VISION MERCEDES-MAYBACH 6 CABRIOLET
OPEN NAAR PEBBLE BEACH
Vorig jaar maakte Mercedes-Benz indruk op het concours van Pebble Beach met de Vision Mercedes-Maybach 6. Dit jaar doet het merk dat dunnetjes over met de open variant!
De '6' die vorig jaar werd gepresenteerd, kreeg vooral de handen op elkaar door de combinatie van een bijzonder stijlvol, klassiek uiterlijk met een uiterst moderne, elektrische aandrijflijn. De auto past met z'n lange motorkap en vele chroom simpelweg perfect in het decor van een prestigieus evenement als Pebble Beach.
Als dat voor een coupé geldt, geldt dat zeker ook voor de open variant. De VisionMercedes-Maybach 6 Cabriolet is precies wat z'n naam suggereert. Bij de blauwe cabriolet worden de gigantische dimensies van de 5,70 meter lange koets wellicht nog meer geaccentueerd dan bij de rode coupé. Vooral het formaat van het achterdek is imposant, waarbij de rood verlichte 'ruggegraat' opvalt als kenmerkend detail. Ondanks de gladde afwerking en het feit dat hier een concept-car staat, beschikt de 6 daadwerkelijk over een cabrioletkap. Behalve de kleur en het flexibele dak zijn de wielen belangrijke verschillen met de auto van vorig jaar. In plaats van dichte exemplaren waarbij een groot gedeelte in de carrosseriekleur is uitgevoerd, opteert het Duitse merk voor stevig glimmende veelspaaks 'hoepels'.
Onderhuids lijkt er geen verschil te zijn tussen beide edities van de Maybach 6. Hoewel de enorme motorkap anders suggereert, wordt deze gigantische cabriolet dan ook aangestuwt door elektromotoren die 750 pk leveren. Het accupakket moet goed zijn voor een actieradius die volgens de Amerikaanse EPA 320 km bedraagt, terwijl de Europese cyclus een reikwijdte van 500 km belooft. In plaats van een immense twaalf- of zestiencilinder herbergt de ruimte onder de dubbele motorkap allerlei handige opbergvakken die plaats bieden aan op maat gemaakte koffers en andere slimme vondsten.
Concrete productieplannen voor dit slagschip zijn er niet, wel geeft Mercedes aan hiermee 'de ultieme luxe van de toekomst' te willen laten zien.
Bron: Autoweek
OPEN NAAR PEBBLE BEACH
Vorig jaar maakte Mercedes-Benz indruk op het concours van Pebble Beach met de Vision Mercedes-Maybach 6. Dit jaar doet het merk dat dunnetjes over met de open variant!
De '6' die vorig jaar werd gepresenteerd, kreeg vooral de handen op elkaar door de combinatie van een bijzonder stijlvol, klassiek uiterlijk met een uiterst moderne, elektrische aandrijflijn. De auto past met z'n lange motorkap en vele chroom simpelweg perfect in het decor van een prestigieus evenement als Pebble Beach.
Als dat voor een coupé geldt, geldt dat zeker ook voor de open variant. De VisionMercedes-Maybach 6 Cabriolet is precies wat z'n naam suggereert. Bij de blauwe cabriolet worden de gigantische dimensies van de 5,70 meter lange koets wellicht nog meer geaccentueerd dan bij de rode coupé. Vooral het formaat van het achterdek is imposant, waarbij de rood verlichte 'ruggegraat' opvalt als kenmerkend detail. Ondanks de gladde afwerking en het feit dat hier een concept-car staat, beschikt de 6 daadwerkelijk over een cabrioletkap. Behalve de kleur en het flexibele dak zijn de wielen belangrijke verschillen met de auto van vorig jaar. In plaats van dichte exemplaren waarbij een groot gedeelte in de carrosseriekleur is uitgevoerd, opteert het Duitse merk voor stevig glimmende veelspaaks 'hoepels'.
Onderhuids lijkt er geen verschil te zijn tussen beide edities van de Maybach 6. Hoewel de enorme motorkap anders suggereert, wordt deze gigantische cabriolet dan ook aangestuwt door elektromotoren die 750 pk leveren. Het accupakket moet goed zijn voor een actieradius die volgens de Amerikaanse EPA 320 km bedraagt, terwijl de Europese cyclus een reikwijdte van 500 km belooft. In plaats van een immense twaalf- of zestiencilinder herbergt de ruimte onder de dubbele motorkap allerlei handige opbergvakken die plaats bieden aan op maat gemaakte koffers en andere slimme vondsten.
Concrete productieplannen voor dit slagschip zijn er niet, wel geeft Mercedes aan hiermee 'de ultieme luxe van de toekomst' te willen laten zien.
Bron: Autoweek
Comment