Mededeling

Collapse
No announcement yet.

FIAT 500 3-deur en 5 deur (2019-2020)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • FIAT 500 3-deur en 5 deur (2019-2020)

    Er gaan geruchten dat FIAT planned om samen te gaan werken met Renault en Mercedes.
    Hierbij zouden dan de Smart's ForTwo en ForFour als basis fungeren voor de nieuwe 500 3-deur en als 500 5-Deur, beide met motor achter in.


    Last edited by The Pretender; 15/09/2017, 22:15.
    There are Pretenders among us.....
    Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

  • #2
    Waarom, het is nu al zo'n guitig karretje.

    Comment


    • #3
      De 500 is nodig aan vernieuwing toe en dat kost veel geld, door een coöperatie aan te gaan met andere auto bouwers kan je betrekkelijk goedkoop een nieuwe auto ontwikkelen op basis van een bestaand platvorm, in dit geval de ForTwo en ForFour.
      Naast Smart en Renault zou FIAT dan de derde zijn die er gebruik van gaat maken, waardoor de kosten lager worden voor alle partijen.
      There are Pretenders among us.....
      Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

      Comment


      • #4
        Bron aub?
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
          Bron aub?
          Ik vond het op een blog die verwees naar "Car Magazine", heb het daar nog niet kunnen vinden online, het zou in het papieren magazine moeten staan.
          There are Pretenders among us.....
          Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

          Comment


          • #6
            There are Pretenders among us.....
            Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

            Comment


            • #7
              Ja, dat mag er zijn!
              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

              '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

              Comment


              • #8
                Ik snap best dat elk merk zich wil blijven moderniseren in hun techniek en modellen.
                Een uniek model als de 500 kun je denk ik onder mensen staande houden zoals hij al is.
                In amerika rijden ze in Californië al 5 jaar electrisch met de 500..
                Daarom halen mensen ze naar hier....Te laat fiat!
                Ons zadelen ze op met een twinair( die ik overigens heb en tevreden ben)
                Maar in italie rijden ze gewoon 1.4....en waarom?
                Dan moet je aankloppen bij onze staat en hun regels.
                Fiat zelf moet eerst beginnen met de kwaliteit op te schroeven...en 2 jr garantie...kom op
                Maar om een voorbeeld te geven gordels die na 40.000 versleten mechanismes hebben. En ze zeggen "jah veel gebruikt ".
                En je kunt iedereen spreken die er in rijd ze hebben allemaal hetzelfde.
                Echt rijd nu 7 jaar een 500 en nog steeds er weg van maar soms denk ik....pffff.
                Snap ook niet dat alle merken met gerobotiseerde automaten ze nog durven verkopen....alle merken hebben problemen ermee.
                Dat is de enigste reden waarom ik wil switchen van merk t.z.t.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door mino Bekijk Berichten
                  Ik snap best dat elk merk zich wil blijven moderniseren in hun techniek en modellen.
                  Een uniek model als de 500 kun je denk ik onder mensen staande houden zoals hij al is.
                  In amerika rijden ze in Californië al 5 jaar electrisch met de 500..
                  Daarom halen mensen ze naar hier....Te laat fiat!
                  Ons zadelen ze op met een twinair( die ik overigens heb en tevreden ben)
                  Maar in italie rijden ze gewoon 1.4....en waarom?
                  Dan moet je aankloppen bij onze staat en hun regels.
                  Fiat zelf moet eerst beginnen met de kwaliteit op te schroeven...en 2 jr garantie...kom op
                  Maar om een voorbeeld te geven gordels die na 40.000 versleten mechanismes hebben. En ze zeggen "jah veel gebruikt ".
                  En je kunt iedereen spreken die er in rijd ze hebben allemaal hetzelfde.
                  Echt rijd nu 7 jaar een 500 en nog steeds er weg van maar soms denk ik....pffff.
                  Snap ook niet dat alle merken met gerobotiseerde automaten ze nog durven verkopen....alle merken hebben problemen ermee.
                  Dat is de enigste reden waarom ik wil switchen van merk t.z.t.
                  De enige reden dat die daar rijden zijn om ook de Brandstof versies te mogen verkopen.
                  Als Fiat de 500E niet in elektrische vorm te koop aanbied mochten ze ook geen Benzine 500-tjes verkopen.
                  Marchionne heeft ooit geroepen dat ze € 20.000,- verlies per 500E maken.
                  In principe is de 500e een noodoplossing om aan bepaalde emissie eisen te voldoen in Californië.
                  There are Pretenders among us.....
                  Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                  Comment


                  • #10
                    BLIK TO THE FUTURE: FIAT 500

                    De moderne variant van de Fiat 500 verscheen in 2007, maar staat nog altijd bovenaan in de verkooplijsten van Fiat. Geen wonder dat het merk huiverig is om de auto te vervangen, maar op een dag moet er toch echt iets gebeuren. We blikken vast vooruit op 2020, als de opvolger zich moet aandienen.

                    Met elf jaar komt de huidige Fiat 500 nog niet in de buurt van zijn illustere voorvader, die het achttien jaar heeft uitgezongen. Toch is het naar hedendaagse begrippen een serieuze overlevingsperiode voor één modelgeneratie, wat de populariteit van het kleine Italiaantje alleen maar opmerkelijker maakt. Het retro-design blijkt goed houdbaar, maar Fiat loopt wel veel risico door alles zo lang bij het oude te laten. Want retro of niet, op een dag raakt de klantenkring uitgekeken op je eens zo hippe model. Concurrent Mini is erin geslaagd om dat gevaar af te wenden door geregeld met volledig nieuwe modellen en een breed scala aan derivaten op de proppen te komen. Fiat heeft weliswaar de 500L en 500X, maar hield de kaken lange tijd op elkaar als het gaat om een opvolger voor de reguliere 500. Onlangs kwam daar een klein beetje verandering in toen alle merken van Fiat Chrysler Automobiles met veel bombarie hun plannen voor de komende vijf jaar presenteerden. Daarin is een volledig elektrische 500 opgenomen, die in 2020 moet verschijnen, een uitgelezen moment voor een generatiewissel. Een EV op basis van de Fiat 500 bestaat al sinds 2013, maar die 500e staat alleen in bepaalde delen van de Verenigde Staten op de prijslijst. Fiat is kennelijk van plan om het ook elders zonder verbrandingsmotor te proberen en heeft daar meer reden voor dan ooit. Niet alleen omdat EV's sterk aan populariteit winnen en een stadsauto als de 500 zich bij uitstek voor zo'n aandrijflijn leent, maar ook omdat er twee directe concurrenten klaarstaan. Terwijl Mini de laatste hand legt aan een elektrische driedeurs is Hondanamelijk bezig met het productieklaar maken van de Urban EV Concept, een qua uiterlijk sterk op de eerste Civic lijkende auto die op deze plek eerder uitgebreid aan bod is gekomen. Als alles gaat zoals gepland, hebben kopers dus ineens keuze uit drie verschillende modellen met een klassiek uiterlijk en een moderne, elektrische aandrijflijn.

                    Giardiniera
                    Drie? Als het aan Fiat ligt zelfs vier. De Italianen willen de door elektrokracht aangedreven 500 namelijk niet alleen als driedeurs hatchback, maar ook als Giardiniera op de markt brengen. De gelijknamige versie van de originele 500 is zo mogelijk nog aandoenlijker dan de standaardvariant en biedt meer ruimte door een verder naar achteren doorlopend dak. Een stationwagon dus, al zouden we die term voor de minuscule driedeurs tegenwoordig wellicht wat te hoog gegrepen vinden. Bij de nieuwe 500 Giardiniera gaat vorm voor functie, maar dat betekent niet dat de auto geen praktische voordelen biedt. Met zijn langere koets belooft de auto een uitstekende manier te zijn om klanten te binden die een gewone 500 te krap, maar een 'X' of 'L' te groot of niet charmant genoeg vinden. Om zoveel mogelijk mensen van dienst te zijn, zal Fiat niet volledig inzetten op elektrische 500's, maar daarnaast kleine (turbo-)benzinemotoren blijven aanbieden. Natuurlijk keren de versies terug die nu populair en spraakmakend zijn. Zonder open 500C is de 500-reeks niet compleet, maar ook de Abarth-versies hebben een vaste schare liefhebbers om zich heen verzameld. Zo maakt de 500 een kleine revolutie door, maar blijven de belangrijkste elementen ook in de toekomst behouden.





                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #11
                      Ugly as hell.
                      Hoop toch dat de volgende 500 wat radicaler veranderd, en er niet uit gaat zien als een Facelift/Evo model.
                      There are Pretenders among us.....
                      Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk Berichten
                        Ugly as hell.
                        Hoop toch dat de volgende 500 wat radicaler veranderd, en er niet uit gaat zien als een Facelift/Evo model.
                        Dit soort retro auto's zal nooit spectaculair veranderen, dat moet ook niet want anders zou het geen 500 meer zijn, kijk maar naar bv. de mini, kever of de 911. De grote vooruitgang en veranderingen zijn onderhuids.
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                          Dit soort retro auto's zal nooit spectaculair veranderen, dat moet ook niet want anders zou het geen 500 meer zijn, kijk maar naar bv. de mini, kever of de 911. De grote vooruitgang en veranderingen zijn onderhuids.
                          En je ziet dat de verkoop van dit soort auto's gewoon inpakt.
                          VW stopt met de Beetle omdat het bijna niet meer verkoopt, mini schijnt te gaan stoppen met de kleinste 3-deur versie omdat het niet meer verkoopt, de 500 verkopen lopen ook gestaag terug, en FIAT heeft zichzelf geen dienst bewezen om de 500 badge helemaal uit te melken, met als gevolg dat geen één 500 model goed verkoopt.

                          De Porsche 911 zie ik als een uitzondering op de regel.
                          Last edited by The Pretender; 16/09/2018, 20:19.
                          There are Pretenders among us.....
                          Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                          Comment


                          • #14
                            De 500 verkoopt nochtans nog steeds (heel) goed, van land tot land bekeken. Ook de 500X en L halen mooie cijfers.

                            Zowel een break als een volledig elektrische, daar zit ik op te wachten.

                            Al vaak met het idee gespeeld een 500e te importeren uit de USA...
                            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                            '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                              De 500 verkoopt nochtans nog steeds (heel) goed, van land tot land bekeken. Ook de 500X en L halen mooie cijfers.

                              Zowel een break als een volledig elektrische, daar zit ik op te wachten.

                              Al vaak met het idee gespeeld een 500e te importeren uit de USA...
                              In Nederland wordt je dood gegooid met die elektrische 500.
                              There are Pretenders among us.....
                              Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                              Comment


                              • #16
                                Ja, maar voor welke prijs...
                                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                  Ja, maar voor welke prijs...
                                  € 20.999,- voor 500e met 418 km of 800 Km.
                                  € 17.999,- voor 500e met 16.837 Km.
                                  € 17.700,- voor 500e met 34.372 Km.
                                  € 17.800,- voor 500e met 40.472 Km.
                                  € 16.999,- voor 500e met 32.562 Km.

                                  Zomaar een aantal.
                                  There are Pretenders among us.....
                                  Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                  Comment


                                  • #18
                                    De goedkoopste is € 11.999,- met 51.304 Km.
                                    Verder loopt het op qua prijs met verschillende km-standen.
                                    There are Pretenders among us.....
                                    Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Eerst maar eens zien of er in 2020 wel een nieuwe 500 komt, kan ook zo maar 2021-2022 worden.
                                      There are Pretenders among us.....
                                      Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ik begin steeds meer het idee te krijgen dat de volgende FIAT 500 alleen als volledig elektrische auto komt.
                                        Lees alleen maar over 500e, 500e, 500e, verder wordt er weinig geschreven over de andere versies.
                                        Las wel ergens een verhaal op een forum waar gesuggereerd wordt dat de gewone 500 alleen 100% elektrisch wordt en dat de brandstof versies onder de Abarth naam komen.
                                        Met als basis een, 120 pk, 999cc, 3 cilinder GSE-Firefly, dan een 150 pk, 1332cc, 4 cilinder GSE-Firefly en vervolgens de zelfde 1332cc met 180 pk.

                                        500e Render.

                                        There are Pretenders among us.....
                                        Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X