Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Honda Sports EV Concept

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Honda Sports EV Concept

HONDA SPORTS EV CONCEPT SCHITTERT IN TOKIO

DEEL TWEE IN HONDA'S RETRO-AVONTUUR

Honda pakt tijdens de Tokyo Motor Show onder andere uit met deze hoopgevende Sports EV Concept!

Tijdens de IAA van Frankfurt maakten we kennis met de Urban EV Concept, een compacte elektrische hatchback waar Honda bloedserieuze plannen mee heeft. Die van stekkerkracht voorziene knipoog naar de eerste generatie Civic krijgt tijdens de Tokyo Motor Show gezelschap van deze Sports EV Concept.

Achter het Honda-logo zien we een blauw schijnsel, het zal een kenmerk worden voor toekomstige elektrische Honda's. In het front kunnen in diverse talen boodschappen geprojecteerd worden, zoals groeten of adviezen aan andere weggebruikers - hopelijk vriendelijke. Tevens valt er te zien hoe het met de accu's is gesteld.

Honda is niet bepaald vrijgevig met informatie, maar het is duidelijk dat we deze Sports EV Concept als broertje van de Urban EV Concept kunnen zien. Die hatchback moet in 2019 op de markt verschijnen. Of deze coupé ook in productie gaat, is nog niet met zekerheid te zeggen. Vingers gekruist!

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Urban EV Concept

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Wat voor designers werken er bij Honda zeg?

Comment

Goede!

Maar ik vind het verschil tussen hun productiemodellen en deze prototypes wel heel frappant.
        Ene vol met met vouwen, plooien, lelijke grilles en deze wagens zo mooi clean.

Comment

Die laatste doet me keihard denken aan een Golf 1. Waarmee ik niks verkeerds wil zeggen over deze 2 modellen hier, van mij mogen de fabrieksversies dit benaderen.

Comment

Heeft men toch echt voor in eigen geschiedenis gekeken hoor.
            http://www.caradvice.com.au/583502/h...etest-concept/

Last edited by Chris_147; 26/10/2017, 09:46.

Comment

Beauties, allebei. Fingers crossed dat ze niet alleen de "Urban" op de markt brengen (blijkbaar al in 2019), maar ook de "Coupé". Die laatste heeft echt een fantastische lijn. Right up my alley

Comment

De Urban is een afgeleide van de eerste Civic (en neen, die is niet gebaseerd op de Golf I, want dat Goflke is twee jaar later op de markt gekomen !) en de Coupé is naar filosofie van de S600 en/of S800.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                  Die laatste doet me keihard denken aan een Golf 1. Waarmee ik niks verkeerds wil zeggen over deze 2 modellen hier, van mij mogen de fabrieksversies dit benaderen.
                  Gecombineeerd met de peugeot 205 GTI uit die tijd....

Comment

Last edited by The Pretender; 04/11/2017, 15:41.
                    There are Pretenders among us.....
                    Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                        Goede!

Maar ik vind het verschil tussen hun productiemodellen en deze prototypes wel heel frappant.
                        Ene vol met met vouwen, plooien, lelijke grilles en deze wagens zo mooi clean.
                        Lol sarcasme ten top mag ik hopen...

Comment

Moet zeggen dat dat nieuwe 'civicje me begint aan te staan,hopen dat het ook zal uitkomen met nog een verbrandingsmotor.

Comment

Tja, is eens wat anders... klein, vlot en wendbaar... meer moet dat niet zijn. Als de prijs nu nog ok is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jupiter Bekijk Berichten
                              Moet zeggen dat dat nieuwe 'civicje me begint aan te staan,hopen dat het ook zal uitkomen met nog een verbrandingsmotor.
                              Ja, duidelijk een moderne interpretatie van de oude Civic en geen buiten spiegels.
                              Audi had ook geroepen dat ze gingen stoppen met buiten spiegels, niet meer van deze tijd is hun mening hierin.

Comment

Meer foto's: car.watch.impress.co.jp

Comment

Mooie concept!

Comment

BLIK TO THE FUTURE: HONDA 'URBAN EV'

Op de IAA in Frankfurt presenteerde Honda de Urban EV Concept. Het stoere retro-model veroverde het hart van menig bezoeker en blijkt geen losse flodder, want in 2019 moet de auto daadwerkelijk op de Europese markt verschijnen. Daar blikken we maar wat graag op vooruit!

Soms slaagt een concept-car erin om alle aandacht naar zich toe te trekken op een grote, mondiale autoshow. Tijdens de afgelopen IAA was dat de Honda Urban EV Concept. De vierkante hatchback met talloze retro-elementen lijkt een schot in de roos en valt met zijn schattige, maar tegelijkertijd stoere voorkomen bij een breed publiek in de smaak. Honda grijpt met deze auto duidelijk terug op de eerste Civic, ook al een auto die het voor elkaar kreeg om stoer met een flinke dosis aandoenlijkheid te combineren. Dat lijkt een uitstekend recept voor een succesvol retromodel, want het is precies deze combinatie die auto's als de Mini en de Fiat500 zo aantrekkelijk maakt. De auto is korter dan de Jazz, maar oogt tegelijkertijd laag en breed. De buitenzijde van de concept-car heeft te midden van al dat retro-design wat futuristische elementen in de vorm van 'achteruitkijkcamera's' en een grille die teksten kan weergeven, elementen die het productiestadium ongetwijfeld niet zullen halen. Dat geldt nog sterker voor het interieur, dat in het geval van de Urban EV Concept wel érg minimalistisch is vormgegeven. Tesla laat met de Model 3 zien dat een werkplek die uit louter scherm bestaat wel degelijk in productie kan gaan, maar toch gokken we erop dat Honda wat concessies zal doen ten behoeve van het gebruiksgemak. Dat geldt niet alleen voor het dashboard, maar ook voor de voorbank, die zeker plaats zal maken voor twee losse stoelen.

EV-platform
                                    Teruggrijpen op het verleden is leuk, maar ondertussen zijn we hard op weg naar een toekomst waarin de verbrandingsmotor een steeds kleinere rol zal spelen. Daar komt het 'EV'-gedeelte van de Urban Concept om de hoek kijken. De auto is elektrisch en dat zal ook bij het uiteindelijke productiemodel het geval zijn. Honda geeft nog geen specificaties vrij van de aandrijflijn, maar maakt wel duidelijk dat het op grote schaal aan de slag gaat met elektrische modellen. Als de 'Urban' op de markt verschijnt, rust de auto op een speciaal ontwikkelde technische basis die uitsluitend voor EV's zal worden ingezet. Meervoud, inderdaad, want het blijft niet bij de driedeurs hatchback. In 2030 moet twee derde van de auto's van Honda over een geëlektrificeerde aandrijflijn beschikken en dus op z'n minst hybride zijn. De technische basis zal een grote rol spelen in het verwezenlijken van die ambitie. Op de Tokyo Motor Show laten de Japanners met de Sports EV Concept al een glimp zien van een kleine coupé op hetzelfde platform, waarvoor duidelijk dezelfde designtaal is gehanteerd. Daarmee zou het zomaar kunnen dat niet alleen de eerste Civic, maar ook de nog oudere S600 Coupé een elektrisch vervolg krijgt. We kunnen niet wachten…

Comment

Is dit gele model nu echt ergens voorgesteld, of een photoshop van hoe hij er uit zou kunnen zien in het echt?
                                      Wel cool karretje! Ik zou het zo willen.

Comment

Echt ?
                                        Back to basic in zijn extreemste vorm. Simpeler bestaat toch niet ? Hier is geen enkele lijn of geen enkel idee in te zien, alleen rechte en platte vlakken. Die designers hebben zich er wel makkelijk vanaf gemaakt.
                                        Precies een Civic van 40 jaar geleden.
                                        Ik ben ook geen voorstander van bumpers met 400.000 vouwen en plooien, maar nul vorm zoals dit ding smaakt mij toch ook niet.

Comment

Working...
                                        X