Toyota trekt nu zelf het doek van z’n New York Auto Show-klapper FT-4X Concept. Het avontuurlijk ogende oranje apparaat moet vooral ‘professionals van de millennial-generatie’ aanspreken.
";In de drukte van het dagelijkse leven en werken in de grote stad ontstaat een grotere behoefte om ertussenuit te gaan. Voor professionals van de millenial-generatie […] zijn deze uitstapjes vaak niet gepland en van de minder extreme soort. Geen tijd om een berg te beklimmen, een rit naar een mooi uitzichtpunt volstaat!" Deze ronkende tekst moet duidelijk maken waar de Toyota FT-4X voor bedoeld is. De jonge doelgroep is dan ook de reden dat de auto minder ruig en terreinwaardig oogt én is dan de FJ-Cruiser uit 2006. De FT-4X rust, zoals vanmorgen ook al duidelijk werd, op Toyota's TNGA-platform. Dat betekent dat-ie z'n technische basis deelt met onder meer de Prius en de C-HR, al is de concept-car wel degelijk vierwielaangedreven.
Over een motor lijkt deze show-auto niet te beschikken, maar Toyota geeft aan dat een kleine viercilinder goed bij de FT-4X zou passen. De 1.2 uit de C-HR lijkt dan ook geknipt voor dit avontuurlijke type, die dus volgens de Japanners niet over hybride-techniek hoeft te beschikken.
Het uiterlijk van de oranje vrijbuiter kent sinds vanmorgen geen geheimen meer en dat geldt feitelijk ook voor het interieur. Wel benadrukt Toyota dat gebruikersgemak overal voorop staat en dat de indeling van het binnenste geheel naar eigen hand is te zetten. Daarbij valt niet alleen de volledig vlakke laadvloer bij een neergeklapte achterbank op, maar ook de middenarmsteun die ook als slaapzak (!) kan dienen. Meer slimme oplossingen zijn er in de vorm van een telefoonhouder boven het instrumentarium, een uitneembaar audiosysteem en waterflessen die als deurgreep dienen. Je moet er maar op komen.
Bon: Autoweek
";In de drukte van het dagelijkse leven en werken in de grote stad ontstaat een grotere behoefte om ertussenuit te gaan. Voor professionals van de millenial-generatie […] zijn deze uitstapjes vaak niet gepland en van de minder extreme soort. Geen tijd om een berg te beklimmen, een rit naar een mooi uitzichtpunt volstaat!" Deze ronkende tekst moet duidelijk maken waar de Toyota FT-4X voor bedoeld is. De jonge doelgroep is dan ook de reden dat de auto minder ruig en terreinwaardig oogt én is dan de FJ-Cruiser uit 2006. De FT-4X rust, zoals vanmorgen ook al duidelijk werd, op Toyota's TNGA-platform. Dat betekent dat-ie z'n technische basis deelt met onder meer de Prius en de C-HR, al is de concept-car wel degelijk vierwielaangedreven.
Over een motor lijkt deze show-auto niet te beschikken, maar Toyota geeft aan dat een kleine viercilinder goed bij de FT-4X zou passen. De 1.2 uit de C-HR lijkt dan ook geknipt voor dit avontuurlijke type, die dus volgens de Japanners niet over hybride-techniek hoeft te beschikken.
Het uiterlijk van de oranje vrijbuiter kent sinds vanmorgen geen geheimen meer en dat geldt feitelijk ook voor het interieur. Wel benadrukt Toyota dat gebruikersgemak overal voorop staat en dat de indeling van het binnenste geheel naar eigen hand is te zetten. Daarbij valt niet alleen de volledig vlakke laadvloer bij een neergeklapte achterbank op, maar ook de middenarmsteun die ook als slaapzak (!) kan dienen. Meer slimme oplossingen zijn er in de vorm van een telefoonhouder boven het instrumentarium, een uitneembaar audiosysteem en waterflessen die als deurgreep dienen. Je moet er maar op komen.
Bon: Autoweek
Comment