VOOR DE LENS: NIEUWE VOLKSWAGEN JETTA
ARTEON-FRONT VOOR NIEUWE SEDAN
Wat kort door de bocht gezegd kunnen we de Jetta zien als de sedanversie van de Volkswagen Golf. Onze spionagefotograaf heeft een volledig nieuwe generatie vast weten te leggen.
Het is 1979 als Volkswagen de door niemand minder dan Giorgetto Giugaro getekende oer-Jetta op de markt brengt. Er volgen tot op heden zes generaties 'Golfjes met kont'. Ook generatie twee, die in 1984 verscheen, droeg op de Nederlandse markt de naam Jetta, al werd voor de op de Golf III gebaseerde variant gekozen voor de naam Vento. Ook de sedanversie van de Golf IV kreeg een andere naam aangemeten; die auto (die ook als Variant beschikbaar kwam) ging door het leven als Bora. Generatie vijf en zes verschenen respectievelijk in 2005 en 2011 ten tonele. Die laatste heeft in Nederland vooral in Hybrid-vorm kopers naar de showroom weten te trekken. Inmiddels is de Golf VII al halverwege zijn levensloop, maar een nieuwe Jetta hebben we nog niet gezien. Tot vandaag.
Net als de vorige generatie Jetta lijkt Volkswagen de nieuwe generatie van een front te voorzien dat afwijkt van dat van de Golf. De auto zit nog stevig in de plakkers, maar het lijkt er sterk op dat de Jetta een neus krijgt die overeenkomsten vertoont met die van de Phideon en de Arteon. De zevende Jetta profiteert op ruimtelijk gebied uiteraard van de grotere MQB-basis. Meer ruimte op de achterbank én een grotere kofferruimte zijn ongetwijfeld het eindresultaat.
Of deze nieuwe Jetta ook op de Nederlandse markt komt, is nog afwachten. Volkswagen houdt zijn lippen in ieder geval nog stijf op elkaar.
Bron: Autoweek
ARTEON-FRONT VOOR NIEUWE SEDAN
Wat kort door de bocht gezegd kunnen we de Jetta zien als de sedanversie van de Volkswagen Golf. Onze spionagefotograaf heeft een volledig nieuwe generatie vast weten te leggen.
Het is 1979 als Volkswagen de door niemand minder dan Giorgetto Giugaro getekende oer-Jetta op de markt brengt. Er volgen tot op heden zes generaties 'Golfjes met kont'. Ook generatie twee, die in 1984 verscheen, droeg op de Nederlandse markt de naam Jetta, al werd voor de op de Golf III gebaseerde variant gekozen voor de naam Vento. Ook de sedanversie van de Golf IV kreeg een andere naam aangemeten; die auto (die ook als Variant beschikbaar kwam) ging door het leven als Bora. Generatie vijf en zes verschenen respectievelijk in 2005 en 2011 ten tonele. Die laatste heeft in Nederland vooral in Hybrid-vorm kopers naar de showroom weten te trekken. Inmiddels is de Golf VII al halverwege zijn levensloop, maar een nieuwe Jetta hebben we nog niet gezien. Tot vandaag.
Net als de vorige generatie Jetta lijkt Volkswagen de nieuwe generatie van een front te voorzien dat afwijkt van dat van de Golf. De auto zit nog stevig in de plakkers, maar het lijkt er sterk op dat de Jetta een neus krijgt die overeenkomsten vertoont met die van de Phideon en de Arteon. De zevende Jetta profiteert op ruimtelijk gebied uiteraard van de grotere MQB-basis. Meer ruimte op de achterbank én een grotere kofferruimte zijn ongetwijfeld het eindresultaat.
Of deze nieuwe Jetta ook op de Nederlandse markt komt, is nog afwachten. Volkswagen houdt zijn lippen in ieder geval nog stijf op elkaar.
Bron: Autoweek
Comment