Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 8-Serie Concept

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW 8-Serie Concept

GELEKT: BMW 8-SERIE CONCEPT

Later vandaag trekt BMW zelf het doek van de 8-Serie Concept, maar het splinternieuwe studiemodel is nu al op internet verschenen.

Het Franse Challenges.fr heeft zich ongetwijfeld in de tijd vergist, de website zette namelijk vandaag al de 8-Serie Concept online die BMW later vandaag pas officieel de wereld in stuurt.

De 8-Serie Concept is een studiemodel dat vooruitblikt op een grote, luxueuze en sportieve coupé waarmee BMW de Mercedes-Benz S-klasse Coupé wil treiteren. Het productiemodel moet volgend jaar daadwerkelijk op de markt komen. Het lijkt er sterk op dat de auto ook een dakloze broer krijgt, die versie verscheen immers al eens voor de lens van onze spionagefotograaf.

Onderhuids verwachten we techniek van vlaggenschip 7-serie tegen te komen. Eind jaren '80 was er al een coupé met de naam 8-serie, ook een model dat op techniek van de destijds actuele 7-serie (E38 ) leunde.

Bron: Autoweek

Last edited by Jocar; 25/05/2017, 15:16.
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Wow! Laat 'm zo maar komen.

Comment

BIJNA PRODUCTIERIJP: BMW CONCEPT 8 SERIE

VOLGEND JAAR OP DE MARKT!

Tijdens het Concorso d'Eleanza Villa d'Este heeft BMW het doek getrokken van deze Concept 8 Serie, een vooruitblik op een luxueuze nieuwe coupé die volgend jaar daadwerkelijk op de markt komt!

BMW bereidt een modellenoffensief voor waar een productieversie van deze Concept 8 Serie deel van uitmaakt. Het is een voorbode van een model waarmee BMW marktaandeel wil pakken in de hogere segmenten. In 2018 staat het eindresultaat in de showrooms, gelukkig geeft BMW met dit studiemodel al weg wat we kunnen verwachten.

En dat is heel wat, zo lijkt het. Met de 8-serie zegt BMW luxe te willen combineren met een zeer dynamisch weggedrag en daarmee lijkt de auto een terechte opvolger voor de op de destijds actuele 7-serie (E3 leunende 8-serie die eind jaren 80 op de markt verscheen.

We zien een model met een lange, lage neus, een select aantal scherpe vouwen op de flanken en een naar achteren oplopend lijnenspel. De Barcelona Grey Liquid gespoten Concept 8 Serie staat op 21-inch lichtmetaal met een bijzonder ontwerp. Het front wordt gekenmerkt door gretig kijkende koplampunits en een set forse en laag in de neus geplaatste 'nieren' als grille. De verlichting aan de achterzijde doet enigszins denken aan de units die achterop de i8 zijn geplaatst. Onderaan de bilpartij is een uit koolstofvezel diffuser geplaatst die aan weerszijden wordt vergezeld door hexagonale uitlaatpijpen. Eerdere spyshots gaven al weg dat er van de productieversie ook een dakloze variant komt.

Welke aandrijflijn verantwoordelijk is voor het voortstuwen van de Concept 8 Serie, maakt BMW niet bekend. Het studiemodel dient dan ook puur een esthetisch doel, een doel dat de heren en dames uit Beieren gehaald lijken te hebben.

Comment

hmmm... ik vind de 6 en de S coupe veel mooier.
          lets have some more member berries

Comment

Comment

8-SERIE KRIJGT M-VERSIE!

Momenteel staat de Series 8 Concept te schitteren tijdens het Concorso d'Eleganza Villa d'Este en vandaag al laat BMW de productieversie in camouflagetrim zien... als M8!

BMW laat weten dat het druk bezig is met het ontwikkelen van de productieversie van de Concept 8-Serie en dat het gelijktijdig een afgetrainde versie door zijn M-afdeling laat ontwikkelen. Die variant wordt vandaag al in camouflagepak getoond!

Het zal voor het eerst zijn dat BMW een M8 aan zijn line-up toevoegt. Van de 8-serie die BMW in de jaren tachtig op de markt bracht, is nooit een volwaardige M-versie verschenen. Wie goed zoekt, kan een eenmalig prototype in BMW's museum vinden.

Hoewel de M8 nog goed in de plakkers hangt, laten de vormen zich al goed zien. Grote koelopeningen, M-remmerij en vier uitlaatpijpen: de M-handtekening is aanwezig. Op termijn komt BMW ook met een raceversie, de M8 GTE. Deze is puur voor de circuits bestemd. De 8-serie komt volgend jaar op de markt en krijgt ook een dakloze broer. Mogelijk staat de productieversie al te schitteren tijdens de IAA van Frankfurt.

Comment

De eerste generatie heb ik altijd knap gevonden en zou ik als oldtimer wel willen alleen zijn dat geldputten .

Comment

De nieuwe 8 is duurder dan een volledig gerestaureerde 8... dus, ik zie het punt niet.

Comment

Wat een uber sjonnie bak wordt dat ook weer.
                    There are Pretenders among us.....
                    Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                          De eerste generatie heb ik altijd knap gevonden.
                          Ik ook! Hierbij

Comment

Comment

Impressie van productversie,

Comment

de voorkant is wel knap.
                                lets have some more member berries

Comment

Je ziet er de originele totaal niet meer in.. Zelfs de daklijn is compleet anders, in profiel, vergeleken met de E31. De E31 sierde door het "less is more" gehalte met z'n subtiele vormgeving en bescheiden nieren, deze concept komt erg schreewerig over met metersbrede nieren, luchtinlaten overal etc... Maar de badgebuyers en andere BMW fanboys zullen er niet van wakker liggen.

E30SHOP.be
                                  - Alles voor uw BMW E30.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                  En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                                    Je ziet er de originele totaal niet meer in.. Zelfs de daklijn is compleet anders, in profiel, vergeleken met de E31. De E31 sierde door het "less is more" gehalte met z'n subtiele vormgeving en bescheiden nieren, deze concept komt erg schreewerig over met metersbrede nieren, luchtinlaten overal etc... Maar de badgebuyers en andere BMW fanboys zullen er niet van wakker liggen.
                                    Bwa, zie je dan in de 3,5,7 reeks nog het origineel?

De 8 reeks heeft gewoon geen 'overgangsmodellen' gekend...
                                    Welke concept haalt 100% de productie zonder het ontwerp 'gewoon' te maken?

Nu een wagen is deze prijsklasse wordt niet gekocht op van punt a naar b te rijden, maar zijn meestal altijd fanboys... ongeacht het merk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

Bwa, zie je dan in de 3,5,7 reeks nog het origineel?

De 8 reeks heeft gewoon geen 'overgangsmodellen' gekend...
                                      Ja, juist daarmee (geen overgangsmodellen). Ze hadden op z'n minst de daklijn nog hetzelfde kunnen houden, zoals VW met de laatste Beetle deed (wat ze niet hadden gedaan bij de New Beetle). In profiel lijkt het precies een Porsche of een Mustang, of gelijk welke non-BMW sportcoupé.

E30SHOP.be
                                      - Alles voor uw BMW E30.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Maar dan is het een buitenbeentje van de huidige reeks... En marketinggewijs moet de 8 een dikke 3,4,5,6,7 reeks zijn... De Z8 was een buitenbeentje... Imho

Comment

Working...
                                        X