Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volkswagen ID.4 - Crozz (2020)
Collapse
X
-
ELEKTRISCHE CROSS-OVER ZONDER PLAKKERS!
VOLKSWAGEN ID.4 VOLLEDIG IN BEELD!
In maart liet Volkswagen nog een ingepakte ID.4 zien, maar de elektrische cross-over is dankzij Chinese media nu ook zonder camouflageprintje te zien!
De Volkswagen Groep is op EV-gebied met een flink offensief bezig. Het speciaal voor elektrische auto's ontwikkelde MEB-platform komt onder legio nieuwkomers te liggen. De Volkswagen ID.3 is daarvan het eerste concrete voorbeeld. Natuurlijk krijgen ook zustermerken Seat en Skoda elektrische modellen op MEB-basis, waaronder een stel cross-overs. De volledig elektrische cross-over van Volkswagen gaat ID.4 heten en vandaag vallen de eerste uit China afkomstige foto's van die auto op de digitale mat.
De ID.4 is de productieversie van de begin 2017 getoonde I.D. Crozz Concept. De op deze foto's zichtbare ID.4 is volgens diverse Chinese media 4,59 meter lang, 1,85 meter breed en 1,63 meter hoog. Daarmee is de elektrische cross-over ruim dertig centimeter langer dan de ID.3, maar ook acht centimeter hoger. De breedte komt nagenoeg overeen. De wielbasis van de ID.4 bedraagt 2,77 meter en is daarmee gelijk aan die van de elektrische hatchback.
Onderhuids vertoont de ID.4 natuurlijk veel overeenkomsten met de achterwielaangedreven ID.3, die een achterin geplaatste elektromotor combineert met accupakketten van 45, 58 of 77 kWh. De kans is aanwezig dat de kleinste versie te licht wordt bevonden voor deze auto en er juist een extra zware accu-optie aan het aanbod wordt toegevoegd. Ook vierwielaandrijving lijkt een mogelijkheid.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Het design heeft een hoog X4 gehalte, en dat vind ik dan weer niet zo positief.
Wat ik bij VW ook in vraag stel is of ze hun software onder controle krijgen. Wat dat betreft heeft Tesla toch echt wel een dikke benchmark gezet, en de lat heel hoog gelegd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenHet design heeft een hoog X4 gehalte, en dat vind ik dan weer niet zo positief.
Wat ik bij VW ook in vraag stel is of ze hun software onder controle krijgen. Wat dat betreft heeft Tesla toch echt wel een dikke benchmark gezet, en de lat heel hoog gelegd.
By 2025, we want to increase our own share of our cars’ software to 60%
Als ik dan dit ook hoor:
We are at the forefront and starting a very forward, unique solution that software becomes its own product in the automotive industry. We are moving away from a software project as part of a vehicle program into a software product, which is permanently developed. So it’s not that we always create a new software system from the ground upwards when there’s a new vehicle.
Het gaat niet alleen om het technische, maar heel de organisatie moet op de schop.
Uit berichten tot nu toe dacht ik dat dit al gebeurd was, maar ik heb het gevoel dat de transitie nog moet gebeuren. Heb het 2x meegemaakt dat we van een project gebaseerde organisatie naar een product organisatie wilden gaan, en dat duurde jaren. Hier staat hoger management wel volledig er achter (hoop ik!), maar dan nog moet het wel even gebeuren.
In totaal willen ze 5.000 IT personen hebben, waarvan de helft in Duitsland. Even veronderstellen dat ze de helft al hebben (denk het eerlijk gezegd niet), maar dan nog moet je dus in Duitsland 1.200 IT-ers zoeken (da's al niet gemakkelijk), maar vooral ook een nieuwe organisatie met de juiste processen daarvoor opzetten.
Het kan allemaal, maar het zal nog wel wat tijd in beslag nemen.
Kennelijk ziet de nieuwe baas van VW, Ralf Brandstätter, niet zoals Herbert Diess de noodzaak in van EV's.
Ik had veel hoop dat VW de andere Duitse fabrikanten zou tonen hoe het moet, maar ik vrees dat het serieus gaat verwateren...
Comment
-
EERSTE ID VOOR NOORD-AMERIKA
VOLKSWAGEN ID.4 KOMT BINNEN ENKELE WEKEN
Terwijl Volkswagen binnenkort met de uitrol van de ID.3 begint, laat niet lang daarna de ID.4 van zich horen. Dat blijkt uit een nieuwe teaser.
Volkswagen heeft er geen geheim van gemaakt dat de ID.3 gezelschap krijgt van de rianter bemeten ID.4. Die zou ergens in 2020 moeten worden gepresenteerd, maar met nog vier volle maanden voor ons in dit jaar blijft dat een ruim begrip. Bij een nieuwe teaser weten de Wolfburgers het echter iets te concretiseren: binnen enkele weken maakt het publiek al kennis met de productierijpe ID.4. Dat laat het merk via de Amerikaanse kanalen weten. De ID.4 is immers een belangrijke speler voor het merk in Noord-Amerika, want de ID.4 belooft het eerste ID-model voor die markt te worden. Met de aankondiging dat het nog enkele weken duurt, durven we al op een onthulling in september te rekenen.
Qua techniek verwachten we geen heel grote verrassingen, want de elektrische SUV borduurt naar alle waarschijnlijkheid voort op de techniek uit de ID.3. Reken dus in eerste instantie op achterwielaangedreven versies die beschikken over accupakketten tot 77 kWh. Volkswagen liet eerder weten dat de ID.4 tot 500 kilometer moet kunnen afleggen op één volle acculading. Als de productie soepel verloopt, verschijnt de ID.4 volgend jaar op de markt. Hoe de koets eruit komt te zien, is door teasers en gelekt beeld geen heel groot geheim meer.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
VOLKSWAGEN ID.4 HEEFT 'BEREIK VAN MEER DAN 500 KM'
In Wolfsburg worden er waarschijnlijk driftig dagen van de kalender gestreept, want opnieuw blikt Volkswagen vooruit op de komst van de ID.4. Ditmaal levert de hoofdontwerper van het merk commentaar en daarbij is er nieuws wat betreft de actieradius.
De Volkswagen ID.4 is, in ieder geval qua uiterlijk, één van de slechtst bewaarde geheimen van de afgelopen tijd. Niet alleen was de auto al eens geheel ongecamoufleerd te zien, maar Volkswagen deelde zelf ook al veel details van de nieuwkomer. Vandaag trekt het een drietal afbeeldingen tevoorschijn waarop het de ID.4 alvast semi-productieklaar laat zien. Vooral het zij-aanzicht lijkt al een behoorlijk waarheidsgetrouwe voorstelling van de uiteindelijke ID.4. Nou zijn die beelden niet nieuw, maar een subtiel stukje informatie in het commentaar van de hoofdontwerper wel.
Klaus Zyciora laat van zich horen en heeft, behalve een kunstzinnige omschrijving van de koets alsof deze 'gevormd is door de wind', ook met wat pragmatischer gepresenteerde informatie. "De ID.4 heeft een luchtweerstandcoëfficiënt van 0,28. Dat is voor het grootste deel toe te wijzen aan de manier waarop de basisvorm van de auto rond het passagiersdeel loopt en richting de achterkant naar binnen toe loopt." Uiteraard moet de lage Cw-waarde helpen om de ID.4 efficiënter met z'n elektrokracht om te laten gaan. De ID.4 krijgt hierdoor een maximaal WLTP-bereik van 'boven de 500 km', laat men weten. Eerder werd er nog uitgegaan van een maximale actieradius van onder de 500 km, maar de belofte is nu voor meer. Binnen enkele weken weten we meer.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenNU AL rijden met de Volkswagen ID.4
Ook vraag ik me af of ze gelijk die verschillende motorisaties gaan uitbrengen, of zoals bij ID.3 gaan starten met een lanceringsversie. Dan zou je dus nog ff op je honger blijven om een 4x4 versie te kunnen krijgen.
Comment
-
Bijna officieel:
VOLKSWAGEN ID4 IN DETAIL
Volkswagen presenteert deze maand nog de ID4, een nieuwe elektrische SUV die net als de bekende ID3 gebruik maakt van het MEB-platform. Onlangs reden we de eerste meters met de elektrische nieuwkomer, en dat leverde natuurlijk interessante details op!
Langzaam maar zeker druppelen de eerste exemplaren van de volledig elektrische ID3 de Nederlandse grenzen over. Die elektrische hatchback is het eerste lid van de ID-familie die uit een uitgebreide reeks EV's komt te bestaan. Het tweede ID-model zal de ID4 zijn, een elektrische SUV die je moet zien als het Volkswagen-equivalent van de Skoda Enyaq. De ID4, een auto die auto's als de Nissan Ariya als regelrechte concurrent krijgt, staat net als de ID3 en de genoemde Enyaq op het speciaal voor EV's bestemde MEB-platform van de Volkswagen Groep. AutoWeek heeft onlangs de eerste meters gereden met een nog ietwat gecamoufleerd preproductiemodel, en dat levert niet alleen interessant beeldmateriaal, maar ook boeiende informatie op.
Motoren
Volkswagen start nog dit jaar met de levering van de eerste exemplaren van de ID4. De elektrische SUV-broer van de ID3 komt aanvankelijk beschikbaar in diverse achterwielaangedreven versies. De eerste is de ID4 Pure, een 148 pk en 220 Nm sterke versie die zijn energie put uit een 52 kWh groot accupakket. De ID4 is er ook als sportiever ingestelde ID4 Pure Performance, een variant die een 170 pk en 310 Nm sterke elektromotor op de achteras krijgt. Valt er meer te kiezen? Jazeker. Hoger op de ladder zet Volkswagen namelijk de ID4 Pro, een 175 pk sterke smaak die het grotere accupakket met een capaciteit van 77 kWh in zijn bodem krijgt. Daarboven zwaait voorlopig de ID4 Pro Performance de scepter, een 204 pk sterke achterwielaangedreven versie. Die voorlopige topper sprint in 8,5 seconden naar een snelheid van 100 km/h, maar heeft net als de overige hierboven genoemde versies een topsnelheid van 160 km/h. Ook de ID4 Pro Performance heeft het 77 kWh grote accupakket aan boord. Alle achterwielaangedreven ID4's hebben een maximum trekgewicht van 1.200 kilo. Volgend jaar voegt Volkswagen onder meer nog een vierwielaangedreven Performance-versie aan het ID4-gamma toe. Die topper heeft twee elektromotoren aan boord die samen goed zijn voor 306 pk. Die versie mag ook nog eens 1.400 kilo aan zijn haak hangen. Deze 306 pk sterke topversie put zijn levenslust uit een 82 kWh groot accupakket. Mogelijk komt dat grootste pakket ook beschikbaar voor minder heftig gemotoriseerde versies.
Ongeacht de gekozen versie kun je de zo'n twee ton wegende ID4 aan een reguliere laadpaal met driefasen wisselstroom met maximaal 11 kW volladen. De ID4's met het 52 kWh grote pakket zijn aan een snellader met maximaal 100 kW gelijkstroom vol te jagen. De 77 kWh-versies schoppen het aan de snellader tot een maximaal laadvermogen van 125 kW. Verwacht voor de basisversies een elektrische actieradius van zo'n 340 kilometer. Mik op een maximaal elektrisch rijbereik voor de ID4 op dik 500 kilometer.
Afmetingen
De ID4 is 4,58 meter lang, 1,85 meter breed en 1,61 meter hoog. Daarmee is de ID4 32 centimeter langer en 6 centimeter hoger dan de reeds bekende ID3. De Skoda Enyaq, het Tsjechische zustermodel van de ID4, is met zijn wagenlengte van 4,65 meter nog even 7 centimeter langer dan de ID4. De bagageruimte van de ID4 heeft een inhoud van 543 liter. Daarmee slokt de SUV fors meer op dan de ID3 die het tot 385 liter schopt. Wel moet de ID4 wat ruimte betreft zijn meerdere erkennen in de Skoda Enyaq. Die auto heeft namelijk een bagageruimte met een inhoud van 585 liter. In beide gevallen is de nieuwe Golf Variant achterin ruimer. Daarin kun je namelijk 611 liter aan spul meezeulen.
ID-modellen
Naast de ID3, ID4 en de onlangs betrapte ID6 heeft Volkswagen nog een hele reeks ID-modellen gepland. Zo komt het merk in 2022 met een productieversie van de ID.Vizzion. Die auto krijgt datzelfde jaar mogelijk gezelschap van een stationwagon, een auto waar de ID. Space Vizzion al als voorbode op diende. Meer ID-geweld komt in de vorm van de productieversie van de ID.Buzz en van diens bestelversie, de ID.Buzz Cargo. Modelnaam ID5 is mogelijk voorbehouden aan de coupé-variant van de ID4.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RockyGervais Bekijk BerichtenJocar ziet er helemaal niet mis uit. Vind het ook leuk dat de lichten de laatste jaren echt deel gaan uitmaken van de 'identiteit' van een wagen. Een smoelwerk in het donker.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment