Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model Y (2020)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Tesla Model Y (2020)

TESLA MODEL Y KRIJGT MODEL 3-BASIS

GEEN EIGEN PLATFORM VOOR CROSS-OVER

Tesla's topman Elon Musk heeft een zeer flets lichtje geschenen op de Model Y. De cross-over gaat zijn basis delen met de onlangs officieel gepresenteerde Model 3.

Het huidige Tesla-gamma bestaat uit de Model S, de Model X en de onlangs gepresenteerde Model 3. Het merk heeft een opvolger voor de Roadster in het vat zitten, maar dat is niet de enige nieuweling die nog in aantocht is. Musk heeft al lang geleden laten vallen dat het een elektrische truck wil én de excentrieke topman ziet graag de Model Y in het modellengamma van Tesla.

De Model Y, die samen met de Model S, 3 en X het woord 'S3XY/SEXY' moet vormen, moet een compacte cross-over worden die volgens eerdere berichten over een geheel eigen platform komt te beschikken. Dat laatste ligt toch anders, zo blijkt uit berichtgeving van Amerikaanse media. De Model Y zal zijn platform namelijk gewoon delen met de Model 3, iets wat direct een kleine indicatie geeft van het segment waarin Tesla met zijn nieuwe hoogpotige wil opereren.

We verwachten de Model Y omstreeks 2020 op de markt.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Tesla Model Y; Marktstart: Ende 2019. Das Model Y ist nach dem Model 3 ein weiteres Modell für den Massenmarkt. Unter der Karosse laut neuesten Medienberichten nun doch die Plattform des Model 3 stecken. Dass es dabei bleibt, ist sehr wahrscheinlich. Denn bereits Ende 2019 soll die SUV-Version des Model 3 präsentiert werden, das lässt die Entiwcklung einer komplett neuen Plattform als utopisch erscheinen. Ob es wirklich die Flügeltüren des Model X erbt, ist offen: Sie sind in der Produktion sehr teuer. Die Reichweite soll 320 Kilometer betragen.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Zal wel 320 miles worden denk ik.

Comment

Model S
        Model 3
        Model X
        Model Y
        S3XY, Musk heeft humor, jammer genoeg geen smaak qua design

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Comment

Idd, tot nog toe geen enkel mooi model.

Comment

Daarjuiist een model X zien rijden en ik vond die toch iets hebben hoor. Mogen ze hier komen afzetten...

Comment

ik vind de X mooier dan de S die me eerlijk gezegd koud laat (enkel in het rood kijk ik 'm wel eens achterna).
              Ik vind de X ook eerder een MPV-achtige dan een SUV.
              En aangezien het gros van die pseudo off-roaders me niets zeggen, in tegenstelling tot een leuk busje ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                Idd, tot nog toe geen enkel mooi model.
                Tesla roadster valt toch mee..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                  IVL Swedish Environmental Research Institute recently carried out a study estimating C0 2-emissions from lithium-ion battery production and their recycling, aiming to provide a better understanding of the underlying data used in complete vehicle comparisons.

of hoe bepaalde dingen uit hun context gerukt worden ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten

Tesla roadster valt toch mee..
                    Die was ik vergeten. Is idd een mooie wagen. Hopelijk krijgt die snel een opvolger.

Comment

De impressie hierboven lijkt weinig hout te snijden. De bedoeling van de Model 3 was om de prijs naar beneden te kunnen brengen (in verhouding tot de S). Dat ze dan vleugeldeuren op de Model Y zouden zetten is nogal onwaarschijnlijk.

... en verder vind ik de Tesla-modellen er eigenlijk best goed uit zien. Nogal tijdloos. Dat in tegenstelling tot de productie van onze Duitse drie, bijvoorbeeld Op design-vlak weten die al meer dan een decennium niet meer van welk hout ze pijlen moeten maken. Een beetje het Nokia of Sony-Ericsson-probleem: 57 channels and nothing on. Ofwel gigantisch veel varianten op hetzelfde thema, maar nauwelijks een waarvan je kan zeggen: dit wordt een klassieker. Daar heeft Tesla veel minder last van, net dankzij hun clean design.

Maar bon, ik ben ongetwijfeld bevooroorddeeld. De design-lijn bij Mazda is uitgezet door dezelfde gast als bij Tesla (Franske von Holzhausen).
                      Last edited by ; 05/08/2017, 15:29.

Comment

Working...
                      X