Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 508 II (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Onlangs nog's in een Peugeot showroom geweest, omdat mijn vrouw ook een 2008 overwoog. Zowel in een 2008 als in een 3008 gezeten. In de 2008 kon ik eigenlijk maar moeilijk een goede houding vinden met het stuurtje, om dan ook nog een perfect zicht te hebben. Bij de 3008 vond ik het helemaal geen probleem.
    Zal dus wel ergens afhankelijk zijn van je eigen grootte en het type auto, denk ik.

Comment

Wat me op de prototype foto weer meteen opvalt, is dat hij zo "hangt" onder belading.
      Toch wel typisch voor Franse grote berlines als je't mij vraagt. De huidige heeft dat ook, zowel als bv de Talisman momenteel.
      Dat stoort mij enorm.
      Om één of andere reden hebben Duitse berlines à la Passat , daar veel minder last van.
      Terwijl je de huidige Talisman verder toch ook niet echt als "zacht" kan bestempelen.

Comment

Impressies,

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
            Onlangs nog's in een Peugeot showroom geweest, omdat mijn vrouw ook een 2008 overwoog. Zowel in een 2008 als in een 3008 gezeten. In de 2008 kon ik eigenlijk maar moeilijk een goede houding vinden met het stuurtje, om dan ook nog een perfect zicht te hebben. Bij de 3008 vond ik het helemaal geen probleem.
            Zal dus wel ergens afhankelijk zijn van je eigen grootte en het type auto, denk ik.
            Die van mij heeft een 2008 en we zijn daar allebei zeer tevreden over! Ruim genoeg om is naar de winkel te rijden en als je kinderen hebt, achteraan toch wel plaats genoeg met voldoende beenruimte. Ik rij daar ook vaak mee en kwa zicht naar buiten vindt ik deze toch wel goed, dat stuurtje is wel wennen, maar eigenlijk nooit echt last van gehad. En het beste van al, veel auto voor weinig geld! Een goed uitgeruste 2008 heb je aan een zeer schappelijke prijs en die van ons ziet er met andere velgen, getinte ramen, zelf redelijk sportief uit.

Swat die 508 altijd mooi gevonden, maar nogal groot en lomp! Ik zie ze ook zo weinig rijden.

Comment

Ik heb zelf 4 jaar het huidige model 508 als leaser gereden. Was een full option allure 1.6 hdi met 18" velgen. In die configuratie heb ik hem altijd mooi gevonden. Bovendien nog altijd één van de meest comfortabele auto's die ik ooit reed, met zeer goede zetels.
              Als de nieuwe er dus een beetje leuk uit ziet, zou ik hem bij een volgende leasebeurt zeker ook terug overwegen.

Als het navi scherm in deze net boven die tuimeltoetsen gaat komen, (wat wel zo lijkt op de laatste foto) vind ik het interieur alvast zeer geslaagd. Ik houd persoonlijk niet zo van die schermen die bovenop het dashboard staan, zoals ik de 3008 bv.
              Last edited by Bud Wijzer; 24/01/2018, 17:23.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                Ik heb zelf 4 jaar het huidige model 508 als leaser gereden. Was een full option allure 1.6 hdi met 18" velgen. In die configuratie heb ik hem altijd mooi gevonden. Bovendien nog altijd één van de meest comfortabele auto's die ik ooit reed, met zeer goede zetels.
                Als de nieuwe er dus een beetje leuk uit ziet, zou ik hem bij een volgende leasebeurt zeker ook terug overwegen.

Als het navi scherm in deze net boven die tuimeltoetsen gaat komen, (wat wel zo lijkt op de laatste foto) vind ik het interieur alvast zeer geslaagd. Ik houd persoonlijk niet zo van die schermen die bovenop het dashboard staan, zoals ik de 3008 bv.
                Kan ik alleen maar bevestigen.
                comfort is extreem.

Privé een 508sw en van het werk een Audi . Maar kwa comfort staat de peugeot gewoon boven de Audi voor mij.

Comment

NIEUWE PEUGEOT 508 NAAR GENÈVE'

508 WORDT GEEN SUV

Peugeots in 2010 gelanceerde huidige generatie is aan vervanging toe en het lijkt er sterk op dat we een opvolger al snel gaan zien.

Peugeot zou de compleet nieuwe 508 namelijk meebrengen naar de Autosalon van Genève die straks in maart zijn poorten opent voor het publiek. Dat blijkt uit berichtgeving van Automotive News, dat zich baseert op 'bronnen' die nauw in contact staan met Peugeot.

De nieuwe 508 komt logischerwijs op de modulaire EMP2-basis te staan, een basis waarop onder andere de Peugeot 308, maar ook de DS7 Crossback, Opel Grandland X en de nog in ons land te verschijnen Citroën C5 Aircross zijn geplaatst.

Eerder kreeg onze spionagefotograaf al een ingepakte nieuwe 508 in beeld en daarmee werd bevestigd dat Peugeot het model geen SUV-opvolger geeft. Zustermerk Citroën zet nóg meer in op SUV's en heeft vooralsnog alleen de C5 Aircross als C5-opvolger gepresenteerd. Die auto komt in 2018 naar Europa.De 508 heeft designinvloeden van de Instinct Concept die we vorig jaar in Genève zagen. Dat betekent dat Peugeots designtaal op de nieuwe D-segmenter net even strakker zal ogen dan de tekenstijl die we nu van het merk kennen. Uiteraard krijgt de 508 de iCockpit, net als de rest van het Peugeot-gamma, in zijn binnenste.

Waarschijnlijk gaat Peugeot de nieuwe 508, net als het huidige model, weer bouwen in het Franse Rennes. Het ligt in de lijn der verwachting dat Peugeot ook weer een SW-versie gaat voeren.

Comment

Peugeot stelt tijdens de Autosalon van Genève een volledig nieuwe 508 aan het publiek voor. Nu is het eerste beeldmateriaal van die auto op internet verschenen.

Diverse Franse media tonen vandaag een afbeelding van wat de achterzijde van een volledig nieuwe 508 moet zijn, een auto die begin maart op de beursvloer van de Autosalon van Genève wordt gepresenteerd.

De 508 die momenteel nog in de showrooms van Peugeot staat, verscheen daar voor het eerst in 2010. Eind 2014 werd het model gefacelift, een bijpuntsessie waarbij zowel voor- als achterzijde van de auto danig veranderden. De nieuwe 508 komt op het EMP2-platform van de PSA Groupe te staan. Die basis kennen we van auto's als de 308, DS7 Crossback en Grandland X. Ook de Citroën C5 Aircross staat op dat platform. De 508 krijgt zo te zien verlichting in de stijl van de units achterop de 3008 en 5008. Daarnaast zal de auto doorspekt zijn met designinvloeden van de Instinct Concept die we vorig jaar in Genève zagen. Tevens is de i-Cockpit in beeld verschenen, het typische Peugeot-interieur dat in aangepaste vorm ook in de 508 een plek krijgt.

Waarschijnlijk gaat Peugeot de nieuwe 508, net als het huidige model, weer bouwen in het Franse Rennes. Het ligt in de lijn der verwachting dat Peugeot ook weer een SW-versie gaat voeren. Nog even geduld, spoedig weten we meer!

Comment

Lijken mij mooie achterlichten op die foto.

Terwijl de Citroëns er steeds lelijker beginnen uit te zien, worden de Peugeots er de laatste jaren al maar mooier op.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Zeer benieuwd naar de SW IRL!

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

Comment

Comment

Working...
                          X