Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ferrari-SUV F16X (2021)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ferrari-SUV F16X (2021)

    Ferrari wil naar verluidt een stevig graantje meepikken van de groeiende vraag naar sportieve terreinwagens (SUV's). Het bedrijf komt volgens bronnen in 2021 met een SUV-model op de markt dat mede moet bijdragen aan het verdubbelen van de winst van het automerk tegen 2022.

    In het vijfjarenplan dat topman Sergio Marchionne voor ogen heeft, komt het aantal auto's dat op jaarbasis wordt geleverd boven de 10.000 uit. Volgens de bronnen wordt het plan met daarin ook de SUV begin 2018 wereldkundig gemaakt.

    Met name in Azië gaan de SUV gretig aftrek vinden, zo verwacht Ferrari. Momenteel is het sportwagenmerk goed voor meer dan 7.000 auto's. De verkoopverwachting van een SUV schat het bedrijf op 2.000 op jaarbasis.

    Ferrari is overigens niet de eerste maker van sportwagens die zijn horizon verbreedt door SUV's te gaan produceren. Onder andere Porsche, Maserati en Bentley gingen de Italianen al voor. Een definitieve beslissing over de SUV door Ferrari is volgens de bronnen nog niet genomen.

    Bron: Autoweek
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2
    Das erste Ferrari-SUV

    Das Ferrari-SUV kommt wirklich! Geplant ist ein Hochdach-Derivat des GTC4-Lusso-Nachfolgers F166. Der Ferrari "fürs Grobe" soll Ende 2021 zu Preisen ab rund 300.000 Euro im Handel sein.

    Das Ferrari-SUV kommt wirklich! Geplant ist ein Hochdach-Derivat des GTC4-Lusso-Nachfolgers F166. Zum Video geht es hier !

    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3


      http://www.carbuzz.com/news/2017/7/7...-2021-7740019/
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        Automerken hebben geen ziel meer.
        Porsche bouwt Jeeps met een Diesel, BMW bouwt familieautos met een 3 cilinder, Mercedes koopt motoren bij Renault,

        Geen wonder dat Tesla 500.000 bestellingen krijgt op basis van een paar schetsen.

        Comment


        • #5
          Het begin van het einde...

          Comment


          • #6
            ach, als alle merken geluisterd hadden naar de verzuchtingen van zogenaamde autoliefhebbers bij de bepaling van hun productstrategie, dan was gans de wereld bezig met oude bakken rijdend te houden met kunst- en plakwerk zoals in Cuba, want ze zouden allemaal failliet gegaan zijn.

            Comment


            • #7
              Nee, we zoude een sportwagen bij Porsche of Ferrari gekocht hebben, een SuV bij Landrover of Toyota, een grote berline bij den duits, etc.
              Er worden toch niet meer SuVs verkocht omdat Ferrari er nu ook een paar honderd gaat maken.
              Keuze zou misschien schraler zijn, maar of de winst voor de autobouwers nu veel hoger gaat zijn?
              Het ontwikkelen van 37 modellen of 7 modellen is wel een verschil denk ik.

              in elk geval is voor mij de aantrekkelijkheid van Porsche als merk gedaald sinds ze die lelijke Cayenne maken.

              Comment


              • #8
                Nogthans mag je in u pollen wrijven dat ze die Cayenne en Macan hebben. Door het succes van beiden ( best verkochte modellen) hebben ze meer budget voor de sportwagens te ontwikkelen.

                Mij stoort het alvast niet.

                Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                  Nogthans mag je in u pollen wrijven dat ze die Cayenne en Macan hebben. Door het succes van beiden ( best verkochte modellen) hebben ze meer budget voor de sportwagens te ontwikkelen.

                  Mij stoort het alvast niet.

                  Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
                  Toch ene die het snapt.
                  Het kan dan wel goed zijn dat ze hun "ziel" verliezen in de ogen van autoliefhebbers, maar zo krijgen ze tenminste serieus geld binnen voor andere modellen te ontwikkelen en pakken beter te maken.
                  Natuurlijk doen ze het ook een stuk voor de winst, welk bedrijf zou er niet op inspelen als er serieus geld in zit.
                  Moest Porsche die Cayenne & Macan niet hebben, zal er ook geen sprake geweest zijn van bv een 911R...

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1
                    Automerken hebben geen ziel meer.
                    Porsche bouwt Jeeps met een Diesel, BMW bouwt familieautos met een 3 cilinder, Mercedes koopt motoren bij Renault,

                    Geen wonder dat Tesla 500.000 bestellingen krijgt op basis van een paar schetsen.
                    Goh.. mijn inziens doet dat weinig afbreuk aan een merk ( meer modellen, andere niches of markten aanboren.. ) Alles verandert namelijk en je kan niet blijven stilstaan anders verdwijn je..

                    Nu wat wel afbreuk doet aan het merk Porsche zou een wagen voor 20.000 euro op de markt brengen.. of in het geval van Ferrari 100.000 euro.

                    Is Bentley nu plots 'minder' omdat er een suv is ? Nah...

                    En die Ferrari suv zal heus geen diesel hebben en t prijskaartje zal ook niet mis zijn vermoed ik

                    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                    current : BMW 330D F30

                    Comment


                    • #11
                      Mijn gedacht, kijk eerst naar de wagens, daarna pas naar de badge.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                        Nee, we zoude een sportwagen bij Porsche of Ferrari gekocht hebben, een SuV bij Landrover of Toyota, een grote berline bij den duits, etc..
                        Wel, nu kun je voor zowel een sportwagen als een SUV als een grote berline terecht bij Porsche ;-)
                        Of bij den duits.
                        Landrover zou ook moeten sportwagens maken :-D

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                          in elk geval is voor mij de aantrekkelijkheid van Porsche als merk gedaald sinds ze die lelijke Cayenne maken.
                          Denk niet dat Porsche daar wakker van ligt Want vanaf die Cayenne ziet hun boekhouding er een pak beter uit. Daar ge vroeger af en toe een Porsche zag, ziet ge nu elke dag 20.

                          It's all about the Benjamins

                          Comment


                          • #14
                            Ja, niet alleen de Cayenne, maar ook de Panamera en de Macan, meestal in dieselversie... Ik vraag mij af hoe hun boekhouding zal uitzien als ze geen diesels van Audi meer zullen gebruiken.

                            Comment


                            • #15
                              wanneer gaat men nu eens stoppen met dat suv-gedoe ? Binnenkort is een standaard wegdek niet breed genoeg meer om 2 auto's te laten kruisen ! Er zijn nog geen files genoeg.

                              Comment


                              • #16
                                Is toch een logische evolutie. Kennelijk is het zich puur concentreren op exclusieve sportwagens niet rendabel genoeg. Dan breid je gewoon je modellenreeks uit.

                                Comment


                                • #17
                                  dan zou het even logisch kunnen zijn van een kleiner model uit te brengen.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door herbie66
                                    dan zou het even logisch kunnen zijn van een kleiner model uit te brengen.
                                    Kleiner dan een cayman of 911 ? Een auto waar nog een halve persoon in past ?
                                    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                    current : BMW 330D F30

                                    Comment


                                    • #19
                                      ja , de 455.5 :-)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Het is niet omdat ze veel SUV's nu verkopen dat de eigenlijke sportwagendivisie hiervan noodzakelijk profiteert.

                                        End of the line gaat het om rendabiliteit, en het opkrikken van de aandeelhouderswaarde, en het wordt voor ieder merk te duur om zich teveel op niche te richten en geen product aan te bieden met een groot verkoopspotentieel.

                                        Men vergeet dat dat de consument ook totaal niet (meer) merkentrouw is, en tussen verschillende merken gerust wil shoppen. Waarom zou de constructeur het dan moeten zijn, hij moet zorgen dat er verkocht wordt.



                                        Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                        Nogthans mag je in u pollen wrijven dat ze die Cayenne en Macan hebben. Door het succes van beiden ( best verkochte modellen) hebben ze meer budget voor de sportwagens te ontwikkelen.

                                        Mij stoort het alvast niet.

                                        Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

                                        Comment

                                        Working...
                                        X