Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes S-klasse (2020)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• AMG Line

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Meesturende achterwielen die de draaicircel 2 meter zouden verkorten.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Nu mag dat ding toch stilaan komen. Blijft duren.

Comment

• September dacht ik
            lets have some more member berries

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• OOK ACHTERIN VOL MET PLOFZAKKEN

NIEUWE MERCEDES-BENZ S-KLASSE KRIJGT BIJZONDERE AIRBAGS

De S-klasse is hét paradepaardje van de Mercedes-stal en dus valt de komst van een nieuwe generatie van die toplimousine best te typeren als 'een dingetje'. Het merk geeft alvast een handjevol noviteiten van de nieuwe S-klasse vrij.

De S-klasse fungeert volgens goede Mercedes-traditie als uithangbord van waar Mercedes-Benz wat technologie betreft toe in staat is. De topsedan wordt bij elke generatiewissel volgepompt met nieuwe technieken, veelal innovatieve technologie die in de jaren erop doorsijpelt naar de overige modellen van het merk. In september presenteert Mercedes-Benz een nagelnieuwe Sonderklasse en dus zijn de verwachtingen hooggespannen. Mercedes-Benz geeft een kleine dosis nieuwe informatie vrij over de nieuwe topsedan.

Onlangs gaf Mercedes-Benz al de eerste informatie over het nieuwe infotainmentsysteem van de S-klasse vrij en ditmaal belicht de fabrikant een aantal noviteiten op het gebied van veiligheid. Zo meldt Mercedes-Benz dat de nieuwe S-klasse de eerste in serie te produceren personenauto wordt met frontale airbags voor de achterpassagiers. De plofzakken moeten zich onder meer kunnen aanpassen aan de aanwezigheid van kinderzitjes. Daarnaast geeft Mercedes-Benz de S-klasse beltbags, opblaasbare veiligheidsgordels, voor de passagiers op de ongetwijfeld riant zittende achterbank.

Mercedes-Benz meldt verder dat het E-Active Body Control-onderstel van de nieuwe S-klasse in geval van een aanstaande zijwaartse aanrijding de inzittenden niet alleen naar het midden van de auto 'verplaatst' door de kussens in de stoelen op te blazen, maar dat ook de complete auto hoger op zijn poten komt te staan. Volgens de fabrikant is de S-klasse op deze manier beter in staat de impact van de botsing op te vangen. Later deze week worden de nieuwe veiligheidssystemen van de S-klasse nader toegelicht.

Comment

• Mercedes S-Klasse (2020): Neuvorstellung - Test

Comment

• Comment

• Comment

• Comment

• Tja... Valt beter mee dan verwacht maar blijft een serieuze stap achteruit tegenover het huidige model. In de c zou dit nog te aanvaarden zijn... Tenslotte was ik ook zo tegen die tablet en rij nu zelf al een paar jaar met een 205 rond
                          lets have some more member berries

Comment

• VERWARMDE KNUFFELKUSSENS

NIEUWE DETAILS MERCEDES-BENZ S-KLASSE

Mercedes-Benz geeft woensdag opnieuw een aantal details vrij van de in september te onthullen gloednieuwe S-klasse. Ditmaal ligt de focus op het comfort.

Wie Mercedes-Benz S-klasse zegt, zegt voor alles 'comfort'. Het zal daarom weinigen verbazen dat Mercedes zich bij de ontwikkeling van de volgende generatie hoge doelstellingen heeft opgelegd en met grensverleggende zaken wil komen.

Hoofd interieurdesign Hartmut Sinkwitz vertelt dat de digitale ervaring belangrijker dan ooit is: "Dit is immers de leider van een nieuwe generatie Mercedessen. Daarom heeft de S-klasse de beste touch-configuratie ooit in een luxe-interieur. Het scherm zweeft los boven het dashboard, als een waterval. Op die manier vloeit de high-tech ervaring van de digitale wereld mooi samen met de kwaliteitsbeleving van onze analoge traditie."

Sinkwitz heeft een op het eerste gezicht herkenbaar stoelverstellingsknopje meegebracht. "Dit introduceerden we dertig jaar geleden en zagen we toen als de beste ergonomische oplossing om je stoel te verstellen. Het bijzondere aan dit nieuwe exemplaar is dat we het dankzij de nieuwste technologie uit één deel kunnen maken. Met de haptische werking geeft het echt een high-tech gevoel."

Hoofd kleuren en materialen Belinda Günther: "Voor de oppervlaktes hebben we ons laten inspireren door het dek van een jacht. De stroken hout sluiten aan op aluminium strips en vormen samen een glad geheel, zodat het ambachtelijkheid en luxe op het hoogste niveau combineert." Voor het leer en de afwerking daarvan heeft Günther zich laten inspireren door de meest exclusieve handtassen, vertelt ze.

Dirk Fetzer, hoofd product management S-klasse en Maybach), wil vooral de stilte aan boord benadrukken: "Gevoel van luxe zit nooit in een enkel detail. Niemand stapt in een auto om te roepen: 'kijk die met leer beklede armleuning eens, dát is luxe!' Het zit in subliem design, de beste materialen en ruimte. Alles wat Belinda en Hartmut net aanstipten, is belangrijk. Maar voorop staat wat de klant nodig heeft en wil, soms zelfs voordat hij het zelf weet. Stilte is een onzichtbaar, maar ontzettend belangrijk aspect van luxe. Daarin is de S-klasse dan ook altijd sterk geweest."

Om het luxegevoel naar een hoger plan te tillen, heeft Mercedes natuurlijk meer gedaan. Fetzer: "Van stoelverwarming kijken we niet meer op. Dat hadden we zo kunnen laten, maar we gingen verder. Verwarming van de armleuning kennen we al van de uitlopende S, maar nu zijn ook de deurpanelen erboven verwarmd. Een ander voorbeeld is het superzachte kussen voor de zittingen achter, wat we ook wel het kuschelkissen (knuffelkussen, red.) noemen. Het is een klein ding, dat een groot verschil maakt. In de nieuwe S-klasse komen die ook op de hoofdsteunen voorin, terwijl ze achterin zelfs verwarmd zijn."

Energizing Air Control is een nieuwe zuiveringstechniek die de atmosfeer binnen nog beter moet zuiveren van fijnstof, pollen en geurtjes. "Dat verbetert het welzijn en de geestelijke en lichamelijke fitheid van de bestuurder", vertelt Fetzer. "Uiteraard zijn er ook weer massagestoelen. Je kunt straks overal in de auto kiezen uit tien programma's, zowel klassieke massages als zelfs actieve workouts."

Comment

• Pfffff! Klasse! Gaat ongetwijfeld de referentie blijven.

Comment

• In het wild

Comment

Comment

• zetels op 00:32 zien er superlicht/dun uit

Comment

• S klasse blijft wel de koning van de limousines voor dagelijkse inzetbaarheid. Audi en BMW zijn er nog lang niet.
                                      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                                        S klasse blijft wel de koning van de limousines voor dagelijkse inzetbaarheid. Audi en BMW zijn er nog lang niet.
                                        Inderdaad, de S is echt de meest statige! Ben echt benieuwd naar de nieuwe!

Persoonlijk zou ik voor een A8 opteren, die blijft het meest discreet in het verkeer

Comment

• De A8 is denk ik de meest technologische van de 3. Daarom ook zou ik durven voor een A8 gaan. In feite door de leek niet meteen herkenbaar, maar eerder gezien als een dikke A6. Discretie.
                                          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Working...
                                          X