Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes EQA Concept

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mercedes EQA Concept

MERCEDES-BENZ CONCEPT EQ A NAAR FRANKFURT

EERSTE OFFICIËLE BEELD

Mercedes-Benz toont tijdens de IAA van Frankfurt een vrijwel productierijpe hypercar, de Project One. Mercedes-Benz brengt ook iets mee dat van de andere kant van het spectrum afkomstig is: de Concept EQ A.

Met de Generation EQ Concept kondigde Mercedes-Benz niet alleen een elektrische SUV, maar ook een nieuw sublabel aan waaronder het merk elektrische modellen wil gaan voeren. Tijdens de IAA van Frankfurt geeft Mercedes-Benz met een concept-car al een vooruitblik op een compacte elektrische EQ-hatchback.

Het front van de concept-car tuurt alvast de wereld in. Hoe krachtig de elektrische aandrijflijn is, is nog niet bekend. De Generation EQ Concept beschikt over een 408 pk en 700 Nm sterke elektrische krachtcentrale waarmee een actieradius van zo'n 500 kilometer haalbaar moet zijn. Meer informatie volgt tijdens de IAA.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

De nieuwe smoelwerk van Mercedes.

Comment

Het mag geen geheim meer heten dat Mercedes-Benz een compacte elektrische hatchback meebrengt naar de IAA van Frankfurt. Het betreft de EQA, een auto die vandaag voor het eerst min of meer zijn hele koets laat zien.

Min of meer, het betreft namelijk helaas nog wel een schets. De EQA wordt het kleinste model van het EQ-label dat Mercedes-Benz op poten heeft gezet om zijn elektrische modellen onder te scharen. De productieversie van de EQA Concept, die naar verwachting EQA gaat heten, moet in 2020 op de markt verschijnen.

Mercedes-Benz wil in 2025 tien volledig elektrische auto's in zijn gamma hebben. Eerder bleek al dat het merk zijn modellen onder het nieuwe EQ-label gaat voeren, modellen die namen krijgen als EQA, EQC, EQE en zelfs EQG en EQS. Alle details over deze i3-rivaal worden volgende week uit de doeken gedaan. Naar verluidt neemt Mercedes-Benz ook een meer productierijpe versie van de EQ Generation Concept mee, een SUV die als studiemodel over een 408 pk en 700 Nm sterke elektrische krachtcentrale beschikte. Daarmee moest een actieradius van zo'n 500 kilometer mogelijk zijn.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

NU HELEMAAL: MERCEDES-BENZ EQA CONCEPT

GROTERE EQC KOMT EERST!

Mercedes-Benz gaat in de toekomst elektrische modellen onder zijn EQ-label voeren. Tijdens de IAA van Frankfurt is deze EQA Concept gepresenteerd.

De EQA Concept is een voorbode op een volledig elektrische compacte hatchback die omstreeks 2020 op de markt komt. Opvallend detail: de uiteindelijke productieversie van dit studiemodel zal niet de eerste auto van het EQ-label zijn die op de markt komt. Die eer is aan de grotere EQC, een auto van het formaat C-klasse waar Mercedes-Benz verder nog weinig over loslaat.

De EQA beschikt over twee elektromotoren die samen goed zijn voor 272 pk. Het vermogen gaat naar alle vier de wielen. De auto heeft een elektrische actieradius van 400 kilometer dankzij een 60 kWh groot accupakket. Daarmee sprint de Mercedes in 5 tellen naar een snelheid van 100 km/h. De auto is in de standen Sport en Sport Plus te zetten. In tien minuten is het accupakket genoeg opgeladen om 100 kilometer af te kunnen leggen. De auto meet 4,29 meter in de lengte en is 1,81 meter breed. De afstand tussen de wielen bedraagt 2,73 meter.

Mercedes-Benz wil in 2025 tien volledig elektrische auto's in zijn gamma hebben. Eerder bleek al dat het merk zijn modellen onder het nieuwe EQ-label gaat voeren, die namen krijgen als EQA, EQC, EQE en zelfs EQG en EQS. Alle details over deze i3-rivaal worden volgende week uit de doeken gedaan. Naar verluidt neemt Mercedes-Benz ook een meer productierijpe versie van de EQ Generation Concept mee, een SUV die als studiemodel over een 408 pk en 700 Nm sterke elektrische krachtcentrale beschikte. Daarmee moest een actieradius van zo'n 500 kilometer mogelijk zijn.

Comment

Comment

Comment

knap!

Comment

EQ A NAAST SMART GEBOUWD

MERCEDES-BENZ EQ A UIT FRANKRIJK

Daimler investeert een half miljard euro in zijn fabriek in het in Frankrijk gelegen Hambach. Mercedes-Benz gaat er een compacte elektrische auto bouwen.

Mercedes-Benz heeft zijn fabrieken in het Duitse Bremen en in de Amerikaanse staat Alabama aangewezen als productielocatie voor de EQ C, de eerste volledig elektrische SUV van het merk en tevens de eerste volledig nieuwe auto die aan het elektrische EQ-label wordt toegevoegd. Onder dit label hangt onder andere de elektrische Smart al. Daimler pompt nu 500 miljoen euro in zijn fabriek in het Franse Hambach, een productielocatie waar momenteel de Smart Fortwo (dicht en open) én de elektrische EQ-versie daarvan wordt gebouwd.

Officieel omschrijft Daimler de nieuwe EV die het in Hambach gaat bouwen als 'een elektrische compacte auto' van Mercedes-Benz. Het gaat natuurlijk om de reeds in conceptvorm getoonde EQ A, een elektrische hatchback die zo'n 400 km ver moet kunnen komen op een acculading.

Daimler wil omstreeks 2022 tien volledig elektrische auto's in zijn leveringsgamma hebben.

Comment

Leuke design.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                    Leuke design.
                    Vind ik ook, zo mogen ze gerust een gewone A-klasse uitbrengen van mij.

Comment

Impressie:

Comment

Comment

Was eerst geen grote fan van die lichtblokken,maar nu ik meer en meer de nieuwe A-klasse zie rondrijden vinden ik ze meer en meer geslaagd.

Comment

REVOLUTIE

BLIK TO THE FUTURE: MERCEDES-BENZ EQ A

De introductie van de eerste generatie van de A-klasse bracht in 1997 een schok teweeg. De vrolijk gelijnde A-klasse zakte een trede op de statusladder ten opzichte van de vórige revolutionaire baby-Benz, de 190, en werd als klap op de vuurpijl ook nog eens in de vorm van een midi-MPV gegoten. Volgend jaar waait er wéér een revolutionaire wind door het Mercedes-gamma. Dan wordt de compacte modelfamilie namelijk uitgebreid met de EQ A, de eerste compacte elektrische Mercedes-Benz ooit.

Onder het label EQ schaart Mercedes-Benz al zijn volledig elektrische auto’s. Met de introductie van de EQ C-klasse in september vorig jaar klonk het startschot voor een uitgebreide reeks elektrische modellen. De EQ C met zijn in totaal 408 pk sterke elektromotoren en 80 kWh grote accupakket neemt het later dit jaar op tegen auto’s als de E-tron van Audi. Die rivaal uit Ingolstadt komt volgend jaar met een compacte EV die volgens het merk goed zal zijn voor het binnenharken van hordes nieuwe klanten. Mercedes-Benz blijft niet achter en schuift volgend jaar deze EQ A naar voren.

Tijdens de IAA in Frankfurt van 2017 presenteerde Mercedes-Benz al de EQ A Concept, een voorbode van zijn straks kleinste EQ-model. Die showauto gaf een goed beeld van wat Mercedes-Benz de komende jaren op EV-gebied aan de onderkant van zijn prijsladder van plan is, maar was ergens ook wat misleidend. De definitieve EQ A gaan we namelijk niet als conventionele driedeurs hatchback zien, want Mercedes-Benz giet de productieversie in de vorm van een vijfdeurs hatchback waar de zweem van een cross-over omheen hangt. Waarom zou het merk ook niet, cross-overs lokken immers hordes klanten naar de showroom en die trend lijkt de komende jaren niet over te waaien. Het is aannemelijk dat Mercedes-Benz de EQ A in grote lijnen baseert op de nog te onthullen nieuwe GLA-klasse.

De EQ A Concept werd aangedreven door twee elektromotoren, die samen goed waren voor 272 pk. Dankzij een 60 kWh groot accupakket zou die hatchback zeker 400 kilometer ver moeten kunnen komen. Waarschijnlijk brengt Mercedes-Benz de EQ A in verschillende versies op de markt. De instapversie krijgt in dat geval één elektromotor, een dik 200 pk sterke unit die de vooras aandrijft. Hoger op de prijsladder komt een vierwielaangedreven versie die een extra elektromotor op de achteras krijgt. Reken nog altijd op een bereik van zeker 400 tot 500 kilometer.

Mercedes-Benz gaat zijn nieuwe compacte EV in het Duitse Hambach produceren. Overigens blijft het EV-gamma van Mercedes-Benz heus niet louter bestaan uit de EQ C en deze nieuwe EQ A. Moederbedrijf Daimler heeft al aangegeven dat het omstreeks 2022 maar liefst tien volledig elektrische auto’s in zijn portfolio wil hebben. Laat het aftellen maar beginnen.

Comment

Impressie,

Comment

Mercedes EQA: first prototypes seen showing GLA bodywork

Mercedes-Benz is finally testing its EQA electric model on the road, with prototypes appearing to show it uses the GLA as a base

Bron en meer uitleg: [www.autocar.co.uk]

Comment

@Jocar: dat is toch wel uwe volgende hé?

Comment

Ik zag gisteren nog eens een foto van het 3-deurs concept en bedacht me dat ik die ook nog wel zou zien zitten (als de prijs wat meevalt).
                                    Maar als het enkel 5-deurs en crossover wordt, dan hoeft het ook niet meer.
                                    Ik blijf op de ideale EV voor mij wachten. En dat heb ik het niet over groter rijbereik of zo, maar gewoon wat meer carroserie varianten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                      @Jocar: dat is toch wel uwe volgende hé?
                                      Dat zou als MB liefhebber wel eens goed kunnen, hoewel de Belgische dealers ondertussen mijn oogkleppen verwijderd hebben

Voordeel is dat aan een EV veel minder motorisch onderhoud nodig is, maar ik veronderstel dat ze bij die oplichters nog wel iets bijkomend uitvinden om jaarlijks een half maandloon uit mijn zakken te jassen aan abonnementen en andere overbodige prullen

Op dit moment zou ik zeker voor een Hyundai of Kia kiezen maar mijzelf kennende op autogebied sta ik voor alles open, heb ook nog 3 jaar tijd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Dat zou als MB liefhebber wel eens goed kunnen, hoewel de Belgische dealers ondertussen mijn oogkleppen verwijderd hebben

Voordeel is dat aan een EV veel minder motorisch onderhoud nodig is, maar ik veronderstel dat ze bij die oplichters nog wel iets bijkomend uitvinden om jaarlijks een half maandloon uit mijn zakken te jassen aan abonnementen en andere overbodige prullen

Op dit moment zou ik zeker voor een Hyundai of Kia kiezen maar mijzelf kennende op autogebied sta ik voor alles open, heb ook nog 3 jaar tijd
                                        Die koreanen gaan ook met abo's komen op termijn. Dat wordt de toekomst.

Comment

Working...
                                        X