Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW Golf 8 (2019)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten

Buiten andere koplampen zie ik niet direct een verschil?
    Welkom in de wereld van VW En erger nog. Desondanks hun modellen niet drastisch wijzigen, blijven ze massa's afzet draaien. Daar waar andere merken om de 4 jaar met ne nieuwe spaceshuttle moeten af komen om er vanaf te geraken.

Comment

t Zijn maar schetsen hé Free Limited
      en misschien is het net daarom dat ze goed verkopen, zie ook Audi

Mijn schoonouders bestelden in de zomer van 2015 een face-lift Mazda CX-5(was toen net uit) waar ze 5 maanden moesten op wachten.
      Nog geen 2 jaar later waren ze daar al met een nieuw model
      Veel Aziaten zijn in dat bedje ziek
      Dan heb ik liever wat continuiteit
      2021 Taycan 4S
      2021 Lexus UX250h

Comment

Dat is niet van in dat bedje ziek te zijn.

De premium (+VW, Skoda, Seat)) verkopen goed en kunnen het zich enerzijds dan mss wel permitteren, maar ik denk ook eerder dat ze daar op safe willen spelen. Die zitten sowizo met een vrij vast publiek en die zouden wel eens kunnen afhaken op de moment dat een model compleet wijzigt. Voordeel is dan dat het wel wat gedateerd is, maar niet zo hard opvalt.

Bij de andere merken veranderd dat sneller omdat die na 3 à 4 jaar hun afzet zo zien slinken, dat ze met iets nieuws moeten komen. Mss dat de mensen ook meer terug houdend zijn na die 3 à 4 jaar en beter wachten op de nieuwe. De Japanner en de Fransen moeten niet anders doen dan veranderen om de mensen te prikkelen. Citroën wilde het eens wat langer doen met de C5, maar na 9 jaar verkoopt die van geen knijt meer. Densondanks dat ge voor €25000 een zeer goed uitgeruste break rijdt die desondanks zijn leeftijd toch niet zo geheel gedateerd uit ziet.

Het voordeel van niet te fel te veranderen, is dat waardevastheid. Die wagens blijven wat beter in prijs liggen tegenover die merken die continu veranderen.

Comment

Ik vind dat precies juist een voordeel, Mazda bv., is inderdaad continue bezig met verbeteringen door te voeren. Hun wagens gaan er continue op vooruit ipv hopeloos verouderd te geraken.

Als eigenaar snap ik dat dat vervelend kan zijn, maar al bij al is dat alleen maar positief.

En euhm, Mazda CX-5 was de meest waardevaste wagen in zijn categorie dacht ik.

Comment

Ik kijk dit topic eens volledig door en zie daar de prijs van de Golf 8 GTI. Klopt dat wel die prijs of zal die voor Belgie een stuk duurder zijn ?

Comment

Ik ben een echte Golf fan . Het is een auto die in niets uitblinkt en in niets slecht is... Blijft er lang en door de jaren heen goed uitzien.

Mijn Golf VI is nu 7,5 jaar oud bijna 200.000km's en aan niets zie je dat af aan die auto. Rijdt en voelt zoals een grote D-segment auto, zelfs nu na al die jaren. Het interieur vind ik nog steeds top. Niets aan versleten, niets van kraakjes en heel belangrijk voor mij... je bedient alles blindelings en alles zit op een logische plaats.

Zet mijn Golf VI naast zijn concurrenten >> hij ziet er misschien saai uit maar voor een model dat bijna 10 jaar bestaat ziet die er nog steeds goed en bij de tijd uit. Wat bij vele andere C-segmenters niet het geval is. (maar das persoonlijke smaak )
              Benzine
              '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
              '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
              Diesel
              '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
              '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
              '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
              '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
              '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

de voorkant vind ik geslaagd maar de achterkant vind ik niet alles. dak helt te hard naar beneden en die brede achterlichten kunnen me ook niet bekoren.
                Verder moet ik WV bijtreden, rijdt als een klasse groter en zit prima in elkaar, heel content van de mijne tot hiertoe, maar zo'n grijze trendline met standaard 15" wieldeksels is zo'n beetje het toppunt van saaiheid en kom je op elke straathoek tegen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                  Ik kijk dit topic eens volledig door en zie daar de prijs van de Golf 8 GTI. Klopt dat wel die prijs of zal die voor Belgie een stuk duurder zijn ?
                  Niemand die het antwoord kent ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                    Verder moet ik WV bijtreden, rijdt als een klasse groter .
                    Nu ook weer niet te lyrisch doen…

Een Golf VII 1.4 i (2015) reed gewoon, (goed) zoals de meeste auto’s uit die klasse, alleen zijn die meestal zowat € 5000 tot € 10000 (A3) goedkoper…. (Een A of CLA-klasse reed slechter, door hun te harde vering) (zou nu opgelost moeten zijn)

De Golf break IV, V en VI (idem Skoda Octavia) reden ronduit slecht, door hun héél grote overhang achteraan (en te korte wielbasis)...

Bij een Golf – A3 hangt de rij-klasse, sterk van de motor versie af…waardoor er eigenlijk 3 klassen zijn… (star, multi, awd)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

De Golf break IV, V en VI (idem Skoda Octavia) reden ronduit slecht
                      Nu ook weer niet overdrijven... en het gaat hier ook helemaal niet over de vorige generaties breaks

misschien wel waar van die 5000 euro goedkoper (hoewel ik denk dat 2-3000 euro realistischer is, vergeleken met gelijkaardig uitgeruste concurrenten), maar als ik bv. bij een opel astra kijk, dan moet ik voor aanvaarbare prestaties en een automaat al naar een 1.4 150pk , die is dan weer duurder, en bovenal 124g CO2 en een hoger verbruik, dat telt ook door in het totale plaatje en schiet er van dat 5000€ voordeel niet zo veel over..
                      in mijn berekening kwam een astra 1.4 150pk, jaarlijks 100 € goedkoper uit dan een golf 1.5 150pk, en met de 1.0 zit ik daar 800 € onder.
                      De enige die echt signifant minder kost dan mijn golf 1.0t in totaal gezien, met gelijke prestaties, is ... de seat leon 1.0T .

P.S. ik was vroeger geen VW fan, vond ze saai en overrrated qua betrouwbaarheid, maar sinds de golf VII hebben ze hun zaakjes goed op orde, die won namelijk alle vergelijkende testen, ook tegenover de premium concurrenten.. de sterkse concurrent prijs/kwaliteit is wellicht de astra K, die goedkoper is maar ook zijn tekortkomingen kent... https://www.youtube.com/watch?v=SQEE5xpBAUI , https://www.youtube.com/watch?v=Bs-5NOrk4QA&t=41s
                      met de facelift is het allemaal nog wat beter geworden en ben ik overstag gegaan en vrede genomen met de saaie looks.
                      Last edited by sunking; 27/12/2017, 00:15.

Comment

Een Golf VII 1.4 i (2015) reed gewoon, (goed) zoals de meeste auto’s uit die klasse, alleen zijn die meestal zowat € 5000 tot € 10000 (A3) goedkoper…. (Een A of CLA-klasse reed slechter, door hun te harde vering) (zou nu opgelost moeten zijn)

De Golf break IV, V en VI (idem Skoda Octavia) reden ronduit slecht, door hun héél grote overhang achteraan (en te korte wielbasis)...

Bij een Golf – A3 hangt de rij-klasse, sterk van de motor versie af…waardoor er eigenlijk 3 klassen zijn… (star, multi, awd)

Wonderlijk hoeveel auto's je al gereden hebt in je leven. Hoe krijg je al die testritten voor elkaar ? Da's een full time bezigheid.

Comment

Wonderlijk hoeveel auto's je al gereden hebt in je leven. Hoe krijg je al die testritten voor elkaar ? Da's een full time bezigheid.
                          Wie zegt er iets over testritten... als vervangwagen (sporadisch) of passagier, (bv Golf Break, Octavia 1.6 TDi) voel, hoor en zie je ook veel....

Comment

2019 VW Golf Will Reportedly Have Bolder Styling And More Efficient Engines.

http://www.carscoops.com/2017/12/201...edly-have.html

"Bolder Styling" Volkswagen weet niet eens wat dat is, die denken dat één veranderde knik Bolder Styling is.
                            Er moet echt een mega revolutie in styling plaats vinden voor dat je bij VW over "Bolder Styling" kan spreken.
                            Nu is het alleen maar dodelijk saai evolutie design.
                            There are Pretenders among us.....
                            Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

Toen ik laatst met een nieuwe octavia proefreed, merkte ik ook dat de overhang achteraan te veel was, hij miste verfijning in het ophangingscomfort, vooral als je bij het achteruit manoevreren tot stilstand komt deed die gekke dingen. Logisch eigenlijk als je een D-segment formaat koetswerk op een C segment onderstel monteert. Maar dat doet niks af aan de originele golf. hoe het met de Golf VII variant gesteld is weet ik niet...

Comment

die schetsen en concepten zijn altijd de full option versies. ben eens benieuwd hoe een bluemotion trendline er uit gaat zien.
                                Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                                  die schetsen en concepten zijn altijd de full option versies. ben eens benieuwd hoe een bluemotion trendline er uit gaat zien.
                                  zo ongeveer:

Comment

pfff,jij kent ook nie veel van auto's blijkbaar...Ne golf7 maar even goed als auto's van 5 a 10000 euro goedkoper.
                                    Gij rijdt zeker met ne fransman zekers...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Danny65 Bekijk Berichten

pfff,jij kent ook nie veel van auto's blijkbaar...Ne golf7 maar even goed als auto's van 5 a 10000 euro goedkoper.
                                      Gij rijdt zeker met ne fransman zekers...
                                      N'een Alfa 1400cc automatic.

Comment

N'een Alfa 1400cc automatic.
                                        oeioei,nog slechter als ne fransman...

Comment

Welkom op het forum

Comment

Working...
                                          X