Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW Jetta (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• VW Jetta (2018)

VOOR DE LENS: NIEUWE VOLKSWAGEN JETTA

ARTEON-FRONT VOOR NIEUWE SEDAN

Wat kort door de bocht gezegd kunnen we de Jetta zien als de sedanversie van de Volkswagen Golf. Onze spionagefotograaf heeft een volledig nieuwe generatie vast weten te leggen.

Het is 1979 als Volkswagen de door niemand minder dan Giorgetto Giugaro getekende oer-Jetta op de markt brengt. Er volgen tot op heden zes generaties 'Golfjes met kont'. Ook generatie twee, die in 1984 verscheen, droeg op de Nederlandse markt de naam Jetta, al werd voor de op de Golf III gebaseerde variant gekozen voor de naam Vento. Ook de sedanversie van de Golf IV kreeg een andere naam aangemeten; die auto (die ook als Variant beschikbaar kwam) ging door het leven als Bora. Generatie vijf en zes verschenen respectievelijk in 2005 en 2011 ten tonele. Die laatste heeft in Nederland vooral in Hybrid-vorm kopers naar de showroom weten te trekken. Inmiddels is de Golf VII al halverwege zijn levensloop, maar een nieuwe Jetta hebben we nog niet gezien. Tot vandaag.

Net als de vorige generatie Jetta lijkt Volkswagen de nieuwe generatie van een front te voorzien dat afwijkt van dat van de Golf. De auto zit nog stevig in de plakkers, maar het lijkt er sterk op dat de Jetta een neus krijgt die overeenkomsten vertoont met die van de Phideon en de Arteon. De zevende Jetta profiteert op ruimtelijk gebied uiteraard van de grotere MQB-basis. Meer ruimte op de achterbank én een grotere kofferruimte zijn ongetwijfeld het eindresultaat.

Of deze nieuwe Jetta ook op de Nederlandse markt komt, is nog afwachten. Volkswagen houdt zijn lippen in ieder geval nog stijf op elkaar.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

2018 Volkswagen Jetta spied undisguised

Bron: [www.caradvice.com.au]
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Niet slecht rline pakketje erop en gaan
      4 rings driver

Comment

Ik zou die wel eens langs een Passat van pakweg 10j geleden willen zien.

Comment

Volkswagen laat middels een teaserafbeelding weten dat het in in januari het doek trekt van de zevende generatie Jetta.

In Nederland kennen we de huidige generatie Jetta vooral van de Hybrid, een hybrideversie die wegens bijtellingsgunstige omstandigheden tijdelijk gretig aftrek vond. Tussen 2011 en 2014 stond de sedan, overigens ook met een reeks TSI- en TDI-motoren leverbaar, in onze prijslijsten. In grote delen van de wereld is de oorspronkelijk in 2010 gelanceerde Jetta nog altijd te krijgen. Tijd voor een opvolger.

De nieuwe Jetta maakt bij zijn generatiewissel de overstap naar het alom bekende MQB-platform. Die basis zorgt natuurlijk voor een langere wielbasis en een daarmee gepaard gaande grotere interieurruimte. De teaserafbeelding maakt alvast duidelijk dat de Jetta designtechnisch prima bij de rest van het Volkswagen-gamma gaat passen. De voorzijde lijkt enige Arteon-kenmerken te krijgen. Wereldschokkend zal het lijnenspel van het koetswerk in ieder geval niet zijn.

Voorlopig zullen we het met deze ene plaat moeten doen, maar Volkswagen kennende zal er nog een hele reeks plaagplaten en -video's worden vrijgegeven alvorens de auto op 13 januari wordt gepresenteerd tijdens de North American International Auto Show in Detroit.

Comment

Precies een maat groter geworden.
            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Ziet er niet slecht uit, maar lijkt mij niet echt op de europese markt gericht. VW heeft al lang geen compacte sedan meer in het gamma. Wij kopen hier liever T-roc's en consoorten.

Comment

Interessant, smaakt Naar meer
                Hopelijk beperken ze zich niet tot 1.6 diesels

4 rings driver

Comment

Working...
                X