Gaat zo te zien achterlichten in de zelfde stijl als van de nieuwe Micra krijgen, en dat is zeker niet slecht ...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nissan Leaf II (2018)
Collapse
X
-
Last edited by kevin_krystofiak; 21/07/2017, 13:07.2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126
Comment
-
OP STRAAT: NIEUWE NISSAN LEAF
ZONDER PLAKKERS EN MET WEINIG PIXELS...
Tijdens een speciaal evenement in september schuift Nissan de nieuwe tweede generatie van de Leaf naar voren. Het tweede hoofdstuk van het elektrische model is nu zonder camouflageplakkers op straat gesnapt.
De nieuwe Nissan Leaf is al diverse keren in camouflagetenue door onze spionagefotograaf gesnapt maar nu is de tweede generatie van Nissan's belangrijke EV zonder stickerwerk in beeld verschenen. De foto's zijn afkomstig van het Noorse Broom.
De foto's zijn naar verluidt gemaakt in het Spaanse Barcelona waar Nissan, getuige de camera-auto, een reclamevideo voor de nieuwe EV aan het opnemen was. Meer dan ooit wordt duidelijk dat Nissan voor het uiterlijk van de nieuwe Leaf goed heeft gekeken naar concept-cars als de Sway en de IDS. De nieuweling krijgt een zogenoemd 'zwevend dak', verkregen door de inmiddels bekende truc met de C-stijl.
Nissan brengt zaken als het reeds toegelichte e-Pedal en ProPilot naar de elektrische hatchback. Op een volgeladen, naar verluidt 60 kWh groot, accupakket moet de tweede Leaf zo'n 500 kilometer ver kunnen komen.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kevin_krystofiak Bekijk BerichtenZiet er goed uit, ben benieuwd naar het interieurEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
BLIK TO THE FUTURE: NISSAN LEAF
PIONIER BURGERT IN
Later dit jaar trekt Nissan het doek van de gloednieuwe, tweede generatie van de Leaf. Zeven jaar na de marktintroductie van de huidige Leaf krijgt het model de zware taak om een breder publiek aan de elektrische auto te helpen. Een wat conventioneler uiterlijk en uiteraard een verbeterde actieradius moet ook de sceptici over de streep trekken.
Met de Leaf mag Nissan zich met recht een pionier op het gebied van elektrisch rijden noemen. Toen de auto acht jaar geleden werd onthuld, was een praktische vijfdeurs hatchback met uitsluitend elektrische aandrijving een betrekkelijk nieuw fenomeen. Nissan wilde met de Leaf de massa aan de elektrische auto helpen, maar daar slaagden de Japanners slechts deels in. Het opmerkelijke uiterlijk en de nog enigszins beperkte actieradius speelden de auto parten. Hoewel het bereik inmiddels natuurlijk al verbeterd is, zullen er grote stappen gezet moeten worden om een breder publiek te vinden. De nieuwe Leaf moet afrekenen met de twee grootste pijnpunten.
Inhaalslag
Op basis van wat we tot op heden van de nieuwe Leaf weten, lijkt Nissan inderdaad een flinke inhaalslag te gaan maken. De Leaf krijgt een veel scherper gelijnde koets, die netjes in lijn is met andere modellen van het merk. Zo zien we de bekende 'V-Motion' grille terug en maken de wel erg opvallende koplampen van het huidige model plaats voor minder grote exemplaren. Ook wordt de auto breder en lager. Combineer dat met de nodige invloeden van de strakke IDS Concept uit 2015 en er staat een eigentijdse auto die zijn alternatieve aandrijving niet zo hard meer van zich afschreeuwt. In het interieur van de Leaf is het contrast met dat van de huidige generatie minder groot. De Leaf heeft momenteel als meest opvallende kenmerk de losstaande middenconsole. Die ruimt het veld, want in de nieuwe Leaf is het grootste deel van de bediening gewoon in één lijn getrokken met de rest van het dashboard. Dat geldt overigens niet voor het infotainmentsysteem, want dat heeft nog wel een plek gekregen op een soort zwevend paneel.
Actieradius groeit flink
Nissan stoomt een accupakket klaar met een capaciteit van 60 kWh klaar, dat volgend jaar leverbaar wordt. Daar gaat de Leaf ongetwijfeld van profiteren. Waar momenteel op papier nog een actieradius van 250 kilometer mogelijk is, zal de volgende Leaf eerder richting de 500 kilometer gaan. Uiteraard is dat theoretisch, want in de praktijk wil het nog wel eens flink lager uitvallen. De Opel Ampera-Erijdt bijvoorbeeld met een 60 kWh accupakket in de praktijk zo'n 370 kilometer op één lading. Als Nissan de prijs van de Leaf in de buurt van de huidige generatie weet te houden en de praktijkrange minstens zo groot is, dan kon de Ampera-e het wel eens zwaar gaan krijgen. Datzelfde geldt voor de Volkswagen e-Golf, die het met zijn accucapaciteit van 35,8 kWh qua actieradius ongetwijfeld aflegt tegen de nieuwe Leaf, maar zich wel ongeveer in dezelfde prijscategorie bevindt.
Autonome technologie
Behalve grote stappen op het gebied van design en actieradius, heeft de Leaf ook de laatste autonome technologie aan boord. Een meer geavanceerde versie van Nissan's ProPilot-systeem doet volgend jaar zijn intrede en maakt het onder andere mogelijk dat de auto zelfstandig van rijbaan wisselt en auto's kan inhalen. Momenteel kunnen Nissans met ProPilot al zelfstandig binnen een rijbaan blijven rijden. In 2020 moet het systeem in staat zijn om de Leaf zonder menselijke tussenkomst over kruispunten te laten rijden. In september gaat het doek van de nieuwe Leaf, gevolgd door de marktintroductie begin 2018.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Over ongeveer een maand trekt Nissan het doek van de tweede generatie Leaf. Het merk tovert nog eens een teaser uit de hoge hoed.
Nissan heeft een aardige teasercampagne opgezet voor de nieuwe tweede generatie van zijn Leaf. Om de zoveel tijd zet Nissan een afbeelding van de nieuwe EV online die wordt vergezeld door een brokje informatie. Vandaag ligt de nadruk op aerodynamica.
Nissan schrijft namelijk dat de nieuwe Leaf lager bij de grond ligt en daardoor stabieler op de weg ligt bij hogere snelheden. De auto moet bovendien minder gevoelig zijn voor zijwind. De algehele luchtweerstand van de Leaf moet tevens lager zijn dan ooit tevoren.
Nissan brengt zaken als het reeds toegelichte e-Pedal en ProPilot naar de elektrische hatchback. Op een volgeladen, naar verluidt 60 kWh groot, accupakket moet de tweede Leaf zo'n 500 kilometer ver kunnen komen. Onlangs dook een ongecamoufleerde Leaf op in Barcelona.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Awel ik vind hem geslaagd!2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km
2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP
Comment
-
Dat is inderdaad niet verkeerd.
Wel geen fan van de bi-color wegens die uitstekende stukken aan de A & C zuil2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
Comment