Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW Golf 8 (2019)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
    Zijn wel steengoede wagens..

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
    Zal best, maar dat zou voor mijn geen reden zijn om er één te kopen, het oog wil ook wat, maar niet dit.
    There are Pretenders among us.....
    Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• NEUSJE VAN DE ZALM

VOLKSWAGEN GOLF ONTDOET ZICH VERDER VAN CAMOUFLAGE

De spanningen in autoland, en dus ook op deze site, lopen steeds hoger op, want de onthulling van de geheel nieuwe generatie Volkswagen Golf nadert. Naar verluidt gaat dit net na de zomer gebeuren. In zijn vrijwel naakte hoedanigheid loopt de nieuwe Golf nu één van zijn laatste opwarmrondes. Daar liep Volkswagens middenklasser onze spionageboer tegen het lijf.

Op de nieuwe foto's krijgen we vooral meer te zien de voorkant van de achtste generatie Golf. Eerder pakte Volkswagen deze nog voor een groot deel deskundig in, maar voor zijn recentste testrit deed het merk minder moeite. Ons vermoeden van eerder lijkt te worden bevestigd. Het geheel loopt voortaan vanaf de motorkap ronder af naar beneden. De neus krijgt verder een meer uitstekend logo opgeschroefd. Daarop lijken de VW-letters smaller uit te pakken dan voorheen. Aan weerszijde van de nieuwe grille, die wordt afgewerkt met twee verchroomde sierstrips, treffen we de nieuwe koplampen. Daar lijkt nog wat camouflage op te zijn geplakt, maar de grote vorm weet het niet te verhullen. De voorbumper krijgt ook een nieuwe sierstrip aangemeten. Deze loopt over de gehele breedte en omvouwt zich uiteindelijk om de mistlampen.

Aan de achterkant is Volkswagen nog wel druk in de weer geweest met tape en plastic, want de achterlichten worden nog vrij onherkenbaar naar buiten gestuurd. Het zij-aanzicht bevestigt wederom dat de nieuwe Golf flink gaat groeien in vergelijking met de huidige generatie.

Tijdens een grote persconferentie werd vorige maand meer bekend over de komst van de Golf VIII. We zouden tot ná de onthulling van de ID. moeten wachten. Die elektrische Volkswagen laat zijn gezicht halverwege september tijdens de IAA in Frankfurt zien. Dat was toen verrassend, want tijdens een bijeenkomst begin vorig jaar werd bekend dat het nog 75 weken zou duren voordat de nieuwe Golf van de productieband ging rollen. Dat zou destijds betekenen dat het startschot voor de productie medio juli zou plaatsvinden. Maar dat lijkt te zijn uitgesteld. De onthulling volgt nu "enkele weken na die van de ID."

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• VW Golf Mk8 Sales To Commence In February Following Delays From Glitches

"VW will reportedly launch the new generation of the Golf in Europe in February 2020, following a delay caused by software glitches in the model’s advanced infotainment system. The new, eighth-generation Golf “lies within the target corridor when it comes to eliminating bugs,” according to VW brand chief Juergen Stackmann, who spoke to AutoNews.

Stackmann revealed that VW is planning to start selling the new Golf in Europe during the ninth week of 2020, which begins on February 24. The first market to get it will be Germany, as expected, with more European countries to follow soon after."

Bron: [www.carscoops.com]
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

[

Eindelijk het infotainment scherm niet meer zo laag, al ben ik niet zo'n fan van het dashboard design op deze manier.

Comment

• ZOALS VERWACHT

VOLKSWAGEN GOLF VIII WORDT MILD-HYBRIDE

Volkswagen weet ons eerdere vermoeden te bevestigen: de hagelnieuwe Golf die voor later dit jaar op de agenda staat, komt met Volkswagens nieuwe mild-hybridetechniek.

Tijdens de International Vienna Motor Symposium trok Volkswagen vorige week het doek van een nieuwe 48 volt mild-hybridesysteem met een eigen startgenerator. Dit nieuwe systeem werd in combinatie met de 1.5 TSI aan de wereld getoond. Het merk sprak toen alleen in geen toonaarden over het tijdbestek waarop we dit systeem konden verwelkomen en in welke modellen dit zou gaan gebeuren. Nieuwe berichten uit Wolfsburg voorzien ons van meer informatie. Het is namelijk, zoals verwacht, de nieuwe generatie van de Golf waarbij Volkswagen voor het eerst aan de slag gaat met de techniek.

Door de nieuwe informatie weten we ook iets meer over de motorenlijst voor de achtste generatie van de middenklasser. De 48 volt mild-hybridaandrijving wordt namelijk in combinatie met de 1.0 TSI en 1.5 TSI benzinemotoren geleverd. Deze motoren zijn als mHEV standaard aan een DSG-automaat met dubbele koppeling gekoppeld. Het merk claimt, afhankelijk van het rijgedrag, een bandstofbesparing van 0,4 liter per 100 kilometer. Na de Golf smeert Volkswagen het systeem verder uit over zijn portfolio.

Comment

Comment

• Verlang naar de GTE. Zal minder co2 produceren als de huidige. Goed voor het milieu.
                      2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                      2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                      2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Comment

• Hoog tijd dat deze eraan komt nu want veel geheimen zijn er niet meer

Comment

• Golf 8 GTI

Comment

• NAAKT IN MADRID

VOLKSWAGEN GOLF 8 BETRAPT

Volkswagen had de achtste generatie Golf nog even onder de pet willen houden, maar nu komt hij onbedoeld toch tevoorschijn, als is het dan vanonder een hoodie. Madrid is het decor voor de persfoto's en -video's en het Franse forum Worldscoop heeft foto's voordat de pers ze krijgt.

De achtste generatie Volkswagen Golf krijgt het zwaar. Hij moet zich gaan bewijzen naast geduchte concurrentie uit eigen huis en dat begint al op de IAA in Frankfurt, waar de Golf de hoofdrol moet delen met de ID.3, het elektrische alternatief voor de allemansvriend uit Wolfsburg, waar we onlangs al mee reden. Met dat duo heeft Volkswagen bij voorbaat al hét nieuws van de 2019-editie van de Duitse beurs te pakken (kom er maar in, complotdenkers). Maar al mag je veronderstellen dat de energietransitie nu echt voeten in aarde begint te krijgen, het is nog niet zo dat heel de wereld morgen overstapt naar een EV en daarom is er bestaansrecht genoeg voor een achtste generatie van het model dat in 1974 het levenslicht zag.

Om de nieuwe Golf niet onder te laten sneeuwen door het elektrische geweld, zet Volkswagen hem hip and happening in de markt en dat doe je natuurlijk door hem te fotograferen met onwaarschijnlijk mooie blonde dames en boos vanonder een hoodie uit turende mannen, en dat alles in Madrid; meer urban wordt het niet. En dat alles hartje zomer, wat betekent dat de Spaanse hoofdstad overspoeld is met toeristen en daarom kon het niet uitblijven dat de WOB-GO 820 op het wereldwijde web zou lekken. Het Franse forum Worldscoop heeft de eer ditmaal tot zich weten te halen.

Zoals verwacht (en al bleek uit eerdere, gecamoufleerde prototypes) is de Golf 8 geen revolutie. Om te zien in elk geval. Want al zul je voor het echte elektrische werk bij VW straks naar de ID.3 (of een van de andere ID-derivaten) moeten uitwijken, dat wil niet zeggen dat van de nieuwe Golf alleen de ruitenwissermotor elektrisch is. De Golf 8 wordt mild hybrid, wat wil zeggen dat de startmotor ook als generator werkt en de zelf opgewekte energie gebruikt om de benzinemotor af en toe een duwtje in de rug te geven.

Alle ins en outs van de nieuwe Volkswagen Golf kunnen we je waarschijnlijk geven op maandagavond 9 september, wanneer we de auto in vol ornaat kunnen aanschouwen op de Volkswagen Group Night aan de vooravond van de IAA Frankfurt 2019.

Comment

• Ze leren het gewoon niet die Duitsers. Weer die achterlijke fake uitlaten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                  Ze leren het gewoon niet die Duitsers. Weer die achterlijke fake uitlaten.
                                  Ja, die uitlaten zijn het probleem. Het feit dat een normale mens amper verschil gaat opmerken tussen deze en de vorige generatie maakt niet uit. Gewoon identiek hetzelfde product op de markt brengen elke zoveel jaar en cashen

Comment

• Euh, en alleen VW doet dit?

Comment

• Spaanse steden zijn blijkbaar wel ideaal om eerste fotoshoots te doen. Ik heb zo destijds de nieuwe A-klasse ook voor de eerste keer gezien in Barcelona.

Comment

• Bij die eerste fotoshoots zijn al vaker nieuwe modellen gelekt.

Comment

• Wel een beetje raar dat de foto's dan nog zo korrelig zijn. Met elke deftige smartphone pak je tegenwoordig betere foto's.
                                          Zou me niet verwonderen moest dit eerder een teaser van VW zelf zijn, die ze zogenaamd lekken.

Zo nog een leuke anecdote meegemaakt trouwens met mijn vrouw op vakantie in Italië.
                                          We reden met de koersfiets een afdaling in Piemonte, en opeens reden we voorbij een half slapende man met een seinbordje.
                                          Op het moment dat hij door had dat we voorbij waren , riep hij nog wel iets, maar we hadden het niet goed gehoord.

Beetje verder kwamen we dan een volledige camera ploeg tegen, die de nieuwe Maseratie Ghibli aan het filmen waren voor een promo filmpje.
                                          Over een fotobomb gesproken ;-)

Comment

Working...
                                          X