Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes EQA Concept

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

ELEKTRISCHE NIEUWKOMERS AAN DE TAND GEVOELD

MERCEDES-BENZ OP PAD MET EQA EN EQS

Mercedes-Benz stoomt de volledig elektrische EQA en EQS klaar voor hun debuut van komend jaar. De elektrische equivalenten van respectievelijk de GLA en S-klasse worden flink op de proef gesteld.

De volledig elektrisch aangedreven Mercedes-Benz EQA en EQS maken allebei hun opwachting in het nieuwe jaar. De EQA is in grote lijnen een GLA met een elektrische aandrijflijn en enkele uiterlijke wijzigingen (zoals EQC en GLC), de EQS is een volledig nieuw elektrisch model dat naast de S-klasse in de top gaat opereren. Twee verschillende visies, twee uitersten van het modellengamma, maar wel allebei elektrisch. Mercedes stuurde ze allebei de testwegen in Immendingen op te sturen, waar maar liefst 30 verschillende wegomstandigheden te testen zijn.

Behalve enkele interessante beelden van een EQA die door een bak water waadt en een EQS die een hobbelweg overgaat, levert het vooral een gedetailleerde blik op beide auto's op. De EQA is zoals gezegd qua uiterlijk grotendeels een GLA, dus is vooral een blik op de EQS interessant. Hoewel de boel goed ingepakt is, is duidelijk dat het een heel ander verhaal wordt dan de S-klasse. De EQS is een vrij lage en gestrekte vierdeurs en oogt daarmee een stuk dynamischer dan z'n conventionele broer. Niet gek als je bedenkt dat de EQS met een vermogen van pakweg 500 pk ongetwijfeld bloedsnel wordt. Mercedes deed onlangs al uit de doeken dat-ie ook nog eens tot 700 km moet kunnen afleggen op één acculading. Dat-ie het elektrisch alternatief op de S-klasse moet vormen, betekent natuurlijk ook dat je de laatste technologie qua autonoom rijden, infotainment, veiligheid en luxe mag verwachten.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Last edited by Jocar; 17/01/2021, 09:10.
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Last edited by Jocar; 17/01/2021, 09:09.

Comment

Hoe dat men van de mooie hatchback op de eerste pagina naar dit gaat snap ik niet goed.
          Enige verschil met de EQB is toch alleen maar schuinere voorruit en achterruit, niet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
            Hoe dat men van de mooie hatchback op de eerste pagina naar dit gaat snap ik niet goed.
            Enige verschil met de EQB is toch alleen maar schuinere voorruit en achterruit, niet?
            Is gewoon een full electric GLA.

Comment

DASHBOARD, EQA 250 ALS INTRODUCTIEMODEL

MERCEDES-BENZ BELICHT ELEKTRISCHE EQA

Mercedes-Benz licht weer een klein tipje van de sluier op die over de elektrische EQA hangt. De onthulling vindt zeer binnenkort plaats.

Op 20 januari trekt Mercedes het doek van het langverwachte kleine broertje van de EQC. Uiteraard gebeurt dat allemaal online, zoals we dat tegenwoordig gewend zijn. Verwacht geen grote schok voor wat betreft het uiterlijk. De Mercedes EQA is namelijk ‘gewoon’ een elektrische GLC, zij het met een neus in EQC-stijl en ongetwijfeld wat eigen designelementen elders.

Het dashboard dat Mercedes laat zien, is dan ook weinig verrassend. De verschillen die er ongetwijfeld wel zijn, zijn op de duistere teaserplaat niet te zien. De foto had dus net zo goed een GLA-dashboard (foto 2) kunnen tonen. Een uniek kenmerk voor de EQA zal wel de ‘slimme’ navigatie zijn, die rekening houdt met actieradius en laadmogelijkheden.

Inmiddels is wel duidelijk dat de introductieversie als EQA 250 door het leven gaat. Dat is een tweewielaangedreven (ongetwijfeld voorwielaangedreven) versie met een vermogen van 140 kW ofwel dik 190 pk. Daarmee blijft hij op dit vlak net wat achter bij wat gebruikelijk is in dit segment, want auto’s als de Volkswagen ID3 en Hyundai Kona Electric schermen met 150 kW ofwel 204 pk.

Er zit echter meer in het vat, want Mercedes belooft nu al dat er ook een versie komt met 200 kW/273 pk. Die auto beschikt bovendien over vierwielaandrijving en dus twee elektromotoren.

Na zijn onthulling moet de Mercedes EQA al dit voorjaar bij de dealer verschijnen.

Comment

ik ben benieuwd
                4 rings driver

Comment

Comment

Working...
                  X