Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes EQA Concept

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Die koreanen gaan ook met abo's komen op termijn. Dat wordt de toekomst.
    Tot nu toe enkel maar 'premijoem' merken die denken dat de nulmeridiaan door hun reet loopt Benieuwd hoelang nog?

Ondertussen kosten de aankoop en het onderhoud wel een pak minder en rijden ze even goed. Ik kan trouwens een mooie korting krijgen bij Kia en heb een super dealer in mijn buurt.
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Tot nu toe enkel maar 'premijoem' merken die denken dat de nulmeridiaan door hun reet loopt Benieuwd hoelang nog?

Ondertussen kosten de aankoop en het onderhoud wel een pak minder en rijden ze even goed. Ik kan trouwens een mooie korting krijgen bij Kia en heb een super dealer in mijn buurt.
      Tot nu toe, maar binnen de 5 jaar zeker en vast die koreanen ook omdat dit een nieuw businessmodel wordt en zowel software als bv diensten continu geupdate worden waar kosten aan vast hangen.

Bij mijne Tiguan heb ik 3 jaar gratis Car-Net wat niet zoveel voorstelt, maar waarvan vooral de online verkeerssituaties interessant zijn en ook zeer goed werken. Vanaf december moet ik dus per jaar betalen (alez, het bedrijf). Voor 1 jaar is dat €79 en €135 voor 2 jaar. Ik ga dat zeker doen. Kaarten updaten kan ik gewoon via een app van VW op mijne iMac website downloaden en installeren op de SD kaart van de auto. Wat ik een van dees dagen nog eens ga doen.

Maar als ik dan bv ga kijken naar mijne C5 en DS5, daar had ge geen online diensten, en qua traffic gaven zij 'enkel en alleen' een melding van waar files waren, maar pasten hun routes niet aan. En die trafficprogram was ook compleet waardeloos. Ge moet dan opgeven in een cirkel van zoveel km en als ge dat dan bv op 50km zet, dan kreeg ge telkens een pop up die ge moest weg klikken en 2 seconden stond er de volgende. Dus ge waart dan continu bezig met pop ups weg klikken waardoor ge dat dus gewoon op disable zet. En updaten was telkens €155.

Dus ja, dan denk ik dat de online diensten van VW me toch meer waard zijn en goedkoper uitkomen als het systeem van VW. Geen idee hoe dat tegenwoordig nog bij Citroën zit, maar vermoed dat ze ook wat zijn bijgebeend op dat vlak.

Maar als ik u dan hoor zeggen dat het meer dan €200/jaar is bij Mercedes, dan moet ik toch ook ff slikken.

Comment

ik ben ook niet pro bijbetalen, kan alleen maar hopen dat je op een s die diensten erin zitten

als een s van 3 jaar oud minder kost als een nieuwe a met zelfde dingen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          ik ben ook niet pro bijbetalen, kan alleen maar hopen dat je op een s die diensten erin zitten

als een s van 3 jaar oud minder kost als een nieuwe a met zelfde dingen...
          Hahaha, de diensten inbegrepen. Whisful thinking!

Elk item apart moet na 3 jaar verlengd worden aan 40€ per jaar of 100€ voor 3 jaar.

Ik kan begrijpen dat je voor tracking, GPS of verkeersinfo moet betalen maar niet voor andere onnozele dingen zoals die Hey Mercedes madame die te pas en te onpas tussenkomt of om de inhoud van de benzinetank te zien op uw smartphone, als de app werkt tenminste want dat is bij de A vaker niet dan wel

Dikke bullshit, zo heb ik het ook in de review geschreven

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

hey mercedes hoef ik ook niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              hey mercedes hoef ik ook niet
              Die krijg je 3 jaar gratis en dan mag je betalen. Van mij mogen ze die nu al doen verdwijnen. Is echt een gadget om in den beginne wat mee te stoefen en na een tijdje begint dat danig op de zenuwen te werken want als je een woord dat op hey, hallo, Mercedes en weet ik veel lijkt uitspreekt komt ze zich bemoeien

Laat staan dat ik er ook nog voor ga betalen

Comment

Da’s gelijk een echte vrouw dan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                  Da’s gelijk een echte vrouw dan
                  Misschien wel een juiste vergelijking maar met dit verschil dat je daar soms ook helemaal geen klank bij hebt en deze houdt haar klep niet dicht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Misschien wel een juiste vergelijking maar met dit verschil dat je daar soms ook helemaal geen klank bij hebt en deze houdt haar klep niet dicht

oei, bij mij is ze nooit zonder klank

Comment

AVONTUURLIJKE EV

MERCEDES-BENZ EQA KRUIPT DOOR DE SNEEUW

Mercedes-Benz breidt zijn EQ-label straks uit met de EQA, een volledig elektrische hatchback die nu in camouflagetrim aan koudetests wordt onderworpen.

Mercedes-Benz hangt zijn volledig elektrische modellen onder het EQ-label, een etiket waar het al de EQC én de EQV heeft ondergebracht. Op termijn volgen onder meer de EQ S die de rol als elektrisch vlaggenschip op zich neemt, een elektrische G-klasse (EQG) én de kleinere EQB, een op de GLB gebaseerd model. Dat het nog een maatje kleiner kan, bewijst deze ingepakte EQA.

In 2017 liet Mercedes-Benz tijdens de IAA van Frankfurt de EQA Concept zien, een studiemodel waarmee het merk een duidelijk signaal afgaf: er komt een EQ-model op basis van een auto uit de A-familie. Waar het studiemodel in een gelikt gelijnde hatchbackvorm werd gegoten, lijkt de daadwerkelijke productieversie afgaande op dit gesnapte testexemplaar zijn basis te delen met de hoger op de poten geplaatste nieuwe GLA, een auto die zijn publieksdebuut later deze week beleeft. Reken op een EV met een actieradius van rond de 450-480 kilometer. Vanbuiten zal de EQA zich vooral met zijn anders vormgegeven neus- en bilpartij onderscheiden van zijn conventionelere broers en zussen.

De EQA maakt deel uit van Mercedes' elektrische modeloffensief. Eind 2022 wil Mercedes-Benz tien volledig elektrische modellen in zijn portfolio hebben. Mercedes-Benz gaat de EQA produceren in het Franse Hambach, een productielocatie waar Daimler onlangs € 500 miljoen in pompte om de boel klaar te stomen voor de komst van dit kleinere EQ-model. Momenteel bouwt Daimler er de Smart Fortwo en Forfour.

Comment

Is dit GLA formaat ? Wanneer is die te verwachten ?
                        2015 Nissan Leaf Acenta .
                        1986 Lamborghini Jalpa

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick A. Bekijk Berichten
                          Is dit GLA formaat ? Wanneer is die te verwachten ?
                          Mercedes has plans to launch no fewer than 10 all-electric models on the market by 2025, and the EQ A is one of the many new EVs we should see from the Stuttgart-based company in the next 12 to 24 months.

Bron: https://www.motor1.com/news/386836/m...oduction-body/

Comment

edit.

Last edited by Jocar; 25/02/2020, 17:11.

Comment

'ELEKTRISCHE GLA' KOMT NOG DIT JAAR

MERCEDES-BENZ EQA IN BEELD

Mercedes-Benz presenteert later dit jaar de EQA. Das Haus laat nu nieuwe afbeeldingen van een ingepakt testexemplaar zien.

Mercedes-Benz plakt zijn EQ-etiket op volledig elektrische modellen. Het merk heeft al de EQC en de EQV en binnen afzienbare termijn komt daar de EQA bij. Die EQA wordt, in tegenstelling tot de EQA Concept die Mercedes-Benz in 2017 in Frankfurt liet zien, géén elektrische hatchback, maar een elektrische cross-over. De EQA wordt namelijk de volledig elektrische variant van de nieuwe tweede generatie GLA. Mercedes-Benz bevestigt dat de EQA nog dit jaar wordt gepresenteerd, maar die onthulling gaat niet in Genève plaatsvinden.

Om het wachten te verzachten, geeft Mercedes-Benz een aantal afbeeldingen vrij waarop de EQA in testkostuum is te zien. Technische specificaties doet Mercedes-Benz ook vandaag niet uit de doeken. Reken op een EV met een elektrische actieradius van zo'n 400 kilometer. Wél bevestigt Mercedes-Benz dat het volgende week tijdens de autosalon van Genève nieuwe plug-in hybride versies van bestaande modellen presenteert. De E-klasse staat in opgefriste vorm op de beursvloer en dat model profiteert van de komst van een stekker-hybride variant, maar ook lager gepositioneerde auto's krijge een dergelijke aandrijflijn aangemeten. Zo toont Mercedes-Benz er niet alleen de plug-in hybride variant van de GLA, maar mogelijk ook die van de GLB en CLA. Deze plug-ins krijgen waarschijnlijk hetzelfde hart als de 250e-versies van de A- en B-klasse Hierbij werkt de bekende 1.3 samen met een 102 pk sterke elektromotor, goed voor een systeemvermogen van 221 pk en 450 Nm koppel. Met het 15,6 kWh accupakket zou ook de GLA zo'n 70 kilometer elektrisch moeten kunnen afleggen. In een later stadium komen ongetwijfeld een of meerdere AMG-versies de gelederen versterken.

De EQA maakt deel uit van Mercedes' elektrische modeloffensief. Eind 2022 wil het merk tien volledig elektrische modellen in haar portfolio hebben. Mercedes-Benz gaat de EQA produceren in het Franse Hambach, een productielijn waarin Daimler onlangs € 500 miljoen pompte om de boel klaar te stomen voor de komst van dit kleinere EQ-model. Momenteel bouwt Daimler er de elektrische Smart Fortwo en Forfour.

Comment

Comment

Comment

Benieuwd naar deze.

Comment

Comment

Wintertest:

Comment

Impressie:

Comment

Working...
                                          X