Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Clio 5 (2019)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Renault Clio 5 (2019)

Bron: www.motor.es
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Dat wordt gewoon een kleinere Megane.
      There are Pretenders among us.....
      Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

Wist niet dat we al zo kort bij een generatiewissel zaten van de Clio. Tijd gaat snel blijkbaar...
        Denk je dat het echt een kleine Megane zal worden? Want in het verleden was een Clio toch altijd duidelijk te onderscheiden van de Megane ? Hangt nog wat veel camouflage op momenteel...
        Dus dat was de reden dat ze nu zo goedkoop verkocht werden tijdens de salonperiode en wellicht ook weer met de open deurdagen in september...

Comment

Lijkt mij gewoon een verdere evolutie van het huidige model te worden.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Ik zie ook weinig verschil met de huidige.
            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Die bovenste is wel een mule en van die ingepakte onderste kan je wel nog niet veel zeggen imo.

Lijkt mij wel weer te groeien, net als de kleine auto's bij sommige andere merken. Ik vind dat eigenlijk een triestige evolutie dat de auto's alsmaar groter worden op wegen en parkings waar zo al geen plaats is.

Comment

Comment

Renaults Clio pikte vorig jaar de titel 'populairste auto van Nederland' af van de Volkswagen Golf. Ook in de rest van Europa scoort de kleine broer van de Mégane als een bezetene, reden te meer om het model onder de aandacht van de consument te houden. De huidige generatie stamt inmiddels uit 2012 en dus is het tijd voor een volledig nieuwe Clio.

In 2017 wist Renault in Europa maar liefst 327.395 Clio's aan de man te brengen. Daarmee is het de op één na populairste auto van ons continenent en veruit de meest geliefde auto in zijn klasse. De Clio blijkt namelijk stukken meer in trek dan de Volkswagen Polo (272.061 stuks) en de Ford Fiesta (254.539), die op de plekken drie en vier eindigden. De huidige Clio verscheen in 2012 op de markt en werd medio vorig jaar opgefrist. Volgend jaar staat generatie vijf in de showrooms, een auto die nu voor het eerst buiten de deur is te zien.

In grote lijnen breekt Renault niet met het ontwerp van de huidige Clio. De auto behoudt het ietwat bolle neusje van de huidige generatie, al lijkt Renault er designelementen van auto's als de Mégane en Talisman in te verwerken. De huidige Clio is nog als Estate leverbaar en daarmee doet Renault nog altijd goede zaken, al zijn dergelijke compacte stationwagons van een uitstervende soort. Het is nog de vraag of die auto terugkeert.

De nieuwe Clio komt op Renault-Nissans modulaire CMF-basis te staan, dat ook onder de volgende generatie Nissan Juke een plek krijgt. Die nieuwe basis heeft ongetwijfeld een gewichtsreductie en een grotere wielbasis en daarmee meer interieurruimte tot gevolg. Deze nieuwe Clio is ongetwijfeld de eerste generatie van het model dat kennismaakt met elektrificatie. Een volledig elektrische versie is in elk geval welkom, gezien ook de nieuwe Opel Corsa en Peugeot 208 een dergelijke stekkerversie krijgen. Natuurlijk komt Renault weer met een sportieve RS-versie.

Comment

Comment

Comment

Impressie,

Comment

Renault heeft een nieuwe Clio in de ontwikkelingskamers staan en het is die compacte hatchback die zich voor de tweede keer buiten de deur laat fotograferen.

Het compacte segment is de laatste tijd behoorlijk in beweging. Er zijn nieuwe generaties van de Seat Ibiza en de Volkswagen Polo en de nieuwe Ford Fiesta en de Citroën C3 lieten eerder al hun gezichten zien. Hyundai heeft de i20 bijgewerkt, Fiat knipte de Punto uit de lijst en auto's als de Peugeot 208 en de Opel Corsa staan te trappelen om het stokje van de huidige modellen over te nemen. Dan is er Renault, dat natuurlijk aan een nieuwe generatie van de Clio werkt, een zeer belangrijke auto voor het merk, die zich vandaag weer eens in camouflagepak aan de buitenwereld toont.

De huidige generatie Clio werd in 2012 op de markt gebracht en werd vorig jaar op de snijtafel gelegd. Renault lijkt redelijk trouw te blijven aan het ontwerp van de huidige Clio en dat betekent dat ook generatie vijf een relatief bolle vorm krijgt. Goed voor de interieurruimte.

Vorig jaar wist Renault in Europa 327.395 Clio's te verkopen en daarmee mag de auto zich de op één na populairste auto van ons werelddeel noemen. Een vergelijking: de Volkswagen Polo en Ford Fiesta gingen vorig jaar respectievelijk 272.061 en 254.539 keer over de toonbank. De huidige Clio is nog als Estate leverbaar en daarmee doet Renault nog altijd goede zaken, al zijn dergelijke compacte stationwagons van een uitstervende soort. Het is nog de vraag of die auto terugkeert. Onderhuids vinden we straks Renault-Nissans CMF-basis, een modulair platform dat door alle compacte auto's van de alliantie zal worden gebruikt. Een RS zit in het vat en aan de andere kant van het motorenspectrum vinden we in elk geval een hybride en waarschijnlijk een plug-in hybride. Een EV-versie lijkt niet in het verschiet te liggen, want daarvoor heeft Renault een nieuwe Zoe in de ontwikkelingskamers staan.

Comment

Nog een impressie,

Comment

GROOT NIEUWS OP KLEINE SCHAAL

NIEUWE RENAULT CLIO IN BEELD

Eerder vandaag konden we jullie de eerste foto van de nieuwe Peugeot 208 laten zien en nu is ook het eerste beeldmateriaal opgedoken van zijn grootste concurrent uit eigen land: de Renault Clio.

Dit jaar worden zowel de Peugeot 208 als de Renault Clio aan een nieuwe generatie geholpen en het lijkt erop dat die twee Franse kemphanen elkaar nu al de tent uit vechten. Vanochtend dook namelijk een foto van een ongeamoufleerde 208 op en nu is de nieuwe Clio als schaalmodel op internet verschenen.

Het schaalmodel van wat met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid de nieuwe Clio is, zou gesnapt zijn op deze Tsjechische website over modelauto's.

Hoewel het modelletje ietwat grof lijkt uitgevoerd, komt wat we zien wél overeen met wat we van eerdere spionagefoto's van de nieuwe Clio konden afleiden. Zo behoudt de Clio zijn in de C-stijl 'verborgen' handgrepen. In die C-stijl is nu daadwerkelijk een zijruitje verwerkt. De verlichting aan de voorzijde doet sterk denken aan die van auto's als de Mégane.

In 2017 wist Renault in Europa 327.395 Clio's te verkopen en daarmee mocht de auto zich de op één na populairste auto van ons werelddeel noemen. Een vergelijking: de Volkswagen Polo en Ford Fiesta gingen vorig jaar respectievelijk 272.061 en 254.539 keer over de toonbank. De huidige Clio is nog als Estate leverbaar en daarmee doet Renault nog altijd goede zaken, al zijn dergelijke compacte stationwagons van een uitstervende soort. Het is nog de vraag of die auto terugkeert. Onderhuids vinden we straks Renault-Nissans CMF-basis, een modulair platform dat door alle compacte auto's van de alliantie zal worden gebruikt. Een RS zit in het vat en aan de andere kant van het motorenspectrum vinden we in elk geval een hybride en waarschijnlijk een plug-in hybride. Een EV-versie lijkt niet in het verschiet te liggen, want daarvoor heeft Renault een nieuwe Zoe in de ontwikkelingskamers staan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                Lijkt mij wel weer te groeien, net als de kleine auto's bij sommige andere merken. Ik vind dat eigenlijk een triestige evolutie dat de auto's alsmaar groter worden op wegen en parkings waar zo al geen plaats is.
                                er komt uiteindelijk wel een model eronder dat even groot is als een clio van 20 jaar geleden en specifiek bij de fransen kwamen topmodellen te vervallen

Comment

Teaser,

Comment

Comment

oei
                                      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

GROOTSTE DISPLAY IN ZIJN SEGMENT

NIEUWE RENAULT CLIO TOONT INTERIEUR

Renault heeft een nieuwe generatie Clio in de coulissen staan, een model dat uitermate belangrijk is voor de fabrikant. Het is dan ook niet gek dat Renault de onthulling van zijn populairste model in Europa in een aantal delen opknipt. Vandaag krijgen we voor het eerst het hagelnieuwe interieur van het potentiële nieuwe verkoopsucces van Renault te zien.

Comment

Working...
                                        X