Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jeep Wrangler (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Jeep Wrangler (2018)

GESNAPT: JEEP WRANGLER

Jeep zal nog dit jaar een volledig nieuwe Wrangler introduceren. Onze spionagefotograaf heeft het Amerikaanse icoon vandaag vast weten te leggen.

Sommige modellen zijn bij ingang van een nieuwe generatie moeilijk van een volledig nieuw design te voorzien. Mercedes-Benz lijkt derhalve de nieuwe G-klasse een koets te geven die zeer sterk lijkt op die van het huidige model en ook Jeep zal zijn Wrangler geen wereldschokkend ander ontwerp geven. Daarvan wordt het bewijs vandaag opnieuw geleverd.

De nieuwe Jeep zal vooral op technisch vlak, naar Wrangler-maatstaven, vernieuwend zijn. FCA maakt veelvuldig gebruik van aluminium om het gewicht omlaag te brengen, al lijkt het er sterk op dat de koets niet van dit lichtere staal gemaakt zal zijn. Jeep heeft verder een 2,0-liter grote turbomotor klaarstaan voor zijn robuuste offroader. Liefhebbers van alles met meer dan vier cilinders hoeven niet in paniek te raken. Een V6 blijft op de bestellijst staan.

De huidige JK-generatie van de Wrangler loopt op zijn laatste benen. Het model werd in 2006 geïntroduceerd en is toe aan een opvolger. De nieuwe generatie komt ook als pick-up beschikbaar.

Een onthulling van de volledig nieuwe Wrangler verwachten we dit jaar tijdens de LA Auto Show in december.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

JEEP WRANGLER VERLIEST PLAKKERS

ZEER VOORZICHTIGE EVOLUTIE

Het heeft er alle schijn van dat Jeep een volledig nieuwe Wrangler presenteert tijdens de Los Angeles Auto Show die in de eerste week van december z'n deuren opent. Hoewel, volledig nieuw. Voor het uiterlijk lijkt dat niet te gaan gelden.

De nieuwe Wrangler is al vaak voorbij de lens van onze spionagefotograaf gereden, maar niet eerder liet de nieuwe offroader zoveel van zijn definitieve uiterlijk zien. Meer dan ooit wordt duidelijk hoe voorzichtig Jeep achter de tekentafel te werk is gegaan. Zelfs als je de plakkers weg zou denken, dan zijn de verschillen op het oog zeer minimaal.

Wie goed kijkt ziet dat de voorruit iets platter ligt en dat de gehele voorzijde iets hoger is dan die van de huidige Wrangler. Ook zichtbaar zijn de anders getekende achterlichtunits, al zijn de exemplaren aan de voorzijde samen met de grille die ertussen zit toch ook echt opnieuw ontworpen. De nieuwe bumpers zijn ook aanwezig op deze Unlimited, de vierdeursvariant van de Wrangler.

De nieuwe Wrangler lijkt vooral te moeten profiteren van onderhuidse nieuwigheden. Jeep past aluminium toe voor de constructie van het model, al is regulier staal in grotere mate aanwezig dan vooraf werd gedacht. De ruige Amerikaan profiteert verder van een 2,0-liter grote viercilinder turbomotor, iets dat op de Nederlandse markt voor een fors lager prijskaartje zal zorgen. Het huidige exemplaar is enkel met een 3,6-liter grote V6 benzinemotor en met een 2,8-liter grote CRD-dieselmotor te krijgen. De bpm op eerstgenoemde is heftig te noemen en drijft het prijskaartje van die benzineversie op tot minimaal € 107.916. Een V6 zal op de internationale motorenlijst in ieder geval terugkeren.

De Wrangler van de JK-generatie die momenteel IN de showrooms van Jeep te vinden is, is in de basis alweer 11 jaar oud.

Comment

fijn te zien dat het exterieur klassiek bewaard blijft.
        Mocht ik niet afhankelijk zijn van een lease auto zou deze hoog op mijn verlanglijstje staan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
          fijn te zien dat het exterieur klassiek bewaard blijft.
          Mocht ik niet afhankelijk zijn van een lease auto zou deze hoog op mijn verlanglijstje staan.
          Dat is hun handelsmerk. Persoonlijk vindt ik hem al te modern worden Dat mag voor mij nog het model van de jaren 90 zijn met alle technologieën die ik nu in de Tiguan heb steken En tuurlijk ne dikke V8 om de geitenwollen sokken van die bakfietsers af te blazen

Comment

GESNAPT: JEEP WRANGLER PICK-UP

GLADIATOR, COMANCHE OF SCRAMBLER?

Jeep heeft een volwaardige pick-upversie van de nieuwe Wrangler in de pijplijn zitten. Vandaag duikt die nieuwe variant van de Wrangler opnieuw op in testkostuum.

Al ruim voor de onthulling van de volledig nieuwe Wrangler werd duidelijk dat Jeep de auto voor het eerst ook als pick-up gaat voeren. De vierde generatie Wrangler is inmiddels gepresenteerd, maar het is nog een groot mysterie hoe de pick-upversie gaat heten.

Jeep heeft al jaren geen pick-up meer in het gamma, al is het merk geen vreemde van deze carrosserievariant. Zo werd begin jaren zestig de Gladiator op de markt gebracht, een model dat verspreid over diverse merken binnen het moederbedrijf tot de tweede helft van de jaren tachtig werd gebouwd. In de vorm van de Comanche werd tussen 1985 en 1992 een pick-upversie van de Cherokee geleverd. Dan is er nog de CJ-8, een in 1981 gelanceerde variant van de CJ-7 met een relatief kleine laadbak. Op die smaak was het Scrambler-pakket te bestellen, iets wat veel klanten dan ook deden en wat de CJ-8 uiteindelijk de bijnaam 'Scrambler' gaf.

Jeeps pick-up lijkt geen rivaal te worden van de Fords F-150 en Chevrolets Silverado van deze wereld. De auto lijkt eerder de degens te gaan kruisen met compactere pick-ups als de Ford Ranger - straks ook in de Verenigde Staten leverbaar - en de Chevrolet Colorado.

Het lijkt er niet op dat Jeep zijn nieuwe pick-up volgende week al presenteert. We zetten in op een onthulling later dit jaar.

Comment

Working...
            X