Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW Golf 8 (2019)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    NIEUWE VOLKSWAGEN GOLF KOMT VOLGEND JAAR

    ACHTSTE GENERATIE IN ZICHT

    Volkswagen pompt 1,8 miljard euro in de ontwikkeling van de achtste generatie van de Volkswagen Golf. Nog een kleine anderhalf jaar duurt het voordat de productie start.

    Vandaag onthult Volkswagen op een bijeenkomst met 180 managers en topmannen in Wolfsburg de komst van de nieuwe Golf. Bekend werd dat het nog 75 weken duurt voordat de nieuwe Golf van de productieband rolt. Daarmee komt de onthulling van de nieuwe Golf-familie steeds dichterbij en zal de productie ongeveer in juli 2019 starten. De Golf is sinds 1974 op de markt en wordt sindsdien in 108 landen verkocht. In totaal werden er al meer dan 35 miljoen Golfjes geproduceerd. De fabriek in Wolfsburg blijft de grootste locatie waar de nieuwe Golf zal worden gemaakt. Om het allemaal mogelijk te maken, investeert de Volkswagen Group in totaal 1,8 miljard euro.

    Tijdens de bijeenkomst is er ook een schets gepresenteerd, maar veel is daarop niet te zien. Met maar een paar lijnen op papier is het nog even wachten op het ontwerp van de achtste generatie van de Golf. Mogelijk debuteert de Golf VIII tijdens de Autosalon van Genève in maart volgend jaar. We zijn nog in afwachting van een reactie van Volkswagen over de onthulling.

    Bron: Autoweek


    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #42
      Kan je nu al weer vertellen dat het weer een dodelijk saaie evolutie wordt.
      VW is zelfs met een besteding van 1.8 miljard niet in staat om er iets moois van te maken.
      There are Pretenders among us.....
      Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk Berichten
        Kan je nu al weer vertellen dat het weer een dodelijk saaie evolutie wordt.
        VW is zelfs met een besteding van 1.8 miljard niet in staat om er iets moois van te maken.
        Als men dat zou willen wellicht wel. Maar men wil er gewoon niets "moois" van maken. De auto moet zo grijs mogelijk zijn, zo saai en normaal mogelijk. En zo goed mogelijk gelijkend op de vorige generatie, maar toch net iets kleins, nieuws, zodat mensen toch zeggen. "Ik wil dat model."

        VW staat helemaal niet voor spannende wagens. VW staat voor gewoonte. Meer van hetzelfde. Evolutie ipv revolutie.

        Pas op, ik wil hierbij niet zeggen dat het slechte wagens zijn. Maar een VW is nooit gedurft, uitdagend. Zelfs de arteon, hoewel een mooie wagen op zich, is heel terughoudend. De enige wagen die men zo zou kunnen omschrijven is de T-Roc. Maar aangezien praktisch alle merken al een contrasterend dak aanbieden en gelijkaardige aanbiedingen hadden VOOR VW, kun je ook moeilijk zeggen dat dit zo revolutionair is.

        VW maakt deftige wagens. Ga ik zeker niet ontkennen. Maar het zal weinig mensen beroeren. De GTI zal nog het meest spannende zijn, maar zelfs deze is "volwassener" dan zijn concurrenten.

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

          Als men dat zou willen wellicht wel. Maar men wil er gewoon niets "moois" van maken. De auto moet zo grijs mogelijk zijn, zo saai en normaal mogelijk. En zo goed mogelijk gelijkend op de vorige generatie, maar toch net iets kleins, nieuws, zodat mensen toch zeggen. "Ik wil dat model."

          VW staat helemaal niet voor spannende wagens. VW staat voor gewoonte. Meer van hetzelfde. Evolutie ipv revolutie.

          Pas op, ik wil hierbij niet zeggen dat het slechte wagens zijn. Maar een VW is nooit gedurft, uitdagend. Zelfs de arteon, hoewel een mooie wagen op zich, is heel terughoudend. De enige wagen die men zo zou kunnen omschrijven is de T-Roc. Maar aangezien praktisch alle merken al een contrasterend dak aanbieden en gelijkaardige aanbiedingen hadden VOOR VW, kun je ook moeilijk zeggen dat dit zo revolutionair is.

          VW maakt deftige wagens. Ga ik zeker niet ontkennen. Maar het zal weinig mensen beroeren. De GTI zal nog het meest spannende zijn, maar zelfs deze is "volwassener" dan zijn concurrenten.
          Wat jij schrijft is ook 100% van toepassing op Audi, het is daar nog zelfs erger.
          Kijk maar naar de T-Roc en Q2, je zou echt denken dat ze de verkeerde merk bange op de verkeerde auto geplakt hebben.
          De T-Roc zier er toch better uit dan de Q2, al zijn het beide dure budget modellen met het velen hard plastic wat toegepast is.
          There are Pretenders among us.....
          Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk Berichten

            Wat jij schrijft is ook 100% van toepassing op Audi, het is daar nog zelfs erger.
            Kijk maar naar de T-Roc en Q2, je zou echt denken dat ze de verkeerde merk bange op de verkeerde auto geplakt hebben.
            De T-Roc zier er toch better uit dan de Q2, al zijn het beide dure budget modellen met het velen hard plastic wat toegepast is.
            Oh ja absoluut!

            En ik begrijp VW en Audi ook. Het werkt ook voor de massa. En het zijn ook geen slechte auto's (mag ook wel voor dat geld). Maar persoonlijk vind ik het jammer.

            Comment


            • #46
              Impressie R,

              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #47
                EERSTE LEVENSTEKEN VOLKSWAGEN GOLF VIII

                TESTWERK BEGONNEN

                Toegegeven: veel nieuws is er op deze foto’s nog niet te zien. Toch zijn ze belangrijk, want deze ietwat verknipte auto bewijst dat het testwerk van achtste generatie van de Volkswagen Golf begonnen is.

                De auto op de afbeeldingen lijkt op het eerste gezicht gewoon een Golf van de huidige generatie, maar een tweede blik leert dat het hier om een zogenaamde 'Mule' gaat. Onder deze Golf gaat een exemplaar van de achtste generatie schuil. Dat is leuk om te weten, maar de argeloze omstander heeft er natuurlijk weinig aan. De meest opvallende eigenschap van deze testauto is de wielbasis, die langer lijkt dan wat de makers van de Golf 7 voor ogen hadden. De achterwielen staan daarom wat ongelukkig in de wielkasten. Ondanks de toegenomen maten is het onderstel niet volledig nieuw, maar rust de Golf op een aangepaste versie van het bestaande MQB-platform.

                Ook het interieur is afkomstig uit de Golf 7, met de bijzonder ogende DSG-pook als opvallende uitzondering. Of de hendel in deze vorm inderdaad in de Golf verschijnt, is nog even afwachten. Wat wel duidelijk is, is dat autonomie en hybridetechniek een grote rol zullen spelen bij de nieuwe Golf. De auto krijgt 48 volt-boordspanning en (mild) hybrid-technologie wordt normaal bij Volkswagens bestseller. Een volledig elektrische versie lijkt vooralsnog niet logisch, omdat Volkswagen die onder het I.D.-label als een apart model wil gaan voeren. Bij de Golf zijn het 1.5 TSI- en TDI-motoren die voor de aandrijving zorgen.

                De zichtbare start van het testwerk komt overigens geen moment te vroeg, want de nieuwe Golf wordt al volgend jaar gepresenteerd.











                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #48
                  Oei, oei wat ik al dacht. Touchscreens ! ! !

                  Comment


                  • #49
                    Ze hebben het in de tekst over de "ongelukkige plaatsing" van de achterwielen door de langere wielbasis ten opzichte van de 7.
                    Maar wat mij vooral opvalt is dat de wielen zo die in de wielkassen liggen, smallere spoorbreedte dus?
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door David67
                      Oei, oei wat ik al dacht. Touchscreens ! ! !
                      Den trend van 2018 vrees ik

                      Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                        Den trend van 2018 vrees ik

                        Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
                        Slechte trend.

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                          Ze hebben het in de tekst over de "ongelukkige plaatsing" van de achterwielen door de langere wielbasis ten opzichte van de 7.
                          Maar wat mij vooral opvalt is dat de wielen zo die in de wielkassen liggen, smallere spoorbreedte dus?
                          ligt gewoon aan het feit dat het een mule is, niet te veel van aantrekken.

                          Comment


                          • #53
                            Die ruitjes in de zetelbekleding . Is maar een klein detail maar intussen al iconisch geworden. Blijft aanspreken, zowel bij de jeugd als bij de vijftig plusser voor wie dit echt sentiment is.

                            Die touchscreens zien er tof uit, maar hopelijk toch nog knoppen voor de echt nodige zaken. Als ze maar niet zo ver gaan dat je de snelheid van de ruitenwissers (of gevoeligheid regensensor) moet gaan aanpassen ergens in een menu op een groot scherm zoals Tesla doet. Dat zij volledig verkeerde evoluties vind ik. Of het ligt aan ons... niet meer mee met de nieuwe dingen en kan de jeugd die opgroeide tussen de touchscreens er wel blindelings mee werken (wat ik toch betwijfel)

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                              EERSTE LEVENSTEKEN VOLKSWAGEN GOLF VIII

                              TESTWERK BEGONNEN



                              Zo te zien krijgt ge er 2 pullekes reserve-olie bij, goed gezien, kan wel eens nodig zijn

                              Comment


                              • #55




                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #56
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #57
                                    De huidige Golf teert nog op de Golf V, dus ik houd mijn hart vast voor de nieuwe generatie wat betreft de mate waarin VW de ontwerpers toestemming heeft gegeven iets te mogen veranderen.

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Losange Bekijk Berichten
                                      De huidige Golf teert nog op de Golf V, dus ik houd mijn hart vast voor de nieuwe generatie wat betreft de mate waarin VW de ontwerpers toestemming heeft gegeven iets te mogen veranderen.
                                      Heb jij nu enkel een account aangemaakt om elke auto af te breken?
                                      Vraag mij af wat je dan op een autoforum te zoeken hebt.
                                      Puur uit verveling?
                                      den borre


                                      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                      Int3x0r
                                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                      Comment


                                      • #59
                                        We kunnen hem anders vriendelijk de deur wijzen?

                                        Comment


                                        • #60
                                          Misschien een idee om wat minder selectief te lezen als beheerder? Ik verwijs graag naar mijn reacties over de CLS, DS 7, Q8 en 508.

                                          Een forum is volgens mij een plek waar meningen worden geventileerd. Toegegeven, ik ben niet enthousiast over elke auto, maar mag dat?
                                          Bovenstaande opmerking is totaal niet negatief bedoeld. Ik ben geïnteresseerd in alle auto's en vraag me oprecht af of en hoe de komende Golf afwijkt van de huidige generatie. Je kunt het negatief opvatten, maar dat zegt meer over de interpretatie van de lezer.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X