Groot genoeg
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes S-klasse (2020)
Collapse
X
-
MERCEDES-MAYBACH S-KLASSE OVER DE RING GEJAAGD
Mercedes-Benz schuift nog dit jaar een volledig nieuwe generatie van de S-klasse naar voren, een toplimousine die in de vorm van een Maybach-variant weer een extra weelderige versie krijgt. Het is dat neusje van de S-zalm dat nu op de Nürburgring is gesnapt.
Als we de Pullman-variant van de huidige generatie S-klasse vergeten, geldt de Maybach-variant van die sedan als de absolute topper van het S-klasse-gamma. Die extra weelderige S-klasse is voor het eerst gesnapt tijdens het maken van testkilometers op de ruim twintig kilometer lange Nürburgring.
De Mercedes-Maybach S-klasse hangt niet alleen behoorlijk in de plakkers, de topsedan duikt op deze foto's ook fors in zijn veren in de bekende 'Karussell', één van de twee kombochten die de Nürburgring kent. De overtreffende trap van de S-klasse is - net als momenteel het geval is - overduidelijk een stuk langer dan een reguliere S-klasse. De huidige Maybach-versie is met zijn lengte van 5,45 meter zo'n twintig centimeter langer dan de huidige verlengde S-klasse en deze nieuwe generatie S-klasse lijkt nog even een maatje te groeien. Op deze nieuwe set spionagefoto's zijn overigens de verzonken deurgrepen voor het eerst duidelijk te zien.
De nieuwe S-klasse wordt nog dit jaar gepresenteerd. Mogelijkerwijs bewaart Mercedes-Benz de onthulling van de Maybach-versie voor een later moment.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
S-GUARD
NIEUWE MERCEDES-BENZ S-KLASSE KLAAR VOOR KOGELREGEN
De nieuwe Mercedes-Benz S-klasse wordt klaargestoomd voor zijn debuut later dit jaar. In grote lijnen is al goed te zien dat het qua uiterlijk vooral een stevige evolutie van de huidige wordt. Dit exemplaar heeft op dat gebied weinig nieuws in petto, maar toch rijdt hier een extra bijzondere testauto.
Al ruim een jaar komt er regelmatig een gecamoufleerde Mercedes-Benz S-klasse voorbij rijden. Ook als Mercedes-Maybach is de toplimousine al een paar keer voor de camera verschenen. Inmiddels is wel duidelijk dat de S vooral een scherper getekende neus krijgt, met rankere koplampen. Aan de achterzijde oogt het geheel ook weer wat gestroomlijnder dan bij de huidige S-klasse, maar daarmee zijn de grootste uiterlijke veranderingen ook wel direct benoemd. Wie de auto op deze nieuwe foto's nader bestudeert, ziet echter dat er meer aan de hand is. Hier rijdt namelijk de S-Guard, de gepantserde versie van de S-klasse, bestemd voor de hoge bomen van deze wereld.
De S-Guard verraadt in eerste instantie door zijn lengte dat het geen standaard S-klasse is, maar er valt meer op. Kijkend naar de ruiten, valt de dikke zwarte rand eromheen op. De Guard heeft namelijk glas van zo'n tien centimeter dik, waar geen kogel doorheen moet kunnen. De bepantsering van de auto is verder overigens niet zo snel te zien, maar ongetwijfeld moet het aangepaste veersysteem hard werken om de honderden extra kilo's netjes boven de wielen te houden. De S-Guard wordt in Sindelfingen gebouwd door een gespecialiseerd team van 150 man, goed voor meerdere honderden exemplaren per jaar. Naast de S worden er ook speciale Guard-versies van de GLS en G-klasse gemaakt.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Zelden passeerden zoveel strekkende meters gecamoufleerde Mercedes-Benz de revue als de afgelopen weken. Daar is maar één oorzaak voor aan te wijzen: in Stuttgart wordt hard gewerkt aan de ontwikkeling van de nieuwe S-klasse en dat betekent dat die topsedan zich geregeld buiten de deur begeeft. Ook vandaag is het nieuwe vlaggenschip van Mercedes-Benz weer in de openbaarheid getreden. Ditmaal is meer van het koetswerk van de nieuwe limousine zichtbaar.
De S-klasse is van oudsher het model dat Mercedes-Benz volpompt met interessante nieuwe technieken en dus is het niet verwonderlijk dat de topsedan voor zijn daadwerkelijke presentatie uitvoerig aan de tand wordt gevoeld. De nieuwe S-klasse lijkt op designvlak niet voor een revolutie te gaan zorgen. Ook de aankomende generatie van het model draagt een relatief klassiek vormgegeven sedankoets waarin ronde vormen en uiteraard de nodige vierkante centimeters chroomwerk het beeld bepalen. Wél lijkt de S-klasse een stuk te groeien ten opzichte van het huidige model. En dat belooft wat.
Mercedes-Benz voert de huidige S-klasse namelijk in diverse lengtevarianten waarvan de kortste zich uitstrekt over een afstand van 5,12 meter. Daarboven staat een Long-variant met een met 13 centimeter tot 3,17 meter verlengde wielbasis. Die uitgerekte S-klasse heeft een wagenlengte van 5,25 meter, al moet ook die auto zijn meerdere erkennen in de 5,45 meter lange Maybach- en 6,5 meter lange Pullman-varianten.
Natuurlijk is de nieuwe S-klasse niet alleen interessant vanwege zijn afmetingen. Het ligt in de lijn der verwachting dat de auto onder meer op het gebied van autonome techniek een stap maakt. Het interieur lijkt daarbij een meer high-tech-sfeer te gaan ademen dan het huidige S-binnenste. De nieuwe S-klasse komt niet in volledig elektrische vorm beschikbaar, daar heeft Mercedes-Benz de EQS voor achter de coulissen staan.
We verwachten de nieuwe S-klasse later dit jaar nog in zijn geheel te zien. Ongetwijfeld wordt in de aanloop naar de onthulling meer over de topsedan bekendgemaakt.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk BerichtenDas het model met amg pack. Er is een testwagen gespot met zelfde cammo maar zonder amg pack en wat opviel is dat dat model klassieke deurhandvaten heeft in tegenstelling tot dit model hier
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
die guard hierboven ook gewone
de mercedes deurgrip gaat net geen 50 jaar halen, in 1972 gestart bij de 116 (of is er nog een model eerder )...ik denk niet dat er 1 systeem langer heeft meegegaan
en volgens mij gepatenteerd, want het is nog niet zo lang dat zowat elk ander merk dat systeem gebruikt
Comment
-
...geen kut camera's als achteruitkijspiegels (op dit moment toch)
oftewel vertrouw je je rijhulpsystemen, oftewel blijft een spiegel beter omdat je jezelf kunt verplaatsen tov de spiegel en je blik verruimen - op een scherm is what u c is what u get - beetje bewegen met je lijf geeft geen wijder beeldLast edited by bobo; 03/05/2020, 19:04.
Comment
-
Mercedes moet toch zijn dure optie politiek in stand houden
Bestaat het 'exclusive klinken pakket' nog niet? Of zit dat zoals hun meeste opties bij het 'sponsor uw arme dealer pakket'Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
iets belangrijks als servo, abs of esp was bij benz dan weer heel snel de standaard, en toch dat roer als extra
iets nutteloos bvb als een zwarte dakhemel laten ze zich betalen
die klinken leveren minder verbruikswinst op als de dikke banden een meerverbruik op een amg, en ik kan't wetenLast edited by bobo; 03/05/2020, 19:41.
Comment
Comment