Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Snap het probleem niet. Ik heb nog nooit vette vingers gehad op het scherm. En ik heb al schermen gehad in verschillende merken van wagens. Dus ofwel hebben jullie dan brolschermen ofwel heel vettige vingers
Mercedes-Benz laat de nieuwe GLE Coupé kennismaken met de fameuze Nürburgring-Nordschleife. Onze spionagefotograaf was er natuurlijk weer op tijd bij om plaatjes van de testronde te schieten.
Wie momenteel de showroom van Mercedes-Benz binnenwandelt, komt daar onder andere nog de GLE-klasse en diens platgedrukte GLE Coupé-broer tegen. Hoewel Mercedes modelnaam GLE pas sinds 2015 toepast, stamt de basis van de auto inmiddels uit 2011. BMW heeft onlangs de X5 vernieuwd en over niet al te lange tijd zal ook een nieuwe X6 om de hoek komen kijken. Mercedes-Benz schuift spoedig een nieuwe GLE-klasse naar voren en daar hoort natuurlijk een nieuwe GLECoupé bij. Die laatste is nu op de Nürburgring stevig op zijn staart getrapt.
De nieuwe GLE Coupé krijgt wederom een op zijn zachtst gezegd markante koets aangemeten. De daklijn ligt lager dan die van de reguliere GLE-klasse en loopt naar achteren toe scherp af. Uiteraard verschijnt ook van de nieuwe GLE Coupé weer een beestachtige AMG-versie, een auto die natuurlijk dient als antwoord op de toekomstige X5 M. Mercedes-AMG verruilt de 5,5-liter grote V8 waarschijnlijk voor de biturbo 4.0 V8 die het eveneens toepast in auto's als de E en S 63's. Voor mildere AMG-pret zorgt een straks nieuwe '43'-versie, al is nog niet bekend of die uitvoering daadwerkelijk die naam krijgt. We verwachten de nieuwe GLE én GLE Coupé volgend jaar op de markt. Overigens krijgt de GLE Coupé niet alleen de X6, maar ook de Audi Q8 tegenover zich. Porsche werkt op zijn beurt nog aan een coupéversie van de Cayenne. Het wordt druk in de wereld van de platgedrukte kolossen.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
We zijn nog maar net bekomen van de elektrische EQC, en daar heeft Mercedes-Benz alweer de volgende gloednieuwe SUV klaar staan. De teasercampagne rondom die GLE is gestart!
Of we daar veel aan hebben, is echter de vraag. De ietwat verduisterde nieuwe GLE toont in de korte, op social media gedeelde video z'n front en lijkt eventuele voorliggers alvast aan de kant te seinen. Daarbij zijn vooral de koplampunits aardig te zien, maar de led-vormen in beide lampen schenen ook op camouflagebeelden al aardig door. Ook de rest van de auto is dankzij die beelden nauwelijks een verrassing. Hoewel de GLE straks helemaal nieuw is, keert de basisvorm van de huidige generatie grotendeels terug. Mercedes bewaart de echte revoluties liever voor het EQ-label, al wordt de auto natuurlijk wel aan alle kanten stukken moderner.
Dat kan geen kwaad, want de huidige GLE begon z'n leven in 2011 als ML. Dat betekent dat nagenoeg iedere concurrent moderner is, zeker nu BMW net een nieuwe X5 heeft gelanceerd. Behalve de reguliere GLE komt er ook weer een afgeplatte Coupé-variant en maken we uiteraard kennis met AMG-versies. De GLE maakt kennis met de laatste stand van zaken op het gebied van infotainment en krijgt uiteraard het MBUX-systeem waarmee ook de A-klasse is uitgerust. Een simpel 'Hey, Mercedes' zal dan ook moeten volstaan om de aandacht van de auto te krijgen. Mercedes toont binnenkort de eerste foto's van de GLE en laat het publiek naar verwachting op de Mondial de l'Automobile in Parijs kennismaken met de nieuwkomer.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Bij een nieuwe GLE hoort natuurlijk een nieuwe GLE Coupé. Beide carrosserievarianten komen te beschikken over een krankzinnige AMG 63-variant. Van de GLE Coupé is die nu voor het eerst opgedoken.
De 'reguliere' GLE krijg natuurlijk een 63 AMG-versie en ook het leveringsgamma van de nog te onthullen nieuwe GLE Coupé wordt met zo'n krachtpatser verrijkt. Op deze foto's is een ingepakt exemplaar te zien terwijl hij door de sneeuw ploegt.
De uitbundige spoilers, de grote wielen waarachter zich extra krachtige remmerij schuilhoudt én de grote stortkokers onderaan de achterbumpers verraden dat we hier een GLE 63 Coupé voor ons hebben. Onder de kap komt, net als bij de GLE 63, zeer waarschijnlijk geen 5,5-liter grote V8, maar een 4,0 V8 te liggen. Dat blok wordt al in diverse vermogensversies toegepast door Mercedes-Benz en zijn AMG-kornuiten. We zetten in op een exemplaar dat minstens zo sterk is als de 612 pk sterke versie daarvan die Mercedes-Benz in de E 63 toepast. De uitgaande GLE 63 perst 558 pk uit zijn 5,5-liter V8. De 63 S-variant schopt het zelfs tot 585 pk.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment