Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lamborghini Urus (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Lamborghini Urus (2018)

LAMBORGHINI URUS OVER DE 'RING GEJAAGD

De LM002 krijgt een opvolger, een auto die het vooral over een sportievere boeg gooit dan de hoekige exoot die Lamborghini in de jaren tachtig op de prijslijst had staan. Onze spionagefotograaf heeft de Urus ingepakt en wel voor de lens gekregen.

Het is alweer ruim vijf jaar geleden dat Lamborghini de Urus Concept in China naar voren schoof. Kort na de onthulling van de vooruitblik op een SUV van Lamborghini sloeg de twijfel toe. In hetzelfde jaar ging het gerucht dat de Urus in de ijskast was gezet. Inmiddels is het duidelijk: de Urus komt, en de hoekige super-SUV is nu over de Nürburgring gejaagd.

De Urus moet volgend jaar op de markt verschijnen en komt prijstechnisch onderaan de Lamborghini-familie te staan. In het vooronder komt een 4,0-liter grote Biturbo V8 te liggen, een blok dat 650 pk naar alle vier de wielen moet sturen. Ook staat een plug-inhybride op de agenda, al verschjint deze naar verwachting pas enige tijd na de variant met dubbelgeblazen achtcilinder ten tonele.

Lamborghini heeft grote verwachtingen van zijn model. Enkele jaren geleden riep het merk al dat de auto de verkoopcijfers van Lamborghini zal gaan verdubbelen. Volgens Automotive News verwacht Lamborghini er volgend jaar al 1.000 stuks van te verkopen, een aantal dat in 2019 moet groeien naar 3.500 exemplaren. De auto moet het opnemen tegen exclusieve SUV's als de Bentley Bentayga en de Porsche Cayenne.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

De concept uit 2012,

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Het blijft SUV'kes regenen, in elk segment. Nu RR nog en we zijn compleet. Gelukkig houdt Ferrari voet bij stuk en blijven ze doen waar ze goed in zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
        Het blijft SUV'kes regenen, in elk segment. Nu RR nog en we zijn compleet. Gelukkig houdt Ferrari voet bij stuk en blijven ze doen waar ze goed in zijn.
        De vraag is, als Ferrari geld nodig heeft, hoe lang ze het dan nog gaan volhouden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67
          RR is op komst had ik gelezen.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

RR is op komst had ik gelezen.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
            Inderdaad, de Cullinan:

Comment

hoera nog meer van die klojo's die je zicht belemmeren... waarom kunnen mensen niet een normale auto kopen?..
              lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                hoera nog meer van die klojo's die je zicht belemmeren... waarom kunnen mensen niet een normale auto kopen?..
                +1

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Impressie,

Comment

Lijkt wel een dinky toy uit de eighties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                      Omdat er mensen zijn die geen gewone auto willen. Of mensen die last hebben van hunne rug.
                      Dus omdat gij niet graag met nen SUV rijdt, mag niemand ermee rijden? Vermits er steeds meer modellen komen en de verkoop ervan geen windeieren leggen, is het vrij duidelijk dat een hele hoop mensen er anders over denken.

Mss moet ge u een SUV kopen zodat ge hoger zit en die andere SUV's uw zicht niet belemmeren

In ieder geval gaat ge van die lambo weinig last hebben. Prijs zal wss zo hoog zijn dat er in BE mss maar 10 van gaan rondrijden.

Comment

Vind het ook maar een rare opmerking.
                        Tot een paar weken geleden zag ik ook het nut niet in van een SUV, totdat ik met een XC60 D3 '16 automaat heb testgereden.
                        Niet echt iets voor mij (zit liever wat lager), maar vriendin was er enorm enthousiast over, puur over de zit en het zicht op de weg.
                        Ding gaf ook wel iets comfortabel.
                        Snap dus perfect waarom iemand dat zou willen tov bv een sedan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                          Vind het ook maar een rare opmerking.
                          Tot een paar weken geleden zag ik ook het nut niet in van een SUV, totdat ik met een XC60 D3 '16 automaat heb testgereden.
                          Niet echt iets voor mij (zit liever wat lager), maar vriendin was er enorm enthousiast over, puur over de zit en het zicht op de weg.
                          Ding gaf ook wel iets comfortabel.
                          Snap dus perfect waarom iemand dat zou willen tov bv een sedan.
                          Ik ben er per toeval in gerold. Enkel heel vroeger had mijn vader eens een Ford Maverick en daar reed ik zelden eens mee, maar kon me niet bekoren omwille de wegligging. Dan bij mijn huidige werkgever moest ik de Kia Sportage van hem overnemen en was direct verkocht aan de hoge instap, rechtere zit, en beter overzicht. Dus daarna een C-Crosser gerkegen dat ook zeer goed mee viel. En toen kwam er ne waal met een rood strikje en moest ik naar een C5 gaan en daarna ne DS5. Bij deze 2 laatste wagens zijn de klachten gekomen in rug en bekken waarbij mijne rug zo erg werd dat het een noodzaak was om terug over te gaan naar een hogere wagen type monovolume of SUV. Is dus de Tiguan geworden en ondertussen een enorme verbetering voor mijne rug.

Ik zie ook graag gewone wagens (C-klasse, E-klasse, 3-reeks, 5-reeks,...), maar vrees ervoor dat het voor mij nog kan met de job die ik doe. Moest ik 10 à 15000 km max per jaar doen, zou ik dat eventueel overwegen. Maar als ge een monovolume/SUV wilt, met automaat en lage CO2, dan zijt ge rap uitgekeken. Dus mijn keuze is vrij beperkt daardoor.

Maar ieder wat wils hé. Van mijn part rijd iedereen met wat hij wil. Maar het andere afkraken is wat kort door de bocht. "Waarom rijdt de koning niet gewoon in een Peugeot 106?". Dat gaat evenzeer vooruit en achteruit.

Comment

Ik vind een SUV beter bij het stieren namen merk, Lamborghini passen.
                            There are Pretenders among us.....
                            Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

Comment

LAMBORGHINI ONTHULT URUS BEGIN DECEMBER

EINDE AAN LANG WACHTEN OP LAMBO-SUV

Liefhebbers van Lamborghini en SUV's: zet maandag 4 december in je agenda! De Italianen onthullen dan de Urus, de eerste hoogpotige Lamborghini in de moderne geschiedenis van het bedrijf.

Het is inmiddels alweer zeven maanden geleden dat eindelijk werd bevestigd dat de SUV van Lamborghini Urus gaat heten. Destijds kwam ons ter ore dat de productie nog in april van start gaan en was het gerucht dat in maart de auto al zou worden onthuld. Dat viel wat tegen, want nu is de kogel de kerk en blijkt dat de auto op 4 december wordt onthuld.

Lamborghini komt zelf naar voren met de datum, dus het wachten lijkt nu eindelijk voorbij. De Urus krijgt in ieder geval een plug-in hybride aandrijflijn. Het zou Lamborghini niet zijn als er niet ook puur brandstofgeweld mogelijk is. Daar zal een 4,0-liter biturbo-V8 voor zorgen. In gesprek met het Britse Autocar wordt dat bevestigd door de R&D-chef; van het merk. Daarbij stelt hij liefhebbers van de atmosferische Lamborghini-brul gerust: turbo's zullen uitsluitend in de Urus worden gebruikt.

Lange aanloop

Het mag wel worden gezegd dat de aanloop naar de onthulling erg lang is geweest. Het is alweer dik vijf jaar geleden dat Lamborghini de Urus Concept liet zien. Een halfjaar later werd bekend dat SUV's van zowel Lamborghini als Bentley op de lange baan werden geschoven. Bentley heeft inmiddels desondanks al de Bentayga, maar de in 2014 voor productie bevestigde Urus laat nog steeds op zich wachten. Nu nog slechts drie maanden geduld dus.

Comment

En dit gaat zo hard verkopen.

Comment

Vaneigens, elke woestijn arabier gaat er minstens eentje willen ;-)

Comment

Comment

Redelijk "mollig" postuur, enorm on-Lambo

Comment

Working...
                                        X