Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes B-klasse (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mercedes B-klasse (2018)

GESNAPT: NIEUWE MERCEDES-BENZ B-KLASSE

TERUGVECHTEN TEGEN 2-ACTIVE TOURER

Mercedes-Benz werkt in het geniep hard aan een opvolger voor de huidige B-klasse. Met de derde generatie B-klasse komen de Duitsers met een passender antwoord op BMW's 2-serie Active en Gran Tourer.

MPV's zijn op hun retour, maar dat heeft BMW er niet van weerhouden om enkele jaren geleden zowel de 2-serie Active Tourer als de Gran Tourer op de markt te brengen. Die ruimtelijke Duitser heeft in de vorm van de B-klasse van Mercedes-Benz uiteraard een concurrent uit eigen land, al loopt de huidige B-klasse inmiddels op zijn laatste benen. De tweede generatie verscheen in 2011 op de markt en onderging eind 2014 een facelift. Inmiddels zijn we drie jaar verder en Mercedes-Benz werkt niet alleen aan een volledig nieuwe A-, maar ook aan een nieuwe B-klasse!

De derde generatie B-klasse die nu is opgedoken, moet volgend jaar op de markt verschijnen en Mercedes-Benz lijkt tot op zekere hoogte vast te houden aan het MPV-concept. Dat in tegenstelling tot geruchten die de indruk wekten dat de B-klasse zou worden omgevormd tot een meer cross-over-achtig model. Uit deze spionagefoto's valt op te maken dat de nieuwe B-klasse minder busjesachtig is vormgegeven dan het model dat momenteel in de showrooms staat. Onderhuids verwachten we dezelfde techniek tegen te komen als in de volledig nieuwe A-klassedie Mercedes-Benz volgend jaar op de markt brengt.

Omstreeks 2022 wil Mercedes-Benz in totaal tien nieuwe elektrische modellen in zijn line-up hebben. Het is goed denkbaar dat ook de B-klasse weer in volledig elektrisch aangedreven vorm op de prijslijsten komt te staan.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

edit.

Last edited by Jocar; 25/01/2018, 16:14.

Comment

Beste,
        Ik heb de B nog nooit echt stijlvol gevonden, het is wel een ruime auto, maar nu gaat hij toch meer en meer de Koreaanse of Japanse stijl op. Mercedes verliest hier weer wat van zijn identiteit.

Joske

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joske501 Bekijk Berichten
          Beste,
          Ik heb de B nog nooit echt stijlvol gevonden, het is wel een ruime auto, maar nu gaat hij toch meer en meer de Koreaanse of Japanse stijl op. Mercedes verliest hier weer wat van zijn identiteit.

Joske

Ik zie in deze toegeplakte auto niks Japans of Koreaans, eigenlijk kan je nog niet veel zien hé. Effe afwachten toch maar

Comment

Bovendien rijdt dat ding nog eens slecht ook.
            Mijn vader heeft een horror ervaring met het vorige model.
            Na 4j op 60K moeten wegdoen, omdat ze hem zelfs bij Mercedes zelf niet hersteld kregen.
            Gloeibougies gingen na elke startbeurt stuk. Hij had hem als nearly new car gekocht, maar niks van garantie meer gekregen na 4j.
            Was een 180 cdi.
            Ophanging vond ik zelf ook Mercedes onwaardig.
            Ondertussen rijdt hij met een Touran sinds 2 jaar.

Comment

edit.

Last edited by Jocar; 25/01/2018, 16:15.

Comment

Op de prototype cle zie je ook die scherpe lichtblokken. Mooi, maakt het iets agressiever.

Comment

Impressie:

Comment

Heb 1x met een B (en A) gereden en was redelijk ontgoocheld. Dit MOET beter zijn, zeker voor de prijs die ze er voor vragen.

Comment

BLIK TO THE FUTURE: MERCEDES-BENZ B-KLASSE

GOED GENEUSD

Hoewel MPV’s steeds meer het veld ruimen voor cross-overs, richt Mercedes-Benz zich op een nieuwe B-klasse. In tegenstelling tot wat eerder werd gezegd, belooft dit een ‘ouderwetse MPV’ te worden. Dit jaar verschijnt de derde generatie B-klasse op de weg.

In 1997 betrad Mercedes-Benz de wereld van de kleine MPV's met de A-klasse. Nadat de tweede generatie A-klasse in 2004 werd gepresenteerd, zag een jaar later zijn grote broer de B-klasse het levenslicht. Op de verlengde basis van de vernieuwde A-klasse moest de B-klasse het gevecht aangaan in een druk bevochten segment. Door de 43 extra centimeters die hij van Mercedes-Benz kreeg toebedeeld, nam hij het op tegen bijvoorbeeld de Volkswagen Golf Plus. De tweede generatie B-klasse verscheen in 2011 op de markt en onderging eind 2014 een facelift waarbij de auto het toen actuele familiegezicht van Mercedes-Benz kreeg aangemeten. Sinds de lancering van de modelserie in 2005 wisten ruim 28.000 Nederlandse klanten hun weg naar de Mercedes-dealer te vinden voor een nieuwe B-klasse. Ruim drie jaar later neemt dit jaar de derde generatie het stokje over.

Langer
                      Mercedes is flink aan het knutselen geweest en komt de komende jaren met veel nieuwe modellen. Zo hebben we natuurlijk de nieuwe A-klasse, CLS-klasse en AMG-GT 4-door Coupé reeds voorbij zien komen. Ook werd vorige jaar een ingepakte B-klasse gesnapt bij het doen van testrondes op de openbare weg. Die rivaal voor de BMW 2 serie Tourer staat op deze pagina's centraal. Herkenbaar is de gigantische grille aan de voorkant van de koets met de grote verchroomde Benz-ster in het midden. Ook de meer geknepen koplampen van de komende B-klasse zien we terug op het front van bijvoorbeeld de nieuwe A-klasse. Verder geeft de daklijn de auto een boller aanzicht dan voorheen en gaat de raampartij daar in mee. Op de spionagebeelden zagen we dat de B-klasse eerder in de lengte groeit dan in de hoogte. Opvallend, gezien ogenschijnlijk de voorkeur voor hoge modellen bij de consument. De komst van een zevenzits B-klasse valt dan ook niet uit te sluiten. Met een B-klasse met derde zitrij zou Mercedes-Benz een passend antwoord hebben op de 2-serie Gran Tourer van concurrent BMW.

Elektrisch
                      Vanbinnen verwachten we de revolutionaire, volledig digitale cockpit van de A-klasse. Mogelijk komt er de optie om het infotainmentscherm te integreren in het instrumentarium. Onderhuids verwachten we dezelfde techniek tegen te komen als in de nieuwe A-klasse. Op de motorenlijst komt, geheel naar Mercedes-traditie, weer een uitgebreide mix van benzine- en dieselmotoren te staan. Een deel daarvan wordt overgeheveld uit het bestaande gamma. Ook is de kans groot dat er een elektrische versie op de bestellijsten verschijnt. In 2022 wil Mercedes-Benz in totaal tien nieuwe elektrische modellen in zijn line-up hebben. Het is dus goed denkbaar dat de B-klasse daar een rol in gaat spelen. Daarnaast was er van de huidige B-klasse ook een elektrische versie. We verwachten de volledig nieuwe B-klasse niet voor de tweede helft van dit jaar op de markt. Nog even geduld.

Comment

Niet slecht die laatste impressie van het rode exemplaar.

Comment

Precies de achterkant van een GLC

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                            Precies de achterkant van een GLC
                            Tja, auto's van hetzelfde merk willen tegenwoordig al wel eens op elkaar lijken, niks uitzonderlijk toch

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Tja, auto's van hetzelfde merk willen tegenwoordig al wel eens op elkaar lijken, niks uitzonderlijk toch
                              Da's waar en weet niet of ik dat moet toejuichen.

Want tegenwoordig als ik van ver ne 3 of 5 zie komen, zie ik het verschil al niet meer. Zowel voor- als achterzijde. Idem voor ne A4 en A6.

Comment

Idem bij een c/e/s.

Comment

We zullen ermee moeten leven

Comment

Zolang we verschil zien tussen een B klasse en een AMG GT is het al goed zeker?
                                    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Comment

In tegenstelling tot wat eerder werd aangenomen, investeert Mercedes-Benz wel degelijk in een nieuwe B-klasse. Die auto is nu voor de tweede keer in beeld verschenen.

Mercedes-Benz is druk bezig met het vernieuwen van zijn compacte modellenfamilie. De nieuwe A-klasse is al bij de dealers te vinden en we hebben digitaal kunnen kennismaken met een A-klasse Sedan, een versie die naast de nieuwe CLA komt te staan. Ook de B-klasse krijgt een opvolger, een auto waarmee Mercedes-Benz een moderner antwoord wil hebben op de succesvolle 2-serieActive- en Gran Tourer van BMW.

De derde generatie B-klasse moet volgend jaar op de markt komen en Mercedes-Benz lijkt vast te houden aan het MPV-concept. Dat in tegenstelling tot geruchten die de indruk wekten dat de B-klasse zou worden omgevormd tot een meer cross-over-achtig model. Maar daarvoor roept het merk met de ster de GLB-klasse in het leven. Uit deze spionagefoto's valt op te maken dat de nieuwe B-klasse minder busjesachtig is vormgegeven dan het model dat momenteel in de showrooms staat.

Omstreeks 2022 wil Mercedes-Benz in totaal tien nieuwe elektrische modellen in zijn line-up hebben. Het is goed denkbaar dat ook de B-klasse weer in volledig elektrisch aangedreven vorm op de prijslijsten komt te staan.

Comment

Working...
                                        X