Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hyundai Santa Fe (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hyundai Santa Fe (2018)

Onze spionagefotograaf heeft de nieuwe Hyundai Santa Fe vast weten te leggen.

Met de in 2000 gelanceerde eerste generatie Santa Fe wist Hyundai regelrecht in de roos te schieten. De wulps gelijnde SUV liet behoorlijke verkoopcijfers noteren, voor een relatief aantrekkelijk prijskaartje kreeg je van Hyundai namelijk een 4,5 meter lange SUV die zowel met vier- als zescilindermotoren te krijgen was. Inmiddels zijn we twee generaties verder en is ook de huidige Santa Fe aan vervanging toe. Zijn opvolger wordt inmiddels aan koudetests onderworpen.

De grote Koreaan is nog behoorlijk afgeplakt, wat het doen van uitspraken over het uiterlijk van de nieuwe Santa Fe bemoeilijkt. Ongetwijfeld groeit de SUV in zowel lengte als breedte terwijl hij tegelijk wat kilo's verliest.

De huidige Santa Fe verscheen in 2012 in de showrooms en werd in 2015 bijgepunt. Zowel de eerste, tweede als derde generatie hielden het zes jaar vol, wat zou betekenen dat de huidige derde Santa Fe in 2018 het stokje mag overdragen aan een opvolger. Zoals we van de Santa Fe gewend zijn, zal ook de nieuwe generatie een variant met langere wielbasis krijgen: de Grand Santa Fe met een derde zitrij achterin.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Veranderen die nu niet snel van model of gaat de tijd zo snel?

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Hyundai wil niets liever dan enorm groeien in Europa. Met een reeks nieuwe SUV's moet de Europese klant voor het merk gewonnen worden. Deze nieuwe Santa Fe moet daar een handje bij gaan helpen.

Eerder dit jaar lanceerde Hyundai de Kona, een compacte SUV die Hyundai moet helpen de grootste Aziatische fabrikant in Europa te worden. Vanochtend liet Hyundai een laatste vooruitblik zien op een nieuwe SUV met een brandstofcel aan boord. Ook Hyundais grootste model in Europa, de Santa Fe, staat op het punt vernieuwd te worden. Die auto is nu weer voor de lens van onze spionagefotograaf verschenen.

Het is overduidelijk dat Hyundai ook de Santa Fe overgiet met de nieuwe 'SUV-designtaal' die we voor het eerst op de Kona zagen. Dat betekent dat ook de Santa Fe en diens grotere broer Grand Santa Fe over het 'gelaagde' front komt te beschikken.

De huidige Santa Fe verscheen in 2012 in de showrooms en werd in 2015 bijgepunt. Zowel de eerste, tweede als derde generatie hield het zes jaar vol, wat zou betekenen dat de huidige derde Santa Fe in 2018 het stokje mag overdragen aan een opvolger. De Santa Fe is niet de enige nieuweling die Hyundai op de agenda heeft staan. Het merk is voornemens tot 2021 maar liefst 30 nieuwe modellen en derivaten op de markt te brengen.

Comment

Impressie,

Comment

Schoon voiture, maar van Koreaanse prijzen is er geen sprake meer.

Comment

Ja echt he, beetje jammer want in feite wel mooie wagens. Hoorde dat ze op de Stinger bvb geen korting gaven. Zo zal 't beetje moeilijker worden op de Belgische markt. Men wil nog steeds korting...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                Ja echt he, beetje jammer want in feite wel mooie wagens. Hoorde dat ze op de Stinger bvb geen korting gaven. Zo zal 't beetje moeilijker worden op de Belgische markt. Men wil nog steeds korting...
                Maar die Koreanen hebben ondertussen al een veel betere reputatie. KIA is bv al helemaal ingeburgerd in de VS. Toen ik in 2009 in LA de luchthaven buiten wandelde, was denk ik 3/10 een KIA dat ik zag rijden. België is maar een kleine markt.

Comment

Ja, alhoewel ze hier toch (dacht ik) de best verkochte SUV hebben in Belgie. Ze zullen Europa ook wel willen veroveren. Indertijd met Dacia was dat ook zo dat je geen korting kreeg. Nu niet dat een Dacia te vergelijken valt, maar het was enorm moeilijk uit te leggen dat het nettoprijzen waren.
                  Maar qua betrouwbaarheid heeft het volgens mij toch altijd goed gezeten met KIA en Hyundai.

Comment

Hyundai is druk bezig met het vernieuwen van zijn modellen. Daar hoort natuurlijk een nieuwe generatie Santa Fe bij, een SUV die nu weer in camouflagetrim is opgedoken.

Relatief kort geleden maakten we kennis met de i30 en de Kona en op afzienbare termijn trekt Hyundai het doek van een gefacelifte i20. Ook heeft het merk hoger in zijn modellenhiërachie nieuws te melden. Er komt een compleet nieuwe Santa Fe aan, een opvolger die designtechnisch de weg volgt van de Kona.

Peter Schreyer, momenteel designbaas bij Hyundai, vertelde aan AutoWeek dat de designtaal die het merk op de Kona introduceerde ook naar andere cross-overs en SUV's van het merk zou komen. Het is dan ook geen verrassing dat de nieuwe Santa Fe de twin-koplampen en het 'gelaagde' front van die compactere cross-over krijgt aangemeten.

Wie denkt dat het bij de al genoemde nieuwe modellen blijft, heeft het overigens mis. Hyundai kondigde eerder aan tot 2021 maar liefst dertig nieuwe modellen of derivaten te presenteren. Cross-overs en SUV's zullen daarbij een steeds grotere rol in het Hyundai-gamma spelen.

De huidige Santa Fe verscheen in 2012 op de markt en ging in 2015 onder het mes. Zowel de eerste, de tweede als de derde generatie hield het zes jaar vol, wat zou betekenen dat de huidige derde Santa Fe dit jaar het stokje mag overdragen aan een opvolger. Zoals we van de Santa Fe gewend zijn, zal de nieuwe generatie een variant met langere wielbasis krijgen: de Grand Santa Fe met een derde zitrij achterin. Nog even geduld!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                      Impressie,

Mooi!

Comment

De huidige versie is nog steeds één van de mooiste mid-SUV’s in Autowereld.

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Lelijk zijn ze zeker niet, maar oh die prijs. Voor 50K hebt ge ook al iets anders waarvoor ge aan het einde van de rit nog een veelvoud terug krijgt dan hetgeen ge van de Santa Fe terug krijgt. Die Koreanen zijn de laatste jaren flink gestegen in prijs, maar hun herverkoopwaarde is niet mee gestegen. Dus als ge echt wel belang hebt aan de verkoopwaarde, dan is deze in aankoop toch veel te duur. De kleinere broertjes ervan zijn een pak goedkoper en dan doet dat minder pijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                            Lelijk zijn ze zeker niet, maar oh die prijs. Voor 50K hebt ge ook al iets anders waarvoor ge aan het einde van de rit nog een veelvoud terug krijgt dan hetgeen ge van de Santa Fe terug krijgt. Die Koreanen zijn de laatste jaren flink gestegen in prijs, maar hun herverkoopwaarde is niet mee gestegen. Dus als ge echt wel belang hebt aan de verkoopwaarde, dan is deze in aankoop toch veel te duur. De kleinere broertjes ervan zijn een pak goedkoper en dan doet dat minder pijn.
                            Maar zo'n Koreaan is wel beter uitgerust dan een vergelijkbare Duitser voor die prijs, alles zit er gewoon op. Ze hebben geen eindeloze optielijst. Met dezelfde uitrusting gaat er toch wel een duidelijk verschil zijn.

En over die herverkoopwaarde ben ik ook niet helemaal akkoord. Ik heb na meer dan 3 jaar echt wel een mooie prijs gehad voor mijn Sportage en dat was niet eens van een particulier. Laat de Europese merken ook eerst maar eens een 5/7 jaar garantie invoeren en dan spreek ik niet eens over de schappelijke onderhoudsprijzen.

Ze maken niet alleen goeie betrouwbare prijs-kwaliteit auto's maar ook nog eens knappe auto's tegenwoordig. Ik ben wel een super fan van Peter Schreyer en ik denk dat ze zich bij VAG wel voor het hoofd kunnen slaan dat ze hem hebben laten vertrekken naar Hyundai-Kia.

Comment

Kan wel zijn dat er veel op zit, maar voor een koreaan is 50k (als ge er daarmee komt) een smak geld. In het algemeen hebben de Duitsers meer 'nieuwe' snufjes erop zitten, waar de koreanen pas jaren later mee komen. Mss hebt ge chance gehad met uw overname, maar in het algemeen liggen de inruilprijzen niet zo geweldig voor koreanen. Wel merk ik op dat de koreaanse merken de laatste jaren veel vooroordelen de kop hebben kunnen indrukken en dat het volwaardige wagens zijn geworden die kunnen concurreren. De rest van hun gamma is wel goed, maar die Santa Fe vindt ik eigenlijk wel veel te duur.

Knappe wagens hangt er vanaf. Ik heb een oude Sportage gehad van 2007 en die vond ik knap, maar de opvolger vond ik niets aan.

Comment

Voor €50k vind je niets meer in die grote bij de godallemachtigen.

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Kan wel zijn dat er veel op zit, maar voor een koreaan is 50k (als ge er daarmee komt) een smak geld. In het algemeen hebben de Duitsers meer 'nieuwe' snufjes erop zitten, waar de koreanen pas jaren later mee komen. Mss hebt ge chance gehad met uw overname, maar in het algemeen liggen de inruilprijzen niet zo geweldig voor koreanen. Wel merk ik op dat de koreaanse merken de laatste jaren veel vooroordelen de kop hebben kunnen indrukken en dat het volwaardige wagens zijn geworden die kunnen concurreren. De rest van hun gamma is wel goed, maar die Santa Fe vindt ik eigenlijk wel veel te duur.

Knappe wagens hangt er vanaf. Ik heb een oude Sportage gehad van 2007 en die vond ik knap, maar de opvolger vond ik niets aan.
                                  Tja, die vooroordelen blijven helaas bestaan

De meeste mensen weten uiteraard niet dat de Hyundai/Kia's voor de Europese markt in Duitsland ontwikkeld worden door de beste Europese designers en dat ze ook bijna allemaal gebouwd worden in Tsjechië en Slowakije, dus meer Europees dan sommige van de merken hier

Dan hoor je regelmatig dat die nieuwe Mercedes of Porsche op een Koreaan lijkt, kan je een mooier compliment krijgen eigenlijk? Wie kopieert er wie nu eigenlijk? Vooroordelen inderdaad

Comment

Toen ik de laatste keer in de VS was, vroeg ik me af of Dodge en Kia niet in hetzelfde fabriek gemaakt werden.

Wat de vooroordelen betreft. Kijk naar de Japanners. Betrouwbaarder kunt ge niet hebben, maar de herverkoopwaarde is ook triestig.

Comment

Wat de vooroordelen betreft. Kijk naar de Japanners. Betrouwbaarder kunt ge niet hebben, maar de herverkoopwaarde is ook triestig.
                                      Heb je de herverkoopwaarde van een Italiaan al eens bekeken? En bij de Fransen is het trouwens ook gene vette. Enkel de Duitsers scoren hier tamelijk goed imo. Hoewel?

Eigenlijk is iemand die uit eigen zak een nieuwe auto koop goed zot

Comment

Inderdaad. Ik rij nu telkens met een nieuwe wagen omdat het een firmawagen is. Ik heb in mijn hele leven, buiten fietsen, nog maar 1 gemotoriseerd voertuig nieuw gekocht. En dat was in 2008 een spiksplinternieuwe Suzuki GSXR1000. Al mijn moto's daarvoor waren occasie. Auto's idem. Ik probeerde telkens een wagen van 3 à 4 jaar oud te kopen.

Op die GSXR zelfs een pak verloren en de opvolger zeer jong occasie met zeer weinig km's gekocht voor een pak onder de nieuwprijs. Toen was het duidelijk dat ik nooit nog een gemotoriseerd voertuig nieuw zou kopen. En zelfs mijne laatste MTB heb ik occasie gekocht van een 50+'er die er op 2 jaar tijd 644km mee had gedaan en tot de conclusie kwam dat fietsen niets voor hem was.

Nieuw kopen heeft enkel het voordeel dat ge dan perfect kunt kiezen wat ge wilt. Occasie moet ge al gaan zoeken dat er de juiste opties op zitten.

Comment

Working...
                                        X