De toenmalige 8 reeks was geen succes... Een miskende auto...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 8-Serie Concept
Collapse
X
-
De Z8 was een mooi voorbeeld van hoe het wel moet, en daar heeft BMW de vormgeving van het origineel (de 507) ook mooi gerespecteerd (ondanks dat het al in het Bangle tijdperk was). Maar dat was ook in de tijd dat er bij BMW nog prachtige auto's zoals de E39, E38 en E46 van de band rolden (de tijd waarin ik bewust fan werd van BMW).
Maar helaas draait alles om geld (concurreren met de S coupé o.a.). Al denk ik dat een Z8-gewijs ontwerp van de nieuwe 8 reeks BMW ook geen windeiren zou leggen.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Ik denk dat de Z8 meer een belegging is dan een rijdersauto... Ik zie ze te weinig op de baan. Porsche heeft er ook last van...
Het merk uit Zuffenhausen weigert resoluut om te verworden tot een “speculatiefonds”. En dat liet het weten aan Ca rand Driver. Volgens Porsche moet passie de klanten naar het merk lokken, niet mogelijke winstcijfers!
Comment
-
Ja, prijzen van de Z8 zijn idd astronomisch. Maar bedoel puur het ontwerp.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door IanJe ziet er de originele totaal niet meer in.. Zelfs de daklijn is compleet anders, in profiel, vergeleken met de E31. De E31 sierde door het "less is more" gehalte met z'n subtiele vormgeving en bescheiden nieren, deze concept komt erg schreewerig over met metersbrede nieren, luchtinlaten overal etc... Maar de badgebuyers en andere BMW fanboys zullen er niet van wakker liggen.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenIk vind 'm anders wel erg knap hoor
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
Volgens mij vindt jij elke nieuwe auto knap. (zoals ik haast elke nieuwe auto lelijk vind )Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Außerdem wird der 8er auch als Stoffdach-Cabrio auf den Markt kommen.
Ein kräftiger Reihensechszylinder soll als BMW-typische Antriebsquelle (367 PS) dienen. Entwicklungschef Klaus Fröhlich lässt im Interview durchblicken, dass ein 860i nicht ausgeschlossen ist. AUTO BILD geht davon aus, dass BMW einen 840i mit über 300 PS für knapp unter 100.000 Euro als Einstiegsmodell anbieten wird.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenDas dan ook de bedoeling van de camouflage, en een concept is altijd overdreven....
alles uitvergroten...
Comment
-
GESNAPT: BMW M8
EERSTE M8 OOIT JAAGT OVER DE 'RING
BMW brengt de 8-serie terug en laat er geen gras over groeien dat het zeer serieuze plannen met zijn jongste modellijn heeft. Er staat namelijk een M8 in de ontwikkelingskamers, een auto die nu op de Nürburgring op zijn staart wordt getrapt.
Tijdens het Concorso d'Eleganza Villa d'Este liet BMW eerder dit jaar de nagenoeg productierijpe Concept 8 Serie zien. Met zijn nieuwe model, die als coupé en als convertible op de markt komt, mikt BMW naar eigen zeggen op een combinatie van dynamisch weggedrag en luxe. Met name dat eerste moet tot uiting komen in de M8 die door onze spionagefotograaf is vastgelegd.
Eerlijk is eerlijk, dat BMW van de 8-serie een M-versie gaat brengen, is geen verrassing. Kort na de onthulling van de Concept 8 Serie liet BMW zelf een reeks foto's los van dikker uitgevoerde 8-serie in camouflagetrim. Het kenteken liet de tekst '#BMW #M8' op zich lezen. In de ellenlange neus van de 8-serie hangt BMW naar verwachting de 4,4-liter grote TwinPower V8 die ook in de nieuwe M5 komt te liggen. Naar verluidt krijgt die laatste de beschikking over 600 pk en 700 Nm, waardes waar deze 8-serie, gezien hij hoger op de exclusiviteitsladder staat, ongetwijfeld iets overheen zal gaan.
Het is overigens voor het eerst dat BMW een M8 aan zijn line-up toevoegt. Van de 8-serie die BMW in de jaren 80 op de markt bracht, is nooit een volwaardige M-versie verschenen. Wie goed zoekt, kan een eenmalig prototype in BMW's museum vinden.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
BMW PRESENTEERT M8 GTE
KIJKERS VAN DE ECHTE 8-SERIE
BMW heeft tijdens de IAA van Frankfurt de M8 GTE naar voren geschoven, een raceversie van de op stapel staande 8-serie waarmee het merk direct want hints geeft naar de onvermijdelijke M8.
De M8 GTE is de GT-racer die BMW onder andere gaat inzetten tijdens het FIA World Endurance Championship (FIA WEC). Daar blijft het niet bij, de in typerend racekostuum gestoken BMW zal de auto zijn waarmee BMW terugkeert naar de 24 Uur van Le Mans.
Op motorisch vlak is de M8 GTE geen directe hint naar de al bevestigde M8. De M8 GTE moet uiteraard aan bepaalde regels voldoen, regels die voorschrijven dat de cilinderinhoud niet groter dan 4.000 cc mag zijn. In het vooronder doet dan ook een 4,0-liter grote V8 dienst als krachtcentrale, een blok dat meer dan 500 pk levert, al hangt ook het vermogen af van de raceklasse waar de M8 GTE aan meedoet. De basis van het blok vinden we wel terug in een productie-M8. Schakelen gaat middens een sequentiële racetransmissie.
BMW laat weten dat het uiterlijk van deze M8 GTE daadwerkelijk een preview is van wat we van een M8 kunnen verwachten. BMW verwijst naar het ontwerp van de koplampen en de achterlichtunits, exemplaren die inderdaad realistischer ogen dan de kijkers op de Concept 8-Serie.
Dat BMW van de 8-serie een M-versie gaat brengen, is geen verrassing. Kort na de onthulling van de Concept 8 Serie liet het merk een reeks foto's los van een dik uitgevoerde 8-serie in camouflage, met op de kentekenplaat de tekst #BMW #M8. In de ellenlange neus van de 8-serie hangt BMW naar verwachting de 4,4-liter TwinPower V8 die ook in de nieuwe M5 ligt.
Comment
Comment