Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nissan Leaf II (2018)
Collapse
X
-
Tja.. Je ziet zo al dat het weer een lelijk hok wordt.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk BerichtenTja.. Je ziet zo al dat het weer een lelijk hok wordt.
- Likes 2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
Daarmee dat ze daar vuilzakken hebben over getrokken hee
Lol
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenIs daarom dat de huidige zo goedkoop is... Komt een nieuw model dus.
Toch als je rekening houd met de kortingen die ze al jaren geven.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Eigenlijk vind ik de Leaf nog niet zo lelijk, d'r zijn andere auto's die veel lelijker zijn dan die Leaf.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Je zou het misschien niet zeggen, maar de Nissan Leaf is alweer bijna acht jaar geleden onthuld. De elektrische Japanner kreeg in 2015 nog een opfrisbeurt, maar het wordt nu toch langzaamaan tijd voor een volledig nieuwe generatie. Die zien we vandaag voor het eerst - nog stevig gecamoufleerd - voorbijrijden.
Wat direct opvalt, is dat de Leaf zijn kenmerkende olijke front verruilt voor een conventioneler vormgegeven neus. De bekende Nissan 'V-Motion-grille' is van de partij en de koplampen doen ons denken aan die van de onlangs gefacelifte Qashqai. Wat we van de achterkant kunnen verwachten, is nog lastig te zien. Toch is het duidelijk dat Nissan de extravagante lijnen van de huidige Leaf achter zich laat.
Zoals we vorig jaar al hoorden, krijgt de nieuwe Leaf een 60 kWh-accupakket waarmee in theorie een actieradius van richting de 500 kilometer mogelijk moet zijn. Een dergelijk accupakket vonden we al terug in de IDS Concept, die gelijk qua uiterlijk ook al naar de nieuwe Leaf hintte.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Voor de onthulling van de Nissan Leaf moeten we zeven jaar terug in de tijd. Een nieuwe generatie staat op de rol, een auto waarvan Nissan nu het eerste officiële levensteken geeft.
De huidige Leaf, wat staat voor Leading, Environmentally friendly, Affordable, Family Car, kreeg twee jaar geleden een flinke update waarmee met name het technische aspect van de volledig elektrische Nissan werd aangepakt. Inmiddels is daar de rek uit en bereidt de Nissan zich voor op een compleet nieuwe Leaf!
Deze nieuwe Leaf moet nog dit jaar op de markt verschijnen en krijgt van Nissan een conventioneler getekende koets mee. De huidige Leaf wilde zich met zijn uiterlijk juist onderscheiden van de conventioneler ingestelde auto's. De tweede generatie Leaf krijgt de bekende V-Motion-grille en koplampunits met scherp getekende leds. De IDS Concept gaf onlangs al iets van het uiterlijk van de nieuwe Leaf weg.
Het huidige accupakket meet maximaal 50 kWh, maar zal in de nieuwe Leaf wordne uitgebreid tot 60 kWh aan opslagruimte. Daarmee zal de actieradius, op papier, tegen de 500 kilometer schurken.
Wereldwijd rijden er meer dan 260.000 Leafs rond.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Het is inmiddels zeven jaar geleden dat Nissan de Leaf aan de wereld voorstelde. De elektrische Japanner komt nog dit jaar in zijn tweede verschijningsvorm op de markt. Nieuwe spionagefoto's laten alvast zien hoe het er in het binnenste van de Leaf aan toegaat.
Uit eerdere spionagefoto's konden we al afleiden dat de tweede generatie van de Leaf, wiens naam staat voor Leading, Environmentally friendly, Affordable, Family Car, uiterlijke overeenkomsten zal vertonen met de IDS Concept. Dat komt er in de praktijk op neer dat Nissan de Leaf een conventionelere maar toch moderne koets geeft waarmee het model minder hard roept een EV te zijn. Aan de achterzijde lijkt ook enige invloed van de nieuwe Micra waarneembaar.
Het interieur oogt anders dan het binnenste van de huidige Leaf. Het doek valt voor de middenconsole die uit een aparte 'module' lijkt te bestaan. De ronde selectieknop op de minnentunnel blijft wel behouden. Het instrumentenpaneel is digitaal en een op de middenconsole geplaatst scherm neemt het weergeven van de infotainment voor zijn rekening.
De tweede generatie van de Leaf wordt in het laatste kwartaal van dit jaar aan de wereld voorgesteld. Het huidige grootste accupakket in de Leaf heeft een capaciteit van 50 kWh, naar verluidt krijgt generatie twee een set mee die goed is voor 60 kWh aan opslagruimte. Daarmee zou een theoretische actieradius van 500 kilometer mogelijk moeten zijn. We verwachten dat ook deze tweede Leaf later in zijn carrière een technische update krijgt die de actieradius vergroot. Ook de Leaf komt beschikbaar met ProPilot-techniek, een systeem waarmee de Leaf semi-zelfstandig zich een weg door het verkeer kan banen.
Comment
-
Vandaag is met een Nissan Leaf meegereden, bolt zacht en trekt nog goed op, waarschijnlijk doordat er geen schakelmomenten zijn. Interieur was wel aan vervanging toe, vind het er niet zo goed uitzien. De zetels zijn ook minder. Niet meteen mijn ding, het heeft wel iets. Raar dat je geen motor hoort draaien enkel langs buiten een futuristisch toontje bij lage snelheid die voetgangers enzo moet waarschuwen dat je eraan komt. Op de gps kan je alle laadstations zien en de auto kan je koppelen met je smartphone zodat je kan zien wanneer em opgeladen is. Volgeladen zat de actieradius op iets meer dan 200 km. Eigenlijk voldoende bij korte afstanden. Bijvoorbeeld naar mijn werk 20 km per dag, kan je toch enkele dagen verder. Uiterlijk dan, waarom maken ze die toch altijd zo lelijk? En dan de prijs, er zijn mooiere alternatieven! Maar dan zit je wel nog steeds met een verbrandingsmotor. Het heeft me toch al iets meer overtuigd, maar zolang het kan toch maar liever een benzine en dan nog het liefst manueel!
Op de batterij zou je 8 jaar garantie krijgen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk BerichtenVandaag is met een Nissan Leaf meegereden, bolt zacht en trekt nog goed op, waarschijnlijk doordat er geen schakelmomenten zijn. Interieur was wel aan vervanging toe, vind het er niet zo goed uitzien. De zetels zijn ook minder. Niet meteen mijn ding, het heeft wel iets. Raar dat je geen motor hoort draaien enkel langs buiten een futuristisch toontje bij lage snelheid die voetgangers enzo moet waarschuwen dat je eraan komt. Op de gps kan je alle laadstations zien en de auto kan je koppelen met je smartphone zodat je kan zien wanneer em opgeladen is. Volgeladen zat de actieradius op iets meer dan 200 km. Eigenlijk voldoende bij korte afstanden. Bijvoorbeeld naar mijn werk 20 km per dag, kan je toch enkele dagen verder. Uiterlijk dan, waarom maken ze die toch altijd zo lelijk? En dan de prijs, er zijn mooiere alternatieven! Maar dan zit je wel nog steeds met een verbrandingsmotor. Het heeft me toch al iets meer overtuigd, maar zolang het kan toch maar liever een benzine en dan nog het liefst manueel!
Op de batterij zou je 8 jaar garantie krijgen.
http://www.autoforum.be/forum/auto-a...17-nissan-leafEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Dit topic gaat over de Leaf II die nog moet uitkomen, je mag deze interessante uitleg altijd in het topic over de huidige Leaf schrijven (zie link).
http://www.autoforum.be/forum/auto-a...17-nissan-leaf
Comment
Comment