...
                                  X