PRODUCTIEVERSIE OPEN I8 KOMT ERAAN
Voor het eerst hebben we beelden van de open versie van de BMW i8. Die lijkt aardig trouw te blijven aan de conceptversie.
De komst van de BMW i8 Spyder is al jaren een agendapuntje. Al in 2013 konden we melden dat de Spyder op de markt zou komen. Hoewel we toen nog mikten op een introductie in 2015, bleek dat nog wat te vroeg te zijn. Begin vorig jaar kregen we namelijk eerst nog een tweede conceptauto te zien, waar BMW vooral nieuwe technologie mee etaleerde. Het laatste bericht over de open versie van de hybride sportauto stamt uit oktober vorig jaar. Toen werden de berichten over een marktintroductie een stuk concreter: in 2018 moet de auto op de markt verschijnen.
Als we de gecamoufleerde i8 Spyder naast de conceptauto's zetten, valt in eerste instantie op dat het ontwerp van het dak in grote lijnen hetzelfde blijft. De grootste verandering zit achter de stoffen kap, want daar lijkt vanaf de hoofdsteunen de heuppartij naar de achterkant iets subtieler te worden. Bij de conceptauto was er vanuit de cabine maar amper zicht naar achteren, de productieversie pakt dat met een brede achterruit iets praktischer aan.
Verder lijkt deze test-Spyder ook de eerste zichtbare voorbode van een facelift voor de i8.
Eerder hoorden we al dat de i8 mogelijk dit jaar nog gefacelift wordt. Net als bij de gisteren gespotte facelift voor de i3 is het flink turen om verschillen te ontdekken. De grootste wijziging verwachten we in de techniek aan te treffen. Het gecombineerde vermogen van de driecilinder en de elektromotor zou volgens geruchten uitkomen op 375 pk en ook de actieradius - nu in theorie 600 km - moet dankzij een vernieuwde accu toenemen. We wachten af!
Bron: Autoweek
Voor het eerst hebben we beelden van de open versie van de BMW i8. Die lijkt aardig trouw te blijven aan de conceptversie.
De komst van de BMW i8 Spyder is al jaren een agendapuntje. Al in 2013 konden we melden dat de Spyder op de markt zou komen. Hoewel we toen nog mikten op een introductie in 2015, bleek dat nog wat te vroeg te zijn. Begin vorig jaar kregen we namelijk eerst nog een tweede conceptauto te zien, waar BMW vooral nieuwe technologie mee etaleerde. Het laatste bericht over de open versie van de hybride sportauto stamt uit oktober vorig jaar. Toen werden de berichten over een marktintroductie een stuk concreter: in 2018 moet de auto op de markt verschijnen.
Als we de gecamoufleerde i8 Spyder naast de conceptauto's zetten, valt in eerste instantie op dat het ontwerp van het dak in grote lijnen hetzelfde blijft. De grootste verandering zit achter de stoffen kap, want daar lijkt vanaf de hoofdsteunen de heuppartij naar de achterkant iets subtieler te worden. Bij de conceptauto was er vanuit de cabine maar amper zicht naar achteren, de productieversie pakt dat met een brede achterruit iets praktischer aan.
Verder lijkt deze test-Spyder ook de eerste zichtbare voorbode van een facelift voor de i8.
Eerder hoorden we al dat de i8 mogelijk dit jaar nog gefacelift wordt. Net als bij de gisteren gespotte facelift voor de i3 is het flink turen om verschillen te ontdekken. De grootste wijziging verwachten we in de techniek aan te treffen. Het gecombineerde vermogen van de driecilinder en de elektromotor zou volgens geruchten uitkomen op 375 pk en ook de actieradius - nu in theorie 600 km - moet dankzij een vernieuwde accu toenemen. We wachten af!
Bron: Autoweek
Comment